Hallo,
Een technische vraag voor de ZZR kenners onder ons. Ik ben bezig met een klein ZZR projectje (Groot onderhoud + kleppen stellen inmiddels voltooid), maar heb een klein probleempje/uitdaging.
Ik heb vorige week de carburateur gereinigd (Gaskabels en choke kabels alles los gehad), gereinigd en alles weer netjes terug geplaatst. Starten lopen, perfect allemaal. Enkel mijn stationair toerental komt niet onder de 5000rpm. Nu weet ik dat er een directe gehete Idle Adjuster of ook wel stationair regelaar schroef op de carburateur zit waarmee je de gaskleppen iets open of dicht kan draaien zodat je hiermee het stationair toerental kan regelen. Het lijkt allemaal zo simpel....
Maar dan nu als volgt. Ik heb dus de stationairschroef zo gezet dat de pen het gasklep 'palletje' niet eens aanraakt. Dus nu is mijn logica dat de motor dus heel laag stationair, of zelfs niet zou moeten lopen? Ik toch geprobeerd natuurlijk, en start vervolgens gewoon keurig en houd weer stationair 5000rpm aan. Nu dacht ik misschien dat mijn gaskabels misschien te strak konden staan, deze heb ik vervolgens helemaal ingedraaid zodat de kabels zoveel mogelijk speling hebben, maar tevergeefs geen verandering. Het lijkt wel of de gaskleppen al op hun eindpunt van 'dicht' zijn. Maar hoort dit wel? Horen de gaskleppen niet altijd iets open te staan?
Wie kan mij helpen?!
Ik hoor het graag...
MVG,
Nick
Een technische vraag voor de ZZR kenners onder ons. Ik ben bezig met een klein ZZR projectje (Groot onderhoud + kleppen stellen inmiddels voltooid), maar heb een klein probleempje/uitdaging.
Ik heb vorige week de carburateur gereinigd (Gaskabels en choke kabels alles los gehad), gereinigd en alles weer netjes terug geplaatst. Starten lopen, perfect allemaal. Enkel mijn stationair toerental komt niet onder de 5000rpm. Nu weet ik dat er een directe gehete Idle Adjuster of ook wel stationair regelaar schroef op de carburateur zit waarmee je de gaskleppen iets open of dicht kan draaien zodat je hiermee het stationair toerental kan regelen. Het lijkt allemaal zo simpel....
Maar dan nu als volgt. Ik heb dus de stationairschroef zo gezet dat de pen het gasklep 'palletje' niet eens aanraakt. Dus nu is mijn logica dat de motor dus heel laag stationair, of zelfs niet zou moeten lopen? Ik toch geprobeerd natuurlijk, en start vervolgens gewoon keurig en houd weer stationair 5000rpm aan. Nu dacht ik misschien dat mijn gaskabels misschien te strak konden staan, deze heb ik vervolgens helemaal ingedraaid zodat de kabels zoveel mogelijk speling hebben, maar tevergeefs geen verandering. Het lijkt wel of de gaskleppen al op hun eindpunt van 'dicht' zijn. Maar hoort dit wel? Horen de gaskleppen niet altijd iets open te staan?
Wie kan mij helpen?!
Ik hoor het graag...
MVG,
Nick