Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Oke, stangkoppen lijkt dus vooralsnog de beste optie...... om de zijdelingse belasting van optie 2 uit de eerste breinscheet te verhelpen is inmiddels brainfart 2 ontstaan (optie 3............)
Bekijk media item 1351904Hierbij maak ik van het uiteinde van de stabi een gaffel met een verzonkenkop imbus (lekker veel draagvlak) en borgmiddel op de schroefdraad, compact en zo komt er geen hoekbelasting op de M10 te staan die door de stangkop gaat.
Zat zelf te denken aan 10mm aan weerszijden van de stangkop, wat de hele gaffel ca 34mm breed maakt, staf word mm of 40 dan.......... of een blokkie rechthoekige zut scoren.............
 
Snap niet helemaal wat bovenstaande met stangkoppen te maken heeft............. maar ik heb dan ook een heel klein snappertje volgens de hoofdsponsor............

anyways,,,, enough off the brainfarts, optie 3 lijkt me de beste; maar ik hoop dat daar nog wat wijze mannen iets over willen roepen aangaande materiaal dikte enzo.............

ondertussen rommel ik lekker verder met wat gekluns waar ik wel wat meer ervaring mee heb en is inmiddels de bodem ook naar mijn zin.
Bekijk media item 1351915
Bekijk media item 1351913
ik zeg kwassie mat zwart eroverheen en niks meer aan doen............
Bekijk media item 1351914
 
gewone olie-basis verf van de bouwmarkt, geen enkele normale verf houdt fatsoenlijk op de toplaag van polyester, daar zitten behalve kleur ook nog allerlei hulpstoffen in die zorgen dat het polyester fatsoenlijk uit de mal komt en die laag is erg glad. Zelfs reparaties met polyester houden daar slecht op als je het niet voorbehandeld of volledig wegschuurt.........

Daarom zie je bij mij ook dat ik het rond de reparaties kaal heb geschuurd tot je op de eerste laag normaal polyester en glasvezel zit.

Wil je lak op de toplaag zetten heb je speciale primer nodig, heb ik nu niet gedaan omdat de bak deze winter (klasieker regeling, mag dec, jan, feb niet op de weg zijn) toch naar de spuiter gaat kijk ik wel hoelang dit blijft zitten maar vind ik het niet zo belangrijk.

Op de reparaties houden de meeste lakken het prima want dat kun je gewoon netjes schuren en ze bevatten ook geen hulpstoffen.
 
Hadden de verzamelde wijze mannen al over mijn diverse stangkopstabidingesgeval brainfarts nagedacht?
 
Luister naar de mannen van MZ, rubber!

Daar heb ik spanzijdig geen ruimte voor........... en motorzijdig moet die stang toch een paar cm verlengt worden..... vandaar de schetsjes........... Kan aan de kant van de motor inderdaad nog kiezen voor 2 rubber bussen als verbinding; heb nog wel bussen liggen zoals die in de schokbreker ogen zitten...........

maar dan nog moet het bevestigd worden, want de klem oplossing van MZ gaat ook met dat soort bussen niet werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht eigenlijk dat je één van bovenstaande oplossingen al gekozen had. Maar als er nog een optie bij mag:
Waarom las je er niet, aan elk uiteinde, 2 lippen aan waar de stangkoppen tussen vallen. De stabilisatorstang zal ongeveer net zo dik zijn als de stangkop breed.
Tig lassen, niet zwaarder dan strikt noodzakelijk
Als je zorgt dat de las naar het einde toe alleen maar over de neutrale lijn loopt dan wordt de goede werking niet aangetast
Het is én blijft gegarandeerd spelingsvrij en is licht in gewicht.

Jij bent heel handig met hardsolderen, dat zou misschien ook nog een serieuze optie kunnen zijn

Als de bevestiging net zo sterk is als de bevestiging van een schokdemper aan de achterbrug van een motorfiets dan is het sterk genoeg. Meer hoeft het niet te zijn. En dat zijn ook vaak maar plaatstalen lipjes
 
Laatst bewerkt:
Hardsolderen zou ik dan weer niet doen,je brengt dan wel veel warmte in het materiaal. Tig lassen kan ik wel regelen.
 
Zeker aan de bakzijde is lipjes erop inderdaad een goede optie, aan de motorzijde moet de boel zoiezo verlengt worden dus dan is het overbodig om extra lippen e.d. te verzinnen als je de verlenging op de juiste manier doet..........
 
sorry voor de stilte hier.......... maar de hoofdsponsor heeft besloten dat mijn 3wkn vakantie mooi besteed kunnen worden aan wat onderhoud aan huis en tuin............. en ik ben dus niet zoals gehoopt in de gelegenheid geweest om mijzelf in de schuur op te sluiten met een bos draad, een multimeter en de verse accu...............

wel hoop ik tussendoor even tijd te hebben om de stabi eruit te trekken en de bevestgingen definitief te maken met hulp van Leo als hem dat ook gelegen komt de komende weken.........
 
De hoofdsponsor weet dat de slavernij al een tijdje is afgeschaft?
zijn we niet allemaal (loon)slaven??

voor de rest doe ik gewoon wat ze vraagt.......... dan kan ze ook niet piepen als ik daarna weer dikke doekoes in dat ouwe hoopje schroot stop O-)
 
sorry voor de stilte hier.......... maar de hoofdsponsor heeft besloten dat mijn 3wkn vakantie mooi besteed kunnen worden aan wat onderhoud aan huis en tuin............. en ik ben dus niet zoals gehoopt in de gelegenheid geweest om mijzelf in de schuur op te sluiten met een bos draad, een multimeter en de verse accu...............

wel hoop ik tussendoor even tijd te hebben om de stabi eruit te trekken en de bevestgingen definitief te maken met hulp van Leo als hem dat ook gelegen komt de komende weken.........
Je roept maar.
 
en de hoofdsponsor is helemaal happy met nieuw terras in de tuin met echte loungeset.......... en nieuwe plinten op de gehele begane grond (zag er ook niet uit.......... is vorig jaar nieuwe vloer in gegaan en die was dunner als de oude vloer dus de plinten hingen een halve cm boven de vloer O-) )

dus vandaag maar weer eens dapper richting project sloomboot getogen.................

eerst spanbak in de sportstand gezet:
Bekijk media item 1352243
Want dan kun je er wat makkelijker bij toch wel.............
Bekijk media item 1352244
Dan van aluminium een proeflipje gemaakt
Bekijk media item 1352245
Wat vreselijk slecht bleek te passen, doordat de bout lager uitkomt in een lip onder de stabi zit de bout ook dichter naar de schokbreker toe....... (de reactie stang staat schuin, anders past het helemaal niet)
Na wat kopkrabben en spelen met de lengte van de reactiestang (waardoor de lip verder naar boven en meer naar binnen komt te zitten....) bleek e.e.a. toch best uitvoerbaar en is het aluminium frutsel nagemaakt in staal.........
Bekijk media item 1352246
hierbij wel gekozen voor 1 vierkant gat en een aangepaste slotbout om de bevestiging aan de schokbrekerzijde zo plat mogelijk te houden.........
Bekijk media item 1352248
Bekijk media item 1352247Al met al niet ontevreden, morgenavond spul monteren en eens kijken hoeveel we de ander kant nu moeten verlengen.... en dan een belletje naar Leo om te vragen wanneer hij tijd heeft om e.e.a. in elkaar te lassen....... aangezien autogeen even geen optie is.......
 
dit
Bekijk media item 1352265gecombineerd met dit (en heel veel ellebogenstoom.............)
Bekijk media item 1352266geeft dit.......
Bekijk media item 1352267die je dan hier op ramt............
Bekijk media item 1352268
waardoor deze feitelijk "klaar" is
Bekijk media item 1352269
en je dan aan de spanzijde nog steeds erg weinig ruimte hebt, maar het wel past..........
Bekijk media item 1352270
en het er aan de motorzijde best netjes bij zit, gaffel is alleen voor passen, had destijds maar 3 stangkoppen besteld........ moet nog effe linkje volgen uit eerdere post en 4 koppen bestellen met ander lager-materiaal..........
Bekijk media item 1352271
Bekijk media item 1352272
Bekijk media item 1352273
vind het best netjes, vering mag alleen even niet belast worden nu, verlengbus is van POM, zodat ik iets heb wat past en wat uit staal nagemaakt kan worden, machinestaal staf juiste dikte heb ik staan,....
Maar als je nu aan de spanzijde redelijk druk uitoefend denk ik dat tot 10mm afgedraaide POM wel beetje poing zegt............

morgen maar eens in de telefoon klimmen en een bosje remleiding weg gaan geven..............
 
lag er vandaag ineens een doosje bij de buren........... en gaan we van dit:
Bekijk media item 1352283
naar dit.............
Bekijk media item 1352284
inmiddels is de motor ook weer gestript zodat ik aan de elektra kan beginnen, daarvoor is het toch makkelijk als gekkigheid als tanks enzo weer even naar de logeerkamer verhuizen............
eerst gaan we bepalen waar we alles op gaan hangen, dan serieus nadenken of ik het originele dashboard terug hang of een iets kleiner en eenvoudiger model wil hebben.
daarna kijken hoe we het een en anders onderhoudsvriendelijk maar met zo min mogelijk stekkers in elkaar kunnen frotten.
 
chinees dashboard is een no go......... ziet er niet uit zo'n modern digitaal ding op een bejaarde Guzz.......... bovendien zijjn zowel de km-teller als de toerenteller kabel aangedreven................
waterdichte stekkers is inderdaad wel de planning
 
en toe was het tijd voor een ECHTE UITDAGING.................
Bekijk media item 1352286
Bekijk media item 1352285
het aan elkaar knopen van een generieke guzzi kabelboom (specifiek SPII is allang niet meer te koop) de stuurschakelaars van een V11, en de basisinstallatie van een SPII........ en dat dan met een absoluut minimum aan stekkers en alles zo centraal mogeljjk geplaatst in de ruimte van de voormalige accu.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan