Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

Met een minimum inkomen zijn er belangrijker financiële prioriteiten in je levens(gezin)onderhoud.

Je zou dan vrijstelling van de vervolgplicht (7 uur x 5 jaar = 35 uur) kunnen aanvragen als je geen gebruik maakt van een motorvoertuig.

Bij vrijstelling, omdat je geen mvt bestuurt, wel je rijbewijs tijdig verlengen maar je mag geen mvt besturen.

Maar zodra er weer "gereden" zal gaan worden (denk ook aan het huren van een motorvoertuig) je weer moet voldoen aan het volgen van de vervolgcursus door eerst 7 uur cursus te volgen en vervalt de vrijstelling.

De kosten zouden enkele tientjes per dag kunnen, hoeft echt niet zo veel te kosten, en kunnen bij een rijschool gevolgd worden. Het praktijkgedeelte kan (individueel / meerkosten inhuur instructeur) in eigen auto, of gezamenlijk in een lesauto (goedkoper).

Iedereen kan wel tijd vrijmaken om 7 uur per jaar, 1 dag, op verkeerscursus te gaan.

(voor beroepschauffeurs zijn de 35 uur (code 95) onderdeel van het werk)


Hey Carpe Diem, als je dan wat gaat uitlichten uit mijn stuk, doe het dan wel goed...
Met minimum inkomen zijn er inderdaad andere prioriteiten, maar in die categorie dan heb je wel subsidies...

Het ging mij er nou net om die groep die daar net boven zitten.
"Onder modaal" maar wel te veel voor subsidie whatever...

Wat betreft je vrijstelling aanvragen,
Ja ik rij een motorvoertuig en nee het is voor mij geen gezonde optie om met het OV te gaan, t was werkloos of "mee met de verhuizing"...
Met de motor ben ik goedkoper uit dan met de bus naar het werk, scheelt mij 70 minuten enkele reis van deur naar deur...
En ik heb niet de behoefte om random persoon in elkaar te meppen omdat die onbeschofte vlegel het vertikt om voor oudere bejaarde/zwangere vrouw op te staan / zijn poten van de zit plek tegenover hem weg te halen, laat staan de toegevoegde prikkels van de verzameling mensen in de spits....
Er bestaan dus daadwerkelijk situaties waarin je goedkoper/beter met je eigen voertuig dan met het OV bent, shocking!
Dus die moeten dan maar die cursus volgen, want "moet"...

Ook mooi van je, de "waar haal ik de tijd vandaan"... dat jij alleen even het eerste stukje highlight en het gedeelte daarna totaal negeert...

"De kosten zouden een paar tientjes per dag".......
gast, heb jij enig idee hoeveel een paar tientjes eigenlijk al wel niet is?
Ik heb in een ver verleden een hele maand moeten overleven op €20,- boodschappen.

Ik daag je eens uit 1 week maximaal €10,00 aan eten en drinken uit te geven.
Alles wat je eet in die week gaat van je €10,00 af, ook dat wat je uit je voorraadkast pakt (in de volledige verpakkingsprijs).
Drink je iets anders dan kraanwater, ook al is het maar 1 slok, de volledige kosten van je €10,00 af.
"als of" je dus alleen maar €10,00 had om boodschappen te doen voor eten & drinken.
Oh en voor de volledigheid dit is wel "alleen op de wereld" stijl, dus als je iets van iemand krijgt, kosten van je budget af.


---- edit:
Onder de streep had ik wellicht moeten kiezen voor werkloos, net als alle andere "buitenlanders" lekker uitkering trekken."
Hield ik er nog meer aan over dan wat ik nu doe zelfs.
 
Laatst bewerkt:
Dat is allemaal veel te moeilijk /bureaucratie.
Loopt gegarandeerd een keer spaak en dan heb je weer een boete te pakken van een paar honderd eurie.
En daar zit die jongen niet op te wachten.

En hij heeft inderdaad een punt. Mensen met een slecht inkomen halen soms de raarste kunsten uit in het verkeer.
Rijden misschien veel zachter dan toegestaan, bang voor boetes. Dan krijg je de raarste capriolen.
Inhaalacties van anderen.

Enz.
Vind het bijzonder dat jij mensen kan spotten met een laag inkomen in het verkeer, ik kan dat namelijk niet. Zijn genoeg leaserijders die met haast overal naar toe moeten crossen maar wel een laag inkomen hebben. Het is meer desinteresse in voertuigen en verkeer dan een laag inkomen, of het gewoon zonde vinden als ze een boete krijgen ook al heb je een modaal inkomen.

Zelf neem ik een boete gewoon maar voor lief, zijn zoveel regels en verschillende situaties in Nederland dat je soms niet eens meer weet hoe hard je mag. Ik rijd gewoon naar wat ik zelf veilig vind (wat in Nederland al gauw te snel is..) maar sommige mensen raken ook onzeker en gaan dan voor de zekerheid maar onder het dan geldende snelheidslimiet zitten.

Vind Duitsland ook een stuk beter op het vlak van verkeersduidelijkheid (en snelheid). In Nederland lijkt elke gemeente zelf maar wat aan te rommelen naar wat hun veilig lijkt.
 
Hey Carpe Diem, als je dan wat gaat uitlichten uit mijn stuk, doe het dan wel goed...
Met minimum inkomen zijn er inderdaad andere prioriteiten, maar in die categorie dan heb je wel subsidies...

Het ging mij er nou net om die groep die daar net boven zitten.
"Onder modaal" maar wel te veel voor subsidie whatever...

Wat betreft je vrijstelling aanvragen,
Ja ik rij een motorvoertuig en nee het is voor mij geen gezonde optie om met het OV te gaan, t was werkloos of "mee met de verhuizing"...
Met de motor ben ik goedkoper uit dan met de bus naar het werk, scheelt mij 70 minuten enkele reis van deur naar deur...
En ik heb niet de behoefte om random persoon in elkaar te meppen omdat die onbeschofte vlegel het vertikt om voor oudere bejaarde/zwangere vrouw op te staan / zijn poten van de zit plek tegenover hem weg te halen, laat staan de toegevoegde prikkels van de verzameling mensen in de spits....
Er bestaan dus daadwerkelijk situaties waarin je goedkoper/beter met je eigen voertuig dan met het OV bent, shocking!
Dus die moeten dan maar die cursus volgen, want "moet"...

Ook mooi van je, de "waar haal ik de tijd vandaan"... dat jij alleen even het eerste stukje highlight en het gedeelte daarna totaal negeert...

"De kosten zouden een paar tientjes per dag".......
gast, heb jij enig idee hoeveel een paar tientjes eigenlijk al wel niet is?
Ik heb in een ver verleden een hele maand moeten overleven op €20,- boodschappen.

Ik daag je eens uit 1 week maximaal €10,00 aan eten en drinken uit te geven.
Alles wat je eet in die week gaat van je €10,00 af, ook dat wat je uit je voorraadkast pakt (in de volledige verpakkingsprijs).
Drink je iets anders dan kraanwater, ook al is het maar 1 slok, de volledige kosten van je €10,00 af.
"als of" je dus alleen maar €10,00 had om boodschappen te doen voor eten & drinken.
Oh en voor de volledigheid dit is wel "alleen op de wereld" stijl, dus als je iets van iemand krijgt, kosten van je budget af.


---- edit:
Onder de streep had ik wellicht moeten kiezen voor werkloos, net als alle andere "buitenlanders" lekker uitkering trekken."
Hield ik er nog meer aan over dan wat ik nu doe zelfs.

Een en al begrip voor je situatie, maar het gaat hier in dit topic, om gedragingen tijdens de verkeersdeelneming, die gevaar opleveren en de mogelijkheden om deze te beperken.
 
Laatst bewerkt:
t topic ging meen ik over appende gekkies achter het stuur ,welk stuur maakt niet uit.
de enige maatregel is dikkere boete s of een rij-ontzegging ,en dan handhaven potdomme!,
en wat er verder allemaal weer bij gehaalt wordt heeft niet veel met de topictitel te maken,maar wel weer om mensen onnodig geld uit de zakken te kloppen :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
t topic ging meen ik over appende gekkies achter het stuur ,welk stuur maakt niet uit.
de enige maatregel is dikkere boete s of een rij-ontzegging ,en dan handhaven potdomme!,
en wat er verder allemaal weer bij gehaalt wordt heeft niet veel met de topictitel te maken,maar wel weer om mensen onnodig geld uit de zakken te kloppen :r
En jij staat nu al te popelen om je eerste 7 uur te mogen gaan volgen... :t
(voor bijdrage aan de verkeersveiligheid natuurlijk he)

en dan handhaven potdomme

Dat is denk ik het sleutelwoord voor dit hele topic.
Alleen krijg je daar "dit slot" niet mee open :P
 
Laatst bewerkt:
En jij staat nu al te popelen om je eerste 7 uur te mogen gaan volgen... :t
(voor bijdrage aan de verkeersveiligheid natuurlijk he)Alleen krijg je daar "dit slot" niet mee open :P


Waarom zou ik ? om een beetje onnodig geld aan zo n klote-rijschool te geven ,die (er zit er 1 hierin de straat) zelf de regels aan de laars lappen.ga ik niet doen :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is allemaal veel te moeilijk /bureaucratie.
Loopt gegarandeerd een keer spaak en dan heb je weer een boete te pakken van een paar honderd eurie.
En daar zit die jongen niet op te wachten.

En hij heeft inderdaad een punt. Mensen met een slecht inkomen halen soms de raarste kunsten uit in het verkeer.
Rijden misschien veel zachter dan toegestaan, bang voor boetes. Dan krijg je de raarste capriolen.
Inhaalacties van anderen.
Enz.
Da's nou weer onzin.
Ik heb ooit een periode gehad dat ik inderdaad heel zuinig moest zijn en mij echt geen prent kon veroorloven.
Maar ik reed toen gewoon hoor,en zeker niet extreem langzaam. Alleen hield ik me consequent aan de maximum snelheid. Want huilen als je een bon krijgt omdat je hem niet kan betalen, vind ik nogal zielig, als je het zelf in de hand hebt.
Als je trouwens 80 op een 80-km weg of 50 binnen de bebouwde kom of 30 in een 30km-zone 'capriolen' noemt, zegt dat overigens eerder wat over jouw perceptie van wat normaal is.
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor krijg je dan in ieder geval, wel daadwerkelijke bewustwording, en de gevolgen daarvan, van verkeersgevaarlijk gedrag, voor terug ;)
mwha dat kan ik mij zelf prima zelf bij brengen O-)
actie reactie is beetje basis kennis mag ik toch hopen :X :X

ik denk eerder dat het gedrag ook komt door stres(werk druk).
we zijn continu bezig met alles en iedereen behalve met ons zelf, Tenminste dat idee heb ik een beetje als ik om mij heen kijk.

Ben wel blij dat ik altijd nee heb durven te zeggen.
10 uur werk prop ik niet in een werk dag van 8.( om maar iets te noemen.)
 
Dat is denk ik het sleutelwoord voor dit hele topic.

Nee, maatschappelijke acceptatie.

Pas als dat ophoudt zal ook het mobiel bellen ophouden.

Rijden onder invloed heeft laten zien hoe dat werkt.
Er word zeker niet meer gecontroleerd hierop vergeleken met 10/15 jaar geleden maar het is steeds minder geaccepteerd door de rest van de maatschappij.
 
Da's nou weer onzin.
Ik heb ooit een periode gehad dat ik inderdaad heel zuinig moest zijn en mij echt geen prent kon veroorloven.
Maar ik reed toen gewoon hoor,en zeker niet extreem langzaam. Alleen hield ik me consequent aan de maximum snelheid. Want huilen als je een bon krijgt omdat je hem niet kan betalen, vind ik nogal zielig, als je het zelf in de hand hebt.

Dat is idd echt grote onzin.


Maar een lager inkomen zorgde er bij jou dus wel degelijk voor dat je je beter aan de maximum snelheid hield ?
 
Met een minimum inkomen zijn er belangrijker financiële prioriteiten in je levens(gezin)onderhoud.

Je zou dan vrijstelling van de vervolgplicht (7 uur x 5 jaar = 35 uur) kunnen aanvragen als je geen gebruik maakt van een motorvoertuig.

Bij vrijstelling, omdat je geen mvt bestuurt, wel je rijbewijs tijdig verlengen maar je mag geen mvt besturen.

Maar zodra er weer "gereden" zal gaan worden (denk ook aan het huren van een motorvoertuig) je weer moet voldoen aan het volgen van de vervolgcursus door eerst 7 uur cursus te volgen en vervalt de vrijstelling.

De kosten zouden enkele tientjes per dag kunnen, hoeft echt niet zo veel te kosten, en kunnen bij een rijschool gevolgd worden. Het praktijkgedeelte kan (individueel / meerkosten inhuur instructeur) in eigen auto, of gezamenlijk in een lesauto (goedkoper).

Iedereen kan wel tijd vrijmaken om 7 uur per jaar, 1 dag, op verkeerscursus te gaan.

(voor beroepschauffeurs zijn de 35 uur (code 95) onderdeel van het werk)

Theoretisch gaat dit erg raar worden als je dit moet combineren met de bestaande wetgeving. Vrijwel onmogelijk zou ik zelfs zeggen.

Praktisch zou het nog chaotischer zijn :+
Aangezien we weten dat er mensen zijn die regels soms even naast zich neer leggen zie ik voor dat soort mensen erg veel mogelijkheden in deze constructie.

Regels invoeren die niet te handhaven zijn moet je niet willen. Ik persoonlijk zou dit daarom geen goed idee vinden.
 
Theoretisch gaat dit erg raar worden als je dit moet combineren met de bestaande wetgeving. Vrijwel onmogelijk zou ik zelfs zeggen.

Praktisch zou het nog chaotischer zijn :+
Aangezien we weten dat er mensen zijn die regels soms even naast zich neer leggen zie ik voor dat soort mensen erg veel mogelijkheden in deze constructie.

Regels invoeren die niet te handhaven zijn moet je niet willen. Ik persoonlijk zou dit daarom geen goed idee vinden.

Code 95 geeft ook geen chaos, het is simpel, omzijl je de vervolgcursus en heb je geen 35 uur, binnen 5 jaar voldaan, is je rijbewijs ongeldig. Wetgeving moet natuurlijk wel afgestemd worden voor A en B en bromfiets rijbewijs. Handhaving hoeft geen klopjacht te worden. Dat is het bij code 95 ook niet. Maar bij controle weet je dat je een hoge sanctie krijgt en je voor het rijbewijs opnieuw examen zal moeten doen. De prioriteit ligt bij opleiding, kennis en vaardigheden, dit draagt bij aan een positieve verkeersmentaliteit en vooral verkeersveiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Elk jaar een herhalingscursus?? hahahaha, omdat 5% van de mensen rijd als een schaap?

pak het maar gewoon aan bij het begin: het halen van je rijbewijs.
En het halen van je rijbewijs tegenwoordig is als het halen van een pak melk.. iedereen kan het.

persoonlijk vind ik dat ze het praktijk examen veeeeeel lastiger mogen maken. :Y
voortuigbeheersing is er bij de meeste 0.0 en bewustwording al helemaal niet.

De gemiddelde motorrijder heeft al wel eens een glijpartijtje gehad met de bijzondere verrichtingen of een blokkerend voorwiel met de noodstop.
Het spannendste wat de gemiddelde autorijder meemaakt tijdens zijn examen is dat hij met 95km/u een bocht instuurde ipv de 90km/u adviessnelheid *O*
 
full



*O*
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat de gemiddelde motorrijder, die volgens het CBS in 2014 3600 km per jaar reed (en dalend) de eerste zijn die een herhalingscursus moeten doen :)
Want met dergelijke kilometrages wordt het natuurlijk nooit wat qua voertuigbeheersing en verkeersinzicht.


bron
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat de gemiddelde motorrijder, die volgens het CBS in 2014 3600 km per jaar reed (en dalend) de eerste zijn die een herhalingscursus moeten doen :)
Want met dergelijke kilometrages wordt het natuurlijk nooit wat qua voertuigbeheersing en verkeersinzicht.


bron
km zeggen helemaal niks in mijn optiek..

het ligt eraan hoe je die km maakt ;)
nu houd ik ook van een potje sturen met de auto dus als ik uit mijn werk kom en het is rustig stuur ik mijn auto binnendoor over de dijk en ram ik hem bijna naar het uiterste in sommige bochten.
Daar leer je, je auto echt kennen en word je steeds beter in algemene voortuigenbeheersing (auto's).
Maar als ik alleen maar snelweg pak en me aan de snelheid houd rijd je als een zombie 70.000km per jaar..

Geloof je me dan als ik zeg dat ik met mijn jaarlijkse 5000km op de motor meer meemaak/leer/kan?
Want daarmee rijd ik alleen maar binnendoor van bocht naar bocht, over strakke asfalt wegen tot gatenkaaswegen, van NL dijk tot Duitse heuvels etc.
 
Elk jaar een herhalingscursus???

En het halen van je rijbewijs tegenwoordig is als het halen van een pak melk.. iedereen kan het.

Persoonlijk vind ik dat ze het praktijk examen veeeeeel lastiger mogen maken.

Voertuigbeheersing is er bij de meeste 0.0 en bewustwording al helemaal niet.
Des te meer reden dus voor een vervolg jaarlijkse 7 uur, bij-en herhaling verkeersdeelneming en voertuigbeheersing cursus.

Er hoeven geen examens of test voor gedaan te worden, wel een volgplicht.

Die jij dan uiteraard met veel enthousiasme, zal volgen...appeltje eitje voor jou...toch.

Maar er ook heel veel, zichzelf zullen tegenkomen, tijdens de 5 x 7 uur vervolg cursussen, verdeelt over 5 jaar.
 
Des te meer reden dus voor een vervolg jaarlijkse 7 uur, bij-en herhaling verkeersdeelneming en voertuigbeheersing cursus.

Er hoeven geen examens of test voor gedaan te worden, wel een volgplicht.

Die jij dan uiteraard met veel enthousiasme, zal volgen...appeltje eitje voor jou...toch.

Maar er ook heel veel, zichzelf zullen tegenkomen, tijdens de 5 x 7 uur vervolg cursussen, verdeelt over 5 jaar.

zoals eerder gezegd door anderen, geld is ook een kwestie.
7 uur x 40 euro ( dat is zelfs goedkoop ) aan leskosten is 280 euro...
pure geldtrekkerij en ik moet anderhalve maand niet sporten, niet motorrijden, geen biertje doen bij mn maten, niet naar verjaardagen toe etc om het te kunnen betalen.

vind het de grootste onzin die er is om elk jaar te doen
 
Dat is idd echt grote onzin.


Maar een lager inkomen zorgde er bij jou dus wel degelijk voor dat je je beter aan de maximum snelheid hield ?

Absoluut.

Toen was een bon gewoon een risico dat ik niet kon lopen; boetes waren toen ook al duur en ik had simpelweg het geld er niet voor.

Nu neem ik het risico wel. Gaat het mis, dan is het jammer, maar geen echt probleem. Overigens binnen de perken hoor. Zelden veel te hard en inderdaad, echt nooit maar dan ook nooit boven de invorderingsgrens. Want dat is echt een risico dat ik niet kan lopen.
Ik heb dan ook geen millimeter medelijden met huilebalken op Wegmisbruikers die 50+ te hard rijden en vervolgens jammeren dat ze hun rijbewijs ècht niet kunnen missen. Waarom neem je dat risico dan, denk ik dan.
 
zoals eerder gezegd door anderen, geld is ook een kwestie.
7 uur x 40 euro ( dat is zelfs goedkoop ) aan leskosten is 280 euro...
pure geldtrekkerij en ik moet anderhalve maand niet sporten, niet motorrijden, geen biertje doen bij mn maten, niet naar verjaardagen toe etc om het te kunnen betalen.

vind het de grootste onzin die er is om elk jaar te doen

5 x 40 euro...is 200 euro...is 0,10 eurocent per dag...voor betere verkeersveiligheid...is een koopie ;)
 
Code 95 geeft ook geen chaos, het is simpel, omzijl je de vervolgcursus en heb je geen 35 uur, binnen 5 jaar voldaan, is je rijbewijs ongeldig. Wetgeving moet natuurlijk wel afgestemd worden voor A en B en bromfiets rijbewijs. Handhaving hoeft geen klopjacht te worden. Dat is het bij code 95 ook niet. Maar bij controle weet je dat je een hoge sanctie krijgt en je voor het rijbewijs opnieuw examen zal moeten doen. De prioriteit ligt bij opleiding, kennis en vaardigheden, dit draagt bij aan een positieve verkeersmentaliteit en vooral verkeersveiligheid.
Ik denk niet dat dit gaat werken.
Wie maken de meeste ongevallen? De jonge bestuurders, met weinig km maar hoog testosterongehalte. Niet voor niets is de status 'beginnend bestuurder' ingevoerd. En laat dat nou net de categorie zijn die recent scholing heeft gehad.

In mijn beleving is het dus meer een mentaliteitskwestie. En hoe pak je dat aan? Lastig hoor...al is het invoeren van het 2drive rijbewijs B al een succes hierin gebleken. 2 jaar verplichte begeleiding. Misschien ook voor iets oudere bestuurders invoeren, dus bijv. pas direct zelfstandig rijden als je boven de 24 jaar je rijbewijs B hebt gehaald (als je nog geen A had natuurlijk, want dan heb je al verkeerservaring).

NB wat de professionele chauffeurs betreft: ook die code 95 voorkomt niet het grote aantal appende/bellende chauffeurs...

Enige uitzondering zou ik willen maken voor een verplichte periodieke bijscholing van de theorie. Ik zie teveel mensen in mijn omgeving die geen idee hebben van nieuwe verkeersborden, gewijzigde regels etc.
Op zo'n avond kan ook prima een uurtje worden besteed aan bijvoorbeeld de risico's en gevolgen van appen achter het stuur en met één theorieavondje 1 x per 5 jaar jaag je niemand echt op kosten.
 
Laatst bewerkt:
km zeggen helemaal niks in mijn optiek..

het ligt eraan hoe je die km maakt ;)
nu houd ik ook van een potje sturen met de auto dus als ik uit mijn werk kom en het is rustig stuur ik mijn auto binnendoor over de dijk en ram ik hem bijna naar het uiterste in sommige bochten.
Daar leer je, je auto echt kennen en word je steeds beter in algemene voortuigenbeheersing (auto's).
Maar als ik alleen maar snelweg pak en me aan de snelheid houd rijd je als een zombie 70.000km per jaar..

Geloof je me dan als ik zeg dat ik met mijn jaarlijkse 5000km op de motor meer meemaak/leer/kan?
Want daarmee rijd ik alleen maar binnendoor van bocht naar bocht, over strakke asfalt wegen tot gatenkaaswegen, van NL dijk tot Duitse heuvels etc.

Een n=1 antwoord. Je betrekt het op jezelf, dat moet je dus niet doen. Even los van het feit dat 90% van de bestuurders vindt dat hij bij de beste 10% bestuurders vindt horen. Ik durf nog steeds te stellen dat de meeste motorrijders weinig rijervaring opbouwen.

Ander punt is bijscholing. Ik vind elk jaar 7 uur wat ruim. Maar aangetoond is dat mensen die zo’n cursus als de VRO risico hebben gedaan, de drie jaar daarna aanzienlijk minder schade rijden. In sommige provincies wordt hij gratis of met grote korting aangeboden.
Die cursus is niet zo duur, de kosten variëren van €139-250 Dus als je die eens in de 3-5 jaar doet, worden je overlevingskansen een stuk groter.

Ik rij 50k km per jaar op de motor, desondanks heb ik die cursus gedaan vorig jaar. Erg leuke dag en toch weer van geleerd. Er sluipen toch foutjes in je rijgedrag in de loop van de jaren.

Ik zeg niet dat dit verplicht moet worden, maar als je een verantwoordelijk bestuurder bent, dan is dit best te overzien qua kosten...
 
Laatst bewerkt:
Ander punt is bijscholing. Ik vind elk jaar 7 uur wat ruim. Maar aangetoond is dat mensen die zo’n cursus als de VRO risico hebben gedaan, de drie jaar daarna aanzienlijk minder schade rijden. In sommige provincies wordt hij gratis of met grote korting aangeboden.
Die cursus is niet zo duur, de kosten variëren van €139-250 Dus als je die eens in de 3-5 jaar doet, worden je overlevingskansen een stuk groter.

Ik rij 50k km per jaar op de motor, desondanks heb ik die cursus gedaan vorig jaar. Erg leuke dag en toch weer van geleerd. Er sluipen toch foutjes in je rijgedrag in de loop van de jaren.

Ik zeg niet dat dit verplicht moet worden, maar als je een verantwoordelijk bestuurder bent, dan is dit best te overzien qua kosten...


Lees :het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic maar eens goed door. Daar staan zeer veel tips voor de motorrijder. WT je wel moet doen maar ook hoe het dus niet moet. Ik betrap mezelf erop dat ik situaties ga vergelijken die ik meemaak op de weg. Ik vind dit een zeer nuttig topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan