Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Zo gisteren een 220 km gereden met de Sjoko tour.
Vandaag nog even naar de Eifel geweest en weer 210km gereden.
Beginnen aardig aan elkaar te wennen nu.
Heerlijk genoten vandaag.

902353_456391307770665_1608867532_o.jpg
 
Je hebt ieder geval heerlijk weer gehad! Niet teveel regen hoop ik?

Donderdag begint mijn weekend naar Luxemburg. Zondag weer thuis en hopelijk zo'n 1200 km rijker. :]

Heb er onwijs zin in en het weer lijkt ieder geval goed te zijn.
 
Zo vandaag de Multi ook uitgelaten.
Naar Brabant gereden en daar de Warme Sjoko Tour gereden.
Gestart bij Motoport Velshoven, sjee wat di die groot.
Deel van de route gereden en toen binnendoor Belgie terug naar Zuid Limburg gerede.
Aardig wat kilometers erop vandaag dus.
Morgenvroeg pak ik hem weer en maak ff rondje Eifel denk ik zo.
:) Lekker!

Ik ga toch echt voor een ander ruitje kijken.
Man wat heb ik een rijwind op de snelweg.
Nog niet meegemaakt zo erg.

Hoi hoi, nou ik denk dat welk willekeurig ruitje je ook op de multi zet, het niet veel beter zal worden als de standaard ruit.
Alleen Siep heeft er wat op gevonden, hij heeft een speciale voorkuip met ruitje daarin geïntegreerd. Je kunt het zien zondag, errug gaaf.
Ik moet zondag nog eens kijken naar dat systeem.
 
Hoi

Gisteren tijdens het jaarlijkse Rondje Regio van de Ducati Club Nederland, er weer even heerlijk achter weg gekropen. Moesten even een beetje tijd goedmaken, dan maar even met 7 Duç's over de snelweg knallen. Dik 150 km en niks geen last, blazen met die hap.
full
 
Hoi,

Trouwens, Leon van de Poel ( Forum naam Dubbelducboer ) heeft ook zo een vaste topkuip op zijn parelmoer MTS 1100. Voor zover ik weet zijn Leon en ik de enigste 2 in Nederland die zo een kuip hebben. Uitvinding van de 2 Ducati dealers Star Twin en Affetto.
Tot zondag, dan kun je het in levende lijven zien.


Groet Siep
 
Laatst bewerkt:
Zo gisteren een 220 km gereden met de Sjoko tour.
Vandaag nog even naar de Eifel geweest en weer 210km gereden.
Beginnen aardig aan elkaar te wennen nu.
Heerlijk genoten vandaag.

[afbeelding]
Wat staat ie er prachtig bij! En wat ben ik jaloers op jou, zo lekker dicht bij de Eifel. Ik moet eerst 210km rijden voordat ik bij de Eifel ben!
 
Zo, ook weer terug online. Multi is net terug van een grote service beurt bij de ducati dealer. Rijdt, stuurt, koppelt, remt, loopt, veert en klinkt nog beter dan ze ooit heeft gedaan sinds ze Bologna heeft verlaten!

Heerlijk om weer te rijden. Ook maar een Garmin erop gezet omdat ik toch vaak meer langere stukken rijdt. Rijdt relaxed vooraf te zien wat er op je weg komt.

Kofferset: Check, tent: check, weer: ehh, tijd: ehhhhhh.

Tot snel!
 
Vandaag naar de dealer geweest voor het laten afstellen van de Multi. De motor liep niet lekker stationair.
Ze hebben de motor perfect afgesteld. Loopt nu beter stationair en rijd ook gewoon veel beter. :] Had niet verwacht dat dit zo een verschil zou uitmaken.

Kom ik thuis, zie ik dat het linker kuipdeel mist!! :W Ben ik dus gewoon verloren onderweg zonder het gemerkt te hebben.
Ik hetzelfde rondje opnieuw gereden om te zien of ik het kuipdeel zie liggen. Nu heb ik het wel gevonden, denk ik. Het ligt alleen in de middenberm van de snelweg. Hoe krijg ik dat nu weer te pakken? -O-

Heb direct de dealer gebeld en het verhaal uitgelegd. Kennelijk is het kuipdeel niet goed vastgezet of zo. Wordt nog terug gebeld over hoe we dit kunnen oplossen. Baal wel enorm omdat ik donderdagavond een lang weekend weg ga en nu mijn accu en zekeringen (zitten onder dat kuipdeel) dus onbeschermd zijn.

Hopelijk krijg ik dus morgen goed nieuws, anders rijd ik toch wat minder ontspannen...

Groeten,

Imre
 
Vandaag naar de dealer geweest voor het laten afstellen van de Multi. De motor liep niet lekker stationair.
Ze hebben de motor perfect afgesteld. Loopt nu beter stationair en rijd ook gewoon veel beter. :] Had niet verwacht dat dit zo een verschil zou uitmaken.

Kom ik thuis, zie ik dat het linker kuipdeel mist!! :W Ben ik dus gewoon verloren onderweg zonder het gemerkt te hebben.
Ik hetzelfde rondje opnieuw gereden om te zien of ik het kuipdeel zie liggen. Nu heb ik het wel gevonden, denk ik. Het ligt alleen in de middenberm van de snelweg. Hoe krijg ik dat nu weer te pakken? -O-

Heb direct de dealer gebeld en het verhaal uitgelegd. Kennelijk is het kuipdeel niet goed vastgezet of zo. Wordt nog terug gebeld over hoe we dit kunnen oplossen. Baal wel enorm omdat ik donderdagavond een lang weekend weg ga en nu mijn accu en zekeringen (zitten onder dat kuipdeel) dus onbeschermd zijn.

Hopelijk krijg ik dus morgen goed nieuws, anders rijd ik toch wat minder ontspannen...

Groeten,

Imre

Hoi Imre,

Kloten man van je kuip deel.
Je zou Rijkswaterstaat kunnen bellen en even je probleem voorleggen, misschien kunnen zij wat voor je doen. En als zij en ook je dealer ( wat een oetlul, lekker bevestigd ) niets voor je kunnen betekenen, kun je altijd nog een kuipdeel op kosten van je dealer kopen.
Bij www.boonstramotoren.nl hebben ze nog een linker kuipdeel liggen. Het is wel een Rode en iets beschadigd, maar kost maar 50 euro ex verzendkosten. Morgen ochtend gelijk even met kun bellen en evt. zaken doen, heb je hem donderdag in huis. Gewoon even je problemen aan die gasten uitleggen. Dan gaat het goed komen en desnoods gaat je dealer het kuipdeel even bij Boonstra halen, even heen en weer naar Ureterp ( Friesland - Dokkum ).

Succes en een groet Siep

p.s even goed een fijn weekend
 
Hoi Imre,

Dus even naar de site van www.boonstramotoren.nl
Gebruikte onderdelen - Ducati Multistrada 1000
En zoeken maar, je komt hem van zelf tegen.
Telefoon nr 0512 - 302364 Boonstra Motoren in Ureterp.

Je kan ook je dealer laten bellen, het kuipdeel door hun laten kopen ( geld overmaken naar Boonstra ) en het kuipdeel met een snelsluiter en het schuifklipje bij jouw laten bezorgen.
En dan is dat ding maar Rood en iets beschadigd, dat is voor latere zorg.
Ga je in ieder geval met een gerust hart weg.

Groet Siep
 
Zo, ook weer terug online. Multi is net terug van een grote service beurt bij de ducati dealer. Rijdt, stuurt, koppelt, remt, loopt, veert en klinkt nog beter dan ze ooit heeft gedaan sinds ze Bologna heeft verlaten!

Heerlijk om weer te rijden. Ook maar een Garmin erop gezet omdat ik toch vaak meer langere stukken rijdt. Rijdt relaxed vooraf te zien wat er op je weg komt.

Kofferset: Check, tent: check, weer: ehh, tijd: ehhhhhh.

Tot snel!

Hoi JeJe,

Leuk dat je weer terug bent op het forum.
Mooi man dat je Duc weer helemaal Toppie is voor het Rij seizoen.

Zien we je nog a.s zondag 21 April in Arnhem bij de Multistrada Meeting.
Je kunt er alles over lezen alhier op het Motor-Forum, onder de rubriek Waar is wat te doen,
dan Topis MF Multistrada Meeting.
En zoals je daar zult lezen, vertrekken wij met een stuk of 4 / 5 "Classic " Multistrada's vanaf het Texaco benzine station "de Brink " aan de A 50 net na Apeldoorn richting Arnhem.
Als je wil aan sluiten, laat het dan even weten, we vertrekken rond 10.00 uur.

Groet Siep
 
Vandaag weer contact gehad met de dealer. De kap doe ik had zien liggen was toch niet de juiste.
Vanmiddag kijken ze nog een keer vanuit een busje, hopelijk zien ze dan meer omdat ze hoger zitten.
Helaas dus nog geen goed nieuws dus. Hopelijk morgen goed nieuws. En anders dus toch maar zonder kap op vakantie.
 
Hoi JeJe,

Leuk dat je weer terug bent op het forum.
Mooi man dat je Duc weer helemaal Toppie is voor het Rij seizoen.

Zien we je nog a.s zondag 21 April in Arnhem bij de Multistrada Meeting.
Je kunt er alles over lezen alhier op het Motor-Forum, onder de rubriek Waar is wat te doen,
dan Topis MF Multistrada Meeting.
En zoals je daar zult lezen, vertrekken wij met een stuk of 4 / 5 "Classic " Multistrada's vanaf het Texaco benzine station "de Brink " aan de A 50 net na Apeldoorn richting Arnhem.
Als je wil aan sluiten, laat het dan even weten, we vertrekken rond 10.00 uur.

Groet Siep


Ik kijk ff of het nog in mijn planning past. Ik laat het op tijd weten als ik mee ga!
 
Heej luitjes,

Veel plezier vandaag op de Meeting.
Ik moet helaas verstek laten gaan vanwege een rugblessure.
Dacht dat het beter ging maar na de kilometers van afgelopen weekend
heb ik op mn donder gehad en is het behoorlijk verslechterd.
Dus have fun en next time ;)

Ciao.
 
Zo, ben weer terug van een lang weekend Luxemburg. Wat rijdt deze motor toch geweldig. Door het grotere achtertandwiel draait de motor wel meer toeren op de snelweg, maar het makkelijke rijden in bochten, in haarspeldbochten en op rotondes kan ik iedereen aanraden. En de algehele wegligging is top. Mijn kuipruitje houd mijn bovenlichaam wel goed uit de wind. Mijn hoofd zit wel vol in de wind. Dus dit geeft wel wat turbulentie, maar ik ervaar dit niet als hinderlijk.

Heb alleen een paar vragen:
wat rijden jullie aan km op een tank. Mijn tanklamp gaat branden na ongeveer 170 km. Er gaat dan maar zo een 8 liter in. Er zit een tank in van 20 liter met 6,5 liter reserve. Zou dus eigenlijk rond de 13 á 14 liter moeten tanken als het lampje brand. Klopt mijn meter/vlotter dan niet meer of heeft iedereen dit euvel van een te vroeg brandend tanklampje?

Ook kwam ik er helaas achter dat mijn boordcomputer van slag is. Ik wilde na een tankstop mijn tripmeter resetten en binnen twee seconden schoot de tripstand terug in de gewone km-standmeter en begon het motormanagementlampje te branden. Motor uit gezet en na de herstart was het lampje weer uit.
Nu elke keer als ik mijn boordcomputer probeer te raadplegen gaat het motormanagementlampje branden. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Zal morgen sowieso mijn accu ff las maken en kijken of zo resetten helpt.

Voor de rijders die gisteren naar de Multistrada meeting zijn geweest, hoe was dit? Het weer was ieder geval goed. Hoop dat de rit leuk was en dat er een volgende rit op de planning staat waar ik ook bij kan zijn.

Groeten,

Imre
 
Hoi Imre,

Fijn man dat je een goed weekend hebt gehad.
En er weer eens achter bent gekomen dat je dat de MTS de juiste keuze was / is.
Heb je er nog aan kunnen wennen zonder linker kuipdeel.

Wij hebben zondag een geweldige MTS Meeting gehad.
Vond de opkomst een beetje matig ( 16 MTSsen, 8 x 1000/1100 en 8 x 1200 en nog een verdwaalde SF ), had beter gekund i.v.m. het goede weer.
Was een leuke en gezellige club kerels. Het hele gebeuren is voor herhaling vatbaar als ik de meningen zo lees en gehoord heb. Kijk ook even in het andere Topic, Waar wat te doen is, i.v.m. reacties, foto's en filmpje.

En wat je vragen betreft, de tank is gewoon K.U.T.
Komt door de vorm van de tank/zit combinatie, er kan zich nl. een luchtbel vormen in je tank, waar door er minder benzine in gaat. Ik tank gewoon als zij bijna leeg is en ik kom een tankstation tegen.

En de boordcomputer, gebruik ik zo wie zo niet.
Vind het een onding, mijn persoonlijke mening, gebruik hem alleen maar om mijn klokkie gelijk te zetten. En dat oranje controle lampje brand altijd bij mij ook als ik wil starten, zet ik haar even van contact en dan weer starten, gaat bij mij altijd goed. En mijn monteur zegt, niet op letten niks aan de hand, gewoon rijden met die fiets. :]

Groet Siep
 
Hoi Siep,

Ik heb het topic gelezen en het filmpje bekeken, zag er erg gezellig uit. Volgens mij is 18 man geen verkeerde groep. Als het groter wordt rijdt dit ook niet makkelijk volgens mij. Merk ik ieder geval als ik met hele grote groepen rijd.

Het probleem met de boordcomputer is verholpen. Ik heb de accu losgehaald en na een paar minuten weer aangesloten. Alles werkt nu weer naar behoren.

Ik heb ook nog even de riemcovers verwijderd. De riemen zagen er niet heel fris uit, vond ik. Aan de binnenkant van de liggende cover stond de datum 21-5-08 en km stand 40.000.
Dit moet volgens mij betekenen dat de riemen op die datum zijn vervangen en dat dit bij 40.000 km opnieuw moet gebeuren. Is 5 jaar niet wat lang om te wachten met vervangen? De km stand is nu 34.000. Kan ik nog doorrijden of zal ik ze laten vervangen? Wat denken jullie?

Oh, ik heb trouwens niets gemerkt van het rijden zonder kap. Kwam alleen met mijn knie tegen de accu. Maar dit was niet hinderlijk.
Vandaag weer met de dealer gesproken. Hij zoekt een andere kap. Hoor uiterlijk donderdag weer van hem. Dus dat gaat helemaal goed.

Groeten, Imre
 
Heren, bedankt voor de reacties.

Daar was ik al bang voor. In de advertentie stond dat de riemen recent waren gedaan, maar dat kan ik niet controleren. Ik denk dat de datum in de riemcover klopt als ik zo de riemen bekijk en voel. Er zit namelijk wat speling in; ik kan ze met de hand bewegen. Zal aan mijn dealer vragen wat het vervangen kost en wat de kosten zijn om gelijk de kleppen te laten controleren. Dan is dit maar gedaan en kan ik met een zeker gevoel verder rijden.

Groeten, Imre
 
Hoi Imre,

Moet de vorige schrijvers gelijk geven.
Vervangen die hap, riemen moet je meestal om 10.000km of om de 2jaar vervangen.

Na dat geintje met die zijkap, zou ik wel even vragen of ze alles goed willen controleren en goed vast willen zetten, je weet maar nooit. Ik persoonlijk zou niet zo erg veel vertrouwen meer in deze dealer hebben. Je bent al weer een week verder en hij heeft nog geen oplossing voor je, lekker is dat. Hij kan toch zo een kap bij Boonstra Motoren voor 50 euries kopen en even voor je in de goede kleur laten spuiten. Dat is wel het minste wat hij voor je kan doen.

Succes en een groet,
Siep
 
Terug
Bovenaan Onderaan