zonnebril of ander vizier?

Ik ga ook zeker voor de bril, aangezien ik een zonnebril op sterkte heb die ik zelfs tot bijna donker kan dragen, maar bij laagstaande zon wel donker genoeg is.


Enne, even off-topic, DAMN Skoezie jouw avatar...






Hoe kom je aan die foto van m'n zus :?
 
Draag zelf meestal een zonnebril met roadview glazen. Biedt voldoende bescherming tegen de zon, maar kan met iets donkerder / grauwer weer gebruikt worden.
 
Eigenlijk had ik hetzelfde probleem, zie dit topic, en heb ik voor een licht-getint Arai vizier gekozen. M'n zonnebril gebruik ik nu nooit meer op de motor en ook in het donker kan ik er redelijk mee zien, maar ik neem toch wel m'n lichte vizier vaak mee omdat daar ook een pinlock in zit.
 
Ik zweer bij een getint vizier. Mijn ogen zijn redelijk gevoelig voor licht, en met mijn iridium vizier heb ik totaal geen last. Zelf gebruik ik altijd lenzen en dat ik combinatie, vind ik dat lekker rijden. Ook in het donker vind ik de 'licht doorlaat' :? genoeg om ook in het donker zo te rijden.

Maar dat is net als zoals hierboven geschreven staat, een persoonlijke kwestie!!!

Groetjes,

Willi

** Die het liefst s'avonds in de auto rijdt **
 
Als je een zonnebril gaat passen, neem dan ook even je helm mee, ik had vorig jaar een polaroid-zonnebril gekocht, en achteraf bleek mijn vizier (speciaal anti-condensvizier van een shark S800) ook een soort van polaroid-filter te bezitten, wat voor erg leuke kleurtjes zorgde op het wegdek en donkere auto's. Erg vrolijk gezicht, maar niet echt geweldig op de motor......
 
Een ander Vizier.

Ik had die eerst ook niet maar ik vind een zonnebril gewoon kut zitten. En dat vizier kan je er in het donker zo afklikken!!!
 
zo'n "spiegelglas"-vizier, is dat niks???? :? :? :? :? :
spiegelvizieren zijn even donker als de donkergetinte... dat helpt dus ook niet
ik rij zelf met zonnebril bevalt prima, alleen in shark kan bril nog weles probleem zijn, want echt veel ruimte hebben ze daar niet voor over gelaten. als je andere zonnebril gaat kopen gewoon ff helm mee en proberen.
 
Ik rij meestal met een donker vizier. Ik heb al gauw last van de scherpte van de lucht ondanks dat het zonnetje niet altijd meestal niet schijnt.
Als ik ver weg ga, heb ik altijd mijn lichte vizier bij me om te kunnen wisselen als ik toch in het donker kom te rijden.
Een goede zonnebril die onder mijn vizier past heb ik uiteraard ook.....
Ik ben dus van alle gemakken voorzien.
 
wat denk je van een helm met ingebouwde zonnebril?
Ik heb deze nu ook en vind het helemaal toppie.
Ik rij ook woon/werkverkeer , 's ochtends donker en in de middag de zon.
Nu ff het schuifje naar beneden en je hebt een zonnebril.
Geen gekloot meer met een losse zonnebril dit dat in de verdrukking zit in je binnenzak.
Ik zelf heb een
Caberg Justissimo


http://louis9.louis.de/katalog2004/pages/252.pdf

full
 
Ik zeg... donker vizier... :} :} :}

Ik heb 1½ jaar rondgereden met diverse zonnebrillen en heb sinds kort een nieuwe helm en een donker vizier. Dat laatste is echt ideaal! Pas nu merk ik het verschil met de zonnebril en kom ik tot de conclusie dat het donkere vizier me stukken beter bevalt... :) :) :)

Ps, ik heb inmiddels ook al twee keer in het donker gereden en ook dat ging prima met het donkere vizier. Geen last van felle lampen van tegenliggers en alles prima kunnen zien. Overigens, ik heb ook het normale vizier en als ik weet dat het laat kan worden, heb ik die wel bij me. Overzetten kost nog geen 5 minuten, dus... ;)
 
Logisch dat iedereen zonnebril aangeeft. Het is nl. makkelijk verwisselbaar.
Ik vraag me alleen wel af wat voor zonnebril jullie dan gebruiken? Ben eerlijk gezegd niet echt voornemend om m´n dure Oakley onder m´n buddy te bewaren en te gebruiken bij zon. Echter, ik stel het wel op prijs om een goede zonnebril te dragen zonder al te veel schitteringen. 8-)

Daarom zou mijn voorkeur altijd nog uitgaan naar een smoke-vizier. En nu ik jullie hier zo hoor praten over een ´snel-makkelijk-easy-verwisselbaar´ vizier, vraag ik me af: Welke typen helmen hebben dit? Is dit vizier of helm afhankelijk? Waar herken ik dit aan?
 
Ik heb een tijdje gereden met een Uvex-zonnebril onder een Uvex integraalhelm, was af en toe een beetje lastig met de pootjes, maar ging best redelijk. Ondertussen heb ik een andere helm, de Schuberth C2 (= de opvolger van de Schuberth Concept) met ingebouwd zonnevizier, een beetje hetzelfde idee als de Caberg in de reply van lexy. Dus nu geen aparte zonnebril meer nodig 8-) .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Serengetti zonnebril. Superglazen, het zijn niet de meest moderne modellen, maar het glas geeft een hoog contrast, wat inhoudt dat ik er zo de tunnels mee in kan rijden en toch voldoende zicht heb. Ook als het regent kun je hem rustig op houden. Ik heb ook een Ray Ban, ook een fijne bril maar vrij donker voor in een tunnel.
Mijn ervaring is wel dat een "metalen" bril fijner zit onder een helm, is wat flexibeler, dan een "plastic" montuur.
serengetti_thumb.gif
 
Logisch dat iedereen zonnebril aangeeft. Het is nl. makkelijk verwisselbaar.
Ik vraag me alleen wel af wat voor zonnebril jullie dan gebruiken? Ben eerlijk gezegd niet echt voornemend om m´n dure Oakley onder m´n buddy te bewaren en te gebruiken bij zon. Echter, ik stel het wel op prijs om een goede zonnebril te dragen zonder al te veel schitteringen. 8-)

Daarom zou mijn voorkeur altijd nog uitgaan naar een smoke-vizier. En nu ik jullie hier zo hoor praten over een ´snel-makkelijk-easy-verwisselbaar´ vizier, vraag ik me af: Welke typen helmen hebben dit? Is dit vizier of helm afhankelijk? Waar herken ik dit aan?

Ik prop als ik mijn lichte vizier erop heb en het is nodig gewoon mijn Oakley eronder hoor.......
 
Ik rijd meestal hiermee rond:

full


Ideaal aan de Shark is dat het vizier in 20 sec te wisselen is. Als ik denk in/na de schemer thuis te komen, gaat voor vertrek het (standaard) heldere vizier erop. Maar de voorkeur gaat uit naar het donkere vizier.

De voordelen:
1- Veel rustiger voor de ogen
2- Geen gekl**t met zonnebril 8-)
3- "Schat, ik vind het echt gezellig bij je ouders, maar we moeten weg nu,
anders zien we niets meer..." :} Schat rijdt zelf ook met donker vizier

Nadelen:
1- Met vakantie extra vizier meeslepen. (=reserve, natuurlijk ook weer voordeel)
2- Tunnels (maar ja, heb je met zonnebril ook) ;)
3- Als het wel gezellig is, moet je toch weg... :(
 
Ik heb een Serengetti zonnebril. Superglazen, het zijn niet de meest moderne modellen, maar het glas geeft een hoog contrast, wat inhoudt dat ik er zo de tunnels mee in kan rijden en toch voldoende zicht heb. Ook als het regent kun je hem rustig op houden. Ik heb ook een Ray Ban, ook een fijne bril maar vrij donker voor in een tunnel.
Mijn ervaring is wel dat een "metalen" bril fijner zit onder een helm, is wat flexibeler, dan een "plastic" montuur.
(Afbeelding)

Ben met je eens dat een goede zonnebril met goede glazen een waardevol middel is om goed te kunnen zien met wisselende licht omstandigheden.
Draag zelf een oude Ray Ban for drivng (model pilotenbril) onder mijn helm.
Glazen zijn echt perfect, goed contast, helder zicht etc, je ziet er alleen niet uit als je op een terrasje plaats neemt met een brilletje model 1985... ;(
Naar mijn mening zie je hiermee stukken beter dan de goedkope Hema/Zeeman/Halfords etc. brilletjes.
V.w.b. metaal kan ik je mening echter niet delen.
De Ray Ban die ik draag heeft een metalen montuur. Indien ik echter met mijn vizier op een kiertje rij, geeft het metalen montuur een "koude geleiding" door aan mijn voorhoofd t.h.v. de neusbrug. Hierdoor krijg je (ik in ieder geval wel) hoofdpijn.
Ook knellen de pootjes een beetje achter mijn oren.
Binnenkort maar eens een brillenzaak binnenstappen en zien wat de mogelijkheden zijn om de glazen over te zetten in een ander montuurtje wat iets beter zit onder mijn helm.
 
ik ben zelf een tijd brildragend geweest en had toen een Schubert met zo'n ingebouwd zonneviziertje IDEAAAL!!!

nu heb ik een Ducati (suomy)integraalhelm en heb eerst wat lopen experimenteren met een folie op de buitenkant. dat hielp op zich goed totdat je het vizier een beetje omhoog deed: WEG bescherming

na wat lopen zoeken kwam ik bij louis het sunax zonnevizier tegen
ik heb het inmiddels op 2 vakanties meegehad naar italie en frankrijk en dit werkt voor mij perfect
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een extra viziertje...

Maar het is met een shoei ook zo vreselijk makkelijk om het vizier om te wisselen, palletjes duwen en klik, los.
Nadat je de handigheid door hebt is het ook met het erop zetten klik, vast.

Je moet alleen wel een beetje kunnen plannen zodat je niet te laat in de avond met je donkere vizier zit.
Ik neem soms mijn 2e vizier gewoon mee in de tanktas. ('t is toch dun, neemt geen ruimte in)
 
Nadelen:

3- Als het wel gezellig is, moet je toch weg... :(
Daar heb ik wat op gevonden omdat een blank vizier meeslepen niet altijd een optie is, gewoon een cheap-ass veiligheidsbril (lijkt op een gewone bril), past in t kontje van mn motor...als het toch donker is, bril op en met vizier open rijden (wel mond dicht tegen de insecten ;) )
 
Als je dan toch voor een zonnebril kiest, is een fietsbril met rechte pootjes imho een goede keuze. Heb er zelf eentje van Agu en eentje van Brunotti en beiden waren minder dan 25 pleuro... :)

 
Zonnebril.

Koop een Oakley, betaal je wel wat voor maar dan heb je ook wat.
Rechte pootjes dus zonder problemen in je helm. Het glas verkleurt niet, maar bied wel perfecte bescherming tegen de zon. Deze bril kun je zelfs zonder problemen 's avonds dragen en dan zie je nog alles. Je betaald 1 keer 150 euro, maar daar heb je jaren plezier van!
 
Zonnebril.

Koop een Oakley, betaal je wel wat voor maar dan heb je ook wat.
Rechte pootjes dus zonder problemen in je helm. Het glas verkleurt niet, maar bied wel perfecte bescherming tegen de zon. Deze bril kun je zelfs zonder problemen 's avonds dragen en dan zie je nog alles. Je betaald 1 keer 150 euro, maar daar heb je jaren plezier van!
Ik heb ook een oakley (A-wire type) en het is soms toch best wel lastig om hem op te krijgen zonder veel gedoe. Bovendien beslaat een zonnebril erg snel, en het vizier vrijwel niet (door de vizier-ventilatie die in de helm zit). En ik heb liever een zonne-bescherming die niet beslaat. :)

Hey grappig, ik zie dat oakley nu een zonnebril heeft met ingebouwde mp3 speler+koptelefoontjes... :)
 
Zonnebril.

Koop een Oakley, betaal je wel wat voor maar dan heb je ook wat.
Rechte pootjes dus zonder problemen in je helm. Het glas verkleurt niet, maar bied wel perfecte bescherming tegen de zon. Deze bril kun je zelfs zonder problemen 's avonds dragen en dan zie je nog alles. Je betaald 1 keer 150 euro, maar daar heb je jaren plezier van!

*V-Ray krabt zichzelf nu achter de oren :? en vraagt zich af waarom ie dan toch echt een dikke 225 eurotjes lichter was toen ie met zonnebril 8-) de opticiën uit liep en er nu achter komt dat het ook voor 150 had gekunt. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan