Naalden verschillend is dus gewoon zo als het hoort, zolang ze zelf gewoon glad en niet zwaar versleten zijn hoef je daar niet naar te kijken. Ik kan ook niet echt uit de foto ophalen wat het verschil dan is qua naaldhouder, maar een dip rond de 6000 is inderdaad vaak een te arm mengsel en dus in die richting te zoeken. Je kan zelfs zo een hele uitleg googelen waar je met tape op je gashendel bepaalt waar je door middel van je stand van het gashendel kan uitvinden welk deel van je carb getuned dient te worden. Zo uit mijn hoofd zou ik eerst voor je naaldhoogte gaan, simpel en goedkoop.....
Heb met open filters op een EL ook lopen kloten met een dip die te verwachten was zonder aanpassingen.
Ben toen 10 stappen omhoog gegaan met hoofdsproeier en 3 shimms onder de naalden en de motor liep weer ff tijdelijk en trok in alle versnellingen en standen perfect door.
Jij hoeft waarschijnlijk niet aan je sproeiers te rommelen, ik zou zelf de naald me 2 shimms ( kleine dunne carrosorie ringen iets hoger zetten en kijken of de dip wegvalt. Bij twijfel aan je naaldhouder...tja dan zal je ze toch echt moeten vervangen, maar dat zal je zelf beter kunnen bepalen dan wat wij kunnen zien op een foto.