ZXR750 Topic [5]

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee kan ook gewoon als je lang niet hebt gereden en geen druppellader aangesloten hebt.

heb ik zelf al vaker gehad. ff een daggie een druppellader er op en geen probleem meer.

@ opa aart: kan jij hier iets mee?
tig lasser gezocht
 
hopelijk heb ik mijn probleem boven. hoogst waarschijnlijk een kleine knik in een brandstofslang. als het het is ben ik blij, maar dan heb ik toch wel ERG lang moeten zoeken naar zoiets knulligs......

weet ik in ieder geval dat mijn bobines, bougiekabels, benzinepomp, benzinepomprelais, pickupcoil, accu, nog in goede staat verkeren!!!



hopelijk rijd ik van het weekend weer fijn. zo ja dan bied ik hem trouwens ook te koop aan! daarom wil ik ook eerst dat mijn motortje tip top is, houd er niet van als mensen na 1 week terugkomen met de melding dat ie het niet meer doet ;)
 
hopelijk heb ik mijn probleem boven. hoogst waarschijnlijk een kleine knik in een brandstofslang. als het het is ben ik blij, maar dan heb ik toch wel ERG lang moeten zoeken naar zoiets knulligs......

weet ik in ieder geval dat mijn bobines, bougiekabels, benzinepomp, benzinepomprelais, pickupcoil, accu, nog in goede staat verkeren!!!



hopelijk rijd ik van het weekend weer fijn. zo ja dan bied ik hem trouwens ook te koop aan! daarom wil ik ook eerst dat mijn motortje tip top is, houd er niet van als mensen na 1 week terugkomen met de melding dat ie het niet meer doet ;)

Dan verkoop je hem snel weer toch? Zo lang heb je 'm toch nog niet?
 
Zo'n 3 jaar toch al weer! Vanuit financieel oogpunt en andere hobby's heb ik echter besloten voorlopig met motorrijden te stoppen. Helaas kunnen we niet alles! ;(

Dacht dat je 'm nog maar een jaar had ofzo... drie jaar heb ik mijn ZXR ook gehad. Jammer dat je het motorrijden dan (even) op moet geven...

Ben wel benieuwd welke hobbies dan belangrijker zijn :P
 
Dacht dat je 'm nog maar een jaar had ofzo... drie jaar heb ik mijn ZXR ook gehad. Jammer dat je het motorrijden dan (even) op moet geven...

Ben wel benieuwd welke hobbies dan belangrijker zijn :P


Ja vind het ook jammer hoor. Tis sowieso een hele ruige motor, maar goed voorlopig houd ik er dus mee op.

Heb mijn fietshobby weer opgepakt, en ik heb een nieuwe fiets nodig. Hopelijk kom ik met de verkoop van mijn motor een eindje....
 
Ja vind het ook jammer hoor. Tis sowieso een hele ruige motor, maar goed voorlopig houd ik er dus mee op.

Heb mijn fietshobby weer opgepakt, en ik heb een nieuwe fiets nodig. Hopelijk kom ik met de verkoop van mijn motor een eindje....

ZONDE.........ik zou gewoon effie's sparen in dat geval :Y
Succes en veel plezier met je andere hobby
 
hopelijk heb ik mijn probleem boven. hoogst waarschijnlijk een kleine knik in een brandstofslang. als het het is ben ik blij, maar dan heb ik toch wel ERG lang moeten zoeken naar zoiets knulligs......

weet ik in ieder geval dat mijn bobines, bougiekabels, benzinepomp, benzinepomprelais, pickupcoil, accu, nog in goede staat verkeren!!!



hopelijk rijd ik van het weekend weer fijn. zo ja dan bied ik hem trouwens ook te koop aan! daarom wil ik ook eerst dat mijn motortje tip top is, houd er niet van als mensen na 1 week terugkomen met de melding dat ie het niet meer doet ;)

Probleem al gevonden?

Had vorig jaar na de zomer precies hetzelfde probleem, bleek in eerste instantie vuile carbs te zijn. Maar na mijn rit naar Groningen weer precies hetzelfde verhaal... En nu deed ie het helemaal niet meer.

Wat bleek... Brandstofpomp gewoon stuk |(

En die zijn niet heel goedkoop nieuw ;(
 
Probleem al gevonden?

Had vorig jaar na de zomer precies hetzelfde probleem, bleek in eerste instantie vuile carbs te zijn. Maar na mijn rit naar Groningen weer precies hetzelfde verhaal... En nu deed ie het helemaal niet meer.

Wat bleek... Brandstofpomp gewoon stuk |(

En die zijn niet heel goedkoop nieuw ;(

Brandstofpomp stuk kun je ook een tijdelijke oplossing voor bedenken *D
Ik heb het vorig jaar gehad na een weekendje zuid limburg reed op de snelweg in eens deed die niks mee :N
Motor aan de kant(godzijdank)waren er vrienden bij *D :]

Was ten hoogte van Eindhoven maar na wat knutselwerk deed die het weer :]
Thuis idd nieuwe brandstofpomp besteld en liep weer als een zonnentje
 
Brandstofpomp stuk kun je ook een tijdelijke oplossing voor bedenken *D
Ik heb het vorig jaar gehad na een weekendje zuid limburg reed op de snelweg in eens deed die niks mee :N
Motor aan de kant(godzijdank)waren er vrienden bij *D :]

Was ten hoogte van Eindhoven maar na wat knutselwerk deed die het weer :]
Thuis idd nieuwe brandstofpomp besteld en liep weer als een zonnentje

Hmm, heb nu al verdacht vaak gelezen dat ZXR rijders hun brandstofpomp vervangen. Is dat bij alle motoren die veel kilometers hebben gereden zo? Of is dat puur een klein ZXR kwaaltje?
 
nee kan ook gewoon als je lang niet hebt gereden en geen druppellader aangesloten hebt.

heb ik zelf al vaker gehad. ff een daggie een druppellader er op en geen probleem meer.

@ opa aart: kan jij hier iets mee?
tig lasser gezocht

Hoi Andrew,

Heb het topic gelezen.
Als ik het moet doen krijg je niet dezelfde kwaliteit als dat een pro het doet zoals Hulzie.
Ik hou het topic in de gaten.
De prijzen die ik lees zijn echt belachelijk, je moet meer in de prijsklasse van Hulzie denken.
 
Hmm, heb nu al verdacht vaak gelezen dat ZXR rijders hun brandstofpomp vervangen. Is dat bij alle motoren die veel kilometers hebben gereden zo? Of is dat puur een klein ZXR kwaaltje?

De benzinepomp is een zwak onderdeel van de oudere kawa's, en dan eigenlijk niet eens de pomp zelf maar de contactpuntjes op de pomp... die gaan kaduuk en dan doet ie het niet meer....
Zelfde pomp wordt volgens mij in veel meer merken motoren gebruikt, is een standaard onderdeel wat door Mitsubishi gefabriceerd wordt volgens mij...
 
tech vraag

kan je wanneer een rem pomp dot 4 moet hebben en de klauw dot 5 of 6 er gewoon de hogere in gooien.
kennes van mij heeft een HD néé geen honda maar die uit de usa met een VMAX voorfork en de stoppers die vroeg of dat mogelijk was. :? :?
 
dot 5 is de opvolger van dot4 en kan er gewoon in

volgens mij is dot 4 niet eens meer te krijgen.
 
Ik denk dat je Dot 5.1 bedoelt?? Dit kan gewoon in het remsysteem. Is bedoelt voor hogere temperaturen. DOT 4 is gewoon overal verkrijgbaar, komt in 99% van de auto's voor.
 
Hai hai,

Ik had een paar vraagjes aan ZXR rijders.

Ben al een tijdje aan het kijken en heb nu mijn oog laten vallen op een '93.

Alleen heeft deze een roze achterwiel en een zwart voorwiel (viel me thuis pas op op de foto's gek genoeg |( )
Op internet zag ik dat bij meer ZXR'en is dat normaal dat sommige dat hebben?

En hij heeft nu 51.000 op de teller staan is hij het dan nog waard of zeggen jullie twijfelachtig?

Hij moet 2500 kosten incl circuitdagje
kan evt de link ervan bij zetten zodat jullie kunne zien welke ik bedoel.

Alvast bedankt

Groetjes Mandy


Ik heb de mijne gekocht voor 2100 moesten wel een stel nieuwe banden onder ( ik heb ex circuit banden voor 150 per set inclusief montage) heb toen ook olie ververst en ZXRene zou de kleppen pas gesteld hebben..... ze stonden iets te strak maar de kettingspanner veel te los :P. Daarna heb ik hem om laten bouwen naar 25 kw en heb er nu in 1 jaar bijna 13000 km op zitten zonder problemen (even afkloppen)

Let bij aankoop ook even op de mate van remblok slijtage dit is al met al ook best een duur geintje. Veel plezier bij de testrit en houdt ons op de hoogte *O*
 
Ik denk dat je Dot 5.1 bedoelt?? Dit kan gewoon in het remsysteem. Is bedoelt voor hogere temperaturen. DOT 4 is gewoon overal verkrijgbaar, komt in 99% van de auto's voor.

Er is van die rem-shit ook nog iets van (wel) 5.0 ofzo die geloof ik weer niet zomaar gebruikt kan worden, dan moet je je leidingen weer helemaal spoelen of iets dergelijks.... ben ik ooit 's ergens tegen gekomen...

Gewoon gebruiken wat er op het rempotdekseltje staat :P
 
Er is van die rem-shit ook nog iets van (wel) 5.0 ofzo die geloof ik weer niet zomaar gebruikt kan worden, dan moet je je leidingen weer helemaal spoelen of iets dergelijks.... ben ik ooit 's ergens tegen gekomen...

Gewoon gebruiken wat er op het rempotdekseltje staat :P


dat ook, volgens mij is het sowieso beter eerst alles volledig te spoelen. Als er nog mensen geinteresseerd zijn in die racing blue, ik heb nog bijna een vol blik :P
 
He ZXR rijders,

Het wordt lekker weer van het weekend en Na en Da moeten naar Emmen.
Weten jullie of er nog resten pekel op de weg liggen :? fiets naar mijn werk :+
Want Da wil eigenlijk lekker met de zxr rijder *O*
Alleen niet door de pekel -O-

Voor jullie natuurlijk ook veel rijplezier als jullie met het mooie weer gaan rijden :]

Groet Dave Nada
 
He ZXR rijders,

Het wordt lekker weer van het weekend en Na en Da moeten naar Emmen.
Weten jullie of er nog resten pekel op de weg liggen :? fiets naar mijn werk :+
Want Da wil eigenlijk lekker met de zxr rijder *O*
Alleen niet door de pekel -O-

Voor jullie natuurlijk ook veel rijplezier als jullie met het mooie weer gaan rijden :]

Groet Dave Nada

Denk dat de pekel weg is, na de vele regen van de afgelopen tijd is de weg wel weer schoon :Y
 
Nou dinsdag staat de afspraak dat ik ga proefrijden.

Ga samen met een collega die een zx9r uit gaat proberen.

Ik zal nog wel even laten horen hoe en wat ik ervan vond.

Heb er nu al zin in *O*

En idd alle remvloeistoffen kan je gebruiken BEHALVE Dot 5 dit is weer speciale vloeistif die geloof ik veel door BMW gebruikt word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan