ZXR400 als volvermogen motor

Ik rij al een tijdje met een ZXR400 op het circuit. Echt een hele fijne stuurfiets. Echter als je een beetje bij wilt blijven kom je met een ZXR400 vermogen tekort bij het uitkomen van een bocht. In de bocht hou je die 600ers wel bij en kun je ze zelfs wel voorbij.

Ik ga nu een 600 blok in het rijwielgedeelte van mijn ZXR400 bouwen. Lichte Marvic wielen erin en dan ben ik benieuwd hoe dat op het circuit zal gaan.

ZXR400/600 project

Dus effe geduld volgend seizoen moet het zich bewijzen.

Gr. Bas :]
 
Laatst bewerkt:
ik rijd zxr 400 vol vermogen!

ik kan je vertellen dat ik het veel leuker vind rijden als bijv. de thundercat van een maat van me.
het vermogen is wat weinig (vergeleken met andere motoren) maar ik vind het erg fijn rijden, en sturen vooral , al 2 jaar volvermogen op de 400 woonwerk gaat prima (de achterband gaat ook wat langer mee met wat minder pktjes ^^).

kortom leuke fiets kan je lekker mee spelen, en mij heeft hij nog nooit laten staan. (even afkloppen)
 
Een 400 is leuk... lekker vol door zijn toerengebied janken zonder dat je meteen 200 rijdt.
 
Ik rijd een onbegrensde 400, ben even snel als mijn vrienden met zwaardere motoren. Echter op de autoweg en snelweg leg ik het zwaar af. Op de snelweg blijft het een schreeuwerig langzaam ding en mis je een bak aan koppel. Vind het een superding maar zodra ik geld heb wil ik liever een 750/1000CC.

Het verschil tussen mijn 400 en een 600 van +- 1996/2002 vind ik dermate klein dat ik niet snel een 600 van dat bouwjaar zou aanschaffen. Dus of een recente 600 met minimaal 130pk of gewoon 750/1000CC. Anders is er vrij weinig verschil.
 
Ik heb op dit moment een ZXR400 waar ik nog steeds veel plezier mee beleef..
Hij staat nu nog op 25kW, maar over een jaartje mag de begrenzing eruit.

Nou zit ik te twijfelen om wat investeringen te doen in de ZXR400 of dat ik hem beter kan laten zoals die is en door sparen voor een motor met wat meer vermogen (600cc oid).

De 400 kan wel een nieuwe lak gebruiken en ik zou hem ook wel een nieuw kontje willen geven. Kost allemaal wel wat geld en er komen altijd wel weer dingen bij.

Het liefst ga ik zo aan de slag, ik heb wel weer zin in een nieuw projectje, maar dan moet ik ook nog wel wat langer dan een jaar op deze fiets blijven rijden.

Tot nu toe bevalt de zxr mij zeer goed, maar ik heb geen idee of je de verschillen tussen een 400 (onbegrensd) en een 600 goed merkt...

Het verschil qua pk's, is dit goed te voelen?
Is rijden op een 400 (onbegrensd) aan te raden / net zoveel fun als een 600 of wordt je een 400 toch sneller zat?

Wat denken jullie? Investeren (zxr opknappen, leuk project) en nog een paar jaartjes op de zxr blijven rijden of kan ik beter door sparen voor een 600?
Verkopen aan iemand die beginnend rijder is.
Jij zoekt je dan een motor uit met méér koppel en gaat daarmee aan de slag.
Peekaa's zijn voorbijgestreefd in deze tijd van willekeurig flitsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan