Zonnebril of getint vizier??

Dan heb ik ook nog een vraag... Met zonnebril rijden vind ik noks omdat als je het vizier open doet je een wind circulatie krijgt achter de zonnebril waardoor je ogen gaan tranen. Een donker vizier werkt uitstekend alleen vraag ik me af of dit slecht is voor je ogen. Zonnebrillen vilteren een bepaalde hoeveelheid uv A- en B straling maar dat doen de vizieren toch niet???
 
Ik weet niet wat de eenheid is van UV-wering, maar wel heb ik gehoord dat 400 zo ongeveer het hoogste haalbare is op dit moment. Pinlock biedt een bescherming van 380.

Bas
 
Ik heb net zo een helm als Bikermouse bevalt me ook prima, maar woues de vliegen van de zonnestrip halen, daardoor laat er wat van de laag los. Dit kan gebeuren natuurlijk...ik zou er wel een ander zonnebril viziertje in kunnen krijgen denk ik...

kijk dit is hem..

full
 
Ik heb net zo een helm als Bikermouse bevalt me ook prima, maar woues de vliegen van de zonnestrip halen, daardoor laat er wat van de laag los. Dit kan gebeuren natuurlijk...ik zou er wel een ander zonnebril viziertje in kunnen krijgen denk ik...

kijk dit is hem..

(Afbeelding)

Ongetwijfeld. Caberg komt ook op de markt met een dergelijke helm: de Caberg Justissimo. Inclusief zonnestrip.

Bas
 
Kweenie hoor. Heb een Shark waarvan het vizier errug *** te wisselen is. Ik rij met mooi weer dus meestal met Ray-Ban wraparound bril (en een helm, uiteraard :+ ). Geen schittering, mooi rustig beeld. Er zitten vrijwel rechte pootjes aan, dus geen problemen met op- en af zetten. Was wel 250 gulden, maar dan 8-)
Voor op het crcuit gebruik ik dan wel het Donkere Shark-vizier.
 
Zonnebril... De opticien heeft fantastisch spul in een klein grijs flesje/potje met groene dop tegen beslaan. Ik vind een zonnebril lekkerder dan het zonneschermpje in mijn schubert concept, misschien omdat ik een half uur aan het passen ben geweest voor mijn zonnebril? tis een bollé (merk dus...) alleen het model weet ik niet uit mijn hoofd. |(

martijn
 
Zonnebril. Een paar jaar geleden reed ik in de vogezen met een donker vizier, vrienden tegegekomen, hapje eten, twerd laat, donker en dan met een donker vizier door over die smalle stuurweggetjes zonder strepen aan de zijkant van de wegen de weg terug naar de camping zoeken. Was niet echt leuk. Sindsdien zonnebril
 
hai
ik heb een donker vizier en ik zal je vertellen, het is s'avonds echt een ramp!
je ziet werkelijk helemaal nix meer, zodra je weer in de bebouwde kom komt en je vizier omhoog doet gaat er weer een wereld voor je open, dus ik zou zeggen; zonnebril! maar ja, overdag, het oog wil ook wat natuurlijk! 8-)
 
Ik heb een helm met een donker vizier maar van zodra het buiten een beetje begint te schemeren zie je daar geen kl***n meer door. Als ik weet dat ik lang wegblijf en pas bij (val)avond weer terug thuis ben dan neem ik mijn wit vizier mee en dan verwissel ik het gewoon. Dit is 5 minuutjes werk en ik kan ook in het donker fatsoenlijk zien.

Een donker vizier toont natuurlijk veel stoerder dan wanneer je daar met een zonnebril moet zitten prutsen.
 
ik rij zelf met donker vizier
soms nog met zonnebril eronder ook
ik vindt het ideaal maar er is een nadeel en dat zij je zelf ook al
s'avonds is het minder maar ik heb een RSF helm van Shark en je kan echt supersnel je vizier wisselen dus als ik s'avonds op de motor rij dan maar wisselen maar kan het wel aanraden hoor is ook mooier ook he :+ :} :} :}
 
Vorige week ben ik voor het eerst met de zonnebril op 8-) een stukje wezen rijden. :] Maar kwam al gauw tot de conclusie dat zo'n brilletje ook niet erg handig is. Ten eerste beslaat dat ding enorm en het zit niet zo tof.
Dus hier mijn vraag; Wat doen jullie bij mooi weer?? Een zonnebrillie (zo ja....graag wat recenties!!) of wordt er dan met een getint vizier gereden?
Dat laatste leek mij wel een goede oplossing, alleen vraag ik mij af of je
's avonds dan nog wel iets ziet? :?

Ik reed voorheen met twee vizieren het hele jaar door: een licht vizier voor in de winter en een getint vizier voor in de zomer. Ik ben brildragend en een zonnebril is voor mij tijdens het motorrijden dus niet echt een optie.

Sinds een jaar heb ik een Schuberth systeemhelm met ingebouwd zonnevenstertje. Voor mij is dit perfect, maar je moet er de lawaaiige systeemhelm wel bij willen hebben....
 
Ik heb een helm met een donker vizier maar van zodra het buiten een beetje begint te schemeren zie je daar geen kl***n meer door. Als ik weet dat ik lang wegblijf en pas bij (val)avond weer terug thuis ben dan neem ik mijn wit vizier mee en dan verwissel ik het gewoon. Dit is 5 minuutjes werk en ik kan ook in het donker fatsoenlijk zien.

Een donker vizier toont natuurlijk veel stoerder dan wanneer je daar met een zonnebril moet zitten prutsen.

:^ Yep, doe ik ook.

* CBRenee, die op zijn ouwe dag ook van stoer houdt 8-) *
 
Hoi Z-illie,

Zoals je vorige week al kon zien, draag ik een zonnebril (op sterkte). Geen enkel probleem. Maar misschien dat het een combinatie van helm en bril is, dat het dragen ervan wel of niet prettig is :?
Ga je weer zien :]

Greetzzz

Kick.
 
Plak ongeveer 1/3 van mijn helder vizier af met een zwarte of zilveren tape een geeft een prima zonneklep net zoals een schubert concept maar dan veeeeeeel goedkoper 8-)

voor in de winter een pinlock of fog-city.
 
Tazzz :}

Zoals je hebt gezien, rijd ik inmiddels al een tijdje met een getint vizier en ik moet zeggen: het bevalt uitermate goed!!

Zie je wel weer een keertje voorbij sjezen 8-)
 
ik heb een helm van arai, met een getint vizier. en ik draag een zonnebril die goed afsluit rond mijn gezicht, zodat de kut insecten geen kans krijgen om in mijn oog te vliegen. de zonnebril die ik heb is niet te donker dus zelfs als het vizier omlaag is is het geen probleem.
in tunnels doe ik gewoon vizier omhoog en bril af als nodig blijkt.
 
Ik heb een meekleurende FogCity in laten plakken (Hyper Optiks ofzo heet dat geloof ik). Ben er erg tevreden over voorlopig. Varieert van helder over geelachtig naar blauw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan