ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik heb nog wat nieuwe onderdelen bij Druijff weg gehaald om de Kawasaki weer netjes te maken voor seizoen 2023. De tank is inmiddels weer dicht gemaakt en spuitklaar, kapotte kuipdelen worden opnieuw gepolysterd zodat deze ook weer spuitklaar zijn. In 2023 zullen we weer met het vertrouwde zwart wit oranje kunnen rijden.
20221126_164135.jpg
20221126_163933.jpg
20221126_163926.jpg
IMG-20221015-WA0003.jpg
IMG-20221015-WA0002.jpg
IMG-20220821-WA0003.jpg
 
Jammer dat ik geen setje steeksleutels en zijkniptang bij mij had,zo tussen de mensen valt er echt wel wat vanaf te schroeven.
Staubli hier,rempompje daar.Knip,sleutel sleutel en in je binnenzak.
 
Jammer dat ik geen setje steeksleutels en zijkniptang bij mij had,zo tussen de mensen valt er echt wel wat vanaf te schroeven.
Staubli hier,rempompje daar.Knip,sleutel sleutel en in je binnenzak.
Je had die snelkoppeling ook al even snel los om te kijken welk type het is. _O-
Eigenlijk interesseerde die Kawa geen hond verder.
Iedereen om de Duc heen.
Moet er geen beveiliging bij. 8)7
 
Je had die snelkoppeling ook al even snel los om te kijken welk type het is. _O-
Eigenlijk interesseerde die Kawa geen hond verder.
Iedereen om de Duc heen.
Moet er geen beveiliging bij. 8)7
En dan zit er echt lichtjaren verschil tussen die Duc en die Kawa(bijna een straatfiets om te zien)maar tijdens de wintertesten zit die Rea bovenop de tijden van de MotoGP.
Die Duc ziet eruit alsof alle ingenieurs van de NASA eraan hebben gewerkt en die Kawa opgebouwd is in een boerenschuur.
 
En dan zit er echt lichtjaren verschil tussen die Duc en die Kawa(bijna een straatfiets om te zien)maar tijdens de wintertesten zit die Rea bovenop de tijden van de MotoGP.
Die Duc ziet eruit alsof alle ingenieurs van de NASA eraan hebben gewerkt en die Kawa opgebouwd is in een boerenschuur.
Ik ben van eenvoudige komaf en zou best tevreden zijn met die boerenfiets van Rea. Doe mij die dan maar :Y ;) .
 
En dan zit er echt lichtjaren verschil tussen die Duc en die Kawa(bijna een straatfiets om te zien)maar tijdens de wintertesten zit die Rea bovenop de tijden van de MotoGP.
Die Duc ziet eruit alsof alle ingenieurs van de NASA eraan hebben gewerkt en die Kawa opgebouwd is in een boerenschuur.
Een mooier verschil kon je niet zien op 1 dag tussen het prototype en vermomde produktie motor :Y

Maar wat @Ninjaturtle zegt, inderdaad zou ik die van Rea het liefste lenen voor trackdays.
All-Risk af fabriek. O-)
 
Afgelopen jaar heb ik rondgereden met een zelf gemaakt steuntje uit aluminium voor de laptimer. Dit leek aardig te werken, maar ik vermoed dat wegens de trillingen de laptimer toch het contact met de satellieten af en toe kwijt is geraakt. Dus dan toch maar wat dieper in de buidel tasten en een steuntje van AIM besteld. Ding is kwalitatief heel wat sterker en zit met twee (ipv één in de oude situatie) korte boutjes vast in de kroonplaat.
Heb net 3 circuitdagen geboekt, hopelijk werkt dit beter dan de oude situatie. Voordeel is dat de camera nu ook weer iets meer ruimte heeft voor een knappe positie op het balhoofd.

Van dit:

20201216_130646.jpg

Naar dit:

20221111_103900.jpg

20221111_104932.jpg
 
Afgelopen jaar heb ik rondgereden met een zelf gemaakt steuntje uit aluminium voor de laptimer. Dit leek aardig te werken, maar ik vermoed dat wegens de trillingen de laptimer toch het contact met de satellieten af en toe kwijt is geraakt. Dus dan toch maar wat dieper in de buidel tasten en een steuntje van AIM besteld. Ding is kwalitatief heel wat sterker en zit met twee (ipv één in de oude situatie) korte boutjes vast in de kroonplaat.
Heb net 3 circuitdagen geboekt, hopelijk werkt dit beter dan de oude situatie. Voordeel is dat de camera nu ook weer iets meer ruimte heeft voor een knappe positie op het balhoofd.

Van dit:

Bekijk bijlage 1832346

Naar dit:

Bekijk bijlage 1832347

Bekijk bijlage 1832348
Drie verschillende circuits? :+
Welke organisaties? 8-)

Dus in 2023 meer rijden. ;)
 
Drie verschillende circuits? :+
Welke organisaties? 8-)

Dus in 2023 meer rijden. ;)
Nee, wordt gewoon weer 3 keer Zandvoort. Naar Assen ga ik niet meer met de motor, de auto heeft geen trekhaak. Hoop gedoe dus om de motor in Assen te krijgen, dan moet ik eerst de auto van mijn vader halen, trailertje regelen, etc. B&B is nog wel een optie, maar heb voor het meest praktische gekozen, Zandvoort dus. Als het nou ook een keer droog is (om zon vraag ik niet eens meer ;)), dan ga ik me daar weer prima vermaken.
Racecracks op 1-5
MSL op 30-5 en 3-7
En natuurlijk de MACZ avonden :Y.
 
Nee, wordt gewoon weer 3 keer Zandvoort. Naar Assen ga ik niet meer met de motor, de auto heeft geen trekhaak. Hoop gedoe dus om de motor in Assen te krijgen, dan moet ik eerst de auto van mijn vader halen, trailertje regelen, etc. B&B is nog wel een optie, maar heb voor het meest praktische gekozen, Zandvoort dus. Als het nou ook een keer droog is (om zon vraag ik niet eens meer ;)), dan ga ik me daar weer prima vermaken.
Racecracks op 1-5
MSL op 30-5 en 3-7
En natuurlijk de MACZ avonden :Y.
Ik ook via Racecracks, MSL... en verbazend.. MACZ. ;)

Drie hele dagen is mits droog wel perfect om de snelheid te pakken. :9~ :t
 
Fijne dagen allemaal!:]

Tevens een vraagje: Slicks bewaren in de schuur, met de temperaturen pas van onder 0, kan dat kwaad?

Heb Metzeler Racetec TD slicks en meen me op de verpakking te herinneren dat er stond dat ze boven de 3 graden opgeslagen moesten worden.

Weet niet in hoeverre het dus kwaad kan, iets met de zachtheid van het rubber wat aangetast wordt ofzo?
 
Fijne dagen allemaal!:]

Tevens een vraagje: Slicks bewaren in de schuur, met de temperaturen pas van onder 0, kan dat kwaad?

Heb Metzeler Racetec TD slicks en meen me op de verpakking te herinneren dat er stond dat ze boven de 3 graden opgeslagen moesten worden.

Weet niet in hoeverre het dus kwaad kan, iets met de zachtheid van het rubber wat aangetast wordt ofzo?
In het S1000RR topic las ik pas van iemand die vijf banden na de winter kon weggooien wegens scheurtjes in de rubber compound.
Op mijn Supercorsa SC2 zat ook een sticker met waarschuwingen.
Opslag boven de vijf graden(!!!).

Ik heb er na twee koude weken buiten de afgelopen week nog mee gereden zonder iets te zien. O-)

Maar een echt fijn idee is het niet.
Snel een pekelfiets besteld. :+
 
2C0C598E-2965-4228-A733-81E95A7BAC6B.jpeg


Sinds vandaag overigens lid van de zx10 club.

De motor heeft wat achterstallig onderhoud en vreselijke stickers, maar rijdt eigenlijk bijzonder goed!

De komende maanden ga ik deze proberen klaar te stomen voor de zomer van ‘23.
 
Welkom hier :W. Heb je nog meer plannen met je fiets behalve het uitvoeren van het achterstallige onderhoud? Ben (of word) je ook een circuit bezoeker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan