Mjah, moet opzich wel kunnen: 50-60 op 3000 toeren. Ik rij ook wel eens 50 in z'n 5, al heb ik er nooit op gelet hoeveel toeren het ding dan maakt. Te weinig voor m'n gevoel is omlaagschakelen, te hoog is opschakelen. Daar heb ik geen toerenteller voor nodig.
4000-5000 toeren is een mooi gebied voor rustig rijden. Het blok loopt dan ook herrie- en trillingsvrij. Maar verwacht dan niet dat je motor vooruit spuit als je het gas opendraait, het is geen dikke tweecylinder. Enige trekkracht van betekenis komt bij 5500-6000 toeren, bij 8000 toeren word het heftig, en boven de 10000 barst het geweld los, om bij de 14000 pas op te houden. En tja, opgefokte motorblokken die hoog bovenin een berg vermogen uitspugen hebben vaak laag in de toeren niet veel te bieden. Overigens precies de reden dat ik de ZZR koud na het halen van m'n motorrijbewijs meteen een fijn ding vond; hij zal me nooit onbedoeld verrassen. Maar schakel naar z'n twee, gooi de kraan open, jaag door het hele toerengebied heen, en je vriendin achterop pakt je gegarandeerd lekker stevig vast. Maar dat doe je wel helemaal zelf, je zult niet snel per ongeluk op 1 wiel een rotonde uitkomen oid.
Ik vind het een lekker ding. De zithouding is perfect voor mij, een beter zadel ben ik nog niet tegengekomen, ruimschoots voldoende vermogen, niet te zwaar kwa gewicht. Alleen bij de mijne is de vering 10x niks. Verder zou ietsjes meer koppel onderin en eventueel iets minder bovenin wel mogen van me.