zwart met witte stippen

Ik heb net gebeld met de uitvoerder/opzichter van de desbetreffende werkzaamheden en deze wist mij te vertellen dat ze de omtrek van de cirkel in Thermoplast maken en de rest dichtsmeren met wegenverf. Mijns inziens geen strakke actie dit.
Ik heb nog even een meningsverschilletje met hem gehad over de gladheid van wegenverf t.o.v. Thermoplast. Maar goed: schakel de MAG maar in.
Naam en tel. nummer van de uitvoerder zijn bij mij bekend en op te vragen door iemand van de MAG.

[me]Waar een Hornikx is, is een weg..... :) [/me]


Nouuu weetje wat, we hadden het toch over een oude motor en een leuke scene neerzeten. We gaat met "dat brik" die kerel gewoon eventjes ophalen (als het regent), planten hem achter op de motor, rijden gewoon 50 op de koninginneweg en remmen dan plotseling op zo'n cirkel.

Kijke wat ie ervan vind....die cirkels |(
 
De MAG is al op de hoogte, de politie ook. Heb je de stippen zelf ook gezien? Het is jammer dat ik geen digitale camera heb, het is gewoon lachwekkend dit.

Hornikx woont en werkt in Tilburg, dus nee: ik heb ze niet gezien.

Op vrijdag 05 december 2003 11:09 schreef smitjr het volgende:Nouuu weetje wat, we hadden het toch over een oude motor en een leuke scene neerzeten. We gaat met "dat brik" die kerel gewoon eventjes ophalen (als het regent), planten hem achter op de motor, rijden gewoon 50 op de koninginneweg en remmen dan plotseling op zo'n cirkel.

Kijke wat ie ervan vind....die cirkels |(
Ja, das het mooie: die goeie man die ik gesproken heb, is uitvoerder en die verzint zoiets niet. Die voert het gewoon uit.
Je moet de opdrachtgever/ontwerper hebben.
 
Ik heb even wat geklodderd met paint, en het ziet er ongeveer zo uit als op dit plaatje. Hij is iets te groot geworden (maar niet eens zo heel veel).

full
 
Ik heb even wat geklodderd met paint, en het ziet er ongeveer zo uit als op dit plaatje. Hij is iets te groot geworden (maar niet eens zo heel veel).

(Afbeelding)

Ik ken ze. Heb ze meer gezien. 'Wij' leggen ze ook neer, maar dan in klinkers.

Overigens komem daar ook nog drempels in asfalt bij te liggen.
 
Oooohja, lekker is dat zeg. Willen ze bereiken dat je niet op het witte gedeelte rijdt als je een bocht maakt ofzo :?

Hele vage actie...
 
Ik ken ze. Heb ze meer gezien. 'Wij' leggen ze ook neer, maar dan in klinkers.

Overigens komem daar ook nog drempels in asfalt bij te liggen.

Ik heb het in Almere ook in klinkers gezien, en dan zit er ook een lichte bolling onder. Maar dat is hier dus niet. Waar dienen ze voor? Alleen als attentie signaal?
 
Oooohja, lekker is dat zeg. Willen ze bereiken dat je niet op het witte gedeelte rijdt als je een bocht maakt ofzo :?

Hele vage actie...

Geen idee, volgens die gast van de gemeentewerf moest ik er maar omheen rijden. Wordt lekker duidelijk dan, als ik een omtrekkende beweging moet gaan maken om linksaf te gaan. Zie de automobilisten al denken, hé hij gaat toch rechtdoor, oeps, nee toch niet, auw.
 
Ik heb het in Almere ook in klinkers gezien, en dan zit er ook een lichte bolling onder. Maar dat is hier dus niet. Waar dienen ze voor? Alleen als attentie signaal?

Yep, alleen om het attentie-niveau te verhogen.
Kruisingen worden/zijn gelijkwaardig. Ze worden zo beter zichtbaar.
[me]Hornikx zou dit zo niet verzonnen hebben.[/me]
 
Yep, alleen om het attentie-niveau te verhogen.
Kruisingen worden/zijn gelijkwaardig. Ze worden zo beter zichtbaar.
[me]Hornikx zou dit zo niet verzonnen hebben.[/me]
Daar bestaat toch GVD verkeersborden voor :? Enne aan die weg te zien (op de kaart) zou een voorrangsweg daar gewoon zo moeten blijven!
 
Daar bestaat toch GVD verkeersborden voor :? Enne aan die weg te zien (op de kaart) zou een voorrangsweg daar gewoon zo moeten blijven!

Bij gelijkwaardige kruisingen staan geen borden ;)

En over de voorrang: nogmaals, ik ken de situatie niet. Ik ga alleen af op mijn kennis en ervaring rondom verkeersontwerpen, uitvoering en regels.
 
Bij gelijkwaardige kruisingen staan geen borden ;)

En over de voorrang: nogmaals, ik ken de situatie niet. Ik ga alleen af op mijn kennis en ervaring rondom verkeersontwerpen, uitvoering en regels.

Het zijn allemaal gelijkwaardige kruisingen nu, en dat zal wel zo blijven. Maar daar is ook een bordje voor, "gevaarlijke kruising" zou ik denken. En als het zoveel gevaarlijke situaties geeft lijken me wat haaietanden en voorrangsborden een betere oplossing voor de verkeersveiligheid dan de stippen. Ik vermoed dat ze hopen dat de snelheid er gelijk een beetje uit gaat.
 
Het zijn allemaal gelijkwaardige kruisingen nu, en dat zal wel zo blijven. Maar daar is ook een bordje voor, "gevaarlijke kruising" zou ik denken. En als het zoveel gevaarlijke situaties geeft lijken me wat haaietanden en voorrangsborden een betere oplossing voor de verkeersveiligheid dan de stippen. Ik vermoed dat ze hopen dat de snelheid er gelijk een beetje uit gaat.

Voorrang instellen = snelheid op voorrangsweg omhoog.
Mochten er nu veel ongelukken gebeuren omdat de kruising slecht zichtbaar is, dan kun je op je vingers natellen wat er gebeurt als je voorrang gaat regelen.
En borden plaatsen is nooit een oplossing.
 
Landelijk informatienummer Rijkswaterstaat
Tel: (0800) 8002 (openingstijden: 7 dagen per week 6:00 - 22:30 uur)
E-mail: 08008002@hkw.rws.minvenw.nl
Bij het landelijk informatienummer kunnen weggebruikers terecht met vragen, KLACHTEN en ideeën over de rijkswegen

misschien dit een optie?
 
Op zondag 07 december 2003 22:17 schreef Hornikx het volgende:
En???

We zijn er niet geweest, hebben een alternatieve route gereden met het groepje. Andere keer beter misschien. Helaas geen fotoreportage deze keer dus...
 
sjonge jonge lees ik nu pas anders hadden we wel ff een donut gedraait op dat mooie maagdelijk witte stukje asfalt

volgende keer beter

maar een donut komt erop *D
 
Het zijn allemaal gelijkwaardige kruisingen nu, en dat zal wel zo blijven. Maar daar is ook een bordje voor, "gevaarlijke kruising" zou ik denken. En als het zoveel gevaarlijke situaties geeft lijken me wat haaietanden en voorrangsborden een betere oplossing voor de verkeersveiligheid dan de stippen. Ik vermoed dat ze hopen dat de snelheid er gelijk een beetje uit gaat.

zal wel weer een fijne ambtenaar zitten die eigenlijk niets te doen heeft en bang is dat ie ontslagen wordt.

gaat van ellende maar projectjes bedenken om werk te houden...

(ow ja, en niet bij hem in de wijk natuurlijk, want dat is toch lastig zo'n troep op de weg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan