Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Hoi,

Men net opgegeven voor ook de Circuitdag op zondagmiddag 25 / 8.
Wil je er ook bij zijn, moet je niet te lang aarzelen en je gewoon opgeven.
Heb het idee dat de plekken wel wat snel volgeboekt worden.

Groet Siep
Klopt, vooral de snelle groep loopt snel vol...
 
Beste Ducati-rijders,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Hans, ben ook een oudere jongeren. rijd momenteel met een Multi 620, maar heb hem ingeruild voor een 1000 ( een mooie rooie) kan hem volgende week ophalen. Ben er erg blij mee. Dus jullie zullen nu wel meer van mij gaan horen.

Groetjes Hans
 
Beste Ducati-rijders,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Hans, ben ook een oudere jongeren. rijd momenteel met een Multi 620, maar heb hem ingeruild voor een 1000 ( een mooie rooie) kan hem volgende week ophalen. Ben er erg blij mee. Dus jullie zullen nu wel meer van mij gaan horen.

Groetjes Hans

Hoi Hans,

Welkom hier op het MTS 1000/1100 Forum.
Goede keuze gemaakt om de 620 te ruilen voor een 1000.
Zal wel even wennen worden, meer power, enkelzijdige swingarm.
Welk bouwjaar, hoeveel km, waar gekocht, is ze nog orgineel en uh fotootje.
Veel plezier met je Multi en waarschijnlijk komen wij elkaar gauw tegen ( in welke regio rijdt je veel ).

Groet Siep
 
:] Jaaaaa, ik heb mij ook weer opgegeven voor 25-augustus.

*O* 8-) :Y

Hoi John,

Gezellig, wordt weer knallen.

Vind trouwens dat er weinig animo is voor het Circuit rijden van uit dit forum.
Kom mensen het is echt een geweldige ervaring, en je leert er echt veel van.
Komt nog bij dat het haast niets kost en je komt natuurlijk gelijkgestemde tegen, helemaal leuk.

Groet Siep
 
Hoi John,

Gezellig, wordt weer knallen.

Vind trouwens dat er weinig animo is voor het Circuit rijden van uit dit forum.
Kom mensen het is echt een geweldige ervaring, en je leert er echt veel van.
Komt nog bij dat het haast niets kost en je komt natuurlijk gelijkgestemde tegen, helemaal leuk.

Groet Siep
Nou dat valt tocht wel mee Siep, gun ze ook even de tijd om te lezen en/of te reageren. En niet iedereen zit te springen om het circuit op te gaan (ze weten niet wat ze missen :') )
model-ducati-street-sexy-woman-bikini-motorcycle.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou dat valt tocht wel mee Siep, gun ze ook even de tijd om te lezen en/of te reageren. En niet iedereen zit te springen om het circuit op te gaan (ze weten niet wat ze missen :') )
[afbeelding]

Hoi,

Ik was ook nooit zo enthousiast om op het circuit te gaan rijden, laat dat duidelijk zijn.
Het bang zijn om op mijn plaat te gaan weerhield mij ervan, of dat nu door mijn eigen fout gebeurde of door de fout van een ander, maakte mij niet zo veel uit. Het is toch je "kindje", en je wildt natuurlijk niet dat die iets overkomt. En de kosten voor zo een activiteit weer hield mij om het ook eens te proberen. Maar ik ben eigenlijk door Sunny56 en jouw overgehaald om het toch eens te proberen. En de ervaring was bovenverwachting, vond het een geweldige ervaring en heb ontzettend genoten en heb vrezelijk veel geleerd, wat ik zeker ook op de openbare weg kan / ga gebruiken, en dan heb ik het niet over de snelheid. ;) Ben nou eenmaal snel enthousiast als ik iets helemaal te gek vind en wil dan altijd proberen anderen over de streep te trekken.

Groet Siep
 
Mee eens Siep, de angst om te vallen met je mooie machine zit er altijd in. Maar als je een keer onderuit gaat, kan je dat beter op een circuit gebeuren dan op de openbare weg met zijn dodelijke vangrails en bomen.

Maar.... De kans om te vallen heb je zelf helemaal in de hand en je gaat net zo hard gaan als jezelf wilt/durft/kunt.... Daar komt nog bij dat de kans om te vallen kleiner is op een circuit, omdat je daar nooit onverwacht grind, zand of foute tegenliggers tegenkomt.

Die paar keer dat ik geweest ben op het circuit, is er weleens eentje gevallen. De schade beperkt zich op een circuit meestal tot kleine blik/plastiek schade en een gedeukte ego. Mensen schieten weleens rechtdoor, uit angst dat ze de bocht niet halen, en komen terecht in gras of grindbak. Daar vallen ze dan.

Dus, wil je je techniek oefenen/verbeteren en een leuke middag, schroom niet geef je op. Voor het geld hoef je het niet te laten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Siep .
Bouwjaar is 2005 ,gekocht bij motorservice Uithoorn, km is 31000 en is nog standaard. Wil er tezijnertijd een donkere ruit opzetten en 2 slipon dempers die heb ik ook op de MS 620. Foto moet je even op wachten ik en computer zijn 2 , heb mensen die er meer verstand van hebben maar die moeten dan wel in de buurt zijn. Dan doe ik gelijk foto's van de 620 en de 1000 . Circuit rijden lijkt mij ook leuk maar ik heb jammer genoeg nu even geen tijd. Groetjes Hans
 
Beste Ducati-rijders,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Hans, ben ook een oudere jongeren. rijd momenteel met een Multi 620, maar heb hem ingeruild voor een 1000 ( een mooie rooie) kan hem volgende week ophalen. Ben er erg blij mee. Dus jullie zullen nu wel meer van mij gaan horen.

Groetjes Hans


Hoi Hans, leuk weer een multi collega erbij.
In de omgeving Rotjeknor. Welkom en we hopen je nieuwe aanwinst (met jouw erop natuurlijk) een keer te kunnen bewonderen.

Gr. John :W
 
Hoi, hier vanuit het bloedhete Turkije ( 38 +). Kom hier nu al 15 jaar en wat denk je. Zitten wij gisteravond rustig op een terras, en hoor ik ineens bekende geluiden naderen, en ja hoor een Ducati en nog wel een witte MTS 1200, de eerste Ducati in 15 jaar tijd. Dichts bij zijnde dealer zit in Ankara, 6 uur sturen, dan ben je echt een Ducati liefhebber of niet dan. Groet Siep
 
Hoi, hier vanuit het bloedhete Turkije ( 38 +). Kom hier nu al 15 jaar en wat denk je. Zitten wij gisteravond rustig op een terras, en hoor ik ineens bekende geluiden naderen, en ja hoor een Ducati en nog wel een witte MTS 1200, de eerste Ducati in 15 jaar tijd. Dichts bij zijnde dealer zit in Ankara, 6 uur sturen, dan ben je echt een Ducati liefhebber of niet dan. Groet Siep
Wow was ie op doorreis?
 
Zo, gisteravond weer thuis gekomen uit het Harz gebergte in Duitland.
Vrijdag ochtend waren vertrokken met 18 motoren vanuit Hoogeveen.
De meeste met tourmachines en een paar jonge honden erbij met prachtige naked bikes.
Geen andere ducatistis jammer genoeg!
Op een toerdrafje naar Schieder-schwalenberg gereden, daar om 16:00 uur aangekomen.
Vervolgens even de kamer inchecken, spullen naar binnen, een colaatje gedronken en met een klein sportief groepje een pittige namiddag rit gedaan.
Heerlijke bochtjes gedraaid en natuurlijk ook effe de jonge hond uitgehangen met de Duc.
Ik had het idee dat ik veel geleerd heb over mijn motor tijdens de circuit ritjes dit jaar, want ik ging als de bliksem. Echt ik had het geweldig naar mijn zin daar. Voetjes en stapjes aan de grond.
Wat ik wel heb gemerkt is, ik de bochtjes naar boven veel prettiger vind, dan naar beneden.
Daar had ik toch iets meer moeite mee. Veel uitzwaaiers naar de buiten kant. Teveel.
Het heeft natuurlijk alles met techniek te maken, maar daar moet ik wat meer op oefenen.
Zaterdag weer prachtig motorweer, met de grote groep lekker gereden de hele dag, en savonds natuurlijk weer met de sportgroep gereden. Zondag was het weer jammer genoeg omgeslagen en was er behoorlijk veel regen, maar het was weer fantastisch.
Nu hebben we drie weekjes vakantie.
Groetjes John
 
Hoi John,

Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad.

Bochten omhoog vind ik zelf ook makkelijker omdat je dan beter het gas erop kan houden. Stepjes aan de grond is mij niet niet gelukt. -O-

Groeten, Imre
 
Wat scoren jullie gemiddeld in verbruik?

Gebruik mijne nu voor woon/werk. Rij 30km enkele reis binnendoor, dus max 80 en rest 50.
Kom nu uit op 1 op 16. Dit zou toch beter moeten kunnen toch? Dacht dat deze blokken op secundaire wegen 1 op 20 moesten redden.
 
Hoi, dat heeft die van mij nog nooit gehaald 1 : 20. En nu zonder kat en de Star Twin pijpies lukt 1 : 16 ook niet hoor. Maar dat maakt mix uit, als er weer sap in moet gooien we haar gewoon weer vol. Groet Siep
 
Mee eens Siep, de angst om te vallen met je mooie machine zit er altijd in. Maar als je een keer onderuit gaat, kan je dat beter op een circuit gebeuren dan op de openbare weg met zijn dodelijke vangrails en bomen.

Maar.... De kans om te vallen heb je zelf helemaal in de hand en je gaat net zo hard gaan als jezelf wilt/durft/kunt.... Daar komt nog bij dat de kans om te vallen kleiner is op een circuit, omdat je daar nooit onverwacht grind, zand of foute tegenliggers tegenkomt.

Die paar keer dat ik geweest ben op het circuit, is er weleens eentje gevallen. De schade beperkt zich op een circuit meestal tot kleine blik/plastiek schade en een gedeukte ego. Mensen schieten weleens rechtdoor, uit angst dat ze de bocht niet halen, en komen terecht in gras of grindbak. Daar vallen ze dan.

Dus, wil je je techniek oefenen/verbeteren en een leuke middag, schroom niet geef je op. Voor het geld hoef je het niet te laten.


Kan me er wel iets b ij voorstellen, ga je op je plaat op een circuit dan ben je meestal niet verzekerd, dat vergeten veel mensen.
Ik heb de luxe dat voor circuitdagen ik een circuitfiets voor erbij heb een fiets die niet de openbare weg op mag.

Fons
 
Hoi Fons, maar ook als jij met je circuitfiets op je plaat gaat, kost het geld. Of je nu verzekerd bent of niet, geld kost het altijd. Ik heb een verzekering die altijd uitkeert, zolang er geen wedstrijd- en / of trainingsverband is of een andere vorm van met een tijdwaarneming. Dat vind ik dan wel weer een fijn gevoel. Maar het kost altijd geld als je plat gaat of je nu goed verzekerd bent of niet. En je zelfvertrouwen en je ego lopen een behoorlijke deuk op. Groeten vanuit een nog steeds bloedheet Turkije, Siep
 
Terug
Bovenaan Onderaan