Blokken vervangen en vieze remzuigers

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey,

Heb in de zomer mijn remblokken vervangen, bij het indrukken van de vieze remzuigers zitten ze nu vast. Ik rem daardoor ook met 1 klauw waardoor het lijkt alsof mn schijf krom is. De ene schijf wordt loei heet en de ander niet dus de remzuigers zitten vast.
Mijn nieuwe blokken van 1 klauw zijn nu alweer versleten in 4000km terwijl de blokkken van de andere klauw helemaal in orde zijn.

Nu ga ik het goed aanpakken en meteen de remklauwen reviseren. Als ik toch de remzuigers moet schoonmaken dan neem ik ook meteen de keerringen mee. Heb bij mijn vorige motor gehad dat ik na 3 maanden alsnog een revisie van de klauwen moest doen.


Nou gaan we even terug naar mijn blunder met net terugduwen van de vieze zuigers.

Wat zou ik gedaan moeten hebben om dit allemaal te voorkomen?
Zo ging het:
-Klauwen loshalen
-Oude blokken eruit, nieuwe erin
-Nieuwe blokken zijn dikker, dus met de schroevendraaier tussen de blokken en de zuigers nog verder naar binnen drukken.
-Klauw terug monteren

Moest ik eigenlijk de zuigers schoonmaken toen ze op de klauw zaten? Of alsnog de zuigers eruit halen om ze te reinigen.
 
een ander Vfr-forum waar ik weleens kwam,
Daar moest je zo strikt bij het onderwerp blijven of je kreeg direct een melding/preek van de moderator. Hele enge toestanden vond ik het.

maaruh,
How-to: remmen reviseren incl foto's


Wel met als voordeel, dat er op een vraag serieus gereageerd wordt en er niet wordt gebaseerd. Daar blijven techneuten antwoorden geven, omdat er geen gezeur is. De een vindt mf leuker, de ander het VfR forum.
 
Ik zal even nogmaals de moeite nemen om even iedereen op zijn plek te zetten.

Imbecielen verzameld in 1 topic. Dat valt toch niet serieus te nemen. Nederlandse kortzichtigheid ten top.
Enige wat nu nog ontbreekt is de taalnazi en dan hebben we echt alle achterlijke forumridders bij elkaar verzameld.
Mods die ook mooi meedoen en het dan hebben over een "open forum waar iedereen een reactie mag plaatsen". Zoek eens even de algemene regels op van een forum en lees eens wat de term "ontopic" betekent. We zijn hier niet op een vrouwenforum.

Ik heb een topic report geplaatst met het verzoek om deze topic te sluiten want het is immers uit de hand gelopen. Je weet wel als community lid bijdragen aan een schoon topic. Werd ook niets mee gedaan.
Als het toch gewenst is dat alleen professionals hier mogen post en dan voeg je maar een extra forum regel toe of maak je een soort reputatie systeem dat je prutsers als ik hier niet meer toestaat.

Voor een paar leden zou het verstandig zijn om even op vakantie te gaan. Die raken volgens mij nogal "gespannen" en dat ze op internet helemaal afreageren. Die op dit soort topics even hun ei kwijt moeten. Buiten dat er wat communicatievaardigheden ontbreken, voegen hun posts niets toe.

Met dit soort achterlijk gedrag kan je in principe ieder topic in "Technische vragen & antwoorden" afzeiken. Vraag je even om tips en advies, ben je de grootste prutser. Hoe durf je te sleutelen aan je motor als je 1 complicatie over het hoofd ziet. Ik zat nog even net te zoeken op het woord "Poging tot moord". Is ook populair bij Motor-forum ridders.
Men maakt het hier ook helemaal erger door allerlei zelfbedachte bijzaken te bedenken alsof ik zo dom ben dat ik met mijn leven hier aan het spelen ben. Een rem die lichtjes trilt bij het remmen wordt vergroot naar een gevaarte.

Ik denk dat een aantal leden hier een groter (persoonlijk)probleem hebben dan mijn remzuigers die vast zitten.

De groeten he,

Insanity03
 
Ik zal even nogmaals de moeite nemen om even iedereen op zijn plek te zetten.

Imbecielen verzameld in 1 topic. Dat valt toch niet serieus te nemen. Nederlandse kortzichtigheid ten top.
Enige wat nu nog ontbreekt is de taalnazi en dan hebben we echt alle achterlijke forumridders bij elkaar verzameld.
Mods die ook mooi meedoen en het dan hebben over een "open forum waar iedereen een reactie mag plaatsen". Zoek eens even de algemene regels op van een forum en lees eens wat de term "ontopic" betekent. We zijn hier niet op een vrouwenforum.

Ik heb een topic report geplaatst met het verzoek om deze topic te sluiten want het is immers uit de hand gelopen. Je weet wel als community lid bijdragen aan een schoon topic. Werd ook niets mee gedaan.
Als het toch gewenst is dat alleen professionals hier mogen post en dan voeg je maar een extra forum regel toe of maak je een soort reputatie systeem dat je prutsers als ik hier niet meer toestaat.

Voor een paar leden zou het verstandig zijn om even op vakantie te gaan. Die raken volgens mij nogal "gespannen" en dat ze op internet helemaal afreageren. Die op dit soort topics even hun ei kwijt moeten. Buiten dat er wat communicatievaardigheden ontbreken, voegen hun posts niets toe.

Met dit soort achterlijk gedrag kan je in principe ieder topic in "Technische vragen & antwoorden" afzeiken. Vraag je even om tips en advies, ben je de grootste prutser. Hoe durf je te sleutelen aan je motor als je 1 complicatie over het hoofd ziet. Ik zat nog even net te zoeken op het woord "Poging tot moord". Is ook populair bij Motor-forum ridders.
Men maakt het hier ook helemaal erger door allerlei zelfbedachte bijzaken te bedenken alsof ik zo dom ben dat ik met mijn leven hier aan het spelen ben. Een rem die lichtjes trilt bij het remmen wordt vergroot naar een gevaarte.

Ik denk dat een aantal leden hier een groter (persoonlijk)probleem hebben dan mijn remzuigers die vast zitten.

De groeten he,

Insanity03

Zou je denken?
Het is maar net hoe je jezelf laat inpakken door door die 'leden'. En wie bepaald wie er wel of niet een pro is? Hier zitten prutsers die een hogere technische bekwaamheid hebben als menig 'pro' hoor.

Ga lekker je remmen in orde maken man! Ik heb je al uitgelegd hoe te werk te gaan. En voor de rest;

full
 
quote:
Insanity03 schreef op 20 november 2015 @ 09:29:
Ik zal even nogmaals de moeite nemen om even iedereen op zijn plek te zetten.

Imbecielen verzameld in 1 topic. Dat valt toch niet serieus te nemen. Nederlandse kortzichtigheid ten top.
Enige wat nu nog ontbreekt is de taalnazi en dan hebben we echt alle achterlijke forumridders bij elkaar verzameld.
Mods die ook mooi meedoen en het dan hebben over een "open forum waar iedereen een reactie mag plaatsen". Zoek eens even de algemene regels op van een forum en lees eens wat de term "ontopic" betekent. We zijn hier niet op een vrouwenforum.

Ik heb een topic report geplaatst met het verzoek om deze topic te sluiten want het is immers uit de hand gelopen. Je weet wel als community lid bijdragen aan een schoon topic. Werd ook niets mee gedaan.
Als het toch gewenst is dat alleen professionals hier mogen post en dan voeg je maar een extra forum regel toe of maak je een soort reputatie systeem dat je prutsers als ik hier niet meer toestaat.

Voor een paar leden zou het verstandig zijn om even op vakantie te gaan. Die raken volgens mij nogal "gespannen" en dat ze op internet helemaal afreageren. Die op dit soort topics even hun ei kwijt moeten. Buiten dat er wat communicatievaardigheden ontbreken, voegen hun posts niets toe.

Met dit soort achterlijk gedrag kan je in principe ieder topic in "Technische vragen & antwoorden" afzeiken. Vraag je even om tips en advies, ben je de grootste prutser. Hoe durf je te sleutelen aan je motor als je 1 complicatie over het hoofd ziet. Ik zat nog even net te zoeken op het woord "Poging tot moord". Is ook populair bij Motor-forum ridders.
Men maakt het hier ook helemaal erger door allerlei zelfbedachte bijzaken te bedenken alsof ik zo dom ben dat ik met mijn leven hier aan het spelen ben. Een rem die lichtjes trilt bij het remmen wordt vergroot naar een gevaarte.

Ik denk dat een aantal leden hier een groter (persoonlijk)probleem hebben dan mijn remzuigers die vast zitten.

De groeten he,

Insanity03



.
full
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval noemt TS zich nu wel een prutser, dat is al een enorme verbetering van dat ego,tje.
Hopelijk heeft hij nog genoeg werkende hersencellen om in de toekomst hier nog over na te denken en zijn voordeel uit te gaan halen.
Zelf heb ik er niet veel vertrouwen in, want TS ventilleerd zich zelf hier op een meesterlijke wijze *O* .

Weer een reden waarom professionals zo weinig meer reageren.
Gratis advies en info, maar onder het motorvolk lopen wel erg veel ego,tjes rond die geen zelfkritiek dulden.

Zal voor de grap eens heel anders gaan reageren, lijkt mij ook wel eens grappig, mss dat ik Ro ook zover kan krijgen om dit soort ego,tjes de hemel in te gaan prijzen *O*
 
Ach, ik heb ook wel eens iemand op het erf gehad die niet zelf aan z'n remmen prutste. Knijp remhendel tegen stuur, duw motor vooruit. Werd aardig tijd dat er een -al dan niet professionele- prutser sleutelaar met die motor aan de slag ging :+
 
In ieder geval noemt TS zich nu wel een prutser, dat is al een enorme verbetering van dat ego,tje.
Hopelijk heeft hij nog genoeg werkende hersencellen om in de toekomst hier nog over na te denken en zijn voordeel uit te gaan halen.
Zelf heb ik er niet veel vertrouwen in, want TS ventilleerd zich zelf hier op een meesterlijke wijze *O* .

Weer een reden waarom professionals zo weinig meer reageren.
Gratis advies en info, maar onder het motorvolk lopen wel erg veel ego,tjes rond die geen zelfkritiek dulden.

Zal voor de grap eens heel anders gaan reageren, lijkt mij ook wel eens grappig, mss dat ik Ro ook zover kan krijgen om dit soort ego,tjes de hemel in te gaan prijzen *O*
Hier heb je een mooi voorbeeld van een persoonlijk probleem. Wat heeft mijn ego hier nou mee te maken _O- . Zie je mij hier de (positieve) reacties afkraken?
Allemaal irrelevante bijzaken erbij bedenken om je gelijk te krijgen.

Zie mijn reactie maar aan als een gratis forum-therapie *O*

Maar goed, ik moet nog even een setje blokken halen, potje dot 4 en dan lekker in mn schuur sleutelen.

Ik gooi wat olie op het vuur:
Mijn gereedschap bestaat uit een groot deel van de bouwmarkt, de action, de lidl. Ik maak het wel helemaal lekker nu. Ik heb er een complete blok mee geswapt. Kettingen mee vervangen. Remschijven ook. En dat terwijl ik bijna een ton heb gereden :')
Ik zie je al helemaal schuimbekken. :}
 
Laatst bewerkt:
Zal voor de grap eens heel anders gaan reageren, lijkt mij ook wel eens grappig, mss dat ik Ro ook zover kan krijgen om dit soort ego,tjes de hemel in te gaan prijzen *O*

wat we zouden moeten doen is:

Degene met een juist antwoord steunen, ipv in gedachten ja knikken en denken tis al gezegd, dus klaar
 
But where is the fun in that?

Een beetje MF-er weet inmiddels toch wel wiens advies hij wel kan volgen en van wie niet?

Het is een forum, niet de database van de wegenwacht, beetje sjeu mag alles wel hebben toch?
De balans is zoek. De 80/20 regel kan je hierbij wel toepassen. Dit is ook geen onzin forum waar we in ieder topic van alles en nogwat door elkaar heen gaan blaten.
Ingrijp van een mod zou wel van toepassing zijn.
 
De balans is zoek. De 80/20 regel kan je hierbij wel toepassen. Dit is ook geen onzin forum waar we in ieder topic van alles en nogwat door elkaar heen gaan blaten.
Ingrijp van een mod zou wel van toepassing zijn.
jonguh, je zit in de kroeg. Mods zijn de uitsmijters en kroegbazen die ingrijpen bij calamiteiten en als de sfeer verneukt wordt. Tis hier geen klaslokaal oid
 
Laatst bewerkt:
Wat zou ik of een andere mod moeten doen dan?
Tja niets moet he, dit valt onder forum onderhoud. Ik zal weer happen. Ik had toch wel verwacht dat na de 3e bash reactie er wel een reactie geplaatst zou worden vannen "TS zal het wel begrepen hebben vanaf nu on topic". Of moet ik hier gaan schelden en op de man spelen?

De balans is zoek. De 80/20 regel kan je hierbij wel toepassen. Dit is ook geen onzin forum waar we in ieder topic van alles en nogwat door elkaar heen gaan blaten.
Ingrijp van een mod zou wel van toepassing zijn.
jonguh, je zit in de kroeg. Mods zijn de uitsmijters en kroegbazen die ingrijpen bij calamiteiten en als de sfeer verneukt wordt. Tis hier geen klaslokaal oid
Daarom heb ik het ook over een balans.

Wat zou ik of een andere mod moeten doen dan?

Ingrijpen! Dat zegt ie toch.
Whatever that may be........................

Ene kant probeer je "wijs" te doen alsof je veel kennis hebt, aan de andere kant heb je weer een IQ van het huidig aantal minuten op de klok.
 
Laatst bewerkt:
Tja niets moet he, dit valt onder forum onderhoud. Ik zal weer happen. Ik had toch wel verwacht dat na de 3e bash reactie er wel een reactie geplaatst zou worden vannen "TS zal het wel begrepen hebben vanaf nu on topic". Of moet ik hier gaan schelden en op de man spelen?
Dat is idd niet de bedoeling.
Hoe moet een mod weten welke tip goed is, en welke niet?
Daarom heb ik het ook over een balans.Ene kant probeer je "wijs" te doen alsof je veel kennis hebt, aan de andere kant heb je weer een IQ van het huidig aantal minuten op de klok.
 
Daarom heb ik het ook over een balans.

dus als je in de kroeg van 10 man te horen krijgt dat je niet zo stom moet doen, verwacht je van de kroegbaas dat hij zegt hee, dat is al gezegd ipv je moet idd niet zo stom doen

Ik verwacht van de kroegbaas gewoon bier en van de uitsmijters dat ze lelijke wijven buiten laten
 
Tja niets moet he, dit valt onder forum onderhoud. Ik zal weer happen. Ik had toch wel verwacht dat na de 3e bash reactie er wel een reactie geplaatst zou worden vannen "TS zal het wel begrepen hebben vanaf nu on topic". Of moet ik hier gaan schelden en op de man spelen?Daarom heb ik het ook over een balans.Ene kant probeer je "wijs" te doen alsof je veel kennis hebt, aan de andere kant heb je weer een IQ van het huidig aantal minuten op de klok.


Tja, zo lang jij zo lekker blijft happen blijf je tegenreacties krijgen natuurlijk. Zeker op vrijdag. })
Dus laat het toetsenbord met rust, ga lekker de schuur in met je Lidl gereedschap, repareer die remmen, zeg 3 weesgegroetjes in hoop de je het nu wel goed gedaan hebt en rijden met dat hok.
})
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan