ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Temperatuurmeter draai je onder in het carter. Dus originele aftapschroef er uit en de de aftapschroef met thermometer er in.
Screenshot_20200114-192548.png
 
hmmm, geen idee
Wat ook nog kan is dat de electronica die je niet op jouw foto ziet een andere temperatuur sensor verwacht. Er zijn tenslotte verschillende opnemers.
NTC heten die dingen toch?
 
Ik zou zeggen dat je eens aan je blok moet voelen of die warm is ;) 55 graden kan je de handen lekker aan opwarmen.
Olie kan namelijk niet op 55 graden blijven, daar ben ik van overtuigd.

BTw om nog terug te komen op je vraag waarom de thermostaat al "vroeg"open gaat ; om te zorgen dat de zooi niet te warm word ( vaker een probleem dan koel blijven )
 
Ik ga de meter inderdaad eens even testen.
Openen van de thermostaat bij 60 graden lijkt mij gewoon erg vroeg. De thermostaat van mijn ZXR gaat pas bij 82 graden open.
 
Dan gaat die van de zxr volgens mij veel te laat open, 60-70 graden is volgens mij normaal hoor.

Ik heb bij mn auto ook eens met zon carterplug gereden maar haalde daarbij ook niet de juiste temp. waarden.. sterker nog, als de straat nat was werd het geheel niet warmer dan 65 graden.
meet nu de temp. vanaf het oliefilterhuis en daar heeft de wind/water etc geen invloed
 
Bedankt voor je info over de plug die jij in jouw auto had. Ik weet dat de meeste niet 100% betrouwbaar zijn, maar dat ie er een graadje of 30 naast zit lijkt mij ook wel weer stug. In m'n Soes heb ik (al 15 jaar) zo'n analoog metertje zitten i.p.v. de vuldop. Die hangt niet eens in de olie en geeft nog een "betrouwbaardere" waarde.

En v.w.b. de ZXR thermostaat......
20200115_155909.jpg


Ps, we hebben het hier over een ZXR750 waar een ZX10 blok in gehangen is. Vandaar ook dat ik nog met de radiator van de ZXR rijdt.
 
30 graden is idd een enorme afwijking, ik zou dat kunnen geloven als de plug niet goed werkt en de meter niet..misschien kijken naar een adapterplaat voor het oliefilter ? of anders idd zon analoog ding waarvan de werking ook lang niet altijd zuiver is.. maargoed

Wat betreft de thermostaat, weer wat geleerd van jou !
 
Bedankt voor je info over de plug die jij in jouw auto had. Ik weet dat de meeste niet 100% betrouwbaar zijn, maar dat ie er een graadje of 30 naast zit lijkt mij ook wel weer stug. In m'n Soes heb ik (al 15 jaar) zo'n analoog metertje zitten i.p.v. de vuldop. Die hangt niet eens in de olie en geeft nog een "betrouwbaardere" waarde.

En v.w.b. de ZXR thermostaat......Bekijk bijlage 1458255

Ps, we hebben het hier over een ZXR750 waar een ZX10 blok in gehangen is. Vandaar ook dat ik nog met de radiator van de ZXR rijdt.

Ik heb hem gezien en je gesproken bij Nol Bikker.
Fantastische motor! 😍
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • Nol1.jpg
    Nol1.jpg
    194,7 KB · Weergaven: 15
  • Nol2.jpg
    Nol2.jpg
    206,5 KB · Weergaven: 17
  • Nol3.jpg
    Nol3.jpg
    215,6 KB · Weergaven: 16
  • Nol4.jpg
    Nol4.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 16
Vandaag telefoontje: de Kawasaki is weer klaar *O*

Hij zit weer netjes in elkaar en is op de bank ingereden.

Kwamen nog wel een aantal dingetjes uit:
- Nokkenasketting was aan het einde van zijn leven (op zich niet zo heel gek met 80+k KM :+ )
- Tweetal tandwielen uit de versnellingsbak waren beschadigd (wat wel weer gek was, aangezien ik geen schakelproblemen heb gehad)

Zaterdag ophalen *O*
 
Goed nieuws lukas !
Schakelen ga je straks vast wel even voelen als je de eerste meters weer maakt.. vaak voel je dan pas het verschil.
 
Ja... ga het zien... Hij schakelde best soepel .. denk ik :P :+
Misschien dat ik gewoon zo heb leren schakelen dat het altijd goed is gegaan of zo.

Anyway ... nu kan hij weer even vooruit :) *O*
Als hij nog een keer net zoveel kilometers meegaat vind ik het helemaal primah *O*

Achteraf zeker geen slecht idee geweest om hem deze winter te laten reviseren. Nokkenasketting problemen zijn niet bepaald zoetsappig :P :+

Puntradiateur heb ik ook sinds de kerstvakantie binnen, dus die kan er ook op *O*
 
Vaak is het idd het gewend zijn aan een bepaalde situatie, ik heb het met de 9 gehad en die staat er nog om bekend ook.. had wel eens dat de versnelling er uit schoot maar heb altijd mezelf de schuld gegeven en de speling op de schakelstangen/verbindingen.
Zal je altijd zien dat ineens tijdens een circuitdag het de helft van de tijd gebeurd en dan ben je dus zuur en is je dag naar de knoppen, bak gereviseerd en daarna was het zo n enorme wereld van verschil !!
Kocht vorig jaar die 10 erbij en die schakelt minder lekker dan de 9

Wanneer ga jij trouwens de baan weer op ? of nog niets geboekt ?
 
Heb heeeeeeeeeel af en toe eens gehad dat de versnelling eruit schoot... Maar dat merkte ik zegmaar tijdens het doen al, dat ik niet hard genoeg doortrapte (quickshifter), dus dan is de reden duidelijk.

Ach ja - het kan alleen maar beter zijn denk ik zo maar :)

Een dezer dagen ga ik TOMS cursus boeken (10 april dacht ik).
En nog een stapeltje CRT dagen al geboekt.

Wil komend jaar aan wat races mee gaan doen, maar die moet ik t.z.t. nog gaan boeken.

MAANDAG 20 APRIL (CRT - Pirelli trackday)
VRIJDAG 29 MEI (CRT)
WOENSDAG 10 JUNI (CRT)
DONDERDAG 13 AUGUSTUS (CRT)
WOENSDAG 19 AUGUSTUS (CRT)
VRIJDAG 11 SEPTEMBER (CRT)
 
Heb heeeeeeeeeel af en toe eens gehad dat de versnelling eruit schoot... Maar dat merkte ik zegmaar tijdens het doen al, dat ik niet hard genoeg doortrapte (quickshifter), dus dan is de reden duidelijk.

Ach ja - het kan alleen maar beter zijn denk ik zo maar :)

Een dezer dagen ga ik TOMS cursus boeken (10 april dacht ik).
En nog een stapeltje CRT dagen al geboekt.

Wil komend jaar aan wat races mee gaan doen, maar die moet ik t.z.t. nog gaan boeken.

MAANDAG 20 APRIL (CRT - Pirelli trackday)
VRIJDAG 29 MEI (CRT)
WOENSDAG 10 JUNI (CRT)
DONDERDAG 13 AUGUSTUS (CRT)
WOENSDAG 19 AUGUSTUS (CRT)
VRIJDAG 11 SEPTEMBER (CRT)

Dat had ik dus ook met dat eruit schieten en gaf altijd mezelf de schuld maar dat kan bij jou straks ook wel eens anders zijn ;)

Potver jij maakt de familie lentink nog rijker :P kom 20 april sowieso wel even buurten!
 
Street Triple RS?? Je wordt een dagje ouder? ;)
Inderdaad, de jaren beginnen te tellen ;), met die zx10r moet je eigenlijk vooral lange snelle bochten hebben en die beginnen dan pas leuk te worden bij snelheden waarmee de rest van het verkeer moeilijk rekening kan houden. Voor kort/traag werk zit je eigenlijk best verkrampt op een zx10r en kun je denk ik beter met zo'n bejaardenbak rijden :P. Zit ik in ieder geval comfortabel te treuzelen :]. Als we een keer een leuk ritje doen met mooie lange doordraaiers trek ik de zx10r weer uit de schuur:9~.
 
Inderdaad, de jaren beginnen te tellen ;), met die zx10r moet je eigenlijk vooral lange snelle bochten hebben en die beginnen dan pas leuk te worden bij snelheden waarmee de rest van het verkeer moeilijk rekening kan houden. Voor kort/traag werk zit je eigenlijk best verkrampt op een zx10r en kun je denk ik beter met zo'n bejaardenbak rijden :P. Zit ik in ieder geval comfortabel te treuzelen :]. Als we een keer een leuk ritje doen met mooie lange doordraaiers trek ik de zx10r weer uit de schuur:9~.
Herkenbaar. :Y
Lange snelle doordraaiers hadden ook altijd mijn voorkeur. _O-
Voelt ook veilig aan denk ik, lekker de snelheid opbouwen, en de ZX-10 doet dat ook retesnel. Is er voor gemaakt. 8-)

Ik rij dagelijks op een A2 motor 8)7 , een baby BMW GS, nieuw gekocht in 2018.
Deze na 500 kilometer laten voorzien van Hyperpro voor en full achter.
Vooral fileverkeer is enorm comfortabel en door de betere vering is de wegligging ook van A-kwaliteit.
Lekker sturen zonder dat het verschil al te groot word met het overige verkeer.
En dat is nog steeds een stuk sneller dan de meeste auto's.
Kan er zelfs uitdagingen mee aanpakken op bochtige weggetjes en op -en afritten. :9

Thuiskomen is ook minder frustrerend, voorheen elke dag met een 1.000 onderweg, en dan nergens het potentieel kunnen benutten met dat drukke verkeer. :X

Mijn S1000RR staat dan ook stil na de laatste circuitdagje in september.
Van de zomer weerrr. :]

Stuur eens een foto van die RS via pm. ;)
 

De ZX10R is nog te koop! Ik sta open voor een goed bod:).
 
Terug
Bovenaan Onderaan