zx9r of 900rr fireblade 2001-2002

Mijn buurman heeft een 2001 Blade, een makker een 1999 ZX-9. Beide puike brommers. Vind je rossen belangrijker dan toeren, neem dan de Kawa. Voor dagelijks gebruik is de Honda denk ik de betere keuze.
 
mmmm denk toch dat het een fireblade wordt uit 01 of 02
full
 
mmmm denk toch dat het een fireblade wordt uit 01 of 02
[afbeelding]
Nu haal je toch twee Blades door elkaar. Het is óf bouwjaar 2000-2001 (1e model met injectie en 929cc) of de 2002-2003 (954cc).
Je laat de 2000-2001 versie zien. Die rijd ik sinds een jaar. Het is de tweede want bij de eerste versie brandde de dynamo steeds door. Volgens een lokale Hondadealer omdat bij dit model wel eens de magneetspoelen te veel stroom opwekt. (o.i.d want ik ben geen elektrotechnicus) Heb van de dealer hetzelfde model gekregen en deze doet het gewoon goed.

Over het aan-uit effect: na een ZX-7 kwam ik op een GSX-R 750 (K5) en had ook een wenperiode vanwege de directheid van de injectie. Bij carbs gaat de gasrespons wat vloeiender, bij injectie DIRECT. Ben je wat onhandig met je gashendel dan levert dat schokkerig rijgedrag op. Het is wennen. Maar alles went.
En rijd je in de winter? Neem alsjeblieft de injectiefiets. Dat geklooi met choke is dan geen zorg meer. Tijdens mijn wachttijd na diefstal kreeg ik een carb fiets voor een maand van de verzekeraar. Wat een ellende, de "goeie" oude tijd kwam weer naar boven. Nu is op start drukken en aan laten slaan. Gemak dient de mens.

Mozor
 
~
Wat weet jij er nou van man!



















:+

Normaal gesproken zou ik zeggen: de Kawa, maar in dit geval isi de Kawa, hoe je het wendt of keert, een (ver)ouder(d) model tov die Blade. Ik zou dus voor de ZX10 gaan :P[/quote

neem dan een 1100XX :P

Met je tweewielerige kikker. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de blade van 2002 is zeker meer van deze tijd veel spitsere hoeken,maar de zx9r uit 2002 heeft wel de vette dikke uitstraling van een echte racer :)
full

full


dus is eeen moelijke keus '(
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze nu allebei naast elkaar gezien en de kawa sprong er zeker uit :)

toont veel meer ,is groter, stoerder en meer een echte buikschuifer . dus ben er qua uiterlijk wel uit haha

ga binnekort als ik me papiertje heb proefrijden op allebei en dan mmaar de knoop doorhakken :]
 
De blade natuurlijk,die is veel moderner. Een USD zit erop en bij de kawa niet, en Honda hoor je nooit rare dingen over zoals zakkende cylinderbussen..Wat bij een Kawa wel eens voorkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan