ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze waren veel goedkoper, maar op straat moet je drie keer remmen voor warmte. :+



Wel even opletten welk model CRQ je voor de tien moet hebben. :P
Wist niet dat het zo'n groot plaatje is. :$
 
Laatst bewerkt:
Ha mede zx10ers bij deze meldt ik mij hier ook weer. Sinds vorige weekend de eigenaar geworden van de zx10 van Gh0st.
Foto's komen eraan.
Topfiets,
Ga je geen spijt van krijgen.
Heb erg onwijs veel plezier van gehad,
Als je vragen heb pb me maar

Oh en een plaatje (Meest recente die ik bij de hand had)
okzgad.jpg
 
Ik ben zelf ook geen regen rijder hoor, maar pak wel eens een halve sessie mee. Bijvoorbeeld aan het begin van dit seizoen toen ik elke mogelijk meter wilde rijden om de zx10 te leren kennen.

Mocht het binnen je budget passen dan zou ik lekker de z04 of DS pakken, betere blokken zijn er niet met die levensduur en bite.

Ik ben benieuwd of je onder de 300 uit kunt komen voor 2 klauwen, volgens mij gaat het al snel richting de 200 per klauw.

Die Z04 had ik in 2010 al in mijn Brembo klauwen.Doen het gewoon heel goed op straat.
 
Ik dacht toenstraks even testen wat er gebeurd als ik m'n remhendel goed inknijp met 130. Reed vervolgens een aantal meter op m'n voorwiel :p Dus ze doen het nog, maar in de toekomst maar eens die z04 proberen.
 
FF op basis van een '08: Voor zover ik weet doet hij dat alleen in zijn 5 en 6. Heb wel gehoord dat <'08 makkelijker te omzeilen is qua lambdaregeling. Mocht je het zeker willen weten dat hij 'm niet te arm regelt kun je ook de zekering eruit trekken voor de lambda regeling waardoor hij in een 'veilige modus' terechtkomt en hem niet bij regelt.

Bedankt voor je input! Ik houd je tip van de zekering in mijn achterhoofd mocht ik verder geen info meer kunnen vinden.
 
Nu het over remblokken gaat, dit zijn mijn blokken:

2crvqmw.jpg


Reacties? Ik gok dat het nog zo'n 2,5 tot 3 mm is. Kan ik hier nog een circuitdag mee remmen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er denk ik nog 5 mee kunnen rijden, maar ik rijd ook als een oud wijf. Ik zou gewoon een stel nieuwe blokken kopen, mochten ze snel slijten gewoon tussen de sessies vervangen, het stikt van de aardige motorrijders tijdens elke circuit dag met gereedschap en t is in 15 min gefixed.
 
Mwoah, dit kan nog wel een krapjes gaan worden. Als je net een te strenge keurmeester hebt kan je wel eens pech hebben.

+1. Mijne zijn momenteel tzelfde en vervang ze ook voor de circuitdag. Geen gezeik bij de keuring en genoeg remvlees.
.

En nog iets algemeens mbt circuitrijden en slijtagedelen:

Veel mensen denken dat iets wat vervangen moet worden "nog wel een circuitdagje mee kan" of vervangen na de circuitdag. Om daarna 5000km op woonwerk tempo op straat te rijden met verse banden/remmen/etc. Vervang JUIST VOOR een circuitdag de spullen waar je over twijfelt.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het allereerst op Assen gereden *O*
Ook even met Shuriken gekletst, leuk je gesproken te hebben! :Y *O*

In de vijfde sessie snelste tijd neergezet van 2:04.9 :]
Ging toch wel lekker gezien het de eerste keer was op Assen. Kan nog veel winnen bij het aanremmen en insturen (uiteraard daarbuiten ook, maar daar met name..)
(Actiefoto's volgen :+ )

In de laatste twee rondes zat ik achter een Aprilia RSV.. Godver wat heeft die gast me laten schrikken.. Had bijna een Iannone momentje :X |(
Die kerel remde hem he-le-maal dood voor de Haarbocht.. Kon het met een zwevend achterwiel nog net afremmen O-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het allereerst op Assen gereden *O*
Ook even met Shuriken gekletst, leuk je gesproken te hebben! :Y *O*

In de vijfde sessie snelste tijd neergezet van 2:04.9 :]
Ging toch wel lekker gezien het de eerste keer was op Assen. Kan nog veel winnen bij het aanremmen en insturen (uiteraard daarbuiten ook, maar daar met name..)
(Actiefoto's volgen :+ )

In de laatste twee rondes zat ik achter een Aprilia RSV.. Godver wat heeft die gast me laten schrikken.. Had bijna een Iannone momentje :X |(
Die kerel remde hem he-le-maal dood voor de Haarbocht.. Kon het met een zwevend achterwiel nog net afremmen O-)
Klinkt goed :Y. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de tijden op Assen, maat volgens mij is een 2:04 helemaal niet verkeerd voor de eerste keer :).

Enne, herkenbaar dat over een RSV. Tijdens mijn eerste keer op Assen lag er ook een RSV dwars. De beste man had de motor de avond van te voren gekocht en wilde hem op Assen inrijden :(. Ik vond het geen goed idee, hij dacht er helaas anders over.
 
Klinkt goed :Y. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de tijden op Assen, maat volgens mij is een 2:04 helemaal niet verkeerd voor de eerste keer :).

Enne, herkenbaar dat over een RSV. Tijdens mijn eerste keer op Assen lag er ook een RSV dwars. De beste man had de motor de avond van te voren gekocht en wilde hem op Assen inrijden :(. Ik vond het geen goed idee, hij dacht er helaas anders over.
_O-
Gisteren was een man (gokje, 60+, in elk geval hoog 50) op een 1290 Superduke.. Had zeer korte tijd daarvoor het apparaat gekocht.. Letterlijk nul ervaring op enig circuit dan ook en meteen bij vrij rijden meedoen... Hij was zo'n beetje 30 seconden langzamer dan de daaropvolgende langzaamste...
Heb hem nota bene de pionnetjes op het circuit moeten uitleggen _O- :X |(
Heeft niet lang geduurd voor hij naar de beginners werd geplaatst.
 
_O-
Gisteren was een man (gokje, 60+, in elk geval hoog 50) op een 1290 Superduke.. Had zeer korte tijd daarvoor het apparaat gekocht.. Letterlijk nul ervaring op enig circuit dan ook en meteen bij vrij rijden meedoen... Hij was zo'n beetje 30 seconden langzamer dan de daaropvolgende langzaamste...
Heb hem nota bene de pionnetjes op het circuit moeten uitleggen _O- :X |(
Heeft niet lang geduurd voor hij naar de beginners werd geplaatst.
Dat ligt niet aan hem maar aan de motor waar hij op rijd !! :+ :+ :+ O-)
 
Gisteren voor het allereerst op Assen gereden *O*
Ook even met Shuriken gekletst, leuk je gesproken te hebben! :Y *O*

In de vijfde sessie snelste tijd neergezet van 2:04.9 :]
Ging toch wel lekker gezien het de eerste keer was op Assen. Kan nog veel winnen bij het aanremmen en insturen (uiteraard daarbuiten ook, maar daar met name..)
(Actiefoto's volgen :+ )

In de laatste twee rondes zat ik achter een Aprilia RSV.. Godver wat heeft die gast me laten schrikken.. Had bijna een Iannone momentje :X |(
Die kerel remde hem he-le-maal dood voor de Haarbocht.. Kon het met een zwevend achterwiel nog net afremmen O-)

Gaaf! En 2.04 is een mooie tijd!
 
Klinkt goed :Y. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de tijden op Assen, maat volgens mij is een 2:04 helemaal niet verkeerd voor de eerste keer :).

Enne, herkenbaar dat over een RSV. Tijdens mijn eerste keer op Assen lag er ook een RSV dwars. De beste man had de motor de avond van te voren gekocht en wilde hem op Assen inrijden :(. Ik vond het geen goed idee, hij dacht er helaas anders over.

Was het een nieuwe motor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan