Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

als je de orginele kentekenplaat houder eraf haalt krijg je dan geen gat onderin? lijkt net alsof de hele onderkant van het kontje eraf komt? of blijft die gewoon zitten.
 
Het hele spatbord dat onder je zadel zit haal je er vanaf, incl accubak. De tailtidy komt met een complete undertray die je terugzet. Zijpanelen vh kontje zul je dus ook even los moeten halen.
 
Kijk eens naar je achterspatbord, dat wordt zagen en dan dit ding er op schroeven? Dan zou ik enkel het onderste stuk vh spatbord verwijderen.Dit lijkt me meer iets om op een losse aftermarket undertray te maken, niet op OEM.
 
Kijk eens naar je achterspatbord, dat wordt zagen en dan dit ding er op schroeven? Dan zou ik enkel het onderste stuk vh spatbord verwijderen.Dit lijkt me meer iets om op een losse aftermarket undertray te maken, niet op OEM.

ik ga hem toch maar niet aanschaffen, vind niet erg om iets aan te passen maar ga niet lopen zagen in de originele... toch over een tijdje maar een van r&g of wat dan ook, nu nog kijken waar ik hem goedkoopste kan halen.
 
iemand interesse in een ixil xtrem uitlaat? 300 mag die weg.
full

full

full

full
 
Weer even een schopje omhoog :P
Het is nog ver weg maar ik gooi hier alvast een balletje op.
Vanaf 2008 ben ik praktisch elk jaar in de alpen op vakantie geweest.
Het zei met een autoclub een week toeren over diversen alpenpassen, of (zoals in 2012,2014 en 2016) met de motor.
Inmiddels heb ik dan ook al de nodige passen getrotseerd, maar nog steeds kan ik er geen genoeg van krijgen.

Nu het motorseizoen zo goed als ten einde is (ik zal in elk geval niet heel veel kilometers meer maken schat ik) ben ik me al langzaam aan het orienteren op 2017.

Zo als het er nu naar uitziet zullen we met de autoclub niet richting Alpen gaan, dus biedt dat wellicht weer een kans om met de tweewieler het mooiste toergebied van Europa te bezoeken.

Alleen is ook maar alleen, dus wie zou er eventueel mee willen gaan?

Ik weet uiteraard nog niet hoe ik zelf met vakanties zit en dergelijke maar bedoeling is om ergens eind juni/begin juli die kant op te gaan.
Eerder is helaas niet echt een optie (veel passen nog dicht ivm sneeuw), en als je later gaat zit je in de piekperiode.

Waar we exact gaan toeren kunnen we uiteraard nog even bekijken maar momenteel heb ik 2 dingen in mijn gedachte.

Ik lees zeer positieve verhalen over de Dolomieten, deze omgeving staat al een paar jaar op mijn bucketlist, maar is er helaas nog niet van gekomen. Weliswaar heb ik enkele passen in die omgeving gereden maar de ‘echte’ dolomieten heb ik nog niet getrotseerd.
Een hoge ‘pasdichtheid’ waardoor je relatief snel van pas naar pas kunt rijden.
Bedoeling is dan om in 2 dagen die kant op te rijden.
In die omgeving 4/5 toeren, en dan in 2 dagen terug bv.

Als 2e optie zou de ‘big 10 tour’ een optie kunnen zijn.
Deze heb ik in 2015 met de auto gereden.
Zoals de naam al zegt een tocht over de 10 hoogste alpenpassen.
Beginnend bij de Grossglockner in Oostenrijk om dan via de: Timmelsjoch, Umbrailpas, Stelvio, Gavia, , Grote Sint Bernhard, Iseran, Galibier, en Agnel te eindigen met de Bonette in Zuid Frankrijk.

Wij hebben er met de auto destijds 5 dagen over gedaan, maar met de motor wil ik het een tandje rustiger doen, omdat je anders elke dag route’s van 300+km krijgt

Daarom wil ik deze route in korte etappe’s opdelen, waardoor we dan een dag of 8 a 10 voor uittrekken.

Ik ben benieuwd of er mensen meewillen, en het ‘alpenvirus’ kan overdragen.

Ondertussen hebben er mensen al (voorzichtig) wat interesse getoond.
Zou leuk zijn als we met een man of 3/4 die kant op kunnen gaan.
Zoals het nu er uitziet wordt het laatst juni/begin juli. De Big ten 10 is waarschijnlijk wat te lang, en zal het dus Oostenrijk en/of Dolomieten worden.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik helaas wegens mijn vele rugklachten moet stoppen met het motorrijden ;( ben ik inmiddels bezig met de garage op te ruimen en wat extra onderdelen in de verkoop te doen.

Alles komt van een Suzuki 1250FA Touring 2012,die originele demper en kettingbeschermer is nooit gebruikt.

Bij interesse stuur een PB

De Corbinzadel mag weg voor €425
20161221_113200.jpg


20161221_113220.jpg


20161221_113249.jpg


Originele demper mag weg voor €400 ,past op modellen vanaf 2007
20161221_113617.jpg


Originele kettingbeschermer mag weg voor €50
20161221_114032.jpg
 
Om het topic weer eens wat leven in te blazen:
Ik ken genoeg motorrijders die op een vrije dag hun motor pakken ‘en blind’ een stukje gaan toeren.
Wellicht ben ik een A-typische motorrijder, maar ik kan dat niet.
Of het nu het bedwingen is van de steilste heuvel van Limburg, het bezoeken van wielerwedstrijden of een rondje ijsselmeer. Ik moet altijd een doel hebben om naartoe te rijden.

Toen ik in 2009 met mijn eerste motor een dagtripje aan het maken was passeerde ik het stadion van Vitesse en het vervallen stadion in Wageningen. Al rijdende bedacht ik me, dat het wel een leuke ‘uitdaging’ zou zijn om alle stadions (Eredivisie en Jupiler League) te bezoeken.
Thuisgekomen bleef het idee door mijn hoofd spoken en ik besloot eens een route te gaan samenstellen.
Op dat moment (medio 2009) waren dat 38 stadions verspreidt over Nederland.

De bedoeling was om in 3 dagen (met zo min mogelijk autosnelwegen) vrijwel alle stadions in Nederland te bezoeken. Jammer genoeg ontbrak het me aan tijd om dit ook daadwerkelijk te doen.

Wel probeerde ik (als de tijd het toelaat) om links en rechts in nederland (of het aangrenzende buitenland) langs wat stadions te toeren.
Ideaal om een zaterdag of zondagmiddag een route uit te stippelen. Om zo 1 of 2 stadions van de lijst te kunnen afvinken.
Of het nu Eindhoven/Helmond/Venlo was, of Doetinchem/Nijmegen. Je leert altijd nieuwe toerwegen in eigen land kennen.

Zelfs op motorvakanties probeer ik zo af en toe een stadion mee te pikken.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;-).

Begin dit jaar ontbraken voor mij eigenlijk alleen de stadions in de ‘uithoeken’ van Nederland.

Nadat ik Hemelvaartsdag de laatste stadions in Noord West Nederland (Utrecht/Amsterdam/Haarlem/Velsen/Alkmaar) had bezocht, ontbraken alleen de stadions in Oost en Noord nederland nog.

In September had ik een week vrij en besloot ik de laatste stadions te bezoeken.
Hotelletje geboekt en ’s morgens vroeg op de motor richting het hoge noorden.
Via Enschede/Almelo/Emmen de provincie Groningen in om Veendam en Groningen zelf vast te leggen.

Dag erna via Leeuwarden/Heerenveen/Zwolle/Deventer en Apeldoorn om te eindigen in Arnhem, daar waar deze ‘uitdaging’ ooit begon.

Het gaat te ver om van alle stadions hier een foto’s te posten (Het zijn inmiddels over de 50 stadion in 6 landen) maar de uitdaging om alle stadions in Nederland te bezoeken is voltooid!

2qs1lz5.jpg

t62c04.jpg

29cl2tu.jpg

sgr86f.jpg

hv1bw2.jpg

mbphlh.jpg

11smo83.jpg


De volgende uitdaging? Waarschijnlijk alle stadions van België en Luxemburg. Al zal je die laatste waarschijnlijk in 1 dag kunnen doen
 
Laatst bewerkt:
Mja a typisch, ieder zijn ding sjoerd. Ik heb een heel druk leven en ook met name door het werk, dus juist om even iets niet volgens de regels te doen en helemaal strak gepland is heerlijk. Weg inschieten wat er leuk uitziet, of naar een bekend stukje Eifel gaan en je dan even helemaal uitleven. :P

Maar leuk verhaal! :)
 
Laatst bewerkt:
Mooiste stadion op de 3de foto! :}

Zelf ben ik ook wel iemand die een doel moet hebben met rijden, doelloos rondrijden kan ik echt totaal niet...

Leuke ritjes zo, heb er ook wel eens over zitten nadenken maar ik gaat toch echt niet 1 stad in als Rotterdammer :X
 
U vraagt wij draaien
mrzrdh.jpg

w7m0wj.jpg


Het oudste stadion
2i95edj.jpg


En bij het jongste stadion van Nederland mocht ik zelfs in het stadion :t
2ii8uid.jpg


De Grootste
24pl8hh.jpg


De kleinste
vpzwh4.jpg


En de noordelijkste
2e20yhf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan