Suzuki gsf600 bandit 1995 last van regen

rayhvh

Rookie
8 nov 2013
22
0
Hoek van Holland
Hallo, mijn oude Suzuki bandit vind de regen niet zo prettig ;(
als het flink geregend heeft of het regent. gaat die niet meer aan of valt die uit tijdens het rijden.
ik weet bijna zeker dat dit is omdat er water in de bogie's komen. (hij gaat dan ook een raar geluid geven en heeft bijna geen vermogen meer, extra gas geven werkt dan niet)
R604A73.jpg

zoals je hier ziet zitten er aan beide kanten 2 rubber afdek kapjes. maar die dekken dus niet zo goed af. en er zitten gaten in.. :?

nu was mijn vraag. kan ik deze kapjes gewoon met siliconen kit of dergelijk waterdicht en afsluitend maken?
of hoe los ik dit op. Thanks *D
 
Min vorige motor een bandit 600 S uit 2001 met 120000km op de klok had daar ok last van. Het begon bij pakweg 80 000 km. Toen nieuwe bougie doppen en kabels gemonteerd en nooit geen last meer van gehad. Bij nader inzien bleken er een paar hele fijne barstjes in 2 van de 4 de doppen te zitten.
 
Alles hierboven benoemd kan zeker.
Maar ik heb een paar jaar geleden een Bandit 600 gehad (is dezelfde motor naar mijn idee)en die had precies dezelfde klachten daar hebben we toen een modificatiesetje op de carburateurs op gezet en dat was de oplossing.
Het probleem is dat bij die modellen bij nat en kouder weer de aangezogen lucht ervoor zorgt dat de mengselverhouding niet meer goed is.
Prijs weet ik niet meer,haal effe info bij een suzuki dealer.
 
Met vriezend weer kopt het wat bovengenoemde aangeeft. Had de mijne al last van toen hij nog nieuw was. De bandit heeft een hekel aan koud weer en zeker wanneer het vriest. Dit kan je wel oplossen met een verwarmingselement. Maar het vocht probleem kwam bij mij door fijne scheurtjes in de bougie doppen. Wat het me toe kosten weet ik zo niet meer sorry.
 
als dat toevallig de afgelopen dagen/week het geval is, regen in combinatie met lage temperaturen, dan is de kans (Zeer) groot dat je last hebt van bevroren carburateurs. ondanks temperaturen boven 0 bevriest het aanwezige vocht in de lucht IN je carburateurs (door het venturi-effect).

daar doe je helaas weinig aan, al helpt een verwarmingselement in je carburatuers misschien ietsie
 
als dat toevallig de afgelopen dagen/week het geval is, regen in combinatie met lage temperaturen, dan is de kans (Zeer) groot dat je last hebt van bevroren carburateurs. ondanks temperaturen boven 0 bevriest het aanwezige vocht in de lucht IN je carburateurs (door het venturi-effect).

daar doe je helaas weinig aan, al helpt een verwarmingselement in je carburatuers misschien ietsie
Bij mijn Duc hielp verwarming 50%: soms wel en soms niet.
 
Afwaterings gaatjes doorprikken, aan de voorzijde onder de uitlaatflensen.

met draaiende motor even de bobines een voor een natspuiten met plantenspuit
en kijken of je motor slechter gaat lopen.

best kans dat er een bobine slecht is.

heb ik destijds ook gehad met mijn Bandit.
 
Typisch geval van slechte bougiedoppen. Zelf ook gehad, mateloos irritant. Is een combinatie van meerdere factoren, maar als de doppen goed zijn boeiten de andere factoren bijna niet meer.

Via willekeurige dealer kun je alles los bestellen, maar schrik niet van de prijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan