ZX6R wil niet accelereren

ajo_beavis3

MF'er
20 okt 2009
130
0
Ik zit met een probleem. Als ik het gas snel opentrek, dan houdt de motor in. Hij kan het niet bijhouden, want als ik het gas volledig open trek dan blijft hij gewoon op 6000 rpm hangen. Laat ik het toerental rustig oplopen, dan is er geen probleem.

Op de snelweg een max gehaald van 92 km/h '( . In de hogere versnellingen wil hij totaal geen snelheid meer maken.

Motor heeft waterschade gehad.

De brandstofpomp en de injectiekoppen heb ik bekeken, die zien er van buiten als nieuw uit. Geen vuil of oxidatie te bekennen. Alle elektronische contacten heb ik los gehad en met contactspray ingespoten.

Als de motor een paar minuten heeft gedraaid, krijg ik onverklaarbare rook uit de uitlaat, alsof het waterdamp is. Na 5 a 10 minuten is dit ook weer weg. Of deze twee dingen met elkaar te maken hebben??

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Is er iemand die weet wanneer de luchtinlaatkleppen open moeten gaan staan? Ik bedoel die vier kleppen die je vanaf de air box kunt zien. Ik denk dat het probleem misschien daar zit.
 
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom iemand een schademotor koopt die zo weinig verstand heeft van techniek? De meest simpele vragen worden door TS gesteld.

En als de dealer geen heil ziet in het opknappen van een motor terwijl hij waarschijnlijk veel onderdelen al heeft liggen, zou je daar je conclusies dan niet uit moeten trekken?

Ik snap dit soort mensen gewoon niet.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom iemand een schademotor koopt die zo weinig verstand heeft van techniek? De meest simpele vragen worden door TS gesteld.

En als de dealer geen heil ziet in het opknappen van een motor terwijl hij waarschijnlijk veel onderdelen al heeft liggen, zou je daar je conclusies dan niet uit moeten trekken?

Ik snap dit soort mensen gewoon niet.
Tsja, misschien is TS wel van mening dat je het snelst verstand krijgt van motoren als je zelf aan het sleutelen gaat.... Ik neem aan dat jij niet zo supergetalenteerd geboren bent??? Daarnaast is een schademotor daarvoor beter geschikt en ook nog goedkoper....
 
Tsja, misschien is TS wel van mening dat je het snelst verstand krijgt van motoren als je zelf aan het sleutelen gaat.... Ik neem aan dat jij niet zo supergetalenteerd geboren bent??? Daarnaast is een schademotor daarvoor beter geschikt en ook nog goedkoper....
Klopt, met een goed werkplaats handboek en een paar goede sleutels kom je een heel eind. ;)
 
al een andere brandstofpomp geprobeerd?
Nee, nog niet geprobeerd. Dan wil ik zeker zijn dat het de brandstofpomp is, voordat ik een nieuwe koop.

Waar ik al wel achter ben gekomen, dat mijn luchtinlaatkleppen niet bewegen, ook niet als ik gas geef. Dat kan volgens mij dan alleen aan de actuator liggen, of aan de bedrading. Moet ik verder nog uitzoeken. Morgen is er weer een dag.
 
Nee, nog niet geprobeerd. Dan wil ik zeker zijn dat het de brandstofpomp is, voordat ik een nieuwe koop.

Waar ik al wel achter ben gekomen, dat mijn luchtinlaatkleppen niet bewegen, ook niet als ik gas geef. Dat kan volgens mij dan alleen aan de actuator liggen, of aan de bedrading. Moet ik verder nog uitzoeken. Morgen is er weer een dag.
Heb je dat wel getest met draaiende motor dan?
 
Ja, met draaiende motor. Er gebeurd niets met de kleppen. Ze blijven gewoon zo goed als dicht staan. Het zou mijn probleem denk ik wel verklaren, langzaam acceleren gaat prima, en dan kan hij nog genoeg lucht krijgen, en bij snel acceleren zuigt hij als het ware vacuum.

Dat zou best wel eens je gebrek aan acceleratie kunnen verklaren ja :Y
 
Tsja, misschien is TS wel van mening dat je het snelst verstand krijgt van motoren als je zelf aan het sleutelen gaat.... Ik neem aan dat jij niet zo supergetalenteerd geboren bent??? Daarnaast is een schademotor daarvoor beter geschikt en ook nog goedkoper....

Ik zei volgens mij nergens dat ik supergetalenteerd ben? Begrijp je mijn opmerking m.b.t. de dealer ook? Als ik het verhaal goed lees heb je hem gekocht bij boonstra, hij heeft een gigantisch magazijn waarin hij waarschijnlijk alle onderdelen voor zon zx6r wel heeft liggen. Maar toch knapt hij hem niet op. Wat zegt jou dat?

Ik wens je veel succes maar ik ben bang dat je een kat in de zak hebt gekocht.
 
Ik neem aan dat jij niet zo supergetalenteerd geboren bent???
Ehh... juist wel. Met talent word je geboren, ervaring bouw je op.
Als ik het verhaal goed lees heb je hem gekocht bij boonstra, hij heeft een gigantisch magazijn waarin hij waarschijnlijk alle onderdelen voor zon zx6r wel heeft liggen. Maar toch knapt hij hem niet op. Wat zegt jou dat?
Dat zegt mij in ieder geval niks. Boonstra is een handelaar in schade motoren, niet een schade herstelbedrijf. Hij verkoopt bijna alles zo door dus vind ik het niet vreemd dat hij hem niet gerepareerd heeft terwijl hij de onderdelen (waarschijnlijk) zo heeft liggen. Die onderdelen brengen los meer op en die schade motor verkoop je (blijkbaar) zo ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Plus dat Boonstra uurloon berekend.
Moet je een paar uur sleutelen, kost de motor ook veel meer.
En kun je zo'n complete motor kopen voor weinig, ben je toch spekkoper als je het euvel vind voor weinig.
Gaat het echter meer kosten dan moet je ook niet zeuren over de verkoper.
En dat doet TS ook niet naar mijn idee.
 
die bovenste rij vlinder kleppen die je zie staan in stilstand voor 90% openen en als je het kontant op zet moeten ze terug dicht gaan en daarna terug open gaan.
dus weer naar doe ongeveer 90%.
als ze dat niet doen is er iets grondig mis
 
Ik heb de bovenste kleppen eraf geschroefd. Dan accelereert de motor weer prima. Het probleem lijkt dus daar te zitten.

ECU, de computer, vervangen door een andere ECU(precies hetzelfde model) en dat maakt geen verschil. Nog steeds probleem. Weerstand bedrading doorgemeten, is ook goed. Dan moet het wel in de actuator zitten, terwijl de motor geen storing aangeeft |( Hier is wel een storingscode voor, dus hij moet het aangeven zodra het niet meer goed werkt. Wat kan het zijn :?
 
Ik heb nogmaals de bovenste kleppen gecheckt. Bij het op contact zetten gaan ze niet even open en dan weer dicht. Zelfs als het contact op OFF staat, is er geen beweging in de kleppen te krijgen.

Alsof de computer tijdens de crash de kleppen dicht heeft gegooid, bijvoorbeeld door de vehicle down sensor, en dat hij ze nog steeds geblokkeerd houdt. Mensen die hier iets meer van weten/ervaring mee hebben?
 
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom iemand een schademotor koopt die zo weinig verstand heeft van techniek? De meest simpele vragen worden door TS gesteld.

En als de dealer geen heil ziet in het opknappen van een motor terwijl hij waarschijnlijk veel onderdelen al heeft liggen, zou je daar je conclusies dan niet uit moeten trekken?

Ik snap dit soort mensen gewoon niet.
Die discussie is al in meer topics geweest over schadefietsen.
Iemand koopt lekker goedkoop een schadefiets (zonder enig verstand van schadefietsen) en als het dan tegenvalt is de verkoper een oplichter want het is een slechte fiets (dat is dan in dit topic dan niet het geval).
 
En ik denk dat de TS als dit opgelost is zelf ook een soort van schade expert is (op ZX6R gebied dan ;)). Ik vind dat de TS goed bezig is in ieder geval. Niet zeiken maar klachten oplossen.

Back ontopic: Kun je niet de gaskleppen wisselen met een set waarvan je zeker weet dat ze goed werken? En eventueel i.c.m. een goed werkende ecu? Lijkt me dat in 1 van die twee, of een combinatie daarvan de fout genereert.
 
En ik denk dat de TS als dit opgelost is zelf ook een soort van schade expert is (op ZX6R gebied dan ;)). Ik vind dat de TS goed bezig is in ieder geval. Niet zeiken maar klachten oplossen.

Back ontopic: Kun je niet de gaskleppen wisselen met een set waarvan je zeker weet dat ze goed werken? En eventueel i.c.m. een goed werkende ecu? Lijkt me dat in 1 van die twee, of een combinatie daarvan de fout genereert.
Daar zat ik zelf ook aan te denken idd. Komende dagen geen tijd helaas..
 
als je zeker weet dat ze moeten openen bij het contact aanzetten kun je toch gewoon meten of ze wel aangestuurd worden?

ik weet niet precies hoe ik mij die kleppen moet voorstellen, maar misschien staat de actuator vast door het slootwater?

zelf even aansturen, kijken wat er dan gebeurt?
 
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom iemand een schademotor koopt die zo weinig verstand heeft van techniek? De meest simpele vragen worden door TS gesteld.

Als je iets over motoren wil leren, zul je toch ergens mee moeten beginnen. Dan kun je wel een oude brik kopen, die opknappen en dan daar op rijden. Maar als je een beetje moderne schadefiets koopt, die opknapt en dan daar op gaat rijden, dan heb je ene hoop mer plezier.

Dus ik begrijp het wel.

Dat iemand basic vragen stelt wil nog niet zeggen dat 'ie dom is en niks snapt. Het wil alleen zeggen dat 'ie geen kennis heeft en dat nog op moet doen.

Lijkt me een betere instelling dan het maar meteen op te geven omdat mensen die er wel verstand van hebben je gelijk proberen op je plaats te zetten.

En verder: JIJ hoeft toch niet op die motor te rijden? Sommige mensen moeten nou eenmaal eerst (letterlijk) op hun bek gaan voordat ze snappen dat veiligheid het meest belangrijke is op een motor. En in dit geval GAAT het niet eens om veiligheid, maar om het lopen van de motor.

Ik vind ook dat mensen nog wel eens dramatisch willen doen over een motorblok. Alsof dat zo'n stukje high-tech is. Kom op zeg. Een motor is een motor. Het enige dat echt verschilt tussen verschillende motorblokken is de precisie van het brandstofsysteem en het ontstekingsmoment. Voor de rest zijn het allemaal cylinders, zuigers, kleppen en tandwielen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan