ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Updates voor volgend jaar laptimer snelgas en ander subframe.
1 mei eerste circuitdag dit jaar op Mettet
 

Bijlagen

  • IMG_20210425_163538_5.jpg
    IMG_20210425_163538_5.jpg
    322,3 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20210425_172447_7.jpg
    IMG_20210425_172447_7.jpg
    271,3 KB · Weergaven: 39
  • 16193645413994160880344684537149.jpg
    16193645413994160880344684537149.jpg
    171,1 KB · Weergaven: 41
Volgende week is het tijd om nieuwe bandjes te bestellen :). Ik neig ernaar om achter gewoon weer met 190/55 te gaan rijden, volgens mij past er ook een 200 op een ZX10R uit 2016. Is er een goede reden om met een 200 te gaan rijden? Je hebt wellicht iets meer rubber tot je beschikking, maar ik twijfel over nut en noodzaak. Iemand advies?
 
200 is beter imo staat hij achter ook ineens wat hoger en meer rubber nadeel isdat je met een zwaardere en grotere band rondrijd en je iets aan acceleratie zal kwijt zijn maar je teller zal minder afwijken :t
Snelheid op 16+ word zoiezo op de wielsensors gemeten dus tandwiel verhoudingen aanpassen heeft geen effect op de teller enkel de banden.
Ik zou op straat achter standaart laten en voor een 16 nemen ipv 17 icm de grotere achterband staat hij dan niet eens veel korter vertand dan origineel:t
 
Tandwiel voor is 16, achter is standaard :). Een kleine aanpassing van de geometrie had ik niet bij stilgestaan, terechte opmerking al ben ik benieuwd of ik dit ga merken. Had bij de oude 10 (05 model) wat ringen op de veer gemonteerd om hem wat meer op de kop te krijgen en dat reed prima :Y.
 
Op circuit passsen de meeeste die wedstrijden rijden de geometrie zo aan bij de 10 achteraan hoger en iets meer wielbasis wiel verder in achterbrug en vooraan zijn er een soor offset spacers te krijgen voor onder de kroonplaat om de hoek van de voorvork iets scherper te maken.
Mijne staat achteraan al een stuk hoger door andere schokdemper/linksysteem/hogere achterband maar vooraan nog origineel enkel piston kit/andere verien in de vork.
Ik rijd nu met 15/40 maar zou het niet aanraden voor openbare weg volgende kettingset zal ik met 16/43 of 17/43 rijden en langere ketting.
 
Goedemorgen Gents. Ik heb van de week een zx10r gekocht uit 2008. Er zit wat werk aan maar ik ga er vol goede moed in. Ik ben er blij mee!! Ik zoek nog wat items. Heeft iemand een:

- Chainguard
- knappe heelplates

Andere items mogen ook worden aangeboden!

Ik rijd naast de zx10r ook s1000rr, alleen gezien de wc rol demper, krijg ik die niet op het circuit. Vandaar deze keuze.
 
Laatst bewerkt:
Je demper op de S1000RR is inderdaad alleen handig op een open uitlaatdag ;). Met deze 10 zal het geluid geen probleem zijn, mits je de dB killer monteert.
Voor je onderdelen heb ik even gezocht maar niets gevonden :(. Was laatst nog een advertentie tegen gekomen met allerlei klein spul voor het '08 model, maar kan die niet meer vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: pjee
Ik zet het eerst maar ff hier,ik heb het een en ander van Brembo te koop onder andere 2 sets GP4RX klauwen,2 sets 320 t-drive schijven,Brembo gefreesde achter remklauw en als het moet een hele echte MotoGP pomp die toendertijd €2400 kostte.
Laat het maar weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan