ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Deze problemen herken ik niet en ben ik ook niet eerder tegen gekomen op het wereld wijde web. Heb je zelf ook wat gezocht op ervaringen?
Onlangs heb ik mijn startmotor mogen vervangen (fijn klusje ...), na wat zoekwerk bleek deze vaker kapot te gaan bij het 2016 model.
Ja we hebben beide al het web afgespeurd, maar niet echt vergelijkende situaties. Wel dat de veren vervangen worden door sterkere.
Ik heb inmiddels de platen vervangen en probleem is verholpen. De andere SE gaat binnenkort naar de dealer, benieuwd wat ze daar ervan vinden.
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb mijn motor gekocht met 17K op de teller (zeg ik uit mijn hoofd), schakelen gaat super soepel/zacht. Moest alleen wat wennen aan de blipper, maar deze gaat nu ook zoals hoort.
 
Afgelopen week voor het eerst met de ZX10 op Assen gereden, was toch even wennen voor het eerst met zoveel vermogen :+. De eerste keer in de grindbak is ook een ervaring op zich, die blijkt best diep te zijn. Maar de glimmende kant keurig boven gehouden. Veel fouten gemaakt en een hoop geleerd.

Uiteindelijk alles heel gehouden en 2 top dagen gehad. PR aangescherpt en een nieuwe to-do lijst voor de volgende circuitdag gemaakt.

1686253538265.png

1686253549082.png
 
Afgelopen week voor het eerst met de ZX10 op Assen gereden, was toch even wennen voor het eerst met zoveel vermogen :+. De eerste keer in de grindbak is ook een ervaring op zich, die blijkt best diep te zijn. Maar de glimmende kant keurig boven gehouden. Veel fouten gemaakt en een hoop geleerd.

Uiteindelijk alles heel gehouden en 2 top dagen gehad. PR aangescherpt en een nieuwe to-do lijst voor de volgende circuitdag gemaakt.

Bekijk bijlage 1889307
Bekijk bijlage 1889308
Klinkt als een goede en nuttige dag. En een gave plaat, zo door het grind :t
 
Zeer zeker! Was wel even spannend, ben sinds December bezig geweest om hem optisch en technisch in orde te maken. Als je dan opstelt in de pitstraat tussen alle motoren met circuit kuipen en slicks vraag je jezelf toch af of je wel in de juiste groep zit 😂. Gelukkig viel het mee.
 
Afgelopen week voor het eerst met de ZX10 op Assen gereden, was toch even wennen voor het eerst met zoveel vermogen :+. De eerste keer in de grindbak is ook een ervaring op zich, die blijkt best diep te zijn. Maar de glimmende kant keurig boven gehouden. Veel fouten gemaakt en een hoop geleerd.

Uiteindelijk alles heel gehouden en 2 top dagen gehad. PR aangescherpt en een nieuwe to-do lijst voor de volgende circuitdag gemaakt.

Bekijk bijlage 1889307
Bekijk bijlage 1889308

Was je er gisteren? 7-6?
Gok eigenlijk van niet, gezien jouw foto's vanuit betere hoeken zijn genomen :P
 
Zeer zeker! Was wel even spannend, ben sinds December bezig geweest om hem optisch en technisch in orde te maken. Als je dan opstelt in de pitstraat tussen alle motoren met circuit kuipen en slicks vraag je jezelf toch af of je wel in de juiste groep zit 😂. Gelukkig viel het mee.
Ai, als die optisch helemaal okee was, dan doen de kiezels wel even pijn.
Je gevoel herken ik overigens wel. Ook na tig jaar op Zandvoort stel ik mezelf deze vraag, wat doe ik in vredesnaam tussen al dat snelle (en soms dure) spul. Na de eerste bocht ben ik dat gevoel alweer snel kwijt :]
 
Rondje Assen gisteren. Snelste tijd(deze ronde) 2.01,378
Mn PR op straatbanden nota bene staat nog op 1.58,7, 2 jaar terug.

Ik snap alleen niet waar ik die tijd nou laat liggen, iemand hier misschien tips als je het filmpje zo ziet, welke sector ik tijd laat liggen?

Valt me op dat 'm'n maatje met z'n 2005 R1 scherper z'n draaien kan maken, heel veel rijders overigens(strubben lopen vele op me uit terwijl ik die bijvoorbeeld in andere bochten hard inhaal weer). Krijg het met de zx10r echt niet voor elkaar, die gaat dan toch echt wijd lopen.

Voorkant vind ik ook wel erg onrustig vaak. Staat ook al 77250km op dat ding, weet niet of dat nog iets uit kan maken. Vorig jaar op de testbank nog geen vermogensverlies, maar wellicht dat door slijtage van bepaalde delen die gewoon minder stuurt ofzo.

Tevens zit ik er ook aan te denken dat de voorvorkpoten wat door te steken, alleen op hoge snelheid loopt ie dan weer wijd in de bochten, iemand hier positieve ervaringen met doorsteken?

Sorry, hele lap tekst :P

 
Als je moeite hebt om hem de bocht in te krijgen, toch eens langs een vering specialist? Je voorvork doorsteken is een optie, maar de Gen 1 ZX10 staat er nou niet om bekend dat hij lastig een bocht in valt.

Geen last van een raar slijtage patroon op je banden?
 
Als je moeite hebt om hem de bocht in te krijgen, toch eens langs een vering specialist? Je voorvork doorsteken is een optie, maar de Gen 1 ZX10 staat er nou niet om bekend dat hij lastig een bocht in valt.

Geen last van een raar slijtage patroon op je banden?
Idd ik had dat ook met mijn gen 1. Eerst achtershock veranderd door een wp . Dat hielp al een beetje maar had het gevoel dat de voorzijde het niet kon volgen. Daarna voorzijde aangepakt door mtm. Dwz andere veren, shims, zuiger en olie. Wereld van verschil.
 
Rondje Assen gisteren. Snelste tijd(deze ronde) 2.01,378
Mn PR op straatbanden nota bene staat nog op 1.58,7, 2 jaar terug.

Ik snap alleen niet waar ik die tijd nou laat liggen, iemand hier misschien tips als je het filmpje zo ziet, welke sector ik tijd laat liggen?

Valt me op dat 'm'n maatje met z'n 2005 R1 scherper z'n draaien kan maken, heel veel rijders overigens(strubben lopen vele op me uit terwijl ik die bijvoorbeeld in andere bochten hard inhaal weer). Krijg het met de zx10r echt niet voor elkaar, die gaat dan toch echt wijd lopen.

Voorkant vind ik ook wel erg onrustig vaak. Staat ook al 77250km op dat ding, weet niet of dat nog iets uit kan maken. Vorig jaar op de testbank nog geen vermogensverlies, maar wellicht dat door slijtage van bepaalde delen die gewoon minder stuurt ofzo.

Tevens zit ik er ook aan te denken dat de voorvorkpoten wat door te steken, alleen op hoge snelheid loopt ie dan weer wijd in de bochten, iemand hier positieve ervaringen met doorsteken?

Sorry, hele lap tekst :P

Volgens mij verlies je niet specifiek op 1 bepaalde plek of sector.
Ik zal eens een filmpje zoeken van mijn rondjes op de 10 zodat je die naast elkaar kan "leggen"

Wat betreft sturen, er zijn vele fietsen die stukken makkelijker en scherper sturen dan een 10, vooral op lage snelheid.
Hoge snelheid vind ik een 10 wel heel goed en duidelijk sturen
 
Rondje Assen gisteren. Snelste tijd(deze ronde) 2.01,378
Mn PR op straatbanden nota bene staat nog op 1.58,7, 2 jaar terug.

Ik snap alleen niet waar ik die tijd nou laat liggen, iemand hier misschien tips als je het filmpje zo ziet, welke sector ik tijd laat liggen?

Valt me op dat 'm'n maatje met z'n 2005 R1 scherper z'n draaien kan maken, heel veel rijders overigens(strubben lopen vele op me uit terwijl ik die bijvoorbeeld in andere bochten hard inhaal weer). Krijg het met de zx10r echt niet voor elkaar, die gaat dan toch echt wijd lopen.

Voorkant vind ik ook wel erg onrustig vaak. Staat ook al 77250km op dat ding, weet niet of dat nog iets uit kan maken. Vorig jaar op de testbank nog geen vermogensverlies, maar wellicht dat door slijtage van bepaalde delen die gewoon minder stuurt ofzo.

Tevens zit ik er ook aan te denken dat de voorvorkpoten wat door te steken, alleen op hoge snelheid loopt ie dan weer wijd in de bochten, iemand hier positieve ervaringen met doorsteken?

Sorry, hele lap tekst :P

Hoe wil je poten doorsteken,onderaan clip-on wordt de diameter van vorkpoten smaller om daarna weer bij onderste t-stuk weer naar 54mm te gaan.
 
Ik ben zelf langs Rooske öhlins geweest. Die hebben de standaard achter schokdemper gereviseerd en een ohlins achterveer gemonteerd.

Tot nu toe zeer tevreden.
 
Volgens mij verlies je niet specifiek op 1 bepaalde plek of sector.
Ik zal eens een filmpje zoeken van mijn rondjes op de 10 zodat je die naast elkaar kan "leggen"

Wat betreft sturen, er zijn vele fietsen die stukken makkelijker en scherper sturen dan een 10, vooral op lage snelheid.
Hoge snelheid vind ik een 10 wel heel goed en duidelijk sturen

Denk dat er persoonlijk eigenlijk niet echt iets mis is met de 10, maar misschien wat jij zegt idd, genoeg andere fietsen die makkelijker sturen op lage snelheid. Vorig jaar nog op een rsv4 gereden, zelfdr bocht met de proefrit en lag zoveel duidelijker op de weg, veel meer feedback voor mn gevoel.

Heb ook even deze ronde naast mn pr gelegd, ga bij mn pr met iets meer snelheid de bocht in en de bochtensnelheid is beter(2 rechters voor de strubben scheelt al 9kmh). Remmen en rechte stuk geen verschil.

Ach heb nog 2 daagjes Assen staan dit jaar :p
 
Denk dat er persoonlijk eigenlijk niet echt iets mis is met de 10, maar misschien wat jij zegt idd, genoeg andere fietsen die makkelijker sturen op lage snelheid. Vorig jaar nog op een rsv4 gereden, zelfdr bocht met de proefrit en lag zoveel duidelijker op de weg, veel meer feedback voor mn gevoel.

Heb ook even deze ronde naast mn pr gelegd, ga bij mn pr met iets meer snelheid de bocht in en de bochtensnelheid is beter(2 rechters voor de strubben scheelt al 9kmh). Remmen en rechte stuk geen verschil.

Ach heb nog 2 daagjes Assen staan dit jaar :p
Met wat voor voor-rem setup rij je?
 
Heren een vraagje; de zx10r (2007) is sinds een wat langere tijd weer in de (plezier)vaart sinds kort, afgelopen zaterdag weer eens naar t werk ermee. Lekker stukje getoerd en even wat door laten galopperen. Bij het nemen van de afrit hierna merkte ik al dat ie stotterend gas aannam onder in toeren (rotonde, 2000/2500rpm) Stuk b-weg gedaan en vanaf zo'n 5.500rpm is dat weg en loopt ie mooi door zonder merkbaar vermogensverlies oid. Daaronder stotteren dus en gewoon op 3-poten lopen zelfs. :(

Na einde werk: Wel rondgaan, niet aanslaan, rood lampje flikkeren rechts onder de toerenteller. Paar x contact uit en aan, sleutel dr es in en uit en op een gegeven moment weer aangeslagen en lopen.

Onderweg weer hikken en stotteren onderin, verder ook zoals hierboven beschreven. Bij thuiskomst nog ff stationair laten lopen en dan merk je hoorbaar dat ie mist, dus af en toe op een pit minder.
Hij sputtert niet overigens maar mist gewoon.
Ik gok op iets ontstekigs, bobine of bougie, jullie input? Wie herkent dit?
Benzine is frisse 98 maar bougies zijn al oud.

Grtz,fRank
Nog even terugmelden; heb er zojuist 4 verse bougies ingedraaid en het probleem lijkt vooralsnog opgelost! Loopt mooier stationair (in zoverre een kawa dat kan uiteraard :+ ) en de uitlaatbochten warmen nu gelijkmatig op dit itt eerder. Vanavond als de temperaturen iets meer lerenpakaantrekkelijk 🥵 zijn zal ik wel eens een proefrondje rijden, dank voor de input zover!

Ook leuk, dr bleek een K&N luchtfilterelement in te zitten dus dat is ook weer schoon en ingeolied terug gemonteerd.

Grtz,fRank
 
Iemand nog tips voor goede blokbescherming voor een Gen 2 ZX10 uit 2006? Ik kan ze vooral vinden voor de Gen 1 2004-2005. Maar geen idee of deze gelijk zijn.
En de bescherming die ik wel kan vinden lijkt wel van goud gemaakt, knetterduur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan