Ducati Hypermotard deel II

corne, waar heb je die oxford-tas vandaan? en hoe duur was die ongeveer?

en voor wat betreft de bevestiging: ik zie dat je niet hebt geschroomd om die om de dempers te plaatsen, nog problemen mee gehad?
die heb ik bij Termaat in Nijmegen gehaald, ik dacht 8 tientjes

die termi's hebben carbon omhulsels, die worden eigenlijk nauwelijks warm. maar ik heb 1 spin kapot gehad die tegen een bevestigingsbout aan had gezeten, die was wel warm :+
Onderweg bij Louis in dld een nieuwe (en een reserve) gehaald en toen anders vastgemaakt, zodat het niet meer kon gebeuren. Verder ging het prima, was soms ook wel fijn om even tegen aan te hangen, beetje achterover.
 
Thanks ,heb dezelfde tas al ,past er nog een tanktas op,of evt van die zijtassen ?
Ben zelf wel creatief met bagage meenemen zoals je ziet!
 
Laatst bewerkt:
full

Is een prototype ,komt een geel Jupilerkratje op !
Ff een bietje spotten met al onze Gs ryders binnen onze motorvereniging!!!
 
Ik ben nu m'n 1100 evo aan het inrijden...Kan niet wachten om over de 5000 toeren te gaan...Het is voor mij wel wennen aan de 2 cillinder als je van een "makke" cb600 hornet komt.
Hij voelt wel soms een beetje nukkig aan in de lage toeren, maar niet echt storen en ik neem aan dat dit wel zal verdwijnen na de rodatie.

Heeft er overigens iemand ervaring met de zard penta uitlaten of de sc-project uitlaat?
 
Heeft iemand al op een 1100 S en een EVO gereden en kan deze vertellen wat zijn ervaringen met beide motoren zijn (verschil).
 
Heeft iemand al op een 1100 S en een EVO gereden en kan deze vertellen wat zijn ervaringen met beide motoren zijn (verschil).

ja ik...

Ik heb getest op 1100s en de Evo gekocht...De 1100s heeft veel directere remmen...het verschil is best groot met de Evo. Ik vind het een beetje jammer want vond de monobloc remmen echt wel goed. De remmen van de Evo zijn ook goed maar meer standaard. (zou evt de upgrade naar de monobloc remmen overwegen als ik die relatief goedkoop zou kunnen scoren)
Rijgedrag kan ik nog niet 100% uitspreken maar de indruk is dat de 1100s ook lichter stuurt door de lichtere velgen. Na een dag merk je dat echter niet meer...

Het is wel zo dat de evo langer z'n toeren opbouwt, dat merk ik nu wel al. De Evo heeft ook 5 pk meer maar daar zou ik niet naar kijken. Ze hebben beide koppel genoeg om het voorwiel omhoog te houden.

Verder heb je de carbon onderdelen ook niet, maar die zijn vlug gekocht / gemonteerd...

Hoofdreden waarom ik de evo gekocht heb zijn de blokmodificaties (nieuw carter en dikkere cillinderkopdeksels, dacht ik) en het feit dat ik m'n motor voor woon-werk inschrijf. Hierdoor bestaat de kans dat ik hem binnen 2 jaar terug inruil en dan is de prijs hoger voor de nieuwe reeks (de meeste zullen binnen 2j de nieuwe EVO reeks willen kopen...no offence!)

Ik heb ook lang getwijfeld maar op een gegeven moment moet je toch beslissen, ik kon ook geen rode 1100s meer verkrijgen bij de dealer en er was net een nieuwe rode 1100 evo geleverd die nog achteraan stond...mine mine mine
 
De voorvering van de Hyper is 2 april voorzien van nieuwe veren en olie bij HK Suspension. Resultaat is goed merkbaar. Het rijwielgedeelte geeft veel betere feedback en duikt niet meer zo hard naar beneden bij hard remmen. :]
Kortom geld dubbel en dwars waard.

Natuurlijk paar foto's gemaakt tijdens de werkzaamheden:

Op de bok gezet:
HK01.JPG


Remmen los:
HK02.JPG


Poot eruit halen:
HK03.JPG


Alles eraf:
HK04.JPG


Korte uitleg aan de werkbank:
HK05.JPG


De goederen:
HK06.JPG


Alles weer terugbouwen:
HK07.JPG


Eindresultaat:
Hyper01.JPG


En nog een paar om te posen :+
Hyper02.JPG

Hyper03.JPG

Hyper04.JPG
 
Voorkant is de binnenveer vervangen en de olie. Daarna is de vork ingesteld door HK Suspension. Achter is ook nagekeken, maar deze was al goed ingesteld door de Biggelaar. Kosten waren net geen 250 euro. Maar voor een exacte prijsopgave moet je natuurlijk even contact opnemen met HK Suspension.
 
Ben deze morgen op m'n plaat gegaan...en de teller stond op 170 km...goed bezig...
Kom uit m'n straat gereden en rem op de voorkant en plots was het wiel weg...terwijl ik helemaal niet extreem remde ofzo.

Ik kan het enkel maar op de koude banden steken (diabolo rosso). Ik heb nog nooit moeten weten van pirelli banden, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen...

Dus daar ging ik, tegen de grond...schade: geplooid schakelpookje, linkse spiegel + handbescherming eraf en schuifschade op de linkerkuip. Iemand een idee van de kostprijs van de te herstellen onderdelen?

Lichamelijke schade: blauwe grote teen.

Ik had me de afgelopen dagen al afgevraagd, hoe de motor zou reageren bij het abrubt moeten remmen in noodsitiaties...volgens mij was dit de praktische uitleg.

Hoe remmen jullie hard!? Ik kom van een motor met abs en dan lijkt alles wel vanzelf te gaan, misschien is dat wel de oorzaak. Moet ik opnieuw leren motorrijden :?
 
Chips meen je niet :( Heb je een goeie verzekering ?


oe wat klote. Heb zelf de pirelli corsa's en ben best voorzichtig. Heb nog geen noodsituaties gehad met deze motor (heb uiteraard wel eens goed hard moeten remmen, maar dit was niet en in een bocht en niet met koude banden. Met monster (pirelli diablo) ben ik wel een keer gevallen: 15 km p/u, auto van rechts, nat wegdek, schrikken (want ik kwam niet goed uit), voorrem en plat. Ik schaarde het persoonlijk onder mijn eigen fout, sindsdien raak ik de voorrem in bochten nog maar zelden aan. Heb mezelf eigenlijk een beetje aangeleerd om bij schrikken zoveel mogelijk op de motor te remmen en ondertussen voorzichtig de voorrem erbij te pakken. Heb nog geen penibele situaties gehad met de de voorrem van de 1100s, maar ik klop direct af: mijn volgende bandensetje wordt waarschijnlijk wel de MPP's.

Hopelijk heb je idd een goed verzekering!
 
ik vermoed van niet...het is me in ieder geval nog niet voorgesteld...

Op zich valt de schade nog wel mee (hoop ik wnat met de nodige adrenaline heb ik misschien een deel niet gezien)
Van de spiegel kan ik misschien nog wel iets construeren om terug te rijden. Ga wel de voorband vervangen door een michelin pilot power, valblokken bestellen en vanavond het schakelpookje rechten... :]

Grootste kost is ongetwijfeld de linkertank flap :?
 
Er is tegenwoordig wel all risk (volledig omnium). Is echter wel prijzig. Mij kost het 950 euro per jaar bovenop mijn BA (WA in Nederland) en de BA is al ongeveer 300. Daar komt nog 50 euro europ assistance bij. Totaal dus 1300 euro per jaar.

Gedeeltelijk omnium ("Materiele schade naar aanleiding van een schadegeval met een derde") is een 200 euro per jaar goedkoper.

Bovendien zit er een eigen risico van 10% op met een minimum van 350,- dit is ook in de meeste gevallen wel standaard. Tevens kennen ze geen bonus/malus systeem en blijf je dus (voorlopig) dezelfde premie betalen.

Daarom ben ik ook hard aan het bedenken of ik deze wel af ga sluiten. Scheelt toch aardig wat pleuros:

WA: ~30,- p.m.
All Risk ~110,- p.m.

Heb tot nu toe 6 actieve motorjaren zonder een ongeval gereden (ongeveer 45.000 km). Zul je net zien dat ik, nu ik een duurdere machine heb, 'm ergens om een boom heen vouw. (knock on wood)
 
Balen 82dt, maar gelukkig ben je er zelf heel uit gekomen... de rest is vervangbaar !!

Ik heb toevallig net een verzekering afgesloten met alle toeters en bellen Casco + incl no claim garantie met winterstop en kost 972 EU per jaar. Heb je GEEN alarm nodig... echter als je wel een alarm inbouwt kan het HEEL VEEL goedkoper (bijna voor 1/3 van de prijs).
 
Goedkope crash protectors voor de HM www.crashbobbins.com

@ motoralbum: Je hebt het over nederland, daar is inderdaad de verzekering een stuk beter (lees goedkoper) geregeld. Maar 82dt komt uit België als ik me niet vergis. Ik ga er nog eens een calculatie op los laten maar denk dat ik mijn fiets uit ga rusten met crashprotectors ipv een dure verzekering ga nemen.
 
idd spreken ze daar ook van een "lock up"...ik denk iets dergelijks gebeurd is maar ook door te koude banden...

Zijn er mensen die toevallig nog een linker spiegel + handkap overhebben :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan