102 octaan racebenzine overal te koop

Het schijnt dat BP ultimate hetzelfde spul is als Aral ultimate (publiek geheim) of dat echt zo is geen idee maar van de pompbenzines is dit in mijn ogen wel het beste spul dat je kan kopen in Nederland.
 
pff onzin!

Hoger octaan is iets minder snelle ontbranding, het brand echt niet harder en er zit ook al niet meer energie in dus hij zou er niet beter van mogen rijden op standaard motor spul.

Bij ons op het vliegveldje kan je ook 103 kopen, dient voor bepaalde propeller vliegtuigen, alleen is hij bij ons net iets duurder, 2.5/l?
 
pff onzin!

Hoger octaan is iets minder snelle ontbranding, het brand echt niet harder en er zit ook al niet meer energie in dus hij zou er niet beter van mogen rijden op standaard motor spul.

Bij ons op het vliegveldje kan je ook 103 kopen, dient voor bepaalde propeller vliegtuigen, alleen is hij bij ons net iets duurder, 2.5/l?
:X

Altijd leuk om deskundige posts te lezen _O-
 
De meeste motoren waarop en waarmee wij rijden hebben als onder grens RON89 of RON91 meegekregen.

Het wil echt niet zeggen dat die motoren beter rijden op RON100 of nog meer.

Het wil doorgaans wel zeggen dat ze bij lager dan voorgeschreven RON gaan pingelen.

Ik heb een auto waarvoor RON100 is voorgeschreven, en daarmee merk je wel verschil als ik gewoon euro95 tank. Maar ook weer niet veel eigenlijk.

Maar ik ga echt niet telkens naar DLD rijden voor andere benzine.
 
pff onzin!

Hoger octaan is iets minder snelle ontbranding, het brand echt niet harder en er zit ook al niet meer energie in dus hij zou er niet beter van mogen rijden op standaard motor spul.

Bij ons op het vliegveldje kan je ook 103 kopen, dient voor bepaalde propeller vliegtuigen, alleen is hij bij ons net iets duurder, 2.5/l?
Mijn motor loopt echt wel beter. Hoewel dat ook kan liggen aan mijn speciale mengsel van olie van de hema en van de action, waaraan ik bovendien molykote heb toegevoegd. O-)
 
Mijn motor loopt echt wel beter. Hoewel dat ook kan liggen aan mijn speciale mengsel van olie van de hema en van de action, waaraan ik bovendien molykote heb toegevoegd. O-)
op een hogere octaan wordt je benzine/lucht verhouding armer...
met de juiste mapping voor 102 kan je je respons op het gas juist veeeeeeel scherper zetten en je blok duidelijk soepeler laten lopen.

heb je bijv. geen powercommender in je motor zitten is je voordeel met 102 bijna niks
 
Laatst bewerkt:
pff onzin!

Hoger octaan is iets minder snelle ontbranding, het brand echt niet harder en er zit ook al niet meer energie in dus hij zou er niet beter van mogen rijden op standaard motor spul.

Bij ons op het vliegveldje kan je ook 103 kopen, dient voor bepaalde propeller vliegtuigen, alleen is hij bij ons net iets duurder, 2.5/l?
D'r is al veel geschreven over het verschil in benzines, octaangetal en wat je ervan merkt. Je maakt al het andere dat geschreven is overbodig.

:/
:N

Meer keuze is altijd goed!
 
maar waar merk je verschil in? beter toerenverloop?

Merkbaar meer vermogen en gewoon beter lopen maar dan heb ik het in dit geval wel over mijn ouwe 2taktjes en een ander groot voordeel is dat er geen ethanol in zit, erg handig als je je motor voor langere tijd niet gebruikt.
De benzine veroudert veel minder snel.
 
Laatst bewerkt:
Zit bij mij vanaf vorige week zo'n pomp een km of 8 vanaf m'n huis zie ik, meteen een mooi ommetje voor de motor :)
In duitsland gooi ik ook meestal de 102 erin, loopt ie toch mooier op en ook zuiniger :)
 
Mijn motor loopt echt wel beter. Hoewel dat ook kan liggen aan mijn speciale mengsel van olie van de hema en van de action, waaraan ik bovendien molykote heb toegevoegd. O-)

Meng je nu nog steeds hema en action olie..... :N
Hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen... dat kan niet meer al is het niet in de laatste plaats wegens de voorhanden liggende zwarte pieten discussie! daarbij ben ik van mening dat de lidl olie veel beter mengt met die van de action. enige nadeel dat de lidl alleen olie heeft wanneer deze in de folder staat, derhalve gebruik ik dus al enige tijd oliefolie welke overigens ook erg goed mengt met de action olie. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan