Zwarte Guzbak uit Rottjeknor

Status
Niet open voor verdere reacties.
een stille getuige blijft eenzaam achter op de stoep voor m'n deur.......

full
 
dit weekend maar weer verder............
nu de tuimelaars gereviseerd moeten worden zit rijden er volgende week ook weer niet meer in, dat wordt weer gezellig met de trein ;(
 
weer een middagje gerommeld.....
gaatje in het span geknaagd met de decoupeer-vriend, aluminium plaatje geklopt met een uitsparing voor de accu als ondersteuning van het polyester.
Morgen maar weer effe op zolder verder, accubak heeft verder geen haast, tuimelaars zijn toch voorlopig niet terug ;(
 
effe naar de Gamma gehobbeld in de lunch-pauze, popnageltjes gehaald; deze week even verder met de accubak.
Maak ik van dun aluminium (als mal) ga ik daarna met polyester overheen, dan effe in de zelfde kleur spuiten als de rest van het "plaatwerk" en dan is het toch precies of die accu-bak er altijd al ingezeten heeft.
Heb nog wat rubber u-profiel over van het dubbelglas wat ik thuis heb geplaats, kan ik mooi gebruiken om te zorgen dat de accubak "gas-dicht" is, dan effe een flinke slang erop aansluiten en die naar buiten dan is het ook nog eens veilig ook...........
 
effe naar de Gamma gehobbeld in de lunch-pauze, popnageltjes gehaald; deze week even verder met de accubak.
Maak ik van dun aluminium (als mal) ga ik daarna met polyester overheen, dan effe in de zelfde kleur spuiten als de rest van het "plaatwerk" en dan is het toch precies of die accu-bak er altijd al ingezeten heeft.
Heb nog wat rubber u-profiel over van het dubbelglas wat ik thuis heb geplaats, kan ik mooi gebruiken om te zorgen dat de accubak "gas-dicht" is, dan effe een flinke slang erop aansluiten en die naar buiten dan is het ook nog eens veilig ook...........
In het kader liever-lui-dan-moe heb ik een accu-bak van een 2-kleps BMW aangeschaft (zelfde maat als Guzzi-accu) voor de somma van 2 euro, die op een plankje geschroefd en toen was m'n accu-houder af.
full
 
In het kader liever-lui-dan-moe heb ik een accu-bak van een 2-kleps BMW aangeschaft (zelfde maat als Guzzi-accu) voor de somma van 2 euro, die op een plankje geschroefd en toen was m'n accu-houder af.
(Afbeelding)

tsja......
Dat gaat bij mij dus niet werken, ik heb een auto accu (55 AH) gekocht, is goedkoper als een Guzzi accu (30 AH) maar helaas ook een beetje groter.
Zal dus echt zelf een bakkie moeten fabrieken.........
 
tsja......
Dat gaat bij mij dus niet werken, ik heb een auto accu (55 AH) gekocht, is goedkoper als een Guzzi accu (30 AH) maar helaas ook een beetje groter.
Zal dus echt zelf een bakkie moeten fabrieken.........
Dom dom dom dom dom, dat had ik zelf aan de piccies ook wel kunnen zien....
'T zal de leeftijd wel wezen :)
 
tsja......
Dat gaat bij mij dus niet werken, ik heb een auto accu (55 AH) gekocht, is goedkoper als een Guzzi accu (30 AH) maar helaas ook een beetje groter.
Zal dus echt zelf een bakkie moeten fabrieken.........

Vraagje
Trekt je dynamo een zwaardere accu wel :?
 
Vraagje
Trekt je dynamo een zwaardere accu wel :?

uhhmmm, en wederom speel ik vals...............
in plaats van de standaard Guzzi Dynamo is een (ex-politie) BMW dynamo van 490 watten gemonteerd............ zowel Guzzi als BMW gebruiken dezelfde Bosch dynamo (alleen bij Guzzi is er een pasrandje afgedraaid)
Bij een dynamo-boer hier in de buurt heb ik een stator te pakken weten te krijgen van een serie die destijds voor de politie opnieuw zijn gewikkeld omdat de normale dynamo niet voldeed voor alle extra electriek aan een politie BMW..........
 
zo dan, effe schrappen in het wensen lijstje uit de eerste post........ net de gevreesde blauwe envelop van onze belastingvrienden ontvangen, het daar genoemde bedrag is van een dusdanig kaliber dat een aantal van de gewenste zaken voorlopig weer op de (hele) lange baan geschoven worden. :(

Zal dus alleen (zoals gebruikelijk) het noodzakelijk onderhoud doen, als enige extra ga ik door met de nieuwe accubak, heb de accu toch al gekocht en de originele accu was nu eenmaal aan vervanging toe...........

Dus voor alle belangstellenden, dat banden en 15 inch wielen verhaal wordt dit jaar in ieder geval niks (ach hebben we tenminste volgend jaar ook weer een Guzzi topic........)

en zo rommelen we vrolijk verder
 
de enige blauwe envelop die ik krijg is van de wegenbelasting.
en dan is een kleine 14euri per maand voor de toettoet
en een 90euri per jaar voor Iwan alleen maar om te lachen..

maar het schijnt dat mensen die inkomstenbelasting moeten
betalen er dan ook naar verdienen.. :P :P
 
fijne gozer..........

iedereen die een baan heeft betaald inkomsten belasting......... heeft geen donder te maken met "hoeveel" je verdient.
Maar effe zonder dollen, is in mijn geval gewoon gebrek aan inzicht in het fantastische nederlandse belastingstelsel, vorig jaar voor het eerst geprobeerd om voorlopige teruggave te krijgen (hypotheek enzo, je kent het wel)
Ze zijn nu dus simpelweg van mening dat ik meer gekregen heb als mij toekomt???
(tenminste dat denk ik................)

Mischien toch eens een belastingadviseur??
 
Maar effe zonder dollen, is in mijn geval gewoon gebrek aan inzicht in het fantastische nederlandse belastingstelsel, vorig jaar voor het eerst geprobeerd om voorlopige teruggave te krijgen (hypotheek enzo, je kent het wel)
Ze zijn nu dus simpelweg van mening dat ik meer gekregen heb als mij toekomt???
(tenminste dat denk ik................)

Mischien toch eens een belastingadviseur??
Ik zou er op z'n minst 'iemand' naar laten kijken. ;) Zelf al meerdere jaren op rij enkele fouten aan hun zijde laten corrigeren, waarna we het (terecht) niet hoefden terug te geven. Hou ze in de gaten hoor. B|
 
Ik zou er op z'n minst 'iemand' naar laten kijken. ;) Zelf al meerdere jaren op rij enkele fouten aan hun zijde laten corrigeren, waarna we het (terecht) niet hoefden terug te geven. Hou ze in de gaten hoor. B|

zal eens kijken, beekend alleen wel dat mijn eigen "boekhouding" ook op orde moet zijn............ dat is dus waarschijnlijk meer als een ouwe schoenendoos op zolder?
 
U weet het toch

Gij moogt van de jongens uit Den Haag niet stelen, :(
zij dulden geen concurrentie :+
 
zo.........
effe naar de werkplaats, straalcabine charteren en naafjes behandelen.........
foto's volgen (heb hier op het werk uiteraard wel een digitale kwamere............)
 
;( ;(
De straalkabine werkt met te fijn grit, had gehoopt dat de laatste resten van de originele fabriekslak er af zouden vliegen, maar dat wordt dus helemaal niks.
Dat wordt dus nog een rondje afbijt...........
Dan zullen de naven alleen wel naar Stolk moeten daarna, dat is toch een wat zwaarder kaliber straalkabine.

(is waarschijnlijk het verschil tussen een motoren-revisie bedrijf en de werkplaats van een groot laboratorium........)

full


voornaaf...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan