Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

klopt dat de 1200 prijzig is, maar dat is de GS ook?
was niet een van de zaken die in het lijstje met voorwaarden werd genoemd.

afijn, voorlopig blijft het bij mij nog ff dromen en af en toe een ritje op die van mn zoon ;-)

De 1200 voldoet perfect aan mijn eisen, behalve die van het budget. Tussen mijn GS uit 2006 met ruime levenservaring en een 1200 zit een groot, voor mij onoverkoombaar, prijsverschil. Anders had er echt wel een 1200 MTS in de schuur gestaan.

Dus voorlopig blijft het voor mij ook even dromen tot de 1200 Enduro voor mij betaalbaar wordt. Zal dus over pakweg 12 jaar zijn.
 
Ben er ook bang voor Imre,hij is en blijft prijzig {maar wel mooi}
maar dromen mag en dat kost dan weer niks.

Ik wil jullie langs deze weg gelijk fijne feest dagen wensen,en een voorspoedig 2017 in gezondheid voor jullie en jullie gezinnetjes.

En een mooi motorjaar

Groetjes Hans
 
De 950 is er ook nog, dus die 12jaar wordt dan 10jaar wachten.
Die 950 is niet verkeerd maar ik heb gisteren een half jaar oude .1200 Enduro gekocht na veel wikken en wegen. Eerste week Januari staat ie mits plek tussen de Mts 1000 en de Voxan.
 
Laatst bewerkt:
Wat een ommezwaai, veel plezier ermee. Import fiets uit Italië? (Omdat ie zo jong is?)
Ik wacht nog een paar jaar voordat ik een nieuwe fiets koop, zit nu midden in de vroege midlife crisis. :X Kan geen keuze maken tussen een toerfiets en een sportfiets, daarom maar beide.
 
Wat een ommezwaai, veel plezier ermee. Import fiets uit Italië? (Omdat ie zo jong is?)
Ik wacht nog een paar jaar voordat ik een nieuwe fiets koop, zit nu midden in de vroege midlife crisis. :X Kan geen keuze maken tussen een toerfiets en een sportfiets, daarom maar beide.
Nee, Nederlandse motor.Begin dit jaar zag ik de Enduro op de motorbeurs in Dortmund en zowel mijn vrouw als ik hadden toen zoiets van..Wauw..Das wel mooi, imposant en groot..zeker met de koffers erbij..
Daarna met de MTS 1000 weer op vakantie geweest en wat andere uitjes erbij maar dan mis ik toch wat vermogen/comfort.
Alleen is de MTS 1000 prima ook na bijv. 8 dagen elke dag rijden maar samen elke dag wordt vermoeiend mede omdat je soms sneller/harder wilt dan het kan en dan wordt je voorbij gereden door o.a die 1200 Multies dus ook toen dacht ik vaak..shit..Ik wil wat anders.
Maar ja, Thuis ben je het dan snel weer vergeten en gaat alles weer zoals het gaat dus MTS1000 weer grote beurt incl. setje banden laten doen en klaar voor 2017.

En toch..Bleef ik continu loeren naar de Enduro maar die is gewoon schofterig duur dus ik dacht dat wordt um niet.
In de tussentijd e.e.a meegemaakt waarvan je ook gaat denken pfff moeilijk gedoe allemaal om niks ...en onzekerheid over een aantal zaken waar je continu mee bezig bent daarnaast is verhuizen naar buitenland ook nog in beeld en dus zijn we samen uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat we komend jaar gaan proberen wat meer langere trips te maken w.o Roemenië/Bulgarije /Griekenland e.o en dat wilden we niet op de MTS1000 doen.

En dus eergisteren de knoop doorgehakt en een rode Enduro 1200 gekocht.
Ik moet nog betalen komende week en als alles verder goed gaat wordt de Enduro eerste week January hier gebracht.

De MTS1000 blijft voorlopig hier staan mede om nog wat met andere MTS mensen te kunnen rijden via de feesboekgroep en ook omdat inruil niks oplevert en al helemaal niet nu ik die grote beurt en banden net heb laten doen.
Kmstand is 67000 en particulier verkopen is nog een optie maar wat moet ik er dan voor vragen ?

Heb ik hier geen plek kan de MTS1000 naar mijn schoonzoon die heeft plek zat en een motorrijbewijs :+

Mocht de Enduro toch niet bevallen of te log oid zijn voor me dan zie ik wel weer wat het wordt .De 950 Enduro is ook leuk vlgs mij .
Maak me daar niet druk om er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken.

Vroege midlive crisis..Ik heb nu de late misschien wel ha,ha.
Vindt nog steeds zoveellll motoren mooi en ben onlangs ook nog even met een mv750 bezig geweest maar uiteindelijk niet gedaan omdat de Voxan er ook nog staat.

Ik blijf toch veranderlijk qua motoren en vooral met mezelf dus hoe het gaat met de Enduro gaan we vanzelf zien Lacsap..
 
Laatst bewerkt:
Even kijken of er nog leven zit in dit topic: ik ben van plan om volgend weekend een testritje te gaan maken op een multistrada 1000ds. Het doel is om met de vrouw achterop weekendjes weg te gaan, koffertje erop en gaan, maar ik wil ook lekker alleen ritjes kunnen maken en woon werk ermee rijden.
Vraag aan de experts: is de mts een fijne motor voor een bijrijder?
Hebben jullie tips waar ik op moet letten.
aantoonbaar onderhoud heeft natuurlijk de voorkeur, want het blijft een ducati.
Is de ducati duur in onderhoud?
Alvast bedankt voor de moeite.
 
Als je even de moeite neemt om hier terug te lezen dan vindt je vlgs mij het antwoord op je vragen al.Ik heb 2.5 jaar met duo gereden en ging prima. Ben aan het werk dus weinig tijd nu.
 
De consensus is vaker kleppen te stellen dan bij Japanners dus netjes om de 10k. Ik kan me voorstellen dat je bij woon/werk rijden wel veel kilometers maakt. Het kan dan interessant zijn om ook naar andere fietsen te kijken. Ook naar Cardan ipv ketting.
 
Thx voor de reactie, ik rij ongeveer 10k per jaar en 1 keer per jaar groot onderhoud is acceptabel. Ik rij nu aprilia en heb een monster gehad, dus snap wel dat onderhoud duurder is dan een zouteloze rijstkoker. Ik val vaak voor de motoren die niet in 13 in een dozijn categorie vallen. Dan valt de multistrada al snel op. Bovendien heeft Italiaans de voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dan weet je de kosten ook want die zullen gelijk zijn aan de monster. Tenminste de 2 kleps, de 4 kleps zijn duurder. Ik betaal zo rond de 800,- voor de grote beurt. (Klopt niet, ben in de war. Weet de prijs niet meer) Inclusief nieuwe riemen en klepspeling controleren/stellen. Zeker behapbaar lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik heb de vorige eigenaar op facebook gevonden en showt daar trots zijn nieuwe motor, in een van de reacties staat dat hij de ducati verkoopt omdat hij veel kosten en ellende aan de motor heeft gehad. Ik zoek nog maar even rustig verder.
 
Hmm, ik heb de vorige eigenaar op facebook gevonden en showt daar trots zijn nieuwe motor, in een van de reacties staat dat hij de ducati verkoopt omdat hij veel kosten en ellende aan de motor heeft gehad. Ik zoek nog maar even rustig verder.

Waarom zou je verder zoeken als juist de VORIGE eigenaar alle kosten en alle ellende al gehad heeft?
 
Waarom zou je verder zoeken als juist de VORIGE eigenaar alle kosten en alle ellende al gehad heeft?
Zoiets dacht ik ook al eigenlijk. Als iemand een motor kwijt wil vanwege wat kosten en misschien geen zin of vertrouwen er meer kan dat voor een ander weer een begin zijn van iets leuks. De mijne had achteraf na niet te dure aanschaf ook tig problemen en ik dacht ook wel eens.. Klote ding weg ermee. Gelukkig niet gedaan want na eea opgelost te hebben dus probleemloos 26000 km ermee gereden tot nu toe. Ik had vooraf ook het idee dat een Ducati duur rijden was maar inmiddels ben ik er wel achter dat goed onderhouden je veel onkosten voorkomt.
 
Zit op mobfhone.. Ging wat fout sorry..

Iedereen wil uiteraard die mts van 10 jaar oud met 14000 km voor een lage prijs maarrrr.. Die lage kmstand? .. Is dat echt zo of zit er al een andere display op oid waardoor de kmstand laag is. Of.. 1 keer per maand het bekende rondje om de kerk mee gereden en meer niet wat uiteraard ook oké is natuurlijk. Of ga je voor een wat meer ervaren mts met bijv.50000 km of meer die in ieder geval gereden heeft? Die blokken zijn taai weet ik inmiddels lees mijn berichten hier maar wat terug. De mijne staat nu op 67000 ongeveer maar rijdt prima motorisch. Zal wslijk niet veel kms meer bijkomen ivm aanschaf van de 1200 Enduro.
 
De kmstand is niet zo belangrijk, deze had ook 47k gelopen, maar ik ben wel terughoudend als hij wordt verkocht omdat hij er veel kosten en pech aan heeft gehad,je koopt geen brood hé? Tis toch bijna 4000 euro die je uitgeeft en er is nog veel meer te koop.
 
De verkoper heeft er pech mee gehad en is er dus wat ziek van misschien. Als de pech dingen opgelost zijn is dat weer opgelost dat bedoelde de andere persoon ook vlgs mij die reageerde. Terughoudend heb je gelijk in maar je kunt met elke motor geluk of pech hebben zelfs met nieuwe ;).
Aantoonbaar onderhoud al dan niet met bonnen erbij is wel lekker denk ik. Succes met zoeken en er staat vlgs mij best wel wat te koop tot 4000 euro.
 
Je hebt gelijk, pech kan altijd beginnen en voor hetzelfde geld is het een probleemloze motor, je weet het niet. Dit weekend maar eens testrijden. Een 2e optie is een ducati st4S van een bekende overnemen voor 2200 euro met onderhoudshistorie, ook wel verleidelijk.
 
De mijn staat te koop geen problemen mee, bij 39000 km grote beurt gehad en staat nu op 45000,plus div.accessoires.
Het is een rode 1000ds uit 2005
 
Ik heb een berichtje gestuurd.

Ik heb er één overgekocht van IMITATIE hier in dit topic. Die zal er ook vast zijn probleempjes mee hebben gehad, dat heeft elke motor, zeker een italiaanse schone.
Onderhoud hem goed ! Koop je er één zonder precies te weten wat er gedaan is? proefrijden, en na de koop groot onderhoud geven.
Je weet met een tweedehands motor nooit wat je precies koopt, misschien heeft de vorige eigenaar er helemaal niks mee gehad, en heb jij de pech dat hij in elkaar draait. Misschien heeft de vorige eigenaar er net voor €5000,- aan reparatie's ingestopt en rij jij 25.000 km probleemloos.
Het is altijd een gok, wil je deze niet nemen? Koop een spikfonkelnieuwe rijstkoker 600cc uit de showroom. Kosten weinig nieuw, en dan heb je iig niet te maken met een vorige eigenaar.
Keuzes, Keuzes, Keuzes.
Veel geluk ermee *O*
 
Je hebt helemaal gelijk, probleempjes kunnen altijd gebeuren. Ik heb ervaring met aprilia, ducati, Alfa romeo, fiat en zelfs de vrouw is Italiaanse. Behandel ze goed en ze zijn goed voor jou. Iedereen bedankt voor het meedenken, ik hoop me snel aan te kunnen sluiten bij dit topic.
 
Als de Italiaanse motor niet had bestaan dan had ik nu geen motor gereden. De irritatie is enorm wanneer ze een keer weigert maar het gevoel wanneer ze weer tot leven komt maakt dat meer dan goed.
Vroeger maakte ik wel vaak proefritjes op andere motoren dus heb zelf verheerlijkend een goed beeld wat er te koop is en wat de eigenschappen zijn. Italiaanse fietsen brengen gewoon een gevoel van passie met zich mee. Allemaal zo op hun eigen manier. Ze hebben echter allemaal een ding gemeen, ze zijn niet perfect. Juist dat maakt ze zo bijzonder.

Nu heb ik wel het idee dat Yamaha dit een beetje aan het begrijpen is met hun nieuwe modellen. Dus heel misschien komt er toch weer een Japanner. Ik hoop alleen niet dat een Japanse man zich nu op z'n zwaard stort omdat hij iets niet perfects heeft gemaakt. Verschil in cultuur, ik hou er van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan