Blokken vervangen en vieze remzuigers

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey,

Heb in de zomer mijn remblokken vervangen, bij het indrukken van de vieze remzuigers zitten ze nu vast. Ik rem daardoor ook met 1 klauw waardoor het lijkt alsof mn schijf krom is. De ene schijf wordt loei heet en de ander niet dus de remzuigers zitten vast.
Mijn nieuwe blokken van 1 klauw zijn nu alweer versleten in 4000km terwijl de blokkken van de andere klauw helemaal in orde zijn.

Nu ga ik het goed aanpakken en meteen de remklauwen reviseren. Als ik toch de remzuigers moet schoonmaken dan neem ik ook meteen de keerringen mee. Heb bij mijn vorige motor gehad dat ik na 3 maanden alsnog een revisie van de klauwen moest doen.


Nou gaan we even terug naar mijn blunder met net terugduwen van de vieze zuigers.

Wat zou ik gedaan moeten hebben om dit allemaal te voorkomen?
Zo ging het:
-Klauwen loshalen
-Oude blokken eruit, nieuwe erin
-Nieuwe blokken zijn dikker, dus met de schroevendraaier tussen de blokken en de zuigers nog verder naar binnen drukken.
-Klauw terug monteren

Moest ik eigenlijk de zuigers schoonmaken toen ze op de klauw zaten? Of alsnog de zuigers eruit halen om ze te reinigen.
 
Ben jij zo n "Fijne <insert dag> allemaal" plaatjes poster op facebook? :')



Jaja, het duurde even maar daar is hij. De grammar nazi.




Leedvermaak is altijd leuk. Is er ook een weddenschap?
Een aantal reacties hier vallen in dezelfde categorie als de mensen die zeggen dat motorrijden gevaarlijk is.

Leer eerst s quoten, zo is t toch allemaal niet leesbaar jonguh !!!



Wacht.... je komt al 3 1/2 jaar op M-F en hebt bijna 600 replys. Wij zijn jou niet aan t fokken maar jij ons !!! :(
 
Laatst bewerkt:
FF doorgaan nog, dit wordt zo langzaam een echt vrijdagtopic.

Ennuh, TS

images
 
Ik heb een grijs vermoeden hoe het afgelopen is met Insanity01 en Insanity02.

Goed dat er zonder verdere aanpassingen in de lengte van je naam ruimte is voor de volgende 96 Insanity's. Dat andere topic was ook leuk, complimenten daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan