Sr500 stampertje

ja, ik moet nog ff kijken , heb nog geen fotos, alleen hoe ik hem kocht, maar moet nog uitzoeken, hoe ik ze plaats, ben er nog niet in thuis, maar ik ga mijn best doen
 
Ha Nico

Van achter vind ik hem prachtig, zijkant zou je nog iets aan kunnen doen.
Mijn kontje schiet ook aardig op, denk dat ik een topic ga starten om reactie's.
Lekker pakkie sneeuw buiten!!!

Groeten Joost
 
Heb aan de zijkant iets weggehaald,ziet er beter uit nu,vind ik.
Sneeuw ben ik wel spekzat nu,wil weer lekker raaaie!
 
het heeft van mij al nooit mogen sneeuwen en niet onder de 10 graden, hoezo warmt de aarde op, in geen 20 jaar zoveel sneeuw gezien.

en de schuur is ook te koud om wat te doen
 
Ach Rien ik heb vanmorgen 40km door de sneeuw gebaggerd op twee wielen, moest wel zelf trappen maar op Texel is het apemooi en bovendien houd ik m'n pens zo binnen de perken dat ik nog in m'n leren-jasje pas van de zomer...... Niet zeuren doorgaan!
 
Heb een klein stukje van het kontje afgehaald,staat al beter vind ik.
full

full
 
oke, mooi is het wel die sneeuw, maar nu ff ni meer,

het kontje krijgt steeds meer vorm, je bent wel een handige harry, maar staat het niet mooier als je hem tot de bouten had gemaakt, was dat hoekje ook weg en de bout ook.
maar je maakt nette dingen, moet ik zeggen
 
Rechtsboven bij overige acties,klik je documentenlijst en bladeren,dan haal je ze zo van je eigen pc.
 
Als je op reageren klikt,zie je een hele rij icoontjes.Eén daarvan is open documentenlijst.Als je die aanklikt,komt je documentenlijst tevoorschijn.Die klik je aan en drukt op de button 'toevoegen aan bericht'',dan staat ie in je bericht.
 
Zo zie je maar weer,de lamme helpt de blinde......ben zelf ook niet zo'n ster met de pc.
Wat voor achterbrug heb je ervoor?
 
Heb de motor gisteren geprobeerd,maar hij loopt bovenin niet goed door.Onderin en in het middengebied loopt ie prima.
Uitlaat zit nu zo.
full

Toen de uitlaat eronder zat met een dunnere bocht liep ie beduidend minder over het hele gebied.
full

Hij liep nog het beste toen de uitlaat zo zat:
full

De uitlaatbocht is nu ca.20cm korter en ik weet dat dit heel belangrijk is.Heeft iemand een vuistregel voor de bochtlengte?
Carburateur en luchtfilter zijn standaard,uitlaatdemper is een standaard reflectiedemper van een
Ducati.
Ik overweeg nog een Mikuni TM36 vlakschuifcarburateur icm een K&N filter in de luchtfilterkast.
 
He Nico,

Jij durft, zag gisteren de pekelwagen nog voorbij komen; da's ech nie weg in een dag hoor!
Poetsen jongen.......
Andre heeft overigens het een en ander over uitlaatbocht-lengten e.d. en de theoretische achtergronden daarvan.

groeten
 
zou zowiezo denk ik beginnen met het wegkwakken van de reflectie demper.

kan namelijk heeeel goed zo zijn dat hij zen adem niet meer kwijt raakt op hogere toeren!

als je dan je pijp verlengt, heb je meer volume waar hij in kan ademen, maar ga je hem minder restictie geven op de demper, is de kans erg groot dath ij nog beter gaat lopen

zou dat gaan proberen!
 
Laatst bewerkt:
Als dat een Stukgati demper is dan mik hem er maar af. Dat gaat niet lukken. Spreek uit ervaring.

Test: laten lopen, tijdens het lopen demper er af en dan er weer op.

wereld van verschil? Demper = useless :X |(
 
Laatst bewerkt:
Punt is dat ik niet te veel herrie wil maken omdat ik er zelf gek van word.Bovendien hoef je dan niet steeds de dempervulling te vervangen.Er zit nu juist een mooie roffel in.
Persoonlijk heb ik de ervaring dat Ducati nog niet zulke slechte dempers maakt,maar als Chriskid een andere ervaring heeft,dan hoor ik dat graag.
Joost,ik ga wel even bij Andre langs.
Ben trouwens ook bezig met een Mikuni flatslide,dus mss moeten we het hele traject maar eens goed tegen het licht houden.
 
Ben benieuwd naar de uitlaattheorieën. Was paar week geleden bij een andere SR/rickman man die dat allemaal op papier had staan inclusief formules en andere moeilijke dingen. Zal hem een keer weer bellen en vragen om kopieën hiervan. Mijn bocht is ok nogal behoorlijk voorzien van kronkelingen her en der maar heb wel een open demper erop.....Mijn theorie voor ik begon was gebaseerd op het feit dat de uitlaatbocht gelijk na de kop al "knikt" (is een xt bocht) en daar sowieso al afgeremd wordt en het dus voor de rest tot een bepaalde hoogte in mindere mate belangerijk was hoe het traject eruitzag. Zeker in combinatie van die open demper (megaton)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan