Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

Vind het wel geinig om te lezen, vooral extreem hoge gehalte hypocriet volk hier vandaag.
Zit het in het weer ofzo ?


Ben de hele dag op de weg, en er word gewoonweg veel gebeld en ge-apt ( beetje hoger zitten, kan je vrij veel zien wat er allemaal in die koekblikjes en andere vrachtwagens gebeurd )

Hier allemaal boe roepen en huilen,
10 minuten later naar buiten lopen, in je leashok stappen.. en je telefoon trekken
om toch maar effe een berichtje te sturen..
 
Laatst bewerkt:
Telefoons voorbereiden dat als er een beweging waargenomen wordt de telefoon automatisch geblokkeerd wordt. Dus naast appen ook niet meer bellen. Appen is mijn inziens gevaarlijk echter handsfree bellen ook.

Dit is de enige oplossing. Zal echter niet gebeuren omdat dan de economie op zijn gat ligt en alles draait tegenwoordig om geld!!!
Je moet het wel kunnen uitzetten. Anders kan je als bijrijder/ OV-reiziger ook niet meer bellen/appen.
 
Laatst bewerkt:
Hier allemaal boe roepen en huilen,
10 minuten later naar buiten lopen, in je leashok stappen.. en je telefoon trekken
om toch maar effe een berichtje te sturen..


Schuldig, behalve dat de auto niet geleased is. Ik zat net nog ff een adres op te zoeken waar ik naar toe moest onder het rijden / voor het stoplicht.

Terwijl ik me kapot irriteer aan mensen die over de weg zwalken als ze op hun telefoon zitten te kijken.

Maar zoals onze forum trol al zo mooi verwoord. Ik rijdt al append en internettend nog steeds beter dan de ander mensen.

En dat vindt iedereen van zichzelf...
 
Laatst bewerkt:
Alle auto(audio)radio's met geïntegreerde telefoonfunctie, verbod op gewone autoradio's zonder telefoonfunctie.

Standaard fabrieksaf, autoradio's met geïntegreerde telefoonfunctie, en verplicht vervangen als deze geen telefoonfunctie heeft.

Een los handfree setje mag niet meer gebruikt worden. (worden toch al niet gebruikt) Ook geen losse parrot achtige units gebruiken.

Verder blijft het, voor de bestuurder, verboden om een gsm (en losse apparatuur) in je hand te hebben tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dat systeem hebben de meeste van onze bedrijf auto's .. ( via de radio )

Bel nog steeds uit de losse pols :)
- voor een reden - werkt voor geen klote, zeker niet als je elke keer van voertuig wisselt.

Moet je ze elkaar weer "inleren" ..
Helemaal lachen als de ( indien aanwezig ) autotelefoon er wel op werkt,
en je prive telefoon niet :)

( die je weer nodig hebt voor watsapp geneuzel, want dat kan die werk telefoon niet )


Net als dat parot .. leuk.. probeer dan maar eens even snel een telefoon toe te voegen
en een andere telefoon te "laten vergeten" ... sterkte !
 
Laatst bewerkt:
Dat systeem hebben de meeste van onze bedrijf auto's .. ( via de radio )

Bel nog steeds uit de losse pols :)
- voor een reden - werkt voor geen klote, zeker niet als je elke keer van voertuig wisselt.

Moet je ze elkaar weer "inleren" ..
Helemaal lachen als de ( indien aanwezig ) autotelefoon er wel op werkt,
en je prive telefoon niet :)

( die je weer nodig hebt voor watsapp geneuzel, want dat kan die werk telefoon niet )


Net als dat parot .. leuk.. probeer dan maar eens even snel een telefoon toe te voegen
en een andere telefoon te "laten vergeten" ... sterkte !

Dan hebben, en krijgen, bedrijven en bedrijfsautobestuurders een probleem om aan te werken en op te lossen })
 
Telefoons voorbereiden dat als er een beweging waargenomen wordt de telefoon automatisch geblokkeerd wordt. Dus naast appen ook niet meer bellen. Appen is mijn inziens gevaarlijk echter handsfree bellen ook.

Dit is de enige oplossing. Zal echter niet gebeuren omdat dan de economie op zijn gat ligt en alles draait tegenwoordig om geld!!!

Technisch makkelijk, in de praktijk gaat het niet werken. Mensen in de trein ? Of als bijrijder ?



Net als bij rijden onder invloed is de enige oplossing dat de maatschappij het gewoon niet accepteert.

Vroeger was onder invloed rijden bepaald niet ongewoon en weinigen vonden het echt 'fout', tegenwoordig is het gewoon 'not done'.
Ik verwacht dat dit telefoongedoe nog een jaar of 2 / 3 / 4 doorgaat en dan is ook het niet-handsfree bellen asociaal en zal minder gaan gebeuren. Hoop ik.






In drie uur 7 boetes...., met twee man, en een auto. Dat dekt de kosten natuurlijk niet. Dat kan beter :Y

500 euro per uur.

Moet uit kunnen, toch ?

7 boetes in 3 uur valt me nog mee trouwens als je echt hierop gaat rijden en er tijd/gelegenheid voor krijgt.







Dat systeem hebben de meeste van onze bedrijf auto's .. ( via de radio )

Bel nog steeds uit de losse pols :)
- voor een reden - werkt voor geen klote, zeker niet als je elke keer van voertuig wisselt.

Moet je ze elkaar weer "inleren" ..
Helemaal lachen als de ( indien aanwezig ) autotelefoon er wel op werkt,
en je prive telefoon niet :)

( die je weer nodig hebt voor watsapp geneuzel, want dat kan die werk telefoon niet )


Net als dat parot .. leuk.. probeer dan maar eens even snel een telefoon toe te voegen
en een andere telefoon te "laten vergeten" ... sterkte !

Al met al.... vind jij dit dus een goed excuus om niet-handsfree te blijven bellen ?

Hoe vaak wissel jij van voertuig per dag ? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor vergaande maatregelen, om appen telefoneren in de auto te stoppen. Toch ben ik tegen de maatregelen van Megalodon. Bedenk de CEO die achter in de chauffeur-gestuurde auto telefonisch contact heeft. Ook onze ministers hebben vele contacten tijdens hun ritten door het hele land. Natuurlijk geldt dat evenzeer voor iemand die op de passagier-stoel naast de chauffeur zit. Die moet ook gewoon kunnen bellen.

Beter is zoals al genoemd: Bij gebruik mobieltje in de auto.........
1e keer fikse boete (*1), 2e keer RBW tijdje kwijt. 3e keer RBW ingenomen.

(*1) Net als in sommige landen: Niet een bedrag, maar bijv. een half maandloon.
(dan betaalt de patser €10000 en de minimumlijer €800)
 
Telefoons voorbereiden dat als er een beweging waargenomen wordt de telefoon automatisch geblokkeerd wordt. Dus naast appen ook niet meer bellen. Appen is mijn inziens gevaarlijk echter handsfree bellen ook.

Dit is de enige oplossing. Zal echter niet gebeuren omdat dan de economie op zijn gat ligt en alles draait tegenwoordig om geld!!!

Niet iedereen aan boord is de bestuurder.
 
En ook in het ov wil je gewoon kunnen bellen/appen.


Appen ok maar bellen liever niet ,al die privé gesprekken die ik dan moet aanhoren ?

Laatst in de trein hoorde ik een gesprek aan over een meisje die iets aan haar schaamlippen wilde laten doen? Haar vriendje vond ze teveel hangen :?

Ze had btw niet door dat ik alles hoorde achter in die coupe _O- _O-

Neem mij niet kwalijk heurrrrrrr ........ :+
 
Laatst bewerkt:
Alle auto(audio)radio's met geïntegreerde telefoonfunctie, verbod op gewone autoradio's zonder telefoonfunctie.

Standaard fabrieksaf, autoradio's met geïntegreerde telefoonfunctie, en verplicht vervangen als deze geen telefoonfunctie heeft.

Een los handfree setje mag niet meer gebruikt worden. (worden toch al niet gebruikt) Ook geen losse parrot achtige units gebruiken.

Verder blijft het, voor de bestuurder, verboden om een gsm (en losse apparatuur) in je hand te hebben tijdens het rijden.
:^
Het is zo eenvoudig :')
 
Al met al.... vind jij dit dus een goed excuus om niet-handsfree te blijven bellen ?

Hoe vaak wissel jij van voertuig per dag ? :+

Ik doe niet aan excuses maken, ( hou me niet aan de wet, is wat anders ! )

( zodra die truttenschudders eens leren voorruit kijken, bel dan nog maar eens terug.. )
Hands Free...
( en vele andere kwiebjes en hun stunts op de weg )

Het is voor mij een gevalletje statistieken..

20 jaar achter het stuur ( dagelijks )
Zeg.. de laatste 15 jaar werd de mobiel echt fanatiek gebruikt op het werk.
Laatste 10 jaar kwam er nog een boordcomputer bij.
( en die bak hangt meestal ook nog wel ergens aan het plafon )
Plus nog wat andere vakgebied zaken die je ook wel eens moet doen tijdens het rijden.
- maar dat is nogal gericht op het gebied waar ik werk -

1 keer een ongeval... getorpedeerd door een debiel die 18 bij 4 bij 2,2 over het hoofd zag (?)

Dus, volgens mijn statistieken ben ik *afkloppen, kan morgen in de kant liggen* , aardig bezig.


Tja, het mag niet..
Te zwaar laden mag ook niet..
Vele straatjes waar je officieel niet in mag.. ( dagelijks )
Rij ook wel eens sneller als toegestaan.. ( niet zo vaak )
M'n documentatie wel eens niet op orde.. ( duur ! )
Overtredingen op het rijtijdenbesluit .. ( ook duur ! )

Ofwel, ik geloof het wel met dat bellen onderweg.



Weet je wat nou zo geinig is, de echte gevaarlijke systemen..
Daar is sprake van dat ze het verplicht gaan stellen.


Die wetgever, die spoort niet..
 
Laatst bewerkt:
Appen ok maar bellen liever niet ,al die privé gesprekken die ik dan moet aanhoren ?

Laatst in de trein hoorde ik een gesprek aan over een meisje die iets aan haar schaamlippen wilde laten doen? Haar vriendje vond ze teveel hangen :?

Ze had btw niet door dat ik alles hoorde achter in die coupe _O- _O-

Neem mij niet kwalijk heurrrrrrr ........ :+
En toen ging de wekker
 
Vriend van me werkt voor een Franse multinational en daar is het beleid t.a.v. bellen/appen aangepast. Naar aanleiding van statistieken over ongevallen in het verkeer als gevolg van bellen en appen heeft men besloten dat men tijdens het autorijden de telefoon niet meer mag/gebruiken. Risk management ten aanzien van human capital.
Iedereen heeft een of andere app op de telefoon die automatisch een berichtje verstuurt naar bellers met de melding dat de gebelde auto rijdt en de telefoon niet zal opnemen. Werknemers die zich er niet aan houden krijgen een waarschuwing en bij recidive volgt een schorsing/aantekening.
 
Alle auto(audio)radio's met geïntegreerde telefoonfunctie, verbod op gewone autoradio's zonder telefoonfunctie.

Standaard fabrieksaf, autoradio's met geïntegreerde telefoonfunctie, en verplicht vervangen als deze geen telefoonfunctie heeft.

Een los handfree setje mag niet meer gebruikt worden. (worden toch al niet gebruikt) Ook geen losse parrot achtige units gebruiken.

Verder blijft het, voor de bestuurder, verboden om een gsm (en losse apparatuur) in je hand te hebben tijdens het rijden.

Wat is een radio met telefoonfunctie? Wat doet dat precies en waarom is dat beter dan een Parrot? (Ik ken het echt niet) ik heb zelf niet eens een radio ik de auto trouwens
 
Wat bedoelen we met Appen? Social media of alle Appjes dus ook je nagivatie software bedienen?

Over dat eerste zijn we het wel eens. Over dat tweede niet.

Ja, je kan en moet je navigatie van te voren instellen. Maar er zijn situaties waarbij je toch soms nog handelingen onderweg moet verrichten bijvoorbeeld om een tankstation op te zoeken of een alternatief te zoeken ivm file vorming, een omleiding, of een gemist routepunt weg klikken.

Ja, in theorie kan je voor alles kiezen om eerste stil te gaan staan maar dat is niet altijd veiliger. En als we heel zuiver gaan zijn dan mag je dus ook je auto radio niet bedienen of je communicatie systeem in je helm.
 
Wat bedoelen we met Appen? Social media of alle Appjes dus ook je nagivatie software bedienen?

Over dat eerste zijn we het wel eens. Over dat tweede niet.

Ja, je kan en moet je navigatie van te voren instellen. Maar er zijn situaties waarbij je toch soms nog handelingen onderweg moet verrichten bijvoorbeeld om een tankstation op te zoeken of een alternatief te zoeken ivm file vorming, een omleiding, of een gemist routepunt weg klikken.

Ja, in theorie kan je voor alles kiezen om eerste stil te gaan staan maar dat is niet altijd veiliger. En als we heel zuiver gaan zijn dan mag je dus ook je auto radio niet bedienen of je communicatie systeem in je helm.

Heel simpel. Je hebt altijd de keus om te stoppen of om Van de apparatuur af te blijven.

Er zal een dag komen dat de technologie gaat bepalen wanneer je wel/ niet kan opnemen/appen e.d want de mens is zelf te onverantwoord om daar goed mee om te gaan.
 
Ik doe niet aan excuses maken, ( hou me niet aan de wet, is wat anders ! )

( zodra die truttenschudders eens leren voorruit kijken, bel dan nog maar eens terug.. )
Hands Free...
( en vele andere kwiebjes en hun stunts op de weg )

Het is voor mij een gevalletje statistieken..

20 jaar achter het stuur ( dagelijks )
Zeg.. de laatste 15 jaar werd de mobiel echt fanatiek gebruikt op het werk.
Laatste 10 jaar kwam er nog een boordcomputer bij.
( en die bak hangt meestal ook nog wel ergens aan het plafon )
Plus nog wat andere vakgebied zaken die je ook wel eens moet doen tijdens het rijden.
- maar dat is nogal gericht op het gebied waar ik werk -

1 keer een ongeval... getorpedeerd door een debiel die 18 bij 4 bij 2,2 over het hoofd zag (?)

Dus, volgens mijn statistieken ben ik *afkloppen, kan morgen in de kant liggen* , aardig bezig.


Tja, het mag niet..
Te zwaar laden mag ook niet..
Vele straatjes waar je officieel niet in mag.. ( dagelijks )
Rij ook wel eens sneller als toegestaan.. ( niet zo vaak )
M'n documentatie wel eens niet op orde.. ( duur ! )
Overtredingen op het rijtijdenbesluit .. ( ook duur ! )

Ofwel, ik geloof het wel met dat bellen onderweg.



Weet je wat nou zo geinig is, de echte gevaarlijke systemen..
Daar is sprake van dat ze het verplicht gaan stellen.


Die wetgever, die spoort niet..


Je blijft een beetje in zeeuws vlaanderen rijden toch ?? :t
 
Vind het wel geinig om te lezen, vooral extreem hoge gehalte hypocriet volk hier vandaag.
Zit het in het weer ofzo ?


Ben de hele dag op de weg, en er word gewoonweg veel gebeld en ge-apt ( beetje hoger zitten, kan je vrij veel zien wat er allemaal in die koekblikjes en andere vrachtwagens gebeurd )

Hier allemaal boe roepen en huilen,
10 minuten later naar buiten lopen, in je leashok stappen.. en je telefoon trekken
om toch maar effe een berichtje te sturen..

_O- _O- _O- _O-
Amen..

Iedereen ergert zich eraan, niemand die het doet, en ondertussen :?

Waarom moet en wil iedereen tegenwoordig maar bereikbaar zijn???
Grmpfff, ik ga wel terug naar 1990 O-)
Heb niet eens interflep op mijn foon, alleen maar wifi, dat dan weer wel.
 
Dank je :)

maar je gaat het niet uitleggen begrijp ik? :P

Info over radio's met geïntegreerde telefoonfuncties, is op internet te vinden.

Geen handsfree losse telefoonapparatuur meer mogen gebruiken, kan voorkomen dat de gsm (in houder) en in de hand, gebruikt blijft worden tijdens het rijden.

Natuurlijk kan de gsm in combinatie met een geïntegreerde telefoonfunctie, in de auto-audio, ook nog worden gebruikt, maar na invoeren van je belgegevens, kan je je gsm dan, tijdens het rijden, opbergen. Maar de Die-Hard (a)sociaal apper zal zijn gsm toch wel blijven gebruiken tijdens het rijden.

Veel nieuwe auto's hebben al een audiosysteem (vaak dubbel DIN) met geïntegreerde telefoonfunctie met navigatiescherm.

Auto-audio met geïntegreerde telefoonfunctie, en navigatie, is een stap in de goede richting maar zal het, in de hand gebruik van de gsm, nog niet verbannen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan