Sr500 stampertje

Man ik ben eruit, ik wil ook een sr500!
Alleen wat zijn die dingen nog prijzig zeg, ben niet de enige die ze mooi vindt...
Is er geen alternatief voor dit leuke motortje, dus ook een leuke klassieke 1-cylinder met minimaal 500cc van wellicht een ander merk? Heb wel gezocht maar vooralsnog niks leuks kunnen vinden op de gn400 na, en dat is maar een 400...

Gr Zoran
 
Laatst bewerkt:
Is een Honda XBR niets voor je?Heb ik ook al gehad.
full

Ook een beetje verbouwd,ik kocht hem een paar jaar geleden voor €800.
 
Ook wel leuk ja, maar toch liever een 1cylinder.
Deze is trouwens wel erg mooi verbouwd vergeleken met origineel!
Thanx alvast voor de tip!
 
Ook wel leuk ja, maar toch liever een 1cylinder.
Deze is trouwens wel erg mooi verbouwd vergeleken met origineel!
Thanx alvast voor de tip!

Dat is ook een 1-cilinder, twee uitlaatbochten hoeft niet te betekenen dat er meer cilinders zijn he ;)
 
Oh! Stom, wist ik niet haha.
Maar heeft dat dan ook gevolgen voor die typische 1-cilinder sound?
Maf zeg, ga ik me maar eens in verdiepen.

Edit: Even zitten kijken en vind het toch lang niet zo mooi als een sr500, dan maar wat geduld en verder sparen. :Y
 
Laatst bewerkt:
mooi fietsje aan het worden.
ik zie dat je een battery eliminator de in hebt.
heb je verder nog wat geweizigd in je elektra? of heb je je kabelboom in orginele staat gehouden?
en hoe heb je alles ge-aard?

ben zelf ook met sr bezig, alleen de elektra wil me niet zo best lukken
 
Heb de kabelboom drastisch ingekort,alleen het hoogst noodzakelijke.Knipperlichten en linkerstuurschakelaar zitten er ook niet op.Massadraden samengeknoopt en op de battery eliminator.
 
Oh! Stom, wist ik niet haha.
Maar heeft dat dan ook gevolgen voor die typische 1-cilinder sound?
Maf zeg, ga ik me maar eens in verdiepen.

Edit: Even zitten kijken en vind het toch lang niet zo mooi als een sr500, dan maar wat geduld en verder sparen. :Y

Xbr heeft een 4kleps kop met gescheiden uitlaatpoorten,zodoende komen er twee uitlaatbochten uit.
 
Hoi Nico

Goed bezig man!! je bent weer een hele mooie stamper aan het maken.
Je bent nu al weer heel erg welkom op het monoconnection treffen :-)))
(maar dat is pas weer in september dus je hebt nog ff tijd :-)


....Het bocht-trajekt wordt wel kort zo, maar YAM deed dat al op de srx, ben benieuwd naar de bank resultaten.

Let wel dat de srx nog een hele kronkel in de originele pot heeft zitten
ook bijv vervangers van bsm hebben nog een hele tussenpot.
Dit lijkt meer op de predator-vervangingsmogelijkheid(voor de srx dat is).

Jou opzet zou in theorie erg mooi bovenin moeten lopen
maar mogelijk weinig thuis in het midden

Wat is je indruk tot nu toe qua uitlaat/motorkarakter?



Groetjes Henk
 
Laatst bewerkt:
Man ik ben eruit, ik wil ook een sr500!
Alleen wat zijn die dingen nog prijzig zeg, ben niet de enige die ze mooi vindt...

Is natuurlijk een klassieker van de bovenste plank, en originele worden (helaas) steeds schaarser -O-
 
~
Hoi Nico

Goed bezig man!! je bent weer een hele mooie stamper aan het maken.
Je bent nu al weer heel erg welkom op het monoconnection treffen :-)))
(maar dat is pas weer in september dus je hebt nog ff tijd :-)




Ha die Henk!Ik lees nog steeds mee op het monoconnection forum,dat 1pitter virus gaat nooit over denk ik.
Het zou leuk zijn dit jaar weer op het treffen te komen,ik hoop Joost mee te krijgen,die mijn xbr heeft gekocht.
Ik heb ook aangegeven mee te willen doen aan een circuitdag.
 
Man ik ben eruit, ik wil ook een sr500!
Alleen wat zijn die dingen nog prijzig zeg, ben niet de enige die ze mooi vindt...
Is er geen alternatief voor dit leuke motortje, dus ook een leuke klassieke 1-cylinder met minimaal 500cc van wellicht een ander merk? Heb wel gezocht maar vooralsnog niks leuks kunnen vinden op de gn400 na, en dat is maar een 400...

Gr Zoran

Misschien is een SRX een optie?
full
 
Ik kickstart dit mooie topic even omhoog, voordat hij wegzakt :)
 
Laatst bewerkt:
Heb de uitlaat maar weer eens verherbouwd,bocht is iets korter geworden.Demper steekt iig niet meer uit.Grondspeling ben ik niet helemaal zeker van,maar proberen als het weer het toelaat.
full


Moet nu aan de gang met het kontje,zoek eigenlijk een alu-achterspatbord.
 
Ziet er toch uit alsof je voldoende grondspeling gaat hebben, vanaf deze hoek althans.
Hangt er mooi onder zo!
 
He texoot,

Je moet hem weer ophalen, niet je neus maar die uitlaat. In deze stand zou je een veel langere en dunnere moeten gebruiken. De schuinomhoog-versie is tot nu toe toch de beste. Past beter bij je stijl. Het is jammer dat onderlangs het traject te kort wordt want die vond ik ook mooi.
Kom je wel even opzoeken van de week om je te overtuigen.

Groeten uit O
 
Ben begonnen met het kontje,achterframe ingekort en een busje erin gelast.
full


Het grove basismateriaal voor het kontje,nog bedankt Joost,voor de snelle levering van de alu-plaat.
full
 
Hoi Nico ik kom even je topic vervuilen met een kontje voor de xbr. Kreeg er helemaal zin in een nieuw kontje voor jouw vorige project de xbr. Zie foto's
full
 
Gaat mooi worden,zie dat de rondingen er al aardig in zitten.Ben benieuwd naar het eindresultaat met je oude leren jas erop.
 
Heb het kontje erop,als ik het zo van een afstand zie,denk ik dat er nog wel wat van de voorkant af kan.
full


Eerst maar eens een poosje laten zitten,komt de inspiratie vanzelf.
full


Ook een nieuwe jiffy gemaakt van rvs.

Achterkant
full
 
heey hallo, je sr wordt mooi, ik ben zelf ook bezig, maar wil ook een deel van de kabelboom verwijderen, maar ben er wel bang voor, zou je me op weg kunnen helpen.
gr rien
 
Terug
Bovenaan Onderaan