ZX6R wil niet accelereren

ajo_beavis3

MF'er
20 okt 2009
130
0
Ik zit met een probleem. Als ik het gas snel opentrek, dan houdt de motor in. Hij kan het niet bijhouden, want als ik het gas volledig open trek dan blijft hij gewoon op 6000 rpm hangen. Laat ik het toerental rustig oplopen, dan is er geen probleem.

Op de snelweg een max gehaald van 92 km/h '( . In de hogere versnellingen wil hij totaal geen snelheid meer maken.

Motor heeft waterschade gehad.

De brandstofpomp en de injectiekoppen heb ik bekeken, die zien er van buiten als nieuw uit. Geen vuil of oxidatie te bekennen. Alle elektronische contacten heb ik los gehad en met contactspray ingespoten.

Als de motor een paar minuten heeft gedraaid, krijg ik onverklaarbare rook uit de uitlaat, alsof het waterdamp is. Na 5 a 10 minuten is dit ook weer weg. Of deze twee dingen met elkaar te maken hebben??

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
29072009236.jpg



De motor heeft geen waterslag gehad, is door Hoogland te kwadijk gecontroleerd, die hebben hem ook vrijwel meteen weer draaiend gekregen. Voordat ze echter het blok konden spoelen en schoonmaken is deze door de verz.ma. verkocht aan een wel heel bekende schade opkoper hier in NL. :X
 
Het luchtfilter heb ik niet vervangen, maar schoongemaakt door met een compressor schoon te blazen. Ik heb ook de brandstofpomp eruit gehad, maar nergens was roest te bekennen, ook de tank was helemaal schoon. Ik denk dat ik idd die reiniger voor de zekerheid maar eens moet proberen. Of zitten er ook nadelen aan?Nee, hoe kan ik dit controleren??

Als je denkt dat ie niet lopend kopje onder is gegaan dan zal het wel meevallen. Om te checken of ie echt waterslag heeft gehad zal op zijn minst de kop eraf moeten en dan kun je het BDP nameten met een meetklokje.


grz Thijs
 
De vraag is, wat kan het probleem zijn?

Motor is gekocht met het verhaal dat alleen de koplamp nat is geweest. Eenmaal gekocht en gedemonteerd zat overal kroos tussen, maar niet aan de buitenkant.... Anders had ik wel een keer extra nagedacht.. Het is idd een injectiefiets. Verhalen van een carburateur zijn dan ook niet van toepassing.
in een topic wat hier veel van weg heeft meld iemand zich met gelijk soort klacht, brandstof pomp haperde..
 
Heb ook wel eens een motor met waterschade uit elkaar gehaald, toen was het slechte lopen veroorzaakt door de carberateurs. ff helemaal uit elkaar halen alles in de remreiniger en alle gaat jes doorblazen met perslucht, daarna liep ie weer netjes. btw als de motor in het water heeft gelegen dan moet je wel een keer of 3-4 de olie spoelen tot dat deze niet meer wit is.
 
Maar eeeh, alleen met de koplamp in de waterplantjes gelegen? O-)

Dat is even de vraag voor mij. Ik heb overal kroos gevonden, van achter bij het kontje, tot de accu, tot helemaal voor de koplampen waar water in stond. Misschien dat clarity daar nog iets meer van kan vertellen. Of de andere aanwezigen toen? Dan weet ik iig waar ik aan toe ben.
 
Dat is even de vraag voor mij. Ik heb overal kroos gevonden, van achter bij het kontje, tot de accu, tot helemaal voor de koplampen waar water in stond. Misschien dat clarity daar nog iets meer van kan vertellen. Of de andere aanwezigen toen? Dan weet ik iig waar ik aan toe ben.
ja clarity, je kan er dan wel niet aan doen dat die motor bij hem terecht gekomen is, maar je kan hem wel een pak informatie verschaffen, waar hij denk ik wel nood aan heeft. Al is het maar dat hij weet hoe en wat er juist met die motor gebeurd is :Y
 
Ik vermoed dat hij helemaal in het water heeft gelegen, gezien het kroos. Ik heb hem als schademotor gekocht met het verhaal dat hij net met de koplamp in het water heeft gelegen.

Motor heeft voordat hij gestart is nieuwe olie gekregen. De stand van het koelwater is goed en dat veranderd ook niet. Er komt ook geen olie uit de uitlaat.
Heb je hem bij A Groenen motoren gekocht dan ben je dus mooi genaaid,
 
ik denk dat ze bedoelden "TOT aan de koplamp" in het water gelegen hahahahaha
_O- zo kan je het ook zien maar nee.

hij lag iets meer dan zijn linke koplamp in het water. onderste boven dan hé.
meer zou ik je echt niet kunne vertellen helaas. misschien dat nog een paar man van de wie wat waterland topic je er meer over kunne vertellen die erbij waren.
twas niet echt een dag vol leuke herinneringen '(

heb trouwens de ts al wat pbtjes gestuurd erover
 
_O- zo kan je het ook zien maar nee.

hij lag iets meer dan zijn linke koplamp in het water. onderste boven dan hé.
meer zou ik je echt niet kunne vertellen helaas. misschien dat nog een paar man van de wie wat waterland topic je er meer over kunne vertellen die erbij waren.
twas niet echt een dag vol leuke herinneringen '(

heb trouwens de ts al wat pbtjes gestuurd erover
Ja hoor, ik schrok me rot en m'n laarzen zijn smerig geworden :+

Wij twijfelde of hij waterslag had gemaakt dus raadde cLarity aan om de motor maar eventjes te laten staan, vervolgens hebben onze plaatselijke helden van Hoogland geconstateerd dat hij geen waterslag heeft gemaakt. Motor bij Boonstra terecht gekomen en nu bij TS, thats all
 
Was er ook bij toen de kikker ging zwemmen ;) hij heeft op zijn kop in het water gelegen, ik denk dat ie is afgeslagen voor dat ie te water ging.
Maar ja bijna alle electronica zit bovenin dus is nat geworden mijn advies is dus volledig uit elkaar trekken en alles goed schoonmaken, ook om andere storingen in de toekomst te voorkomen.
Ben wel eens benieuwd wat je betaald hebt bij Boonstra dan :?
 
Het luchtfilter heb ik niet vervangen, maar schoongemaakt door met een compressor schoon te blazen.

En daar kan nou juist het probleem zitten. Het luchtfilter. 50% kans dat je de vezels / maasvormige openingen hebt dichtgeblazen en dat je daardoor belabberde performance hebt.
Ik zou een nieuw luchtfilter proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan