ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

En rekening houden met wat radiussen + vering.
Liever iets te lang dan te kort uiteraard.
Of als onderweg blijkt dat er teveel stress op komt. O-)

Maar het meeste risico en verschil zit natuurlijk aan de voorzijde.
 
Goedenavond allen,
Sinds kort ben ik eigenaar van een zx10r.
Volgend jaar eens kijken of ik ermee overweg kan.

Meteen enkele vragen;
-weet iemand de juiste lengte van de remleiding achter? Degene die er nu op zit maakt lijkt erg lang.
- heeft er iemand de tandwielcover van het voorste tandwiel te koop, veel mensen dementeren hem, maar ik heb hem er graag ivm kettingvet overal, op eBay staan ze ook, maar wie weet heeft iemand er hier 1 over.
Het is voor model 2011
Mooie fiets :Y.
Remleiding op de 2016 is volgens mij ook zo'n modelletje. Zal morgen even voor je kijken.
 
Schaveilen, echt nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd op dit mooie forum ;).

Heb een foto gemaakt van mijn remleiding, deze is duidelijk minder lang dan die van jou. Aangezien je toch al gaat vervangen, plaats ik de foto niet. Is ook niet zo'n briljante foto met een motor onder een hoes en fietsen ervoor.
 
Dat is serieus een goede tip, had ik niet eens over nagedacht. :t

Hier die van mij, standaard op het 2016 model, standaard rem-/schakelsetje.
 

Bijlagen

  • 20231215_085442.jpg
    20231215_085442.jpg
    219,6 KB · Weergaven: 1
  • 20231215_085420.jpg
    20231215_085420.jpg
    238,7 KB · Weergaven: 1
Lengte vd leiding kan nog wel eens afhankelijk zijn van welke rem-/schakelset je gebruikt...
Dus de lengte even dubbelchecken met een touwtje kan geen kwaad :Y
Ik ga met een touwtje meten welke lengte de leiding moet zijn, voordat ik bestel wil ik van de leverancier ook de lengte weten, dan moet het goed komen.
Remleiding op maat maken kan altijd, maar dan moet je ook goed rekening houden met de hoek van je fitting waar je banjobout doorheen gaat.
 
Marktplaats bulkt van een ruime keuze in super sportieve Kawa's.
Zo kom ik de winter toch niet door zonder scrollen. :? :+
Screenshot_2023-12-16-15-35-31-75_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
 
Kan iemand bevestigen of de flexibele brandstofleiding 8 mm is?
Het pijpje van de tank en van je injectoren is wel 8 mm.
Dit ivm het plaatsen van een snelkoppeling met stop.
 
Goedenavond allen,
Sinds kort ben ik eigenaar van een zx10r.
Volgend jaar eens kijken of ik ermee overweg kan.

Meteen enkele vragen;
-weet iemand de juiste lengte van de remleiding achter? Degene die er nu op zit maakt lijkt erg lang.
- heeft er iemand de tandwielcover van het voorste tandwiel te koop, veel mensen dementeren hem, maar ik heb hem er graag ivm kettingvet overal, op eBay staan ze ook, maar wie weet heeft iemand er hier 1 over.
Het is voor model 2011
Ben inmiddels voorzien van een cover.
Ook de voorpoten van service voorzien
 

Bijlagen

  • IMG_6438.jpeg
    IMG_6438.jpeg
    180,3 KB · Weergaven: 0
Heeft er iemand een voorbeeld van de montage van zijn laptimer, zoals een solo 2 incl voedingskabel?
Een makkelijke manier is een mxk10 te kopen, maar zo ver zijn we nog niet.
 
Heeft er iemand een voorbeeld van de montage van zijn laptimer, zoals een solo 2 incl voedingskabel?
Een makkelijke manier is een mxk10 te kopen, maar zo ver zijn we nog niet.
Onder je kroonplaat zit schroefdraad waar je twee boutjes in kwijt kan. Ik heb daar de houder van een Solo 2 op gemonteerd en met klittenband mijn eigen laptimer (geen Solo) op geplakt.
 

Bijlagen

  • 20221111_103900.jpg
    20221111_103900.jpg
    377,3 KB · Weergaven: 0
  • 20221111_104932.jpg
    20221111_104932.jpg
    373,7 KB · Weergaven: 0
Onder je kroonplaat zit schroefdraad waar je twee boutjes in kwijt kan. Ik heb daar de houder van een Solo 2 op gemonteerd en met klittenband mijn eigen laptimer (geen Solo) op geplakt.
👍
Belemmerdt deze positie het zicht op de dashboard of valt dat wel mee?
 
Het zou dan zoiets worden.
Contact slot moet nog wel terug
 

Bijlagen

  • IMG_6676.jpeg
    IMG_6676.jpeg
    202,5 KB · Weergaven: 0
👍
Belemmerdt deze positie het zicht op de dashboard of valt dat wel mee?
Met het klittenband kan ik zo schuiven (voor montage ;)), dat het zicht redelijk tot goed blijft. Over het dashboard ben ik sowieso niet zo te spreken. Bij het 2011-2015 model had je een circuitstand en kon je bijv de versnellingsindicator groot laten verschijnen, op ons model kan dat niet meer. Per saldo kijk ik weining naar mijn dashboard, check alleen mijn toerenledbalk en dat gaat prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan