zwaar afgeprijsde nieuwe scooters

Vandaag de importeur van Aprilia (moto tricolore) aan de lijn gehad over de plotselinge prijsdaling van 1000 euro. Een echte goede reden heb ik niet gehoord.
De scarabeo 500 was zelfs van 6490.= naar 4990,= euro gegaan dat is 1500 euro daling ......
Ben blij dat ik die niet gekocht heb dan zeg!
Hij verwees me door naar de dealer (die is dicht op maandag helaas).


Die 1000 euro geldt niet alleen voor de scarabeo, ook de atlantic moet eraan geloven
 
ik vraag me af wat een dealer die er nog 1 heeft staan daarvan vind, of hij krijgt ook die korting?
zo heeft goedhart er ook al 1 een jaar staan,
de scarabeo 500 koste eerst zelfs 6990 en nu 4990 , 2000 euro ervan af.
motoport rockanje heeft er nog 1 staan voor 6990 euro model 2008.
en als je bij een ander een verse bestelt ,betaal je 2000 minder.
ja rockanje ???
 
ja bizar heh. Ik heb een mail gestuurd naar de dealer met diezelfde vraag, die was vandaag dicht.

je zal maar een scarabeo 500 hebben gekocht, dan ga je voor 2000 euro de mist in.

schandalig ook voor diegene die er nu al 2 jaar met een 500 rijden. onmogelijk om nog particulier voor een goede prijs te verkopen omdat mensen nu voor ongeveer hetzelfde bedrag of iets meer een nieuwe kunnen kopen!!
 
lijkt .wel nieuwe electronica die eerst heel veel kost en een jaar later de helft

7000 euro voor een scarabeo 500 vond ik ook wel erg veel,sommige nieuwe auto's
kosten net zo veel.
 
Laatst bewerkt:
Meestal voorspeld een sterke prijsdaling de introductie van een nieuw product. Dat lijkt me raar want het huidige scarabeo model is helemaal niet zo oud.
Ik denk dat het ze gaat om een concurrerende prijs.
 
crisis, in frankrijk sommige maanden ruim 35 % minder scooters verkocht.
en de carnaby voor 4090 euro
 
Meestal voorspeld een sterke prijsdaling de introductie van een nieuw product. Dat lijkt me raar want het huidige scarabeo model is helemaal niet zo oud.
Ik denk dat het ze gaat om een concurrerende prijs.


crisis of niet, de japanse merken doen er niet aan mee en verhogen gewoon de boel.

de scarabeo 300 wordt voorlopig niet vervangen lijkt me omdat hij inderdaad sinds april 2009 uit is in Europa

toch misschien een voorraad probleem

heb nog niks gehoord op de mail trouwens

Inmiddels antwoord gekregen, de dealer kan er ook niks aan doen. De importeur bepaalt de prijzen. De dealer blijft zelf ook achter met een dure voorraad scooters en demo's dus die is denk ik ook niet echt blij. De enige die er van profiteren straks zijn de nieuwe klanten die voor een lekker bedrag nieuw kunnen kopen

gr
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Piaggio beslist had om de Scarabeo weg te trekken uit de merknaam Aprilia en de Scarabeo onder de merknaam 'SCARABEO' te gaan commercialiseren. De Scarabeo krijgt hierbij ook een nieuw logo enz. Dus Scarabeo komt als merknaam te staan naast Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Gilera, en Derbi. Waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan? Dus de nieuwe Scarabeo's zullen wat anders opgesmukt zijn met emblemen enz.
 
Laatst bewerkt:
er is wel al een aparte aprilia scarabeo site
http://www.apriliascarabeo.com/en/index.aspx?

en ik denk dat de dealers die er nog 1 hebben staan en ook 2 de hands helemaal niet blij zijn
met aprilia.
dus als ik geld krijg voor mijn gestolen scooter, moet ik bij een aprilia dealer zijn die
er niet 1 heeft staan

zo heeft goedhart nog een scarabeo 500 van 10-07-2008 voor 5990 euro
en ook nog een scarabeo 500 van 8-8-2008 voor 6190 euro
en dan de nieuwe nieuwprijs voor de scarabeo van 4990 met twee jaar garantie.
goedhart zal niet blij zijn.
 
Of je besteld een nieuwe, of een kleur die die niet heeft staan.
Maar blijft idd zuur als dealert. Maar als concument heb je dat toch ook vaak dat iets een week later in de aanbieding is.
Is wel iets anders en heb je er net een jaar geleden een gekocht baal je wel met inruilen.
Iets met de een zijn brood, de ander ...
 
vreemd, als je scooter gestolen wordt en de verzekering heeft betaald ,je de dieven
erg dankbaar bent dat ze hem hebben gepikt.
zodat je een hele goedkope scooter deal kan maken.
 
vreemd, als je scooter gestolen wordt en de verzekering heeft betaald ,je de dieven
erg dankbaar bent dat ze hem hebben gepikt.
zodat je een hele goedkope scooter deal kan maken.

zo had ik het nog niet bekeken inderdaad.

jij hebt ook een keer geluk nu dat gun ik je wel na 2x diefstal. })
 
Laagvlieg
misschien als je richting de 10000 km beurt gaat , de almax ketting op bergen voor de volgende scooter, en hem aan een iets mindere art 4 ketting aan een lantaarnpaal in de
afrikaander wijk parkeren.
 
we zien wel hoe het afloopt voorlopig blijf ik er lekker mee rijden.
ik stuur je wel een mail want op het forum kan ik je geen prive bericht sturen
 
Laatst bewerkt:
Laagvlieg
misschien als je richting de 10000 km beurt gaat , de almax ketting op bergen voor de volgende scooter, en hem aan een iets mindere art 4 ketting aan een lantaarnpaal in de
afrikaander wijk parkeren.

Zet maar bij mij voor de deur. Met een beetje geluk kan ik er eerst zelf misschien een paar daagjes op rondtuffen :')
 
Damn 4990 voor de Scarabeo 500...als dat zo was geweest verleden jaar dan had ik op zeker die gekocht ipv de 250ie. Wel balen inderdaad voor Laagvliet maar de Scarabeo wordt er verder niet minder om en is met de huidige prijsstelling imo de beste scooter die je momenteel kunt krijgen voor het geld. Denk dat de x-max wel kan inpakken zo en ook de Carneby Cruiser is niet meer zo aantrekkelijk als hij was, door de lage prijs kon je het gebrek aan ruimte wel vergeven maar nu is de Scarabeo toch een stuk aantrekkelijker.

Mischien nu nog proberen voor een hele lage prijs een nieuwe overjarige 250 i.e te vinden want die kunnen ze natuurlijk nooit meer verkopen voor wat ze er nu voor vragen maar is nog steeds wel een heel compleet en aantrekkelijk model mits deze voor de juiste prijs wordt aangeboden(imo zou hij dan voor minder dan 3500 moeten weg gaan om het aantrekkelijk te maken inclusief rijklaar).

Hou ons maar op de hoogte Zuunig van de laatste en beste koopjes en succes met de keuze van je nieuwe scooter die hopelijk langer in je bezit mag blijven.
 
bij motorport wateringen hebben ze de prijs van de scarabeo juist weer omhoog gedaan .
dat ding staat er al bijna 3 jaar, en nu staat hij weer op internet voor 4490 euro.

ik denk dat ze met 3500 euro zwaar op gaan verliezen, ze zijn aprilia dealer
en krijgen zo'n ding geleverd moeten hem betalen en dan maar zien te verkopen.
een scarabeo 500 lust natuurlijk wel een slokie meer,en de beurten zullen ook wel duurder zijn en de banden.

hoe bevalt eigenlijk de 250 ,hoeveel km staat er nu op??
 
Ja ze proberen natuurlijk wat bij de dealer maar 4490 is natuurlijk niet echt realistisch gezien de prijs van de nieuwe 300 ie en als ze hem ooit kwijt willen raken moet er toch echt flink vanaf lijkt mij zo en volgend jaar is ie nog ouder.
3500 baseer ik alleen maar op het feit dat dit gevoelsmatig een redelijk goede deal is aangezien je voor een paar honderd minder dan een courant model neem ik aan toch liever voor de nieuwe 300 ie gaat. In mijn geval scheelde het toen de tijd meer dan 1000 euro inc de rijklaarmaak kosten ten opzichte van de 300ie en dan had je ook nog eens geen alarm standaard en afstandbediend openen van de budy.Ik begrijp dan best dat ze er een hoop op verliezen maar als ze hem helamaal niet verkopen kost dit denk ik nog meer. Ze kunnen hem beter inzetten als service leen voertuig ofzo.

De scarabeo bevalt nog steeds super en ik gebruik hem af en toe voor boodschappen en plezier ritjes in de omgeving en zit daarom pas op een km of 4500(op zich niet eens zo heel weinig voor een motor). Woon werk verkeer doe ik lekker op de fiets aangezien dit een stuk gezonder en goedkoper is en ik dan mijn reiskosten vergoeding grotendeels in mijn zak kan houden(14km per dag). Ook ziet hij er nog perfect uit en is het dashboard nog steeds heel na die ene rare toestand met de tripmeter knop. Alleen het Aprillia logo in chroom dat op de voorkant staat begint zijn chroom te verliezen en dat is een beetje jammer maar ja als dat alles is(hoop dat de nadere verchroomde plastic delen wel lekker hun laag blijven behouden). De uitlaat ziet er ook nog perfect uit en ik rijd ook gewoon in de winter.

Wat betrefd het benzien verbruik en de banden zal je op zich wel gelijk hebben wat betrefd de 500 maar gezien mij kilometrage per jaar is dit niet echt een groot verschil denk ik maar de beurten zouden best wel eens duurder kunnen zijn maar als de interval hetzelfde is als de 250 dan zal het ook nog wel loslopen maar eerlijk gezegd kan ik daar weinig zinnigs over melden. Overigens is de enige reden dat ik de 500 zou verkiezen de extra remschijf en de hogere top maar in de praktijk zou het goed kunnen dat de 250/300 fijner rijdt in 90% van de gevallen want dat lees ik namelijk vrij regelmatig(ik ben zelf vrij fors 184 bij 129kg en dan lever je soms een klein stukje topsnelheid in met wind tegen, al gaat hij altijd wel over de 115 km/h en meestal gewoon 120 met uitlopers naar ruim 130;-) )
 
Dat van die merknaam klinkt heel logisch. Zie www.piaggio.com
Al met al heb je dus nu een goede koop aan de scarabeo.
En Skippy, dat 500cc blok is inderdaad een stuk zwaarder en groter. Dat gaat ten koste van de wendbaarheid. Maar rechtuit heb je een stuk meer plezier :D

Mijn compromis: een opgevoerde 300cc :)
 
ik had een mooie scooter op het oog , voor weinig.
een scarabeo 300 van 6-10-2009 met 1000km op de teller voor 3290 euro. een zwart/antraciet
bij motoport amsterdam.
vandaag keek ik bij de rdw en zag ik dat hij gisteren weer op kenteken was gezet.
ik motoport gebeld , en ja gisteren weer verkocht. helaas.
de verkoper zei , maar ik heb nog wel nieuwe voor 3990.
ik zeg als ik niks in te leveren heb? dan hoef ik geen rijklaar maak kosten te betalen.
ik zei en de atlantic 400 , 4490 euro ook geen rijklaar maak kosten.
aprilia heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid , met die kortingen.
de yamaha 400cc kost 2500 meer.
ik denk dat honda ook met de prijzen naar beneden moet,anders verkopen geen
schroefie meer
in frankrijk ging honda als eerste met de prijzen omhoog in maart, maar nu weer hard
naar beneden,ik heb niks te maken met die dure yen.
koop gewoon een aprilia, de honda sh 150 en 300 worden in Italie gemaakt.
dus niks te maken met die dure yen.
honda had in sommige maanden 36% minder verkocht in Frankrijk.
dat heb je ervan als je de prijzen omhoog doet in een crisis.
 
Laatst bewerkt:
honda had in sommige maanden 36% minder verkocht in Frankrijk.
dat heb je ervan als je de prijzen omhoog doet in een crisis.
Ik heb begrepen dat Suzuki ook nog nauwelijks Burgmannetjes 400 verkoopt sinds ze hebben bedacht dat de introductie van ABS wel gepaard kon gaan met een prijsverhoging van 1300 euro. Slik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan