Blokken vervangen en vieze remzuigers

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey,

Heb in de zomer mijn remblokken vervangen, bij het indrukken van de vieze remzuigers zitten ze nu vast. Ik rem daardoor ook met 1 klauw waardoor het lijkt alsof mn schijf krom is. De ene schijf wordt loei heet en de ander niet dus de remzuigers zitten vast.
Mijn nieuwe blokken van 1 klauw zijn nu alweer versleten in 4000km terwijl de blokkken van de andere klauw helemaal in orde zijn.

Nu ga ik het goed aanpakken en meteen de remklauwen reviseren. Als ik toch de remzuigers moet schoonmaken dan neem ik ook meteen de keerringen mee. Heb bij mijn vorige motor gehad dat ik na 3 maanden alsnog een revisie van de klauwen moest doen.


Nou gaan we even terug naar mijn blunder met net terugduwen van de vieze zuigers.

Wat zou ik gedaan moeten hebben om dit allemaal te voorkomen?
Zo ging het:
-Klauwen loshalen
-Oude blokken eruit, nieuwe erin
-Nieuwe blokken zijn dikker, dus met de schroevendraaier tussen de blokken en de zuigers nog verder naar binnen drukken.
-Klauw terug monteren

Moest ik eigenlijk de zuigers schoonmaken toen ze op de klauw zaten? Of alsnog de zuigers eruit halen om ze te reinigen.
 
Is gisteren binnen gekomen :Y


Mooi, kun je aan de slag.

De hele boel moet dus uit elkaar om netjes schoongemaakt te worden.
Wat je het beste eerst kan doen is de olie er nog niet uit halen/slangen losmaken. Eerst de vastzittende klauw eraf halen en de zuigers eruit pompen. Zo ver mogelijk natuurlijk, liefst tegelijk. Bij de klauw die wel werkt krijg je de zuigers er wel uit zonder veel moeite. (als het goed is)

Dan de zuigers er dus allemaal uit en netjes de sponningen schoonkrabbelen waar de seals in zitten. Ook de boring waar de zuigers in zitten netjes schoonmaken. Alle oxide uiruit halen en met een gepoetste zuiger passen totdat ie feilloos op en neer gaat.
Dan het hele circus in elkaar zetten, liefst met wat remmenvet van Atë, klauwen monteren, slangen erop, vullen etc etc.

Succes.
 
Kom op mensen, nu stoppen met het afzeiken van de TS. Hij heeft het nu echt wel begrepen ja? We zijn hier om elkaar te helpen, af en toe op de kast te jagen, maar niet om weg te jagen.

Edi:t Thanks Leejow, dit zijn antwoorden waar TS mee verder kan. :}
 
Laatst bewerkt:
alles wat je op mf aan tekst plempt moet je goed omschrijven... want waar het kan...zullen ze je pakken/afbranden/aanpakken en de grond instampen.

nondetju stelletje uienpellers, of is het ajuinpeller ? })

Uienpellers in meervoud.
Ajuinpeller is enkelvoud.

Alles wat je op M-F plempt moet je tot 19 decimalen achter de komma omschrijven .... Want waar het kan .... Zullen we je vanaf nu pakken/afbranden/aanpakken/vernederen/de grond in stampen en aan de schandpaal nagelen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb het verkloot, ik ontken het ook niet. Ik vraag wat ik in de toekomst moet doen zodat ik het niet nog een keer verkloot. Zo moeilijk is het niet. Kapt men soms met sleutelen als ze iets fout hebben gedaan?

Ik heb zo ongeveer 5 keer remblokken moeten vervangen sinds ik mijn rijbewijs heb en deze keer is het niet helemaal goed gegaan. Dan denk ik even te gaan vragen hier wat ik in de toekomst zou moeten doen. Van een pro/ervaren iemand moet je het te horen krijgen.

Ik sta niet te wachten op een arrogant antwoord als "met je tengels er vanaf blijven" of "je hebt geen benul wat je aan het doen bent", "je bent aan het prutsen". Ik verwacht een antwoord waar ik wat aan heb. Ik hoef niet te weten hoe retarded ik ben. Men loopt hier te asen om mensen te bashen.

Ik sleutel wel vaker aan mijn eigen motor wanneer ik weet wat ik aan het doen ben. Ik lees me in en bedenk me daarop of ik dit wel kan doen. Je weet wel iets met hobby en leuk vinden.

Inmiddels heb ik een complete motorblok swap gedaan op mn R6 toen ik was gecrasht. Ja daar zou ik ook van mn tengels vanaf moeten blijven he. Was immers mijn eerste keer. Ik zou er geen verstand van hebben.

Ik stel mijn vragen maar ergens anders.

Ik denk dat je hen gewoon het beste kan negeren. Ondanks dat ze verstand van zaken hebben.

Er is ook genoeg volk hier in het Tech gedeelte (wellicht met minder verstand) die wel behulpzaam zijn.

Laat je niet wegjagen ;)
 
Ik denk dat je hen gewoon het beste kan negeren. Ondanks dat ze verstand van zaken hebben.

Er is ook genoeg volk hier in het Tech gedeelte (wellicht met minder verstand) die wel behulpzaam zijn.

Laat je niet wegjagen ;)
Dat is het ook een beetje.

Soms komen dingen straf over, soms ook zo bedoeld.

Tis wat dat betreft een open forum, en het staat mensen vrij om een reactie te geven. Ook die misschien niet goed genoeg zijn, of verkeerd van toon.

Ook zijn sommige boodschappen voor een MF-er vervelend om te horen, terwijl die misschien best terecht zijn.

Kwestie van filteren wat je aangaat, en wat je nodig hebt.
 
Ja ik heb het verkloot, ik ontken het ook niet. Ik vraag wat ik in de toekomst moet doen zodat ik het niet nog een keer verkloot. Zo moeilijk is het niet. Kapt men soms met sleutelen als ze iets fout hebben gedaan?

Ik heb zo ongeveer 5 keer remblokken moeten vervangen sinds ik mijn rijbewijs heb en deze keer is het niet helemaal goed gegaan. Dan denk ik even te gaan vragen hier wat ik in de toekomst zou moeten doen. Van een pro/ervaren iemand moet je het te horen krijgen.
En van die 5 keer is het 2 keer misgegaan. Bij je vorige motor moest je ook na 3 maanden alsnog je klauwen reviseren en deze keer heb je er nog 4000 km. op doorgereden. Dan is een antwoord dat je er met je tengels af moet blijven en geen benul hebt in mijn ogen niet helemaal ongegrond. Hooguit wat direct geformuleerd.

Ik sta niet te wachten op een arrogant antwoord als "met je tengels er vanaf blijven" of "je hebt geen benul wat je aan het doen bent", "je bent aan het prutsen". Ik verwacht een antwoord waar ik wat aan heb. Ik hoef niet te weten hoe retarded ik ben. Men loopt hier te asen om mensen te bashen.
Wat mij betreft niet om te bashen maar vooral om je duidelijk te maken dat je hiermee jezelf en, erger nog, anderen in gevaar kunt brengen.

Ik sleutel wel vaker aan mijn eigen motor wanneer ik weet wat ik aan het doen ben. Ik lees me in en bedenk me daarop of ik dit wel kan doen. Je weet wel iets met hobby en leuk vinden.
remmen zijn iets meer dan hobby en leuk vinden, iets met veiligheid en ongelukken

Inmiddels heb ik een complete motorblok swap gedaan op mn R6 toen ik was gecrasht. Ja daar zou ik ook van mn tengels vanaf moeten blijven he. Was immers mijn eerste keer. Ik zou er geen verstand van hebben.

Ik stel mijn vragen maar ergens anders.
 
En wat vinden 'we' hier van (als oplossing/preventie)?
Ik doel dan vooral op de gebruikte middelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat vinden 'we' hier van (als oplossing/preventie)?
Ik doel dan vooral op de gebruikte middelen
slechte fysiotherapeut.

Let wel, ik heb niets tegen fysio, maar op het moment dat je fysio toepast, wanneer er geopereerd moet worden, ben je fout bezig. Als je dan ook nog een slechte fysiotherapeut bent :')
 
Voor 1 malig gebruik is zo'n tube até niet goedkoop. Woon je in de buurt van Den haag? Als je ze helemaal schoon hebt gemaakt kan je wel ff langs komen om ze in te vetten. Heb nog een hele tube over.
 
19 minuten dat k*tfilmpje.
de essentiele dingen had hij ook in 2 minuten kunnen laten zien.

Voor 1 malig gebruik is zo'n tube até niet goedkoop. Woon je in de buurt van Den haag? Als je ze helemaal schoon hebt gemaakt kan je wel ff langs komen om ze in te vetten. Heb nog een hele tube over.

Nu moet ik denken aan deze post :

Geeeeeen vriendenvet in ieder geval!

vaseline.jpg



Dat is alleen voor slaap/stoeikamer gebruik. })

:+

@ insanity, als je hier lang genoeg zit had je ook die antwoorden kunnen verwachten.
Succes met de revisie. :)
 
En wat vinden 'we' hier van (als oplossing/preventie)?
Ik doel dan vooral op de gebruikte middelen

Hij is wat slordig en onvoorzichtig met zijn remleiding / remschijven / blokken.
Daarnaast doet die het niet echt heel erg fout of zo.
Persoonlijk zou ik geen remreiniger gebruiken, omdat dit de afdichtingsrubbers uitdroogt.
Alleen water en tandenborstel zou bv al minder kwaad kunnen.

Ook de volgorde van demontage zou handiger kunnen:
Voortaan eerst de pin eruit halen en de blokken en dan pas de klauw loshalen.
Het gebruik van een momentsleutel is hier ook aan te raden, want die bouten moeten niet te los, maar zeker ook niet te vast gedraaid worden!

De zuigers zijn nog wel schoner geworden. :+
 
Ja ik heb het verkloot, ik ontken het ook niet. Ik vraag wat ik in de toekomst moet doen zodat ik het niet nog een keer verkloot. Zo moeilijk is het niet. Kapt men soms met sleutelen als ze iets fout hebben gedaan?

Ik heb zo ongeveer 5 keer remblokken moeten vervangen sinds ik mijn rijbewijs heb en deze keer is het niet helemaal goed gegaan. Dan denk ik even te gaan vragen hier wat ik in de toekomst zou moeten doen. Van een pro/ervaren iemand moet je het te horen krijgen.

Ik sta niet te wachten op een arrogant antwoord als "met je tengels er vanaf blijven" of "je hebt geen benul wat je aan het doen bent", "je bent aan het prutsen". Ik verwacht een antwoord waar ik wat aan heb. Ik hoef niet te weten hoe retarded ik ben. Men loopt hier te asen om mensen te bashen.

Ik sleutel wel vaker aan mijn eigen motor wanneer ik weet wat ik aan het doen ben. Ik lees me in en bedenk me daarop of ik dit wel kan doen. Je weet wel iets met hobby en leuk vinden.

Inmiddels heb ik een complete motorblok swap gedaan op mn R6 toen ik was gecrasht. Ja daar zou ik ook van mn tengels vanaf moeten blijven he. Was immers mijn eerste keer. Ik zou er geen verstand van hebben.

Ik stel mijn vragen maar ergens anders.


Als je het na 5 keer nog niet weet, dan ben je een rund als je met je remmen stunt :z
Verder heb je helemaal gelijk knul :?
 
Ja ik heb het verkloot, ik ontken het ook niet. Ik vraag wat ik in de toekomst moet doen zodat ik het niet nog een keer verkloot. Zo moeilijk is het niet. Kapt men soms met sleutelen als ze iets fout hebben gedaan?

Ik heb zo ongeveer 5 keer remblokken moeten vervangen sinds ik mijn rijbewijs heb en deze keer is het niet helemaal goed gegaan. Dan denk ik even te gaan vragen hier wat ik in de toekomst zou moeten doen. Van een pro/ervaren iemand moet je het te horen krijgen.

Ik sta niet te wachten op een arrogant antwoord als "met je tengels er vanaf blijven" of "je hebt geen benul wat je aan het doen bent", "je bent aan het prutsen". Ik verwacht een antwoord waar ik wat aan heb. Ik hoef niet te weten hoe retarded ik ben. Men loopt hier te asen om mensen te bashen.

Ik sleutel wel vaker aan mijn eigen motor wanneer ik weet wat ik aan het doen ben. Ik lees me in en bedenk me daarop of ik dit wel kan doen. Je weet wel iets met hobby en leuk vinden.

Inmiddels heb ik een complete motorblok swap gedaan op mn R6 toen ik was gecrasht. Ja daar zou ik ook van mn tengels vanaf moeten blijven he. Was immers mijn eerste keer. Ik zou er geen verstand van hebben.

Ik stel mijn vragen maar ergens anders.

Dit is hetgene waar een aantal mensen een beetje moeite mee hebben. Je hebt vijf keer je remblokken vervangen. Dat is een aantal keer goed gegaan. Totdat het fout ging dacht je dat je het aan het goed doen was. Maar nu gaat het plots wel fout.

Terwijl je jezelf nog zo goed had ingelezen? Toch?

De meeste mensen staan niet te springen bij het idee dat er andere mensen rond rijden met een onveilige motorfiets. :/

Iedereen verprutst wel eens wat. Ik heb helaas ook al veel verprutst :o. Maar hoe haal je het in je hoofd om met een foutief werkende reminstallatie te gaan rijden?

Je moet niet stoppen met sleutelen omdat je iets verprutst hebt. Je moet wel stoppen met sleutelen als je je eigen werk niet naderhand controleert en/of er vervolgens ook nog mee de openbare weg op gaat.

Succes met de reparatie.
 
Hoe zou ik het durven om een vraag te stellen. Door mensen als jij is het niet meer leuk om hier vragen te stellen die aan alle kanten worden afgekraakt.
Ik zo dus geen benul hebben van wat ik aan het doen ben. Enige wat mis is gegaan is dat ik vieze remzuigers terug heb geduwd. Nou wat een blunder zeg. Ik zou mezelf beter kunnen ophangen of niet?

Als zou ik hier geen kaas gegeten hebben dan had ik ook niet besloten om mijn remmen te reviseren na mijn blunder.
Iedereen maakt zo hier en daar fouten. Daar is niets mis mee. Van fouten leer je eenmaal.

Probeer je agressie maar ergens anders kwijt te raken.

Het feit dat je deze fout gemaakt hebt bewijst onomstotelijk dat je absoluut niet capabel genoeg bent om aan je remmen te werken, en doordat je jezelf hierin ook nog verdedigd onderstreept alleen maar dat je nog te eigenwijs bent om het naar jezelf toe te geven ook nog... triest...., volgende keer gewoon eerst in de materie instuderen voordat je iets gaat doen.
 
Wellicht iemand in de buurt die bij ts eens langs kan gaan om hulp te verlenen/mee kijken ?


Als we op de motor een handje kunnen uitsteken naar elkaar, moet dat naast de motor vast ook kunnen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan