ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Zijn dat niet gewoon de schijven die een beetje aanlopen op de remblokjes? Dat varieert altijd een beetje.

Kun je de klauwen er eens afhalen en nog eens proberen?

Hmm zal dat dan toch nog even proberen zo. In dat filmpje gaat het echt puur om het geluid wat je als allereerst hoor, zodra ie zachter draait hoor je het niet meer. Dat gepiep. En met langzaam rijden hoor je ook hoe sneller je gaat hoe meer dat geluid, alsof er toch iets niet helemaal recht is.

Maar zo ff testen zonder de klauwen.
 
Gisterochtend in alle vroegte de motor de steeg uitgeduwd om mijn buren niet wakker te maken met een startende motor. Een lichte druk op de startknop was genoeg om de startmotor rond te laten gaan :Y. Het starten van de motor is de komende tijd al een klein geluksmomentje ... een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen :P.
Op CPZ aangekomen direct naar de inschrijfbalie gelopen en daarna wat woorden gewisseld met @Racekip #1 . Na een minuutje of wat terug naar de motor gelopen om stickers te plakken en de motor klaar te maken voor de dag. Kom ik daar aangelopen, word ik gewaarschuwd dat mijn motor koelvloeistof eruit gooit :(. Kak, lekker begin van de dag. Had koelvloeistof bij moeten gooien (thermostaat huis is los geweest), zal er wel teveel in hebben gegooid, de sukkel. Op de knieën maar weer, waar komt die ellende vandaan. Zoeken zoeken, dubbel sukkel, vergeten om de slangklem goed vast te zetten :(:(. Deze zat eerst wel vast maar heb ik daarna nog een keer los moeten maken om de koppelingskabelgeleider goed vast te zetten. Gelukkig niets op de achterband en de koelvloeistof lag op een ongevaarlijke plek op de grond. Met doekjes (gehaald door @Worldbeater) alles weggehaald, daarna gelijk door naar de pitbox om aan het werk te gaan. Spiegels eraf, kentekenplaat en knippers eraf, ik was er klaar voor :Y.

De dag zelf was prima. Beetje bewolking, beetje regen, beetje zon, beetje veel rode vlaggen. De man die naast me in de pitbox stond lag er helaas na 2 rondes in de 1e sessie er al af, die kon direct inpakken en weer naar huis, zonde. Zelf 4 sessies gereden en 1 natte sessie overgeslagen. Rondetijden waren niet geweldig, maar hé, ik kon wel rijden *O* en alles is heel gebleven. Daarnaast was het gezellig met beide eerder genoemde heren en met de mensen in de pitbox. De kop is er voor mij af, waren nuttige eerste meters op een droog Zandvoort met mijn nieuwe rempomp en "oude" SBS remblokken. Eind deze maand met MSL, kijk er al naar uit :).

Bekijk bijlage 1874469
Mooi dat je lekker gereden hebt. :t

Leuk je ook even gesproken te hebben. *D
 
Ik hoor idd ook helemaal niks geks...
Hier een filmpje met de klauwen los, eerste 2 seconden na een slinger geven hoor je dat gepiep goed. Maar dit is dus gewoon oke? Voor mn gevoel hoort ie niet zo te klinken. Andere voorvelg heeft dit niet in elk geval.
 

Bijlagen

  • 20230502_200250.mp4
    38,6 MB
Hier een filmpje met de klauwen los, eerste 2 seconden na een slinger geven hoor je dat gepiep goed. Maar dit is dus gewoon oke? Voor mn gevoel hoort ie niet zo te klinken. Andere voorvelg heeft dit niet in elk geval.
Soort fluitje lijkt het.
Mja, kan die niet direct zo plaatsen, maar daar zou ik niet zo warm van worden denk ik...
Zit er speling in/op de lagers?
 
Soort fluitje lijkt het.
Mja, kan die niet direct zo plaatsen, maar daar zou ik niet zo warm van worden denk ik...
Zit er speling in/op de lagers?

Het zou kunnen, vermoed wellicht wat coatingresten nog daar waar het lager in valt?

Maar zijn dus na het coaten nieuwelagers in gegaan en daarna in Schotland weer. Daar zeiden ze ja dat geluid zit in je remschijven, maar na vervangen vd lagers was het weg. Was toen wel stuk erger dan wat je nu hoort.

Heb zojuist even de stofring iets meer naar binnen getikt aan de linkerkant en keramisch vet gedaan tussen lager en stofring gat en geluid is weg.

Ook lagers vergeleken, maar in de gouden velg loopt ie wel minder soepel, 2e x rechtsom zie je dat ie ff blijft hangen.
 

Bijlagen

  • VID-20230502-WA0014.mp4
    13,5 MB
Het zou kunnen, vermoed wellicht wat coatingresten nog daar waar het lager in valt?

Maar zijn dus na het coaten nieuwelagers in gegaan en daarna in Schotland weer. Daar zeiden ze ja dat geluid zit in je remschijven, maar na vervangen vd lagers was het weg. Was toen wel stuk erger dan wat je nu hoort.

Heb zojuist even de stofring iets meer naar binnen getikt aan de linkerkant en keramisch vet gedaan tussen lager en stofring gat en geluid is weg.

Ook lagers vergeleken, maar in de gouden velg loopt ie wel minder soepel, 2e x rechtsom zie je dat ie ff blijft hangen.
Daar zitten nieuwe lagers in toch?
Die moeten altijd even inlopen.
 
Ik heb nog een kroonplaat voor een 06-07, er zitten alleen nog 2 voorpoten aan vast.
 
Uiteindelijk toch teruggekeerd vanwege het weer en ik TD slicks eronder heb zitten. Het is ook niet te geloven hoeveel pech ik op circuitdagen heb. Vorig keer was het in mei en was het code geel toen ik richting Assen reed.
Misschien moet ik toch regenbanden erbij scoren en daar mee leren rijden. Alweer mn 3e dag die zo naar de knoppen is gegaan.
Zeker regenbanden scoren!
Ik vond dat regentijden echt geweldig. Hele dag open pitlane.
Rustig opbouwen. Uiteindelijk uitgekomen op 2.06 op Assen in de stromende regen. 10 sec langzamer dan mijn droge tijd.

Mooiste was dat ik dan eens mensen om de oren kon vliegen. Die mij normaal het licht uit de ogen reden.
 
Vorig weekend de zx10 bij MADracing gebracht om hem op de testbank te zetten. Met enorme DB killers en katalysator er nog in, kwam er 168pk uit en een wat arm mengsel.

Ik heb de motor laten staan met het verzoek om beter af te stellen, met vooral de gedachte om alles zo lang mogelijk heel te houden. Na wat afstellen via de powercommander; een betere A/F ratio en strak 170pk. Hij loopt ook een stuk mooier stationair en lijkt iets beter op te pakken. Zeer tevreden dus *O*:t
 

Bijlagen

  • DEC52B12-9E1D-4EBC-97C0-491C18D3D20D.jpeg
    DEC52B12-9E1D-4EBC-97C0-491C18D3D20D.jpeg
    160,7 KB · Weergaven: 30
  • 02F1175A-67D5-49AC-9975-47C3C6E386B5.jpeg
    02F1175A-67D5-49AC-9975-47C3C6E386B5.jpeg
    320,8 KB · Weergaven: 29
Hoi allemaal , aangezien ik er weer vanaf ben gehaald met te veel geluid wil ik weer mn originele uitlaat met kat er onder zetten .
Weet er ook iemand of dit past met een racekuip .
Het gaat om een 2017 zx 10 r .

Alvast bedankt.
 
Hoi allemaal , aangezien ik er weer vanaf ben gehaald met te veel geluid wil ik weer mn originele uitlaat met kat er onder zetten .
Weet er ook iemand of dit past met een racekuip .
Het gaat om een 2017 zx 10 r .

Alvast bedankt.
Ik heb op mijn Yamaha een tussendemper laten lassen door Pajic Racing.
Een stuk lichter dan de cat en minimaal verlies van vermogen.
€395,00 en je kan er op wachten na afspraak.
Ik kan nu zonder dB killer rijden.
Maximale doorlaat. :)
 
Ik heb geen racekuip en kan je dus niet helpen met je vraag. Enige dat ik je wel kan vertellen is dat ik zonder problemen op Zandvoort rond rij met het standaard systeem incl een Akra (dus met kat en standaard kuipwerk). Sinds mijn laatste dag op Zandvoort schakel ik wel door naar zijn vier in de laatste bocht, maar dat gaat prima.
 
Ik heb geen racekuip en kan je dus niet helpen met je vraag. Enige dat ik je wel kan vertellen is dat ik zonder problemen op Zandvoort rond rij met het standaard systeem incl een Akra (dus met kat en standaard kuipwerk). Sinds mijn laatste dag op Zandvoort schakel ik wel door naar zijn vier in de laatste bocht, maar dat gaat prima.
Hey Snip .

Alles goed met je .
Its me Pommertje .

Weet jij misschien het aanhaal moment van de remklauwen ?
 
Hey Snip .

Alles goed met je .
Its me Pommertje .

Weet jij misschien het aanhaal moment van de remklauwen ?
:W*O**D
Ben je dinsdag op Zandvoort, praten we even bij.

Stuur even een mailtje naar me (zie profiel), dan mail ik je een WPHB.
Uit mijn hoofd, 35 Nm.

Check, gedaan -> Front Caliper Mounting Bolts 35
35 Nm dus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan