Hou zou ik dit het beste kunnen zien of testen? Want alles kwam er goed uit en perfect kwa timing dus vind dit heel raar.Kan zijn dat er net een nok van 1 nokkenas van een klep afloopt, waardoor die veer hem een stukje vooruit duwt tot de volgende nok een klep begint in te duwen
Dan ga ik dat even proberen morgen. Maar de nokkenas zou niet moeten kunnen bewegen want die zit klem tussen het blok zelf en de nokkenas caps boven zeg maar. Dus zou het raar vinden als de as kan bewegen.Even goed kijken wat er gebeurt met de inlaatnokkenas. Als het goed is gebeurt dit 2x per omwenteling van de krukas en 4x keer per omwenteling van de inlaatnokkenas. Klopt dat?
Ahhhh op die manier, zal ernaar gaan kijken. Kan dit kwaad? Voordat ik de kop eraf haalde heb ik hem wel 1 of 2 keer rondgedraaid maar had dit tien nietDe nokkenas beweegt niet naar voor of achter, maar draait gewoon, de druk van de klepveren laat hem een klein stukje draaien als de nok net voorbij het punt staat dat hij de kleppen het verste indrukt
en wat is dus de funktie van de spanner ? dit voorkomenDe nokkenas beweegt niet naar voor of achter, maar draait gewoon, de druk van de klepveren laat hem een klein stukje draaien als de nok net voorbij het punt staat dat hij de kleppen het verste indrukt
2 veertjes?De ketting is nog helemaal prima, deze opgemeten en toen hij eruit ging was de spanner pas halverwege uit. Het is een spanner met een simpel veertje die kracht uitoefent ander pinnetje die de gelijder omhoog duwt. Alles kwam er perfect werkend uit alleen gaat niet meer soepel terug, dat is nu mijn probleem een beetje. De koppakking is orgineel model dus lijkt mij sterk dat dat een probleem oplevert maar snap hem wel. Vanavond komt een maat van mij die ook heeft geholpen met uit elkaar halen om even te kijken. Ik laat dan wel weten of we verder zijn gekomen. So far al 15 uur in koppakking reparatie haha
Dat wilde ik hem zelf laten bedenkenen wat is dus de funktie van de spanner ? dit voorkomen
conclusie : spanner kapot.
dat een ketting spanner de ketting spant snap ik wel, is helaas niet de eerste keer dat ik een motorblok uit elkaar haal helaas... de spanner is verder prima, daar zit nog meer dan genoeg spanning achterDat wilde ik hem zelf laten bedenken
spanner mag ook helemaal niet terug gaan, is niet de bedoeling. als dit wel kan kan hij de boel ook niet op spanning houden.Het is een spanner met een simpel veertje die kracht uitoefent ander pinnetje die de gelijder omhoog duwt. Alles kwam er perfect werkend uit alleen gaat niet meer soepel terug, dat is nu mijn probleem een beetje.
bij mij gaan nu een hoop alarmbellen af. ooit een 400 binnen gekregen met een getik. zag dat kettingspanner op einde zat en bij wijze van test ook die pen omgedraaid. daardoor werd de geleider verder naar het midden geduwd. getik was weg. blok open en gebarsten geleider vervangen.Het probleem is opgelost, de pin waartegen de tensioner drukt, dus de pin die de geleider links vast houd, was er tijdens het afhalen van de kop uitgevallen en die zat verkeerd in, pin gedraaid en nu staat alles perfect.