ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hoi ZX10r rijders
Ik rijd een zx10r uit 2007. omdat ik de zithouding wat te sportief vond heb ik me verdiept in stuurverhogers. Na het demonteren van de kroonplaat bleek dat ik de stuurhelften van links naar rechts kon overzetten en uiteraard wel 180 graden draaien. Hierdoor kon ik alle aansluitingen voor de stuurdemper weer gebruiken en werd het stuur ongeveer 11 cm verhoogd. Zowel de gas en remleidingen paste gewoon en ook aan de kuip hoefde ik niets te veranderen. Wel een busje gedraaid omdat de afstand tussen de aansluiting van de stuurdemper en de stuurhelft groter was geworden. zie foto's. Ik had hierover gelezen op een Amerikaans forum, maar dat het ook zo makkelijk zou passen had ik niet verwacht. Uiteraard wel even wat werk maar de kosten waren nihil.
 

Bijlagen

  • 20201223_120934.jpg
    20201223_120934.jpg
    295,2 KB · Weergaven: 16
  • 20201223_151209.jpg
    20201223_151209.jpg
    357,6 KB · Weergaven: 13
  • 20201223_155136.jpg
    20201223_155136.jpg
    251,8 KB · Weergaven: 13
  • 20201223_163524.jpg
    20201223_163524.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 13
  • 20201223_163232.jpg
    20201223_163232.jpg
    244,6 KB · Weergaven: 15
  • 20201225_125729.jpg
    20201225_125729.jpg
    275,4 KB · Weergaven: 15
  • 20201225_131301.jpg
    20201225_131301.jpg
    294,4 KB · Weergaven: 17
Dank jullie wel mannen. Ben er ook erg content mee. Nooit gedacht dat we dat vermogen uit dat oude blokje konden halen met een milde tuning. Nu gou de rest afwerken voor het april is.
 
Hoi ZX10r rijders
Ik rijd een zx10r uit 2007. omdat ik de zithouding wat te sportief vond heb ik me verdiept in stuurverhogers. Na het demonteren van de kroonplaat bleek dat ik de stuurhelften van links naar rechts kon overzetten en uiteraard wel 180 graden draaien. Hierdoor kon ik alle aansluitingen voor de stuurdemper weer gebruiken en werd het stuur ongeveer 11 cm verhoogd. Zowel de gas en remleidingen paste gewoon en ook aan de kuip hoefde ik niets te veranderen. Wel een busje gedraaid omdat de afstand tussen de aansluiting van de stuurdemper en de stuurhelft groter was geworden. zie foto's. Ik had hierover gelezen op een Amerikaans forum, maar dat het ook zo makkelijk zou passen had ik niet verwacht. Uiteraard wel even wat werk maar de kosten waren nihil.
dat gaat je zeker bevallen, ik had het ook gedaan met mijn 2012 zx10r.
helaas door wat andere fysieke problemen moest de 10 de deur uit.
 
Hallo,

Na de tips over me banden, waar ik heel tevreden over ben, heb het gevoel dat ik al niet meer als een vrachtwagen de bochten in ga.

Komt mijn volgende vraag, ik rij nu met een ali windshield maar dat is het allemaal net niet, trilt als een gek ventje en echt uit de wind blijf je er niet mee,
met welke rijden jullie en waarom die ?
bouwjaar 2012
Gr Tristan.
 
Hallo,

Na de tips over me banden, waar ik heel tevreden over ben, heb het gevoel dat ik al niet meer als een vrachtwagen de bochten in ga.

Komt mijn volgende vraag, ik rij nu met een ali windshield maar dat is het allemaal net niet, trilt als een gek ventje en echt uit de wind blijf je er niet mee,
met welke rijden jullie en waarom die ?
bouwjaar 2012
Gr Tristan.

Origineel. Maar door de bouw van dit modeljaar zal de ruit altijd trillen. Om uit de wind te zitten moet je een fors hogere ruit zoeken. De vraag is wel of je dat gaat lukken (of het ziet er vaak niet uit). De beste oplossing is vaak om een ruit te monteren waarmee je uit de turbulentie zit (dat is de luchtstroom net boven het ruitje die veel meer herrie geeft dan de luchtstroom daarboven, of onder). Dus of juist een lagere ruit, of een hoge.
 
Luitjes heb op mijn 2011 model met t aansluiten van kentekenplaat verlichting een zekering laten springen denk ik. Ook ledje aan de voorkant en achterlicht doet t namelijk niet.. remlicht wel.

Vraagje: waar zit deze zekering en watmoet gedemonteerd wordennom er te komen? Bij voorbaat dank!
 
Hallo,

Na de tips over me banden, waar ik heel tevreden over ben, heb het gevoel dat ik al niet meer als een vrachtwagen de bochten in ga.

Komt mijn volgende vraag, ik rij nu met een ali windshield maar dat is het allemaal net niet, trilt als een gek ventje en echt uit de wind blijf je er niet mee,
met welke rijden jullie en waarom die ?
bouwjaar 2012
Gr Tristan.
Ik kan jou niet vertellen welk merk ik heb maar ben wel tevreden.. mss als je de foto ziet dat je er wat mee kan..
 

Bijlagen

  • IMG-20200508-WA0033.jpeg
    IMG-20200508-WA0033.jpeg
    264,8 KB · Weergaven: 11
Hallo,

Na de tips over me banden, waar ik heel tevreden over ben, heb het gevoel dat ik al niet meer als een vrachtwagen de bochten in ga.

Komt mijn volgende vraag, ik rij nu met een ali windshield maar dat is het allemaal net niet, trilt als een gek ventje en echt uit de wind blijf je er niet mee,
met welke rijden jullie en waarom die ?
bouwjaar 2012
Gr Tristan.
Heb zelf een 08-10 model en heb een zero gravity ruitje, ben zelf 2.03 m lang en zit dus altijd in de wind ;)
 
Dat ik niet volledig uit de wind zit snap ik, maar op hogere snelheid wil ik me wel een beetje kunnen verstoppen... wat met me ali ruitje niet lukt, heb een puig ruitje liggen en daar merk ik veel verschil. Alleen dat is een clean versie en wil graag een donkere ruit.
 
Mooi hoor! Vind dat Kawa qua dashboard bij het 2016 model de boot wel gemist heeft. Ouderwetse weergave die ook niet heel lekker is af te lezen.
 
Voor mij even te druk en daardoor niet goed afleesbaar. Maar dat het kan vind ik al gaaf! Kan je ook eigen kleurenschema's maken / toevoegen?
Kleuren zitten er een paar in en dash kan je vanalles aan toevoegen of weghalen evt ook een andere plaats geven.
Zit een heel boekwerk bij maar heb ff nul tijd ergens voor.
 
Welke verhoogde Clipons hebben de heren met een 04 model?

En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Binnenkort als het goed is naar Hyperpro ermee om de voorvork om te laten bouwen en een nieuwe achtershock.

Alleen zit ik met Carpaal tunnel syndroom, waarschijnlijk moet ik er nog aan geopereerd worden.
En hopelijk is de pijn in de polsen dan over. Ik kan nu maximaal 100 km rijden. 😅
 
Welke verhoogde Clipons hebben de heren met een 04 model?

En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Binnenkort als het goed is naar Hyperpro ermee om de voorvork om te laten bouwen en een nieuwe achtershock.

Alleen zit ik met Carpaal tunnel syndroom, waarschijnlijk moet ik er nog aan geopereerd worden.
En hopelijk is de pijn in de polsen dan over. Ik kan nu maximaal 100 km rijden. 😅
Ik heb die toen van LSL erop gehad.
werkt goed
 
Welke verhoogde Clipons hebben de heren met een 04 model?

En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Binnenkort als het goed is naar Hyperpro ermee om de voorvork om te laten bouwen en een nieuwe achtershock.

Alleen zit ik met Carpaal tunnel syndroom, waarschijnlijk moet ik er nog aan geopereerd worden.
En hopelijk is de pijn in de polsen dan over. Ik kan nu maximaal 100 km rijden. 😅
Poeh, dat klinkt niet fijn :/. Heeft dit nog gevolgen voor je rondjes op Assen (Zandvoort)? Geef je nog les of red je dat niet meer?
 
Poeh, dat klinkt niet fijn :/. Heeft dit nog gevolgen voor je rondjes op Assen (Zandvoort)? Geef je nog les of red je dat niet meer?
Het heeft zeker gevolgen omdat je heel snel last van je polsen en harde onder armen hebt.
Dus je gaat proberen er om heen te rijden.
Dat werkt niet zo prettig.

Maar met les geven gaat het wel beter.
Minder druk en spanningen.
Met werken heb ik er nog sneller last van. :/
 
Zijn er hier eigenlijk nog MF-ers in de markt voor de 2021 ZX10R? 8-)8-)8-)
 

Bijlagen

  • ed8efc6021694e5d8794b9f98ff58a02.jpg
    ed8efc6021694e5d8794b9f98ff58a02.jpg
    113,1 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan