Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Het volgende googelde ik van het net af;

Een groot voordeel van een hoge bandenspanning is dat het verbruik van benzine, en van de banden zelf, lager wordt. Het is dus goedkoper dan rijden met een lagere spanning.

Voordeel: strak
Verder levert een hoge bandenspanning een strak bochtengedrag op, en een hoge terugkoppeling over het weggedrag van je motor.

Nadeel: grip
Een van de nadelen is dat je minder grip hebt. Dat geldt zeker op slechter asfalt, omdat de band die eigenlijk ook een gedeelte vormt van de gedempte vering: net zoals bij een te strakke veer om de originele demper zal de moor de neiging hebben om te gaan stuiteren.

Nadeel: opwarmen
Verder doen de banden er langer over voor ze zijn opgewarmd, en de motor is harder: het comfort voor de rijder is minder.

Hoi John,

Helemaal mee eens.
Wat de nadelen betreft, heb ik dat nooit zo ervaren heb.
Heb altijd al een hogere bandenspanning gebruikt, mede ook omdat ik mij daar prettiger bij voel, voor mijn gevoel rijdt het lekkerder.

Groet Siep
 
Hoi Imre,

Zou niet weten wat Cuppen is ???
Ik zit trouwens nog hoger met de bandenspanning, voor 2,9 en achter 2,7.
Voel ik mij prettig bij en voor mijn gevoel rijdt het lekkerder, maar dat is persoonlijk.
Maar heeft er ook alles mee te maken dat ze bij mij altijd op de banden staat.
De MTS wordt alleen opgebokt als ik haar ga wassen en poetsen.
Kan haar niet opgebokt in de schuur weg zetten i.v.m ruimte.

Groet Siep
Cuppen, heb ik vandaag toevallig gehoord, is het bobbelen van je voorband. Vandaag een VMax met zon voorband gezien. In dat geval zou ik de voorband meteen wegsmijten en direct naar een ander merk uitzien. Ik heb het nog nooit meegemaakt met mijn banden en ik knijp toch af en toe behoorlijk in die voorrem.
 
Cuppen, heb ik vandaag toevallig gehoord, is het bobbelen van je voorband. Vandaag een VMax met zon voorband gezien. In dat geval zou ik de voorband meteen wegsmijten en direct naar een ander merk uitzien. Ik heb het nog nooit meegemaakt met mijn banden en ik knijp toch af en toe behoorlijk in die voorrem.

Een vriend van mij had het ook op zijn Z1000 en dan met een Michelin PR3, en dat is dus een heel goede band. Vooral de zijkant van de band zag er niet uit. Profiel was helemaal aangetast. Waar het bij hem door kwam weet ik ook niet.

Zal eens ff kijken naar een wat lagere bandenspanning. Vind meer grip en sneller opwarmen belangrijker dan de levensduur van een band. Zal eens kijken wat ik prettiger vind en mijn bevindingen hier tzt plaatsen.
 
Nou de banden die op de Japanse sport motoren zitten gemonteerd, die passen natuurlijk ook goed op onze multistrada's.
Je leest op de forums over bandenspanningen altijd dat er een variatie of een range wordt opgegeven.
Ik denk dat de fabrieksopgave altijd een norm is, maar dat je daar een beetje mee kunt spelen naar gelang je met je motor gaat doen.
Als je sportief gaat rijden of op het circuit gaat sturen kan er tot een paar tiende bar meer spanning in de band.
Maar als je meer grip zoekt, zoals wat onverhard of slecht wegdek dan kun je baat hebben bij een paar tiende bar lagere druk.
Verder denk ik inderdaad dat het type band natuurlijk ook verschillen zal geven.
Ik heb voor mijzelf een heel goed gevoel bij deze bandenspanning in combinatie met mijn banden.
 
Cuppen, heb ik vandaag toevallig gehoord, is het bobbelen van je voorband. Vandaag een VMax met zon voorband gezien. In dat geval zou ik de voorband meteen wegsmijten en direct naar een ander merk uitzien. Ik heb het nog nooit meegemaakt met mijn banden en ik knijp toch af en toe behoorlijk in die voorrem.

Hoi Antoine,

Bedankt voor de uitleg, geldt dat probleem voor alleen goedkope bandjes of kan het ook bij de duurdere merken gebeuren.

En over hard in de voorrem knijpen.
Gisteren op weg naar huis, op de brug over de IJssel richting Hattem voor het eerst van mijn leven een verplicht STOPPIE gemaakt. Was wel even schrikken zo in eens je kontje in de lucht. Schrok mij het Lazerus, stond het hele zooitje in eens stil voor mij.

Groet Siep
 
Wat banden betreft heb ik zelf altijd Bridgestone gehad.

Bij aankoop van deze motor zaten er spiksplinternieuwe Nankang banden gemonteerd. Ken het merk niet, kan er ook heel weinig over vinden op internet. De grip valt me tot nu toe wel erg mee. Heb niets te klagen, ook niet tijdens mijn vakantie in Luxemburg waar ik toch ook lekker bochtjes heb gereden. Toch gaan er, wanneer deze op zijn, weer gewoon "normale" banden van een gerenommeerd merk onder.
 
En over hard in de voorrem knijpen.
Gisteren op weg naar huis, op de brug over de IJssel richting Hattem voor het eerst van mijn leven een verplicht STOPPIE gemaakt. Was wel even schrikken zo in eens je kontje in de lucht. Schrok mij het Lazerus, stond het hele zooitje in eens stil voor mij.

Groet Siep

Hoi Siep,

Dat was wel even schrikken denk. Gelukkig had je grip genoeg om een stoppie te maken ipv een blokkerend voorwiel. Thuis zeker meteen een nieuwe onderbroek aan getrokken :X
 
Hoi Siep,

Dat was wel even schrikken denk. Gelukkig had je grip genoeg om een stoppie te maken ipv een blokkerend voorwiel. Thuis zeker meteen een nieuwe onderbroek aan getrokken :X

Hoi Imre,

Hoe het ging ging het, het ging allemaal zo snel, heeel apart.
En dat onderbroekje moest ik toch al verschonen, was zeiknat van het regenwater.
Dat zich langzaam via mijn kraag, nek , rug en daarna bilnaad had ophoopte in mijn onderbroek.

Groet Siep
 
Laatst bewerkt:
Hoi Imre,

Hoe het ging ging het, het ging allemaal zo snel, heeel apart.
En dat onderbroekje moest ik toch al verschonen, was zeiknat van het regenwater.
Dat zich langzaam via mijn kraag, nek , rug en daarna bilnaad had ophoopte in mijn onderbroek.

Groet Siep


Ja daar kan ik over meepraten Siep.
De laatste dag van mijn Eifel avontuur, nl de terug reis regende het pijpenstelen.
Niet normaal meer, en aangezien ik na deze winter niet in mijn leren pak meer paste, had ik mijn textiel pak aangedaan.
Ik dacht textiel is waterdicht dus een regenpak kan ik wel thuislaten!
Nou de jas ging nog wel maar de broek zeker niet. :(
Na een paar honderd km door de regen met 150 + is volgens mij niets meer waterdicht?
En eenmaal nat dan word je ook koud........wat een ellende.
De maten waar ik mee was hadden het wel goed gezien, ze hebben flink het gas erop gehouden en maar een flinke stop gehouden.
S'morens om negen weg gegaan en om kwart over drie reed ik mijn garage in.
Ik heb hem toen een hele week niet aangekeken mijn ducje.
Volgend jaar neem ik Cker weer een regenpak mee. :] :] :]
 
http://lh6.googleusercontent.com/-V...2048/F0DC35A3-A0C8-4D2D-AE9C-850B2B561C8B.PNG

Ik weet dat de MTS 1200 een eigen forum heeft, maar ik vind dit ook een hele mooie uitvoering.
Ik weet het, het zal de leeftijd wel zijn, maar toch.

8-)

Hoi John,

Er zit maar een paar jaar tussen ons, hoor.
Maar ik vind het nix, het is te grijs en te saai.
Mijn eerste MTS 1000DS was ook grijs, in het begin vond ik het leuk.
Maar was er snel op uitgekeken en kon haar gelukkig goed inruilen.

Groet Siep
 
Hoi John,

Er zit maar een paar jaar tussen ons, hoor.
Maar ik vind het nix, het is te grijs en te saai.
Mijn eerste MTS 1000DS was ook grijs, in het begin vond ik het leuk.
Maar was er snel op uitgekeken en kon haar gelukkig goed inruilen.

Groet Siep

Nou, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Maar toch vind ik hem apart.
Trouwens, het was de bedoeling dat je de foto direct op het forum kan zien?
In plaats van een http adres in beeld, wat doe ik nou fout? :?
 
Nou, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Maar toch vind ik hem apart.
Trouwens, het was de bedoeling dat je de foto direct op het forum kan zien?
In plaats van een http adres in beeld, wat doe ik nou fout? :?
Eerst even in het rijtje boven het berichtvakje het foto symbool kiezen
F0DC35A3-A0C8-4D2D-AE9C-850B2B561C8B.PNG
dan vraagt ie naar de locatie en daar vul je het adres in.
 
Laatst bewerkt:
Nou, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Maar toch vind ik hem apart.
Trouwens, het was de bedoeling dat je de foto direct op het forum kan zien?
In plaats van een http adres in beeld, wat doe ik nou fout? :?

John,

En moet je kijken achter wat voor een schutting je komt te zitten, BAH.
En dat dat niet kaduc gaat als je een beetje gas geeft, snap het niet.

:W Siep
 
Hallo mannen,

Ik was op het forum aan het meelezen, en zag dat jullie misschien weer een meeting gaan organiseren hier wil ik dan graag weer bij zijn, was toen zeer geslaagd met al die multi's.
Ik heb voorband 2,5 en achter 2.7 ooit eens ergens gelezen kon het nl niet vinden in het boekje.

Gr. Wally
 
Nou de banden die op de Japanse sport motoren zitten gemonteerd, die passen natuurlijk ook goed op onze multistrada's.
Je leest op de forums over bandenspanningen altijd dat er een variatie of een range wordt opgegeven.
Ik denk dat de fabrieksopgave altijd een norm is, maar dat je daar een beetje mee kunt spelen naar gelang je met je motor gaat doen.
Als je sportief gaat rijden of op het circuit gaat sturen kan er tot een paar tiende bar meer spanning in de band.Maar als je meer grip zoekt, zoals wat onverhard of slecht wegdek dan kun je baat hebben bij een paar tiende bar lagere druk.
Verder denk ik inderdaad dat het type band natuurlijk ook verschillen zal geven.
Ik heb voor mijzelf een heel goed gevoel bij deze bandenspanning in combinatie met mijn banden.


Doe voor op circuit juist maar een paar tiende lager tenzij je op een natte baan rijdt.
 
Voor de liefhebbers van Italiaanse 4 en 2wielers is er Zondag 19 Mei Viva Italia op circuit Assen.
Er is dan de mogelijkheid om met je Ducati het circuit op te gaan :) meer kun je lezen bij Ducati Olanda Club zij regelen het circuit rijden voor Italiaanse motoren tegen een kleine vergoeding *D
Heb je dus zin om eens op het circuit te rijden om te ervaren hoe dat is is dit een mooie kans voor je,wees er snel bij wat vol is vol :] :]
En wie weet tot Zondag :)
 
Hoi,

Heb op Ebay, Rizoma look a like Handvaten gekocht voor op de Multi.
Zoals je ziet rood geanodiseerd, weet alleen nog niet welke bar ends ik ga gebruiken.
Ben daar nog niet helemaal over uit, welke bar ends en welke kleur.

Weet iemand toevallig nog een handig foefje om die handvaten er lekker makkelijk op te prutsen.
Dat ik niet een halve dag aan het etteren ben en aan het eind de blaren op mijn jatten.
Hoor graag jullie adviezen.

Groet Siep
full
 
Hoi,

Heb op Ebay, Rizoma look a like Handvaten gekocht voor op de Multi.
Zoals je ziet rood geanodiseerd, weet alleen nog niet welke bar ends ik ga gebruiken.
Ben daar nog niet helemaal over uit, welke bar ends en welke kleur.

Weet iemand toevallig nog een handig foefje om die handvaten er lekker makkelijk op te prutsen.
Dat ik niet een halve dag aan het etteren ben en aan het eind de blaren op mijn jatten.
Hoor graag jullie adviezen.

Groet Siep[afbeelding]

Hoi Siep,

Ik zou sowieso voor de Ducati bar ends gaan en dan denk ik de rode. Zou alleen het totaalplaatje moeten zien of het dan niet te rood wordt. Jouw stuur was ook dezelfde kleur rood, toch?
 
Hoi Siep,

Ik zou sowieso voor de Ducati bar ends gaan en dan denk ik de rode. Zou alleen het totaalplaatje moeten zien of het dan niet te rood wordt. Jouw stuur was ook dezelfde kleur rood, toch?

Hoi Imre,

Klopt, stuur is ook rood.
Bar ends zijn gelukkig makkelijk en snel te verwisselen.

Groet Siep
 
Hallo mannen,

Ik was op het forum aan het meelezen, en zag dat jullie misschien weer een meeting gaan organiseren hier wil ik dan graag weer bij zijn, was toen zeer geslaagd met al die multi's.
Ik heb voorband 2,5 en achter 2.7 ooit eens ergens gelezen kon het nl niet vinden in het boekje.

Gr. Wally
Hoi Wally, het was zeker een geslaagde dag. Hou t forum goed in de gaten. Tussendoor zijn er allerlei activiteiten waar ik heenga en iedereen voor uitnodig om vooral mee te doen. b.v. Komende pinksterdag Viva Italia in Assen.
 
Hoi,

Heb op Ebay, Rizoma look a like Handvaten gekocht voor op de Multi.
Zoals je ziet rood geanodiseerd, weet alleen nog niet welke bar ends ik ga gebruiken.
Ben daar nog niet helemaal over uit, welke bar ends en welke kleur.

Weet iemand toevallig nog een handig foefje om die handvaten er lekker makkelijk op te prutsen.
Dat ik niet een halve dag aan het etteren ben en aan het eind de blaren op mijn jatten.
Hoor graag jullie adviezen.

Groet Siep[afbeelding]

He Siep, dat ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd hoe dat het samen gaat met je huidige accessoires.
Ik heb bij mijn garage eens iemand handvatten zien wisselen met behulp van perslucht.
Hij had een hulpstukje gemaakt waarmee hij lucht blies middels een heel smal tuitje.
Dat ging vrij rap trouwens.
Misschien kun je er iets mee.
:W
 
Hoi John,

Dat had ik ook al eens gehoord.
Maar ja, dan moet je wel een compressor en zo een tutje hebben.
Heb een hoop gereedschap en elek. apparaten. maar dat ontbreekt nog steeds.

Groet Siep
 
Hoi John,

Dat had ik ook al eens gehoord.
Maar ja, dan moet je wel een compressor en zo een tutje hebben.
Heb een hoop gereedschap en elek. apparaten. maar dat ontbreekt nog steeds.

Groet Siep


Misschien met behulp van een fohne? Met een beetje warmte wordt het rubber wat soepeler.
Als je maar geen vetten gebruikt, want daar blijf je heel lang last van houden.
Die ervaring had ik met mijn mountainbike. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan