ZX10 2004 Black 'n Gold

DRD

MF veteraan
5 jul 2007
1.184
55
omg. Breda
Goedemorgen allemaal,

Het is niet vanwege mijn enorme plaatwerk skills dat ik hier mijn project post.
Het is meer vanwege wat input uwerzijds.

Allereerst: Ik ben Tom uit Hank (net als Marcel aka Roughneck) 23 jaar en werkzaam als projectengineer in de leidingbouw, en momenteel nog in opleiding tot lasingenieur.

Een maand geleden heb ik een geheel complete zx10 gekocht van een jongen uit friesland, mag haast wel zeggen voor een spotprijs. (als je meeleest sorry voor het hard-ass afdingen O-) )

De ZX10 heeft veruit het mooiste frame van alle racers naar mijn mening, je wil voor je naked/streetfighter toch iets als basis houden, voor mij waren dat het frame en de goudkleurige voorvork.
Ik heb een heel duidelijk voorbeeld, hoewel mijn kleurstelling toch niet all-black zal zijn.

syqjqt.jpg


Allereerst ben ik onder het motto 'al dat plastic moet er toch af' begonnen met strippen.

2exrp1v.jpg

e0g86h.jpg

2091qg0.jpg


Zoals je kunt zien zat er geen kenteken op, deze is afgelopen week angevraagd bij de rdw en is onderweg eveneens als de BPM aanslag.

vervolgens heb ik alle kabels door het ram-air kanaal heen gelegd, viel me eigenlijk alles mee. was wel even pielen maar zeker niet onmogelijk.

ook gelijk een yoshimura demper op de kop getikt voor weinig :) boys will be boys, hoe meer sound hoe beter.

vervolgens heb ik een complete ABM set binnen gekregen: kroonplaat, stuur, remleidingen enz. enz.

deze uiteraard gelijk gemonteerd en remmen ontlucht, ook gelijk de remmen van mijn achtergestelde husqvarna ontlucht :)

29e11yo.jpg
 
De input waar ik momenteel om zit te springen is een suggestie voor het frontje.

ik zit uiteraard met een ram-air kanaal welke ik graag deels toegankelijk wil houden om de motor niet te verstikken.

echter zijn er haast geen frontjes te koop welke hier rekening mee houden (behalve die alien maskers) maar ik weet niet in hoeverre dat dit staat en dat hier fatsoenlijk licht in zit?

Als iemand ideeën heeft, schroom niet om ze in de groep te gooien.
 
Succes met het project en voor een kontje hoeft die niet zover te reizigen. :N
Persoonlijk vind ik het lelijke frames,kwestie van smaak uiteraard.

Geef mij die Huskie maar trouwens. *O*
 
Laatst bewerkt:
Indien ik aluminium plaatwerk nodig heb dan weet ik Marcel te vinden, is z'on 500 meter lopen :+

maar dan moet ik wel weten wat ik wil, en dat is vooral het probleem.

heb er al wat frontjes voor gehouden van KTM & Husqvarna, maar niets lijkt de motor eer aan te doen tot nog toe. ben zelf ook wat aan de slag gegaan met staalplaat maar er lijkt niet echt iets uit te komen wat het geheel mooier maakt -O-

Zat zelf hier aan te denken, maar dat komt weer zo ver naar voren

IMG_1659-vi.jpg
 
thanks guys :)

Het is een beetje lastig daar ik veel uit het buitenland bestel, dus telkens zit er best veel wachttijd op de onderdelen.

Gister wel een leuk pakketje gehad zijnde een set groene koelslangen. Wat een drama om die dingen te monteren, maar goed ze zitten erop. gelijk de radiator en het spruitstuk gedemonteerd.

de motor is voorzien van 9 jaar straatvuil op alle onderdelen dus ik zit als een dibieletje met een kwast en wasbenzine heel het blok schoon te maken. -O-

spruitstuk even blank schuren of polijsten, even kijken hoe goed het gaat en hoe snel ik een lamme arm krijg :+

Radiator even mee naar het werk genomen, dan kunnen ze die mooi onder werktijd voor me ontvetten O-) en dan kan ik deze ook weer als nieuw gaan maken.

Toch verwonderd het telkens weer dat een motor welke er 'aangekleed' zo netjes uitziet toch zo smerig kan zijn van binnen.

fotootjes:

2igdu7l.jpg

2a6s75j.jpg

2li9aa0.jpg

acc3u9.jpg
 
Weer eentje om in de gaten te houden!!

misschien is het je niet opgevallen maar je radiateur is behoorlijk gebogen. :+

haha ja ben er overheen gereden met de auto denk. vanavond nog meer eens doen in zun achteruit, hopelijk komt ie dan weer recht :+
 
Indien ik aluminium plaatwerk nodig heb dan weet ik Marcel te vinden, is z'on 500 meter lopen :+

maar dan moet ik wel weten wat ik wil, en dat is vooral het probleem.

heb er al wat frontjes voor gehouden van KTM & Husqvarna, maar niets lijkt de motor eer aan te doen tot nog toe. ben zelf ook wat aan de slag gegaan met staalplaat maar er lijkt niet echt iets uit te komen wat het geheel mooier maakt -O-

Zat zelf hier aan te denken, maar dat komt weer zo ver naar voren

[afbeelding]


Ik heb anders nog een setje Ducati 999 lampen liggen.
Als je dan zelf de ophanging kan maken ....
 
vind t nu al een mooi project!... zoeen wil ik ook wel voor op straat.. ook al zou dat niet best zijn ghehehe O-)
 
haha ja ik had et kuipwerk er af en ik dacht al gelijk, zo laten en raggen! haha

Heb gisteren mijn kentekenpapieren gekregen van de RDW dus gelijk even een plaat laten maken.

grootste euvel voor nu is eigenlijk de koplamp, het is een noodzakelijk kwaad maar heb nog niets gevonden waarvan ik zeg 'ja dat past er goed bij'.
 
haha ja ik had et kuipwerk er af en ik dacht al gelijk, zo laten en raggen! haha

Heb gisteren mijn kentekenpapieren gekregen van de RDW dus gelijk even een plaat laten maken.

grootste euvel voor nu is eigenlijk de koplamp, het is een noodzakelijk kwaad maar heb nog niets gevonden waarvan ik zeg 'ja dat past er goed bij'.

ik zou persoonlijk voor een gaan die echt tussen de poten zit, zo plat mogelijk zeg maar
 
heb 2 opties die me aanspreken.

1. een of 2 spots, 1 in center of 2 boven elkaar.
2. een platte crossmotor nummerplaat (evt. met geïntegreerd licht).

lichtopbrengst mag nul zijn, als het er maar op zit voor de pliesie. ik rijd soieso nooit in het donker/mist of andere situaties die licht behoeven.
 
Zou de CB1000R koplamp niet interessant zijn?
Die heeft ook wel mooie lijnen erin zitten, maar of die passen bij de Kawa...
 
Ook zag ik net de dubbele koplamp van Ulleke zijn cbr, ook erg netjes.
Vind de streettripple voorkant ook wel erg nice.

street-triple-675-special10.jpg


Zie ook heeel veel van die streetfighter maskers voorbij komen, maar ik denk dat dit geen porum is in real-life.
 
Laatst bewerkt:
heb momenteel wat dingen in bestelling, zijnde:
1x cilindrische spot met groene xenon erin.
2x angel eyes ringen.

kijken of we hier wat mee kunnen, zoniet dan zet ik het wel op een andere motor.
 
dit weekend wat minder gedaan dan verwacht, zaterdag zelf gereden op de hypermotard.

Toch tussendoor nog kans gezien de radiator aan te pakken, mooi zwart is niet lelijk.

2jfx995.jpg


Gisteren als tegenprestatie voor het rondrijden van heel brabant, mijn vriendin mee laten helpen met het opschuren van het uitlaatsysteem :+

Het hoeft niet gepolijst te zijn maar wat gezonde bling op de uitlaatbochten zou niet misstaan.

foto's volgen.
 
uitlaat voor de poetswoede
30w5t9d.jpg


kleine glimp van wat agressief poetsen icm polijstpasta doet
v79r40.jpg


wellicht vanavond monteren *O*

maar eerst trainen want door de pasen en avondschool al 4 dagen op rij niet kunnen sporten :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan