ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik heb deze motor voornamelijk gekocht omdat ik wat meer circuit wilde gaan rijden, al wil ik het kenteken er gewoon op houden.

Er zit wel een wensenlijstje aan; banden, vering, quickshifter, rempomp en klauwen. Maar het lijst me verstandig om te beginnen met onderhoud, en daarna te kijken of het rijden goed bevalt.

Ook overweeg ik om die dubbele uitlaten aan te pakken. De huidige dempers vind ik niet heel mooi (te kort), maar aanpassen naar 1 demper aan de zijkant is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Er zitten wel DB-killers bij, ik wil nog even kijken hoe het geluid daarmee is.

Nog ervaringsdeskundigen hier die tips hebben?
 
Volgens mij heb je het meest logische rijtje al te pakken :Y. Enige waar ik even over twijfel is de remklauwen. De gouden Tokico's van de 04/05 zijn erg matig, jij hebt zwarte waar ik geen slechte verhalen van ken (maar graag gecorrigeerd word als het anders is).
Mile Pajic kan een demper maken die aan de zijkant zit. Dacht dat er ook een foto van een dergelijke 10 op zijn site stond, maar die kan ik niet vinden. Wat voor dempers heb je er nu onder? Kort is sowieso voor het dempen van geluid niet de beste optie ;).
 
Mooi ding :) :Y

Eensche met @Ninjaturtle , ga naar Pajic voor de dempers.

V.w.b. de remklauwen: weet niet of deze zwarte Tokico's net zo slecht zijn als de gouden Tokishits, maar ze zien er hetzelfde uit...
Veilig(ste) keuze is om ze te vervangen voor ZX6R 2009+ Nissin remklauwen (zitten ook op de ZZR1400). Goed verkrijgbaar en die zijn sowieso goed.
 
In het S1000RR topic las ik pas van iemand die vijf banden na de winter kon weggooien wegens scheurtjes in de rubber compound.
Op mijn Supercorsa SC2 zat ook een sticker met waarschuwingen.
Opslag boven de vijf graden(!!!).

Ik heb er na twee koude weken buiten de afgelopen week nog mee gereden zonder iets te zien. O-)

Maar een echt fijn idee is het niet.
Snel een pekelfiets besteld. :+

Ah dan was het toch niet zo'n gekke vraag van me ghehe

Vond ze wel keihard namelijk nu, normaal kan je zo je nagel erin zetten(ook zonder warmers).
Hou het ff in de gaten en anders neem ik de volgende circuitdag m'n straatsetje ook maar mee voor de zekerheid.

Komende Maart komt er K-tech vering onder bij Front Row Components + afstellen.
Ben benieuwd hoe dat gaat zijn ten opzichte van de progressieve Hyperpro vering(ook al bijna 7 jaar oud en 44.000km)

Merkte vooral met omgooien dat de fiets zicht eerst moest stabiliseren, hoop er een stuk meer feedback mee te bereiken : )
 
Volgens mij heb je het meest logische rijtje al te pakken :Y. Enige waar ik even over twijfel is de remklauwen. De gouden Tokico's van de 04/05 zijn erg matig, jij hebt zwarte waar ik geen slechte verhalen van ken (maar graag gecorrigeerd word als het anders is).
Mile Pajic kan een demper maken die aan de zijkant zit. Dacht dat er ook een foto van een dergelijke 10 op zijn site stond, maar die kan ik niet vinden. Wat voor dempers heb je er nu onder? Kort is sowieso voor het dempen van geluid niet de beste optie ;).

Goed dat je het zegt dan, ik ging er eigenlijk blind vanuit dat de klauwen identiek waren.

Ik ben bekend met Pajic, fijne zaak, al vaak geweest. Alleen jammer dat ze nogal uit de buurt zitten, voorheen woonde ik er een half uur vandaan. Inmiddels is het 2u rijden.

Ik ben wel benieuwd of ze nog iets kunnen met afstelling van de motor. Voor zowel de QS als het blok zelf. De enige slechte verhalen die ik online lees over de ZX10 is dat de verschellingsbakken soms wat moeilijk doen. Even afstellen op een testbank is misschien wel verstandig dan.
 
Mooi ding :) :Y

Eensche met @Ninjaturtle , ga naar Pajic voor de dempers.

V.w.b. de remklauwen: weet niet of deze zwarte Tokico's net zo slecht zijn als de gouden Tokishits, maar ze zien er hetzelfde uit...
Veilig(ste) keuze is om ze te vervangen voor ZX6R 2009+ Nissin remklauwen (zitten ook op de ZZR1400). Goed verkrijgbaar en die zijn sowieso goed.
ah, toch even zoeken naar een setje klauwen dus. Thanks
 
Bekijk bijlage 1834417

Sinds vandaag overigens lid van de zx10 club.

De motor heeft wat achterstallig onderhoud en vreselijke stickers, maar rijdt eigenlijk bijzonder goed!

De komende maanden ga ik deze proberen klaar te stomen voor de zomer van ‘23.
Mooi ding man en welkom bij de club:) Heb er zelf ook 1 uit dat jaar voor op de baan. Zien elkaar vast nog wel op de baan. Hopen dat je er langer plezier van hebt dan ik (eerste dag al onderuit.

Brengt me gelijk op mijn vraag hehe. Heb nu eindelijk met de hulp van een maat de motor uit elkaar. Het frame met scheur zal plaats moeten maken voor de nieuwe, maar nu zag ik( en dat is ook heel duidelijk voelbaar) Dat er extra stuuruitslag beperking is gemaakt door de vorige eigenaar (zie foto).

Het nadeel: dat die de draaicirkel heeft van den vliegdekschip heb ik inmiddels ontdekt.
Maar wat zijn de voordelen, met andere woorden loont het om dit op het nieuwe frame ook te doen?
voor de duidelijkheid hij is alleen voor het circuit
 

Bijlagen

  • 20221229_165829.jpg
    20221229_165829.jpg
    196,5 KB · Weergaven: 26
Mooi ding man en welkom bij de club:) Heb er zelf ook 1 uit dat jaar voor op de baan. Zien elkaar vast nog wel op de baan. Hopen dat je er langer plezier van hebt dan ik (eerste dag al onderuit.

Brengt me gelijk op mijn vraag hehe. Heb nu eindelijk met de hulp van een maat de motor uit elkaar. Het frame met scheur zal plaats moeten maken voor de nieuwe, maar nu zag ik( en dat is ook heel duidelijk voelbaar) Dat er extra stuuruitslag beperking is gemaakt door de vorige eigenaar (zie foto).

Het nadeel: dat die de draaicirkel heeft van den vliegdekschip heb ik inmiddels ontdekt.
Maar wat zijn de voordelen, met andere woorden loont het om dit op het nieuwe frame ook te doen?
voor de duidelijkheid hij is alleen voor het circuit
Ik heb deze blokken enkele jaren geleden gekocht voor dat doel.
-11776370022056228869 (1).jpg

Maar heb ze nog niet gemonteerd.
Ze worden wel vaak gebruikt in de amateur racerij (ZAC etc) en kunnen er ook makkelijk weer af.
-1723174487535551735.jpg

Je beperkt je stuurslag voor een minder wild om zich heen slaand stuur bij een in het slechtste geval crash.
Minder schade aan je motor / frame.

Nou rij ik voor de snelste groep gewoon over de weg naar het circuit.
Maar misschien haal ik ze nog eens uit de doos. :+
 
Ik heb deze blokken enkele jaren geleden gekocht voor dat doel.
Bekijk bijlage 1834817
Maar heb ze nog niet gemonteerd.
Ze worden wel vaak gebruikt in de amateur racerij (ZAC etc) en kunnen er ook makkelijk weer af.
Bekijk bijlage 1834815
Je beperkt je stuurslag voor een minder wild om zich heen slaand stuur bij een in het slechtste geval crash.
Minder schade aan je motor / frame.

Nou rij ik voor de snelste groep gewoon over de weg naar het circuit.
Maar misschien haal ik ze nog eens uit de doos. :+
Werkt niet op zx10r,heb ze nog liggen maat als ze erop zitten kan je alleen nog rechtdoor,komt totaal niet uit,heb ze zelf door een frazer platter laten maken.
 
Ik heb deze motor voornamelijk gekocht omdat ik wat meer circuit wilde gaan rijden, al wil ik het kenteken er gewoon op houden.

Er zit wel een wensenlijstje aan; banden, vering, quickshifter, rempomp en klauwen. Maar het lijst me verstandig om te beginnen met onderhoud, en daarna te kijken of het rijden goed bevalt.

Ook overweeg ik om die dubbele uitlaten aan te pakken. De huidige dempers vind ik niet heel mooi (te kort), maar aanpassen naar 1 demper aan de zijkant is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Er zitten wel DB-killers bij, ik wil nog even kijken hoe het geluid daarmee is.

Nog ervaringsdeskundigen hier die tips hebben?
Heb zo'n zelfde zx10. die dubbele eindpotten vond ik ook echt lelijk en heb er een aangepaste/verbouwde Bos demper van een R6 onder gemeubeld, budget oplossing zeg maar. Ziet er zo uit.

Grtz,fRank
 

Bijlagen

  • WP_20190214_001[245].jpg
    WP_20190214_001[245].jpg
    307,4 KB · Weergaven: 43
Bedankt! Netjes gedaan wel, maar voor mij geen optie. Ik vind de huidige dempers eigenlijk al te kort.

Als ik deze verander dan of een enkele demper aan de zijkant of langere dempers dan dat er nu onder zitten. Het hoeft van mij ook niet zo nodig meer geluid te maken, liever minder eigenlijk. Zo'n groen monster trekt al genoeg aandacht :+
 
Ik zat aan zoiets te denken. En met een Akra heb ik nog nooit last van het geluid op CPZ of Assen gehad.

kawasaki-zx-2006-06-kawasaki-zx10-r-zx-1000-d6f-free-delivery-available-noir_166878239.jpg
Er zijn natuurlijk wel verschillende type dempers.
In het geval van problemen kan je hier nog een iets langer model op zetten.
Of Mile Pajic een tussendemper in het systeem laten lassen.
Alle typen uitlaten heeft hij ook op voorraad. :9
 
Mooi ding man en welkom bij de club:) Heb er zelf ook 1 uit dat jaar voor op de baan. Zien elkaar vast nog wel op de baan. Hopen dat je er langer plezier van hebt dan ik (eerste dag al onderuit.

Brengt me gelijk op mijn vraag hehe. Heb nu eindelijk met de hulp van een maat de motor uit elkaar. Het frame met scheur zal plaats moeten maken voor de nieuwe, maar nu zag ik( en dat is ook heel duidelijk voelbaar) Dat er extra stuuruitslag beperking is gemaakt door de vorige eigenaar (zie foto).

Het nadeel: dat die de draaicirkel heeft van den vliegdekschip heb ik inmiddels ontdekt.
Maar wat zijn de voordelen, met andere woorden loont het om dit op het nieuwe frame ook te doen?
voor de duidelijkheid hij is alleen voor het circuit
 
Dat ziet er pijnlijk en angstig uit haha. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Ook ik zal hem dus weer gaan begrenzen maar anders dan dat hij nu zit. :)
Dit zijn motorfietsen met slechte vering en zonder stuurdemper natuurlijk.
Maar ik kreeg hem toevallig door via Instagram.
Illustratief verantwoord. :+ ;)
 
Ah dan was het toch niet zo'n gekke vraag van me ghehe

Vond ze wel keihard namelijk nu, normaal kan je zo je nagel erin zetten(ook zonder warmers).
Hou het ff in de gaten en anders neem ik de volgende circuitdag m'n straatsetje ook maar mee voor de zekerheid.

Komende Maart komt er K-tech vering onder bij Front Row Components + afstellen.
Ben benieuwd hoe dat gaat zijn ten opzichte van de progressieve Hyperpro vering(ook al bijna 7 jaar oud en 44.000km)

Merkte vooral met omgooien dat de fiets zicht eerst moest stabiliseren, hoop er een stuk meer feedback mee te bereiken : )
Zeker niet. Ik was die onfortuinlijke S1000RR-rijder. Hier nog even één van de fotootjes voor het idee :?
 

Bijlagen

  • 0A4849B5-59D9-4DDF-9933-C69095F1F3E8.jpeg
    0A4849B5-59D9-4DDF-9933-C69095F1F3E8.jpeg
    94,2 KB · Weergaven: 46
Mijn banden zijn niet wit, ik heb echt geen idee waar ik naar kijk.. Dat draadje, is dat de scheur? Help me eens 😅
Geen probleem. Foto's kunnen soms een vertekend beeld geven, maar om je te helpen: je kijkt hier naar een zwarte, gladde (behoudens de scheuren) en ongebruikte achterband van Pirelli (de Superbike-variant van 200/60/17). Naar ik begreep ging de vraag van Tini-R over het bewaren van een slick bewaren bij temperaturen onder 0.
Fijne dagen allemaal!:]

Tevens een vraagje: Slicks bewaren in de schuur, met de temperaturen pas van onder 0, kan dat kwaad?

Heb Metzeler Racetec TD slicks en meen me op de verpakking te herinneren dat er stond dat ze boven de 3 graden opgeslagen moesten worden.

Weet niet in hoeverre het dus kwaad kan, iets met de zachtheid van het rubber wat aangetast wordt ofzo?
In hoeverre het kwaad kan om deze in de garage, rechtop (dus niet gestapeld en zonder druk erop), in een (geschikt) bandenrek, tegen het huis van je buren (mijn garage is gebouwd tegen het huis van de buren) te bewaren bij temperaturen onder 0. Nouja, ik ben geen wetenschapper, maar helaas konden diverse van deze 'verse' slicks van Pirelli daar (blijkbaar) niet tegen. Het is niet bij alle achterbanden gebeurd (maar wel bij veel) en bij geen enkele voorband. Ik had er niet eens weet van dat het op die plek onder 0 zou worden in (vorige) winter(s), maar de winter deed ze geen goed. Vanaf 2013 heb ik slicks laten overwinteren op deze wijze en dit heb ik nooit eerder meegemaakt.

Bij een vraag op dit Forum kon ik als ervaringsdeskundige dan ook wel een waarschuwing geven. Speciaal voor jou nog een foto van 1 van de andere banden. Het volledige vlak aan rubber dat je ziet is (opnieuw) zo zwart als een rubberen slick hoort te zijn. De koude temperaturen hebben dus niet voor kleurverschil gezorgd :+
 

Bijlagen

  • 6A65691D-47E7-496A-986B-364F8AE79781.jpeg
    6A65691D-47E7-496A-986B-364F8AE79781.jpeg
    145,7 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan