zwaar afgeprijsde nieuwe scooters

inktvlek, je weet dat kopieen uit China vaak uit exact dezelfde fabriek komen als het origineel? Alleen wordt er dan bezuinigd op de dure ingredienten c.q. componenten. Dat wil zeggen, de kwaliteitseisen die gelden voor producten voor de Westerse markt vervallen voor de namaak.

Dat een voertuig hier moet voldoen aan allerlei eisen uit het voertuigreglement zegt trouwens -niets- over de duurzaamheid. Dat is voornamelijk milieu, geluid en veiligheid. Ik heb verder geen oordeel over de tweewielers waar jij op rijdt, maar het is wel opvallend dat er voornamelijk lichte scooters komen uit China, die ongeschikt zijn voor de snelweg.

Verder werden Chinese scooters vaak aangeboden als "onderdelen die samen een scooter vormen" ipv voertuig. Dan kunnen ze de Europese wetten op garantie ontduiken. Misschien geeft jou dat als consument een enorm vertrouwen, maar mij niet.

Voorbeeld van troep uit China

Hebben ze nog mazzel dat de deur (net aan) dicht blijft, anders kost je dat nog een ster. Dit soort auto's mag gewoon de weg op in Europa, dus ik zou zeggen gauw kopen, lekker goedkoop!
 
Laatst bewerkt:
die veiligheisregels komen er niet voor niets natuurlijk. en als de chinezen onze markten willen overspoelen met goedkoop ouderwets ondergemotoriseerd spul, zullen ze toch eens met de verzekeringsmaatschappijen moeten praten... een aantal ongelukken met chinese auto's met zwaar gekwetsten en ze(verzekeringsmaatschappijen) zullen hun prijzen aanpassen
als ziet dat een merk als skoda,dat toch veel goedkoper is dan zen neven, toch de normale veiligheidsnormen behaalt wil dit toch wel zeggen dat goedkoper kan, maar niet zonder de kwaliteitsnormen en veiligheidsvoorschriften te negeren
ik denk gewoon, geef die chinezen nog een jaar of10 en ze zullen wel met iets deftig op de markt komen, maar niet meer tegen de helft vd prijs
grtz
tom
 
HOED U VOOR NAMAAK SHERCO’S
Sherco bemerkt tot zijn grote schrik dat meer nieuwe Sherco’s op de markt komen dan de fabriek produceert. Het blijkt dat de officiële productie wordt aangelengd met kopieën uit China, die tot op de laatste schroef identiek zijn aan de Spaanse originelen. Sherco benadrukt dat het geen contacten heeft met welke Chinese fabrikant dan ook om motoren en/of onderdelen in China te laten maken. Sherco wijst dan ook alle verantwoordelijkheid af voor de klonen, en meldt dat juridische stappen zijn gezet om de Chinese fabrikant aan te pakken. Waarschijnlijk loop je de grootste kans een illegale Sherco te kopen, als je hem nieuw via Internet wilt bemachtigen.
Bron: Dough Jackson, World's Motorcycles News Agency.
 
Gezien het feit dat ik geregeld nieuw zal rijden moet ik toegeven dat ik niet erachter zal komen of de chineese scooter ook 20 jaar kan rijden, maar dat zal mij ook niet boeien.
*D
Vaak zijn de chineese scooters 3 tot zelfs 4x goedkoper dan een ander "merk".
Dus kan je in principe minimaal 3 scooters kopen voor de prijs van 1.
Stel ze gaan maar 6 jaar mee, dan is dat uiteindelijk maar 2 jaar minder (3x6 ipv 1x20) en omdat je dan geregeld nieuw gekocht hebt krijg je niet de grote dure onderhoudsbeurten waar bijna de hele scooter wordt vervangen.
:}
Zo las ik laatst dat iemand bijna 900 euro had betaald voor een beurt (voor een 250cc), leg er 500 bij en je hebt een nieuwe met 0 km gereden!
:+
Ik ben uiterst tevreden met de chineesjes tot nu toe en vind dat ze in prijs/kwaliteit verhouding uitmuntend zijn.
Naast mijn pech vroeger met vespa :( en honda :( (en ford :( (auto)), ken ik meerdere gasten die ook met een duur merk zeker niet tevreden waren!
(Van deze merken blijf ik dus nu van af)

Nogmaals leven en laten leven/ rijden en laten rijden !
Heb je geen eigen ervaring, dan kraak het niet af!
 
japanners zijn begonnen met kopieeren, en nu maken ze hoge kwaliteits producten
zal met de chinezen ook zo wel gaan.
alleen liggen ze nog ver achter met grote motoren.
ze beginnen bij de kleinere , en maken er miljoenen stuks van.
en er komen per jaar in china meer afgestudeerde van technische hogeschool
dan in heel europa en de VS samen.
 
1990 euro voor een aprilia scarabeo 125 cc 15 pk bij van der heyden motors den bosch.
3990 euro voor een aprilia scarabeo 250 motoport wateringen.
2490 euro voor suzuki sixteen 150 cc bij motoport goes
2290 euro voor YAMAHA CYGNUS 125 2008 bij motoport rotterdam

1349 euro voor yamaha jog r 25KM bromscooter vander heyden den bosch
Home - DiscoverDesign.nl
 
bij bakkermotors in zaandam honda sh 150 met koffer, kleur zilver 2990 euro rijklaar.
zag ik op marktplaats.
nieuw
 
Een Scarabeo 500 voor € 4990 is een scherpe prijs. Je bent weer helemaal in the flow zuunig. Hou ons op de hoogte.
 
Zeker als je vergelijkt met de Piaggio Bev 500 die € 7149 doet. dat is € 2159 verschil voor twee scoots die heel erg op elkaar lijken.
 
Atlantic 400 € 4.490,00
Atlantic 500 € 4.990,00
Atlantic 300 € 4.990,00

Ben ik de enige die het gek vind dat de 300 duurder is dan de 400 ??????
 
Nee inktvlek, dat is inderdaad wat vreemd. Ook vreemd is dat deze prijzen een stuk goedkoper liggen dan die in België, doorgaans is dit omgekeerd. Misschien zijn dit de prijzen waar het bpm-gedoe nog bij opgeteld moet worden.
 
Atlantic 400 ouder model ,waarschijnlijk de laatste
ik las alleen bij motorport amsterdam verkrijgbaar.

scarabeo 300 met 1000 euro korting.

nu mijn scarabeo 125 gestolen is, 2 interesante kandidaten, als ik dan ook nog de rijklaarmaak
kosten eraf kan praten, kan ik toch weer zuunig doorrijden.
 
Goede kandidaat inderdaad zuunig! Dat 300 motortje levert toch wel een berg koppel waar je blij van word. Vergeleken met de 125 is dat echt een behoorlijke vooruitgang in prestaties. Snelwegrijden moet en stuk beter aanvoelen. Tevens loopt de 300 een stuk rustiger met zijn 7500 toeren, in vergelijking met de 125 die 9500 toeren draait. Een stuk rustiger om op te rijden.
 
die scarabeo 125 reed toch echt lekker , en zonder problemen 120 km/u
en tegen wind 110 km/u
daarvoor had ik een honda sh 150 {ook gestolen} die had veel moeite om 100 tegen wind te gaan, terwijl die op papier 1 pk meer had dan de aprilia ,maar de honda had maar 10,8
pk op het achterwiel,en de aprilia 125 waarschijnlijk meer.

maar ik vind de scarabeo 300 erg mooi, maar 5349 euro veel te duur.
maar 1000 korting maakt hem wel een intressante kandidaat.
eerst maar even wachten op geld van verzekering.
 
ik vind het een beetje sneu voor laagvlieg die wel het volle pond voor de scarabeo 300 heeft betaald , vooral als hij hem net weer in zou willen ruilen.
dan ben je niet blij.
daarom koop ik altijd liever iets overjarigs met een flinke korting,
dat is dan later altijd weer makkelijker inruilen.
alleen kom ik niet aan inruilen toe want dan is hij alweer gepikt.
 
Haha ja inruilen word moeilijk als het onder je neus vandaan gejat word.

120 is inderdaad geen probleem, maar je hebt dan geen ruimte meer over voor een inhaalactie.
 
ik vind het een beetje sneu voor laagvlieg die wel het volle pond voor de scarabeo 300 heeft betaald , vooral als hij hem net weer in zou willen ruilen.
dan ben je niet blij.
daarom koop ik altijd liever iets overjarigs met een flinke korting,
dat is dan later altijd weer makkelijker inruilen.
alleen kom ik niet aan inruilen toe want dan is hij alweer gepikt.

In april toen de Scarabeo net uit kwam heb ik er idd het volle pond voor betaald. Doordat ik een hele goede prijs kreeg voor de 7 jaar oude T-Max uit 2002 blijft de "financiële schade" enigszins beperkt. Het verschil van inruilprijs met Motoport en mijn dealer bleek na onderhandelen maarliefst 1500 euro in mijn voordeel bij aankoop van dezelfde Scarabeo.

Het werkt helaas wel zo met consumentengoederen, maar ja ik heb vanaf april tot nu wel heerlijk ermee gereden dus mij maakt het niet zo uit. Overjarig kopen met korting is inderdaad wel een goeie actie als je in die gelegenheid bent.

De nieuwe prijs voor de Scarabeo 300 (3990,=) is natuurlijk belachelijk dat er na 9 maanden ineens 1000 euro van de prijs afgaat..... Misschien omdat er heel weinig van verkocht zijn, ik heb er in ieder geval nog nooit 1 zien rijden in NL.....

Ik ben ook niet van plan deze scooter op korte termijn in te ruilen, als de afstand naar de werkplek niet verandert rij ik met deze Scarabeo tot 2015-2016. Als hij voortijdig gestolen wordt dan haal ik precies dezelfde weer terug en krijg ik nog geld toe omdat de catalogusprijs 1000 euro goedkoper is geworden. Dan staat er ongeveer 60.000 km op de teller en met complete onderhoudshistorie levert die bij inruil op een nieuwe toch al bijna weer de helft van de nieuwwaarde op. Wie weet is er tegen die tijd wel een Scarabeo 250 hybride :]

prettig weekend !
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat er nu wel een paar scarabeo's 300 bij komen voor die prijs, mogelijk ik ook.
met een prijs van 3990 voor de scarabeo had je nu waarschijnlijk lang niet zo'n goeie prijs voor jou t-max gekregen.
en als hij goed bevalt en 50000 km probleemloos rijdt,
heb je toch een hele goeie koop en veel plezier er op en bijna geen last van files.
en een lage kilometer prijs.
en zover ik gelezen heb bevalt hij jou heel goed, zuinig ,weinig onderhoud nodig
en lekker uit de wind. en hij is erg mooi.
alleen jammer dat er geen alarm op zit met afstandsbediening, zoals op de 250 cc.
kan dat er wel opgezet worden??
ook prettig weekend!!
 
dat alarm schijnt wel een optie te zijn net als die afstandsbediening, maar als je een tijdje met de hand hebt bediend weet je niet beter. Er was toen ik hem kocht nog geen lijst met accessoires beschikbaar.

De prijs per kilometer is idd een lachertje, 1 op 29 rijden en all risk verzekering en wegenbelasting 25 euro per maand.

Laat er maar een paar scarabeo's 300 bijkomen, ik denk dat je voor 4000 euro geen betere scooter kan kopen op dit moment.
 
de ketting past door het voorwiel. wel iets om rekening mee te houden bij aankoop van een scooter als je zo'n dikke schakel hebt. bij de vespa gts 300 super wordt het al een probleem denk ik.
gts300wit_front1a.jpg


bij de carnaby 300 is het geen probleem.
Piaggio_Carnaby_250ie_2008_03_1024x768.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan