zx12r (2000)

zx-Racer... effu over de helibars.. Heb jij dat laten doen? Zo ja is het verschil aanzienlijk? Op de lange afstanden beter? khoor het wel
 
Welke banden passen het beste onder de zx12? Ik rij best wel veel (ongeveer 15.000 per jaar :] ) en ben geinteresseerd in jullie ervaringen.

Wij (mijn meissie en ik) gaan ook op vakantie met de fietsen (zij nu nog cb600 volgend jaar waarschijnlijk de zx6). Iemand ervaring hoe de zx12 zit op de lange afstanden?

khoor ut wel
p.s. fotoje van de brommer van mijn meissie
full
 
Welke banden passen het beste onder de zx12? Ik rij best wel veel (ongeveer 15.000 per jaar :] ) en ben geinteresseerd in jullie ervaringen.

Wij (mijn meissie en ik) gaan ook op vakantie met de fietsen (zij nu nog cb600 volgend jaar waarschijnlijk de zx6). Iemand ervaring hoe de zx12 zit op de lange afstanden?

khoor ut wel
p.s. fotoje van de brommer van mijn meissie
(Afbeelding)

Leuke fiets zo'n Hornet. Heb er een keer een maand mee 'moeten' rijden toen mijn ZRX in de reparatie was.

ZX12R op de lange afstand? 1300km in 1 dag lang genoeg? ;) Ging uitstekend. Zit prima, als je maar een beetje doorrijd. Beetje vaak tanken, maar ja. Desondanks toch kapot aan het eind van de rit maar dat had ook met de temperatuur van doen.
 
Na 1300 km is volgen mij iedereen wel kaputtt. Wij rijden meestal in twee dagen naar Montclar (F)(camping moto) das ongeveer 1100 km.
Dus dat zit wel goed!
 
zx-Racer... effu over de helibars.. Heb jij dat laten doen? Zo ja is het verschil aanzienlijk? Op de lange afstanden beter? khoor het wel

Ja ik heb de Yoshi laten monteren. Het geluid is echt veel mooier en de demper past beter bij de motor (in mijn mening). De Helibars en MRA ruitje heb ik zelf erop gezet. De helibars zijn ideaal, minder last van de armen (vooral na een langzame rit) en de controle bij lage snelheden is ook beter doordat er minder gewicht op het stuur rust. Handling wordt er niet slechter door. Ik heb ze rechtstreeks besteld bij de fabrikant.

1314zx12r_grandalp.JPG
 
Hij ziet er super uit zx-racer. Gezien het feit dat het spaarpotje weer leeg is zal ik nog effu moeten wachten voor een nieuwe demper... Mijn meissie mag nu weer een fiets kopen.
Maar die helibar das niet verkeert. zo' n Double bubble ruitje ook niet. Die centje moeten nog wel ergens liggen.... })
 
Welke banden passen het beste onder de zx12? Ik rij best wel veel (ongeveer 15.000 per jaar :] ) en ben geinteresseerd in jullie ervaringen.

Wij (mijn meissie en ik) gaan ook op vakantie met de fietsen (zij nu nog cb600 volgend jaar waarschijnlijk de zx6). Iemand ervaring hoe de zx12 zit op de lange afstanden?

khoor ut wel
p.s. fotoje van de brommer van mijn meissie
(Afbeelding)

Ay, 15.000 per jaar. Ik heb dit jaar 4600km afgelegd en ben tot voorbij de slijtnokjes van de Dunlop D207, waarmee hij in april nieuw is afgeleverd.
 
Niet zo dom lullen rob |( , ik vind de hayabusa en de zx12 erg mooi om te zien, heeft wel wat die grote dikke motoren, Wat ik bedoel is: ik ben nog niet ervaren genoeg om met zo'n kanon te knallen dus een uitvoering met wat pk's minder zou leuk wezen.

Lijkt mij niet zo dom lullen hoor: Je wilt met een kanon rijden, maar er mag geen munitie in :?

ZZR1100 dan maar? iets minder PK's en wat beheerster.
 
Misschien is er een bandje te vinden die het langer volhoudt? Misschien Bridgestone?

Maar dat ze snel slijten is een feit! Hoort erbij zeggen ze... *D
 
Je koopt inderdaad het totaal pakketje. Als het om minder PK's gaat zx9 maar ach die is ook bloed snel!
Het schijnt dat je de snelheid beheerst door je rechterhand/pols ;)
 
Misschien is er een bandje te vinden die het langer volhoudt? Misschien Bridgestone?

Maar dat ze snel slijten is een feit! Hoort erbij zeggen ze... *D

Wat je d'r ook onder gooit, veel langer dan 6000km zal het niet meegaan. Tenzij je als een watje rijdt :+ Maar daar heb je dat ding niet voor gekocht, toch?
 
Misschien is er een bandje te vinden die het langer volhoudt? Misschien Bridgestone?

Maar dat ze snel slijten is een feit! Hoort erbij zeggen ze... *D

Als je weinig slijtage wilt is Avon (AV 45/46 ST) misschien een geschikte band maar wegligging is minder dan bijvoorbeeld Bridgestone BT014's (die heb ik eronder liggen). Bridgestone BT020 gaat volgens mij weer wat langer mee dan de BT014. BT014's slijten erg snel 8-)
 
Ik doe de laatste tijd nogal eens een wheelietje tussendoor en aan het begin en aan het eind etc en dat is toch ook niet echt bevorderlijk.

En die twee burnoutjes afgelopen zaterdag voor mijn zoontje waren voor hem en mij wel lachen, maar dat gaat wel bijzonder hard.
 
Lijkt mij niet zo dom lullen hoor: Je wilt met een kanon rijden, maar er mag geen munitie in :?

ZZR1100 dan maar? iets minder PK's en wat beheerster.

LOl, nee ik bedoel ik vind de zx12 een supermotor om te zien, mooie lijn etc etc. Een zzr spreekt mij kwa uiterlijk niet aan. 't gaat niet om alternatieve dikke kawa modelen met wat minder pk. Ik zou wel zo'n zx12 schoonheid willen met mat minder pk voor een beginner zoals ik. Dat bedoel ik.
 
Morgen is het zover.... Dan mag het groene beest mee naar huis! Arie Molenaar gaat om 09.00 uur open... om 09.01 uur sta ik op de stoep om pleuro's af te geven en de rechtmatige eigenaar te worden van de zx12!
 
weet niet of ik kalm zal zijn, maar moet wel rustig beginnen... zit nieuw achterbandje op

Kan haast niet wachten, man! Ga morgen gelijk een stukkie rijden!

Als het zaterdag mooi weer is ga ik er wederom effe opuit! Waarschijnlijk richting Brabant (vrienden in Best). Dus als je een knal groene zx12 voorbij ziet crossen (gevolgt door een hornet) dan effe zwaaien!
 
weet niet of ik kalm zal zijn, maar moet wel rustig beginnen... zit nieuw achterbandje op

Kan haast niet wachten, man! Ga morgen gelijk een stukkie rijden!

Als het zaterdag mooi weer is ga ik er wederom effe opuit! Waarschijnlijk richting Brabant (vrienden in Best). Dus als je een knal groene zx12 voorbij ziet crossen (gevolgt door een hornet) dan effe zwaaien!
En ? hoe bevalt hij ? :)
 
Hij zal nog wel druk aan het trappen zijn, verwacht volgende week maar een antwoord :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan