Zuinige motor voor asociaal rijgedrag

haha herken dit ook wel ja, met mn YZF 750 R uit 93 kwam ik met rustig snelweg miss net op de 1:14 en met lekker spelend door het verkeer heen op 1:10, maar meer ook echt niet..dus dat wordt em ook niet

in het kader van less is more... als je een puch maxi 50 cc neemt rij je zeker 1: 30 :P
 
1 op 18,5 bij normaal gedrag(sportief).

1x heb ik 1 op 13,5 gereden.

2x een bepaald stuk keihard geknald :X Dat was dan eigenlijk heel de tijd hoog in de toeren net als op het circuit :+
 
Wat verbruikt jouw motor bij asociaal rijgedrag? Dus wat hij op de autostrade verbruikt tegen 120 interesseert mij niet, dan is de mijne ook zuinig.
Mijn motor verbruikt meer als ik 120 rij dan als ik op kleine weggetjes m'n kleppen probeer op te roken
 
Zou in ieder geval geen 929 fireblade nemen (eerste injectie model) 1:15 bij normaal gebruik 1:7 circuit gebruik.
 
Zuinige motor voor asociaal rijden.....

Klinkt als: dan kan ik de staatskas makkelijker vullen met prenten.





Ik rij meestal op een BMW K75RT. Ik rij nooit op een wiel (ik heb een hekel aan balhoofdlagers vervangen), ik rij slechts 1/3 sneller dan Vmax (grens tussen voorkomen of acceptgiro) en ik denk vaak genoeg aan de pijn en het lijden na een ongelukje. Ik denk van mijzelf dus dat ik niet asociaal rij, hoewel ik weleens een uitspraak gehoord heb die opvallend vaak blijkt te kloppen:
Iedereen die sneller rijdt dan mij is een asociale gek en iedereen die langzamer rijdt is een slome oude lul.


Cijfers uit de dagelijkse praktijk: 1 op 20 met de Soes GS500 en 1 op 18 met de Beemer K75RT.
 
Aso rijden is niet moeilijk dan kan zelfs een koekblikker. Verantwoord en beheerst rijden is een gunst en kunst! En dat is echt moelijk. Verbruik gemeten over 18000 km komt op 1/24,3 , is dacht ik redelijk voor een burgman 400 *D
 
Zou in ieder geval geen 929 fireblade nemen (eerste injectie model) 1:15 bij normaal gebruik 1:7 circuit gebruik.
Hmm jah, ik had afgelopen weekend weer het hoogste brandstofverbruik idd.
Aso knallen of sportief rijden scheelt wel, maar niet enorm vreemd genoeg.
Ik rijd op de teller (die afwijkt door andere vertanding) 240 km, dan gaat er 16L in, en dan heb je het heel kalm aan gedaan. Dus zeg een keer 200 a 210 km echt / 16L.
Bij sportief 180 km.
Standje sambal 170 km op teller lampje aan , dus 150 a 155 km echt gok ik, gaat er zo'n 15,5 a 16L in.

Setup is LeoVince bolt on, K&N, PowerCommander 3r met mapping, en goed (iets te rijk) afgesteld.
 
Ik snap dat je niet terug wil van een 1100 naar een 250, maar snelheid betekent toeren maken en veel toeren is met een lichte motor zuiniger.
Daartegenover staat de Hayabusa. Omdat dat ding zó veel vermogen heeft, melk je hem niet steeds uit waardoor hij toch nog zuinig is. Ik ken twee mensen met zo'n ding die beide regelmatig 1:20 kunnen noteren.
 
Goede motor voor snelheid?

Yamaha thunderace: geen afschijving meer/weinig onderhoud/ 1:15 !
Tot 285 km/h afhankelijk van je ruitje en spiegels ingeklapt ja/nee *O*

nog te koop ook!
IMGP0573.JPG
 
Honda CBR600F2 25kw

1:22 als je als een oud vrouwtje rijdt, 1:18 als je keihard op zijn staart trapt, daarmee bedoel ik gemmideld rond de 5-7k TPM blijven.
 
Voorwiel omhoog waar mogelijk, 160 als cruise snelheid op de autostrade, 120 op de secundaire wegen, nooit aanschuiven, nooit achter auto's blijven hangen, ... En altijd het gas volledig open bij het optrekken. Zoals ik eerder zei, doorsnee circuit gebruik...

Bebouwde kom is heilig maar daar kom ik niet zoveel ;)

Ik heb een F800S, open akra, K&N en een rapidbike. Hij is erg zuinig, ik deed zonder rapidbike op de snelweg iets van 350km op een tank (14L). Met de rapidbike is de motor een stuk feller, maar ook wat dorstiger geworden, ik doe nu ongeveer 300km op 14L bij constant 150/160km/u.

Bij rijgedrag omschreven in bovenstaande kwoot doe ik ongeveer 220-240 op een tank benzine, en zo rij ik bijna dagelijks. :Y
 
Afgelopen weekend toevallig op het circuit gereden met mijn FZS 600 S Fazer.
1:17 *O*
Normaal op de weg schommelt het verbruik ergens tussen de 1:20 en 1:23 :)

Leuk, maar m'n 25kW Fazer 600 heb ik ook al eens naar de 1:15.5 geholpen :X . En nee, dat komt niet door de kit die erin zit. Normaal doe ik zo 1:18-1:20
 
op het circuit gebruik ik 5 liter per sessie van 20 min
zijn 8 rondjes van 4,5 km dus dat is ongeveer 1 op 7,2
op de weg rond de 1 op 13 dus circuit gebruik en aso rijden kan je niet met elkaar vergelijken.
en al ik een beetje normaal doe is het 1 op 17.
dit alles is met een srad 750 uit 98
 
Terug
Bovenaan Onderaan