ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Jup, vanaf dat die nieuw is.

Alleen de laatste eigenaar zal ik waarschijnlijk niet kennen.

Tja, het is niet dat ik de leden van Motor-forum niet de kans heb gegeven ;). Gezien hoe snel ik 'm kwijt was buiten MF denk ik ook niet dat mijn vraagprijs onredelijk was, al heb ik er erg weinig op afgeschreven, maar dat komt ook omdat er gewoon heel weinig supersport motoren zijn verkocht na 2009, op de beemers na.

Overigens maandag en dinsdag nog op mijn circuit-10 gereden ter compensatie, maar was veel te druk op Assen, enige sessie dat ik niet heel veel verkeer had nog tot een 1:56:0 gekomen, dat had een stuk veiliger en sneller gekund als de groepen opnieuw ingedeeld zouden worden zoals normaal. Maar wel lekker gereden en met al het toeren achter mensen die trager rijden aan ziet mijn achterband er nog bijna nieuw uit :).
 
Overigens maandag en dinsdag nog op mijn circuit-10 gereden ter compensatie, maar was veel te druk op Assen, enige sessie dat ik niet heel veel verkeer had nog tot een 1:56:0 gekomen, dat had een stuk veiliger en sneller gekund als de groepen opnieuw ingedeeld zouden worden zoals normaal. Maar wel lekker gereden en met al het toeren achter mensen die trager rijden aan ziet mijn achterband er nog bijna nieuw uit :).
Mooie tijd :} en veel verkeer is minder, maar dan voel je je wel Rossi o.i.d. :] _O-
 
Mooie tijd :} en veel verkeer is minder, maar dan voel je je wel Rossi o.i.d. :] _O-
Thanks, ik was er ook best tevreden over. De eerste sessies voelde ik me nog wel een halve Rossi, maar als de groepen te groot worden is er op volle snelheid langs afgaan gewoon gevaarlijk, dus dan krijg je zo'n toerende gast in de B-groep die zijn best niet meer doet en zijn kans afwacht:
1591803462489.png


Plus dat ik 2 keer een pannenkoek had die er midden in de ramshoek vanaf gaat om de pitstraat in te rijden zonder iets aan te geven. De eerste keer scheelde het niet veel, de 2e keer had ik al een voorgevoel dat ie ging komen.
 
De eerste sessies nog wel, als de groepen te groot worden is er op volle snelheid langs afgaan gewoon gevaarlijk, dus dan krijg je zo'n toerende gast in de B-groep die zijn best niet meer doet:
Bekijk bijlage 1510955

Plus dat ik 2 keer een pannenkoek had die er midden in de ramshoek vanaf gaat om de pitstraat in te rijden zonder iets aan te geven. De eerste keer scheelde het niet veel, de 2e keer had ik al een voorgevoel dat ie ging komen.
Het eerste is misschien omdat het de eerste keer van het jaar was. Nog een beetje loskomen. O-)
Maar daar heb jij niets aan.

Ik ben of was ook erg goed in het momentum verliezen als ik een rondje achter iemand aanrijd met een minder tempo.
Zonde, zonde, zonde. :Y

En op Zandvoort ben ik lang geleden eens gevallen (met een Triumph) toen er een heel groepje tracktraing had tussen vrijrijders.
Die reden langzaam.. niet normaal.

Punt twee is gewoon niet te vergeven. Gelijk naar huis met die gast. :X
 
Ik had normaal al drie keer Zandvoort gehad, maar de MAC Zandvoort heeft vorige week woensdag besloten de laatste vier middag sessies ook niet te starten. Helaas heeft het bestuur geen creatieve oplossingen bedacht om dingen net even anders te doen zodat we toch konden rijden. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een raar probleem met de zx10 snap niet wat de oorzaak is.
Dinsdag op mettet haperde de motor af en toe onder acceleratie dacht dat het aan de quickshifter lag en heb die uitgeschakeld en afgekoppeld.
De sessie erop voelde ik al bij het uitrijden van de pit dat dit geen goed idee was direct circuit afgereden.
Motor haperde enorm was niet mee te rijden.
De sessie erop reed de motor zo een minuut of 10 goed en begon dan weer af en toe in te houden.
Sessie 5 was de beste met 16 minuten zonder problemen pas de 2-3 laatste ronden begon hij weer te haperen ook de laatste sessie heb ik niet volledig uitgereden hierdoor.
Meestal is het in 3e of 4e en pas als de motor echt goed warm is de eerste 5-10 minuten van de sessie kom het zelden/niet voor en alleen bij volgas...
In 2 heb ik het niet maar in 2 geef ik ook geen volgas omdat dat ding zelf nog in 4e powerwheelys trekkt8)7
Ondanks al deze problemen en zeer weinig rondjes gedaan te hebben toch 1.12 gereden op een koude mistige dag.
Ben er aangenaam verrast over op een goeie warme dag met een goed werkende motor moet 1.10 of eronder wel mogelijk zijn.
reed nu ook zonder quickshifter de hele tijd koppelen best wel lastig.
 
Ik heb een raar probleem met de zx10 snap niet wat de oorzaak is.
Dinsdag op mettet haperde de motor af en toe onder acceleratie dacht dat het aan de quickshifter lag en heb die uitgeschakeld en afgekoppeld.
De sessie erop voelde ik al bij het uitrijden van de pit dat dit geen goed idee was direct circuit afgereden.
Motor haperde enorm was niet mee te rijden.
De sessie erop reed de motor zo een minuut of 10 goed en begon dan weer af en toe in te houden.
Sessie 5 was de beste met 16 minuten zonder problemen pas de 2-3 laatste ronden begon hij weer te haperen ook de laatste sessie heb ik niet volledig uitgereden hierdoor.
Meestal is het in 3e of 4e en pas als de motor echt goed warm is de eerste 5-10 minuten van de sessie kom het zelden/niet voor en alleen bij volgas...
In 2 heb ik het niet maar in 2 geef ik ook geen volgas omdat dat ding zelf nog in 4e powerwheelys trekkt8)7
Ondanks al deze problemen en zeer weinig rondjes gedaan te hebben toch 1.12 gereden op een koude mistige dag.
Ben er aangenaam verrast over op een goeie warme dag met een goed werkende motor moet 1.10 of eronder wel mogelijk zijn.
reed nu ook zonder quickshifter de hele tijd koppelen best wel lastig.
Nette tijden, Klinkt alsof je verder wel top loopt.
Heb je foutcodes?
Voor de 16 minuten is hij ook al wel door en door warm, ik zou ook aan iets elektrisch denken. Rijd je nog met een standaard? Komt het op straat ook voor of is het puur een circuit motor?
 
Ik heb geen standaart meer en heb een fiche gekocht om die te overbruggen er komt wel een foutcode op maar is denk ik normaal aangezien de helft er niet meer opzit koelschroef was ook defect na ongeval dus zit er ook niet meer op vb...
Hier op dit filmpje doet hij het 3 rondes na alkaar aan start finish
Ervoor reed ik 8 a 9 ronden normaal.
Denk ecu eens uitlezen en kijken welke fouten erin zitten en quickshifter vervangen
 
Ik heb al 16 jaar geen nieuwe fiets meer gekocht,vind het juist een sport om zo’n gedateerd ding dik te maken met 1e klas spullen.Dus links of rechtsom,beide opties kosten geld.Nadeel van zo’n nieuwe fiets is dat het heel veel geld kost om zo’n ding dik te maken bovenop de aanschafprijs.

Daar kan ik over meepraten :+O-)
 
Thanks, ik was er ook best tevreden over. De eerste sessies voelde ik me nog wel een halve Rossi, maar als de groepen te groot worden is er op volle snelheid langs afgaan gewoon gevaarlijk, dus dan krijg je zo'n toerende gast in de B-groep die zijn best niet meer doet en zijn kans afwacht:
Bekijk bijlage 1510955

Plus dat ik 2 keer een pannenkoek had die er midden in de ramshoek vanaf gaat om de pitstraat in te rijden zonder iets aan te geven. De eerste keer scheelde het niet veel, de 2e keer had ik al een voorgevoel dat ie ging komen.
(sorry voor offtopic) In de B-groep reed een gast op een SV650 iedereen zo makkelijk voorbij! Hij was ook actief bij de MAC @Worldbeater , misschien ken je 'm. Dus de ideale kans om inhaalacties te oefenen, was mijn positieve omdenk gedachte! Maar makkelijker gezegd dan gedaan. :P
 
Plus dat ik 2 keer een pannenkoek had die er midden in de ramshoek vanaf gaat om de pitstraat in te rijden zonder iets aan te geven. De eerste keer scheelde het niet veel, de 2e keer had ik al een voorgevoel dat ie ging komen.
Je hebt vast geen claxon meer op je ZX-10R racer.
Misschien een luchthoorn achter in het ram-air kanaal monteren..
Dat zal hem leren. :Y :+

Misschien dat het ook nog wel als een turbo werkt als je op de knop drukt.. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen standaart meer en heb een fiche gekocht om die te overbruggen er komt wel een foutcode op maar is denk ik normaal aangezien de helft er niet meer opzit koelschroef was ook defect na ongeval dus zit er ook niet meer op vb...
Hier op dit filmpje doet hij het 3 rondes na alkaar aan start finish
Ervoor reed ik 8 a 9 ronden normaal.
Denk ecu eens uitlezen en kijken welke fouten erin zitten en quickshifter vervangen
Ik heb ooit een QS gehad die op "grote hobbels" dacht dat ik wilde gaan schakelen, de gevoeligheid stond te licht afgesteld (te gevoelig). Resultaat was een motor die even onderbroken werd terwijl je op volle belasting rijdt. Dit lijkt er wel een beetje op. Maar dit is uiteraard ook maar gissen.
 
Het eerste is misschien omdat het de eerste keer van het jaar was. Nog een beetje loskomen. O-)
Maar daar heb jij niets aan.

Ik ben of was ook erg goed in het momentum verliezen als ik een rondje achter iemand aanrijd met een minder tempo.
Zonde, zonde, zonde. :Y

En op Zandvoort ben ik lang geleden eens gevallen (met een Triumph) toen er een heel groepje tracktraing had tussen vrijrijders.
Die reden langzaam.. niet normaal.

Punt twee is gewoon niet te vergeven. Gelijk naar huis met die gast. :X
Ik dacht dat jij alleen Kawa's/suzuki's/beemerts reed? En af en toe is het wel even schrikken als je niet verwacht dat iemand niet vooruit te branden is.
Kwam mezelf nog tegen in een filmpje, ziet er op zich niet slecht uit maar ik denk niet dat ik binnenkort telefoon krijg van Wilco :P
(ik kom om 5:01 langsrijden, wit pak, zwart-wit-groene kawa)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen standaart meer en heb een fiche gekocht om die te overbruggen er komt wel een foutcode op maar is denk ik normaal aangezien de helft er niet meer opzit koelschroef was ook defect na ongeval dus zit er ook niet meer op vb...
Hier op dit filmpje doet hij het 3 rondes na alkaar aan start finish
Ervoor reed ik 8 a 9 ronden normaal.
Denk ecu eens uitlezen en kijken welke fouten erin zitten en quickshifter vervangen

Dit is heel lastig om te vinden...

Wat me opvalt is dat het gele 'warning indicator light' telkens brandt vlak voor hij inhoudt/bokt. De gele is voor foutmeldingen in het ABS systeem, Traction Control systeem of de elektronische stuurdemper. Dat zou normaal niets met het inhouden te maken moeten hebben, maar het is wel toevallig...
 
Mijn elektronische stuurdemper zit er niet meer op het motortje en de fiche die eraan vastzit zit wel nog verbonden om de ecu te foppen geen abs meer ook wel fiche van Kawa zelf om zonder abs te rijden.
Ik heb al afspraak gemaakt om ernaar te laten kijken maar het lastige is dat de ecu zoiezo vol met fouten stond al voor ik het probleem had.
Nu zullen er veel gewist en weg geschreven worden dat ze niet meer terug keren en dan de standaart niet werkende quickshifter vervangen voor een hm.
Terwijl alles laten controleren en nieuwe bougies alle stekkers checken om al zoveel mogelijk dingen uit te kunnen sluiten.
En dan hopen dat het weg is want men volgende circuitdag is een 2 daagse.
 
Ik dacht dat jij alleen Kawa's/suzuki's/beemerts reed? En af en toe is het wel even schrikken als je niet verwacht dat iemand niet vooruit te branden is.
Kwam mezelf nog tegen in een filmpje, ziet er op zich niet slecht uit maar ik denk niet dat ik binnenkort telefoon krijg van Wilco :P
Ik heb bijna alle merken wel een keer gehad, en bijna allemaal van een paar maanden tot hoogstens één seizoen. ;)
Het meest exclusieve was een Bimota die ik uit Duitsland had geïmporteerd.
Al komt de HP2 Sport wel dicht in de buurt qua bijzondere motorfiets..

Maar mijn voorkeur is inderdaad wel het meest van -en met- de genoemde merken. :Y

Ga jij rechtdoor op het gegeven moment?
Dan weet ik naar de juiste rijder te kijken.. O-)
 
Ik heb bijna alle merken wel een keer gehad, en bijna allemaal van een paar maanden tot hoogstens één seizoen. ;)
Het meest exclusieve was een Bimota die ik uit Duitsland had geïmporteerd.
Al komt de HP2 Sport wel dicht in de buurt qua bijzondere motorfiets..

Maar mijn voorkeur is inderdaad wel het meest van -en met- de genoemde merken. :Y

Ga jij rechtdoor op het gegeven moment?
Dan weet ik naar de juiste rijder te kijken.. O-)
Ik kom om 5:01 langsrijden, wel grappig dat mijn broertje net op dat moment op de pitmuur stond en van de andere kant filmde :P.
 
Ik kom me hier ook eens melden, ik ben de nieuwe eigenaar van deze ZX10R, de oude van @Motor Monkey.
Hij heeft wat gebruiksporen/littekens, maar eerst technisch weer in orde maken, en daarna de optische kant.
F8F42583-5643-4CFB-9563-E09029D530A0.jpeg

Ik hou hem eerst even naked, kijken hoe dat bevalt, en daarna een mooie kleurstelling bedenken en het hele apparaat weer strak maken.
 
Ik kom om 5:01 langsrijden, wel grappig dat mijn broertje net op dat moment op de pitmuur stond en van de andere kant filmde :P.
Dan heb ik je wel gezien, maar ik ga er maandag nog even voor zitten. :Y
Nu lekker op een bootje in de Biesbosch met weinig data maar goed gezelschap.
Wat is Nederland toch mooi. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan