Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat we het deze zomer niet meer mee gaan maken. Ik heb de moed al opgegeven.Rijdt dat hok nu nog niet dan?
Is ff een fase die bij het laatste stukje hoort.Als ik ze lees rijd die wel maar nog niet op eigenkracht oftewel duwen dat ding
En na zo lang bezig geweest te zijn is alles rustig nalopen een erg goed idee er zijn altijd dingen die even erop gezet zijn maar niet afgemaakt .
En die kom liefer thuis tegen dan onderweg
Zo is dat helemaal. Als het alleen erom zou gaan om een zijspan te hebben dan moet je gewoon wat kopen.Het is niet de eindbestemming die belangrijk is.... maar de reis ernaartoe.....
Een droomspan kun je niet kopen. Die met je zelf (laten) bouwen!Zo is dat helemaal. Als het alleen erom zou gaan om een zijspan te hebben dan moet je gewoon wat kopen.
Het is juist het zelf creëren van een ding wat helemaal eigen is, waar er maar eentje van bestaat, wat het zo leuk maakt.
En dat creëren gaat niet vanzelf en dat is ook geen lineair proces.
Was het niet een beetje de theorie dat je de gordels puur aan de bak koppelt en niet aan het frame?vandaag lekker met de haakse slijper, bankschroef en vuistje aan de gang geweest..........
ook altijd weer grappig om te ontdekken dat zo'n houten vinex schuurtje nogal wiebelig is.......... de werkbank zit aan de achterkant aan de "muur"balken van de schuur vast en altijd als je 3mm staal om staat te zetten in de bankschroef (met een vuistje.......) dan flikkert alles van de planken af
maar het resultaat is best oke............
Bekijk media item 1354962
en het past zelfs.......... de bedoeling is dus dat de beugel waar de gordel aan trekt bij een ongeval verbonden is met het frame van het zijspan in plaats van alleen maar met de kunststof tussenwand achter de stoel.
Hiervoor gebruik ik de 4 bouten die op dat punt de bak verbinden met de demper die op het frame staat.
Bekijk media item 1354965
Bekijk media item 1354966zoiets dus.........
en de accu past precies achter het omgezette stukje driehoek aan de voorkant......
Bekijk media item 1354964
volgende keer het hoekje even vastsolderen, dan de randen even afwerken en de boel in de grondlak spuiten, dit hoeft niet zwart; moet ook nog accubak tegenaan en wordt uiteindelijk met de hele binnenkant meegekliederd in EZS lichtgrijs...........
Nu de accu bak weer op gaan bouwen........ en een nieuwe schokbreker uitzoeken........... merkte vanmiddag bij het werken in en rond de bak dat de vering van het span echt helemaal niets meer doet; de schokbreker zit muurvast.
Toen ik hem uit elkaar trok voor de revisie had ik er al een hard hoofd in omdat 1 kant van de stang redelijk roestig was en bij het weer in elkaar zetten en instellen de beweging ook zonder veer niet constant was. af en toe leek de schokbreker te blokkeren.
Eenmaal gemonteerd en tijdens het werken aan de stabilisator leek het allemaal mee te vallen en als ik op het zijspanframe stond te springen om te kijken of de stabi functioneerde en vrij bewoog werkte de swingarm van het span zonder problemen.
Maar nu de vering een tijd stil heeft gestaan omdat ik alleen aan de motor bezig was is de boel vast gaan zitten.
Daar ga ik gezien de leeftijd en de kmstand verder geen moeite meer instoppen; de revisie actie was gewoon om te kijken of het uberhaupt nog te redden was niet omdat het nu van die hele speciale schokkers zijn.......
Gaat dus gewoon een nieuwe Ikon onder het span, heeft de hobbyist ook weer wat aan mij............
Vandeweek even kijken of ik de schokbreker er onder uitkrijg zonder de bak te moeten verwijderen (en anders in ieder geval even het nummer van de schokbreker kan zien, want dan hoef ik 'm ook verder niet op te gaan zitten meten. Daarna is de enige vraag of ik 'm geleverd kan krijgen zonder veer; want dat is wel een EZS speciaaltje en die is vers gepoedercoat...........
dat is idd ook de reden dat ik ze alleen maar aan de achterwand heb vastgezet.Was het niet een beetje de theorie dat je de gordels puur aan de bak koppelt en niet aan het frame?
dat als bij een ongeluk de bak het frame wil verlaten dat het lichaam van de bakkenist daar via de gordel dan nog tussen zit?
(althans EZS gaf mij destijds mee de gordels niet aan het frame te koppelen)
Ik hoop dat we er nooit achter komen....Als de bak los komt van het frame komt de gordel ook los.. ondat de bevestigingsboutjes van de bak gebruikt zijn..
Als de bak los komt gebeurt dat denk ik omdat de rubberblokken uit de dempers scheuren.. niet ondat de bouten door de bodem van de bak getrokken worden...
Ik denk dat het vooral gaat om het verschil of eerst die dempers door scheuren, ofwel het polyester van de bodem inscheurt en over de kop van de bout plopt. Vooral als de bak een optater krijgt kan die best wel links of rechts gaan scheuren.Als de bak los komt van het frame komt de gordel ook los.. ondat de bevestigingsboutjes van de bak gebruikt zijn..
Als de bak los komt gebeurt dat denk ik omdat de rubberblokken uit de dempers scheuren.. niet ondat de bouten door de bodem van de bak getrokken worden...
Aan de bodem van de bak met de 4 bouten die in de trillingsdemper zitten... dus indirect is dat aan het frame.. maar persoonlijk denk ik dat als de bak loskomt dat eerder is door losscheuren van het silentblock in die demper...dan begrijp ik je denk ik verkeerd...
hij zit aan de polysterbak vast of aan het frame?
als de gordel door de wand van de bak heen aan het frame vast zit, dan hebben de rubbers toch ook geen functie meer?
Denk dat die te lang is... ik laat het je even wetenIk heb nog wel een BMW schokdemper liggen, hoh 33cm, zonder veer. Die mag je zo hebben.
in de achterwand zit een dikkere plaat gelamineerd, dus ik heb juist alle gordelbouten door die wand heen geboord