Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

_O- _O- _O- _O-
Amen..

Iedereen ergert zich eraan, niemand die het doet, en ondertussen :?

Waarom moet en wil iedereen tegenwoordig maar bereikbaar zijn???
Grmpfff, ik ga wel terug naar 1990 O-)
Heb niet eens interflep op mijn foon, alleen maar wifi, dat dan weer wel.

Ik bel alleen handsfree en gebruik nooit app in de auto.
Sterker nog, ik gebruik ook buiten de auto amper een app. Dat heeft weer als nadeel dat vrienden en familie veel klagen over het feit dat ik niet antwoord.

Maar misschien moet ik er maar aan toegeven en dag in dag uit wereldkundig maken als ik moet schijten, iets gekocht heb, ergens naar toe ga, etc..... :?
 
Info over radio's met geïntegreerde telefoonfuncties, is op internet te vinden.

Geen handsfree losse telefoonapparatuur meer mogen gebruiken, kan voorkomen dat de gsm (in houder) en in de hand, gebruikt blijft worden tijdens het rijden.

Natuurlijk kan de gsm in combinatie met een geïntegreerde telefoonfunctie, in de auto-audio, ook nog worden gebruikt, maar na invoeren van je belgegevens, kan je je gsm dan, tijdens het rijden, opbergen. Maar de Die-Hard (a)sociaal apper zal zijn gsm toch wel blijven gebruiken tijdens het rijden.

Veel nieuwe auto's hebben al een audiosysteem (vaak dubbel DIN) met geïntegreerde telefoonfunctie met navigatiescherm.

Auto-audio met geïntegreerde telefoonfunctie, en navigatie, is een stap in de goede richting maar zal het, in de hand gebruik van de gsm, nog niet verbannen.

Ik had ook wel ongeveer een idee wat jij met zo'n radio bedoelde, maar wilde weten waarom het beter is volgens jou.
En dat snap ik nu eigenlijk nog niet. Of je nu met je aandacht bij het schermpje van je telefoon bent of bij het scherm van je radio dat verschil zie ik niet zo.

En voor alleen het bellen lijkt mij een parrot (of aanverwante) net zo goed werken als wanneer dat in de radio ingebouwd zit.
 
Hier in Zweden is het handheld bellen nog gewoon toegestaan, zolang het je rijgedraag maar niet onredelijk beinvloedt!

Zweden heeft een van de beste plaatjes wat betreft ongevalsstatsitiek. Wat is het probleem?

Nu moet ik wel zeggen dat het hier ook per 1 februari gaan verbieden.

Wat het probleem is met deze wet is dat het rijdrovend is dit gedrag te controlleren. Een agent die bij een flitspaal zit, is helemaal niet actief bezig met flitsen. Hij zit hooguit de apparatuur te bewaken. Het flitsen gaat autmatisch. Natuurlijk zit er ook beheer en administratie achter, maar dat vereist geen 2 agenten in een auto.

Je zou het wellicht qua werkbelasting moeten vergelijken met lasercontroles.

Als de kans dat je gepakt wordt gigantisch is, dan zou niemand het doen. Als je er de doodstraf op zou zetten, maar het risico is verwaarloosbaar dan heb je altijd nog wel een sukkel die het wel doet.

Ik denk dat met de huidige totaal niet misselijke boetebedragen de pakkans omhoog moet ipv nog zwaardere straffen.


Nu zie ik ook wel het gevaar van handheld bellen en texten.

Wetende dat het hier nu nog is toegsaan:
- dringende inkomende telefoontjes pak ik aan en handel ik snel af (ook handheld).
- dringende uitgaande telefoontjes doe ik met handsfree oortje
- als ik het oortje in heb, dan doe ik ook wel langere gesprekken.

- inkomende tekstberichten scan ik snel.
- mail en social media negeer ik.
- uitgaande textberichten doe ik alleen als ik stilsta.


Ik weet dat het niet ideaal is, maar veel mensen zijn in staat hun aandacht over meerdere zaken tegelijk te verdelen. Natuurlijk kost het reactietijd, maa dat kost een bekvchtende vriendin ook en daar hoor je niemand over.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook wel ongeveer een idee wat jij met zo'n radio bedoelde, maar wilde weten waarom het beter is volgens jou.
En dat snap ik nu eigenlijk nog niet. Of je nu met je aandacht bij het schermpje van je telefoon bent of bij het scherm van je radio dat verschil zie ik niet zo.

En voor alleen het bellen lijkt mij een parrot (of aanverwante) net zo goed werken als wanneer dat in de radio ingebouwd zit.

Niet "zo'n radio"...maar radio's met geïntegreerde telefoonfuncties, standaard in nieuwe auto's, en verplicht inbouwen bij bestaande auto's.

En niet "volgens mij" maar voor de veiligheid van alle verkeersdeelnemers.

Als bestuurder van een motorvoer(rij)tuig gaat je aandacht, tijdens het rijden, maar naar een ding, en dat is naar de verkeersdeelneming en veilige deelname aan het verkeer, van en door alle verkeersdeelnemers en weggebruikers.

Niet kijken naar een klein (gsm) schermpje, maar naar informatie, ook telecommunicatie en navigatie, op het dashboard van de auto. En via "Head-Up Display" op de voorruit. Dit kan nu ook al in sommige modellen.
 
Het is niet zo heel moeilijk. Zet 2 agenten in burger in een onopvallende auto in de spits in de file en laat ze lekker meerijden. De ene bestuurd het voertuig, de ander maakt een beeldopname (foto of video) van wat er om hen heen gebeurd. Gegarandeerd dat het vele malen bingo is.
Vervolgens wordt er een CJIB briefje gestuurd met een code waarop ze op internet hun overtreding kunnen bekijken. Daarnaast zit er een banknummer bij waarop ze € 1500 kunnen overmaken en een adres van het dichtstbijzijnde kantoor waar ze hun rbw voor een maand kunnen inleveren. Ik denk dat je het daarna wel uit je hoofd laat.

PS:
Als ze geen agenten hebben wil ik het ook wel doen hoor voor 10% van de omzet. Ik zoek nog wel een bijrijder welke de beelden kan maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vanaf een viaduct gaan filmen. Dan heb je de gezichten van bestuureders en kentekens. Welliswaar weer lastig in het donker. Maar werkt vanuit een stilstaand punt waarschijnlijk een heel stuk beter dan rijdend. Bovendien veel goedkoper. En meer ovetredingen per minuut te zien.

Je moet wel voorkomen dat bestuurders je gaan zien en hun gedrag aanpassen.

Maar ik denk dat je het werk van een politieagent onderschat. Een politieagent of bijzonder opsporingsambteanar heet natuurlijk ook nog zijn beroepseed.
 
Ik zou vanaf een viaduct gaan filmen. Dan heb je de gezichten van bestuureders en kentekens. Welliswaar weer lastig in het donker. Maar werkt vanuit een stilstaand punt waarschijnlijk een heel stuk beter dan rijdend. Bovendien veel goedkoper. En meer ovetredingen per minuut te zien.

Je moet wel voorkomen dat bestuurders je gaan zien en hun gedrag aanpassen.

Maar ik denk dat je het werk van een politieagent onderschat. Een politieagent of bijzonder opsporingsambteanar heet natuurlijk ook nog zijn beroepseed.
Ja, zij verklaren en beloven, of zo waarlijk helpe hen God Almachtig, dat ze zullen voorkomen, dat bestuurders ze gaan zien, en hun gedrag aanpassen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel. Je hebt altijd de keus om te stoppen of om Van de apparatuur af te blijven.

Er zal een dag komen dat de technologie gaat bepalen wanneer je wel/ niet kan opnemen/appen e.d want de mens is zelf te onverantwoord om daar goed mee om te gaan.

De keus heb je wel maar het wordt er niet altijd veiliger op.

Nee, sommige mensen zijn onverantwoord maar dat geldt ook voor het besturen van een voertuig. Sterker nog sommigen kunnen nog niet eens verantwoord lopen.

Zo simpel is het dus niet.

PS: mag je nog wel praten al bestuurder?
 
Het is niet zo heel moeilijk. Zet 2 agenten in burger in een onopvallende auto in de spits in de file en laat ze lekker meerijden. De ene bestuurd het voertuig, de ander maakt een beeldopname (foto of video) van wat er om hen heen gebeurd. Gegarandeerd dat het vele malen bingo is.
Vervolgens wordt er een CJIB briefje gestuurd met een code waarop ze op internet hun overtreding kunnen bekijken. Daarnaast zit er een banknummer bij waarop ze € 1500 kunnen overmaken en een adres van het dichtstbijzijnde kantoor waar ze hun rbw voor een maand kunnen inleveren. Ik denk dat je het daarna wel uit je hoofd laat.

PS:
Als ze geen agenten hebben wil ik het ook wel doen hoor voor 10% van de omzet. Ik zoek nog wel een bijrijder welke de beelden kan maken ;)

... en, hoeveel dodelijke ongevallen ga je dan in de file vermijden?
 
Volgens mij werkt dat in de praktijk nog niet zo, hoe kun je het goed zien op afstand? en hoe gaat dat met je bewijsvoering? tegen de tijd dat de motoragent aangetreden is is die telefoon wel weg.

Veel mensen hebben de telefoon ook net uit het zicht, onder de raamlijn zegmaar. In ieder geval zie ik nooit dat de controle op die manier opgezet wordt.
Laat ze maar eens beginnen door met een motoragent met helmcamera door de file te rijden, met 10 minuutjes heb je al genoeg materiaal om de hele dag te kunnen schrijven :P
 
Laat ze maar eens beginnen door met een motoragent met helmcamera door de file te rijden, met 10 minuutjes heb je al genoeg materiaal om de hele dag te kunnen schrijven :P

... en, hoeveel dodelijke ongevallen ga jij dan in de file vermijden?
 
o.a. @ MBM.
Ik denk dat de maatschappij wel veel meer dingen niet accepteert maar vanuit overheid geen backup krijgt.
Het begint met opvoeding of eigenlijk het gebrek eraan.
In het onderwijs is het nu dat ze elke dag weer die prinsjes en prinsessjes moeten entertainen.
Gevolg: respectloos, ongemanierd, geen dicipline, lui, nooit tevreden, nooit leren delen, niet tegen teleurstellingen kunnen.
Wat voor volwassen mensen kun je daar dan van verwachten als ze nooit beter hebben geleerd?
En de school is voor scholing, kennis op doen. Niet opvoeding.
Of als dat gewenst is moet dat ook mogelijk zijn en niet 23-26man in 1 klas met verschillende achtergronden, capaciteiten, handicapten en dan verwachten dat ze aan het eind van het jaar prachtmensen zijn geworden.

Rijden onder invloed is eindelijk bespreekbaar binnen de kringen waar je het consumeert.
Kroeg of fam/vrienden kring zorgen ervoor dat je (nuchter) thuis komt.

Als ik een vreemde zwalkend de kroeg uit zie lopen en na 4x omvallen eindelijk zijn auto heeft bereikt; laat ik'm lekker zijn gang gaan.
Want het zijn juist de tiepjes met een verminderd verantwoordlijksheids gevoel en/of gemeenschapsgevoel die een ander in coma meppen of lek steken.

Vuil op straat gooien halve mtr naast de vuilnisbak. (bushokje)
Associaal parkeren (hoe duurder de wagen hoe meer vakken geblokkeert)
Door rood rijden.
Invalide parkeerplek innemen.
Vandalisme.
Rechts inhalen.
Over vluchtstrook rijden.
Etc, etc...

We keuren met zijn allen dit gedrag af maar we kunnen/mogen niets ertegen doen.
Als je je correct gedraagt zijn er 4 anderen die er misbruik van maken en je daarna uitmaken voor sukkel.
Op den duur heb je dan zoiets van fukit!!!
Ik ga ook niet meer elke keer op de rem als het licht op oranje gaat. (want je wordt gewoon verrot gescholden)
Geen parkeerplek? Hier op de stoep staat'ie ook mooi net als die 2 andere.
Vandaag nog het begin van een scheldpartij tussen 2 bestuurders gezien. (ik reed net uit een parkeervak)
En beetje bij beetje glij je dan af naar het straat niveau waar de wet van de sterkste lijkt te gelden. Want de normen en waarden die geschreven staan worden niet gehandhaafd.
Dikke bak om te imponeren, breed lopen en een ander niets gunnen want dat is zwakte.

Back on topic.
Gelijk rijbewijs kwijt lijkt me niet nuttig. Mensen rijden dan gewoon zonder. Het is ook niet zo dat je ineens niet meer weet hoe je moet rijden wanneer het van je afgepakt wordt of thuis hebt laten liggen.
Heel wat anders dan bij herhaaldelijk alcohol op, ziekte, ouderdom, etc. Dat kun je nog onderbouwen.

Ik zou gaan voor telefoon inleveren icl simkaart.
U kunt nog 5 min uw tel gebruiken. (tel# opschrijven, bellen, smsen wat je maar wilt)
Overmorgen af te halen en de boete krijgt u nog opgestuurd.
Die verrotte tel is juist waar je ze mee straft.

Heb je een voorbeeld functie?! Dan is het aan jou de schaamte om iedereen uit te leggen waarom je 2dgn niet bereikbaar bent. Misgelopen deals/afspraken zijn dan eigen schuld.
Huismannen/vrouwen, hebben ineens meer tijd voor andere dingen. De kinderen bijvoorbeeld. (zie opvoeding)

Boetes die voort komen uit het schenden van algemeen belang/veiligheid.
Mag van mij wel gekoppeld worden aan inkomen. Geen gezamelijk inkomen? dan een minimum bedrag/middag ouderen uitlaten/schoefelen/maak jezelf belangloos nuttig.
Verkeers gerelateerd en geen gezamelijk inkomen dan gaat het procentueel van de dagwaarde van het voertuig.
En er zullen vast wel wat gaten en mazen zitten maar iedereen heeft wel iets van waarde die als basis van de boete kunnen dienen. (Woning, inkomen, auto)
Het land is overbevolkt, de extra regeltjes hebben we al nu de handhaving nog.

Nee, MBM dit is geen aanval op jouw als agent maar frustratie naar de old boys school die "weten wat beter voor ons is."
En er ondertussen voor gezorgd hebben dat alles alleen nog maar in Euros uit te drukken is.
 
... en, hoeveel dodelijke ongevallen ga jij dan in de file vermijden?
Ik? Geen want ik zit niet bij pliesie.
Alhoewel de snelheid in een rollende file flink wat lager is komt een klap met 30-35km/h ook gewoon hard aan. Ja de inzittenden zullen het over het algemeen overleven maar een whiplash heb je zo te pakken en onderschat niet het aantal files wat door zulke ongevallen veel langer duurt en de maatschappelijke kosten daarvan.
 
Laatst bewerkt:
o.a. @ MBM.
Ik denk dat de maatschappij wel veel meer dingen niet accepteert maar vanuit overheid geen backup krijgt.
Het begint met opvoeding of eigenlijk het gebrek eraan.
In het onderwijs is het nu dat ze elke dag weer die prinsjes en prinsessjes moeten entertainen.
Gevolg: respectloos, ongemanierd, geen dicipline, lui, nooit tevreden, nooit leren delen, niet tegen teleurstellingen kunnen.
Wat voor volwassen mensen kun je daar dan van verwachten als ze nooit beter hebben geleerd?
En de school is voor scholing, kennis op doen. Niet opvoeding.
Of als dat gewenst is moet dat ook mogelijk zijn en niet 23-26man in 1 klas met verschillende achtergronden, capaciteiten, handicapten en dan verwachten dat ze aan het eind van het jaar prachtmensen zijn geworden.

Rijden onder invloed is eindelijk bespreekbaar binnen de kringen waar je het consumeert.
Kroeg of fam/vrienden kring zorgen ervoor dat je (nuchter) thuis komt.

Als ik een vreemde zwalkend de kroeg uit zie lopen en na 4x omvallen eindelijk zijn auto heeft bereikt; laat ik'm lekker zijn gang gaan.
Want het zijn juist de tiepjes met een verminderd verantwoordlijksheids gevoel en/of gemeenschapsgevoel die een ander in coma meppen of lek steken.

Vuil op straat gooien halve mtr naast de vuilnisbak. (bushokje)
Associaal parkeren (hoe duurder de wagen hoe meer vakken geblokkeert)
Door rood rijden.
Invalide parkeerplek innemen.
Vandalisme.
Rechts inhalen.
Over vluchtstrook rijden.
Etc, etc...

We keuren met zijn allen dit gedrag af maar we kunnen/mogen niets ertegen doen.
Als je je correct gedraagt zijn er 4 anderen die er misbruik van maken en je daarna uitmaken voor sukkel.
Op den duur heb je dan zoiets van fukit!!!
Ik ga ook niet meer elke keer op de rem als het licht op oranje gaat. (want je wordt gewoon verrot gescholden)
Geen parkeerplek? Hier op de stoep staat'ie ook mooi net als die 2 andere.
Vandaag nog het begin van een scheldpartij tussen 2 bestuurders gezien. (ik reed net uit een parkeervak)
En beetje bij beetje glij je dan af naar het straat niveau waar de wet van de sterkste lijkt te gelden. Want de normen en waarden die geschreven staan worden niet gehandhaafd.
Dikke bak om te imponeren, breed lopen en een ander niets gunnen want dat is zwakte.

Back on topic.
Gelijk rijbewijs kwijt lijkt me niet nuttig. Mensen rijden dan gewoon zonder. Het is ook niet zo dat je ineens niet meer weet hoe je moet rijden wanneer het van je afgepakt wordt of thuis hebt laten liggen.
Heel wat anders dan bij herhaaldelijk alcohol op, ziekte, ouderdom, etc. Dat kun je nog onderbouwen.

Ik zou gaan voor telefoon inleveren icl simkaart.
U kunt nog 5 min uw tel gebruiken. (tel# opschrijven, bellen, smsen wat je maar wilt)
Overmorgen af te halen en de boete krijgt u nog opgestuurd.
Die verrotte tel is juist waar je ze mee straft.

Heb je een voorbeeld functie?! Dan is het aan jou de schaamte om iedereen uit te leggen waarom je 2dgn niet bereikbaar bent. Misgelopen deals/afspraken zijn dan eigen schuld.
Huismannen/vrouwen, hebben ineens meer tijd voor andere dingen. De kinderen bijvoorbeeld. (zie opvoeding)

Boetes die voort komen uit het schenden van algemeen belang/veiligheid.
Mag van mij wel gekoppeld worden aan inkomen. Geen gezamelijk inkomen? dan een minimum bedrag/middag ouderen uitlaten/schoefelen/maak jezelf belangloos nuttig.
Verkeers gerelateerd en geen gezamelijk inkomen dan gaat het procentueel van de dagwaarde van het voertuig.
En er zullen vast wel wat gaten en mazen zitten maar iedereen heeft wel iets van waarde die als basis van de boete kunnen dienen. (Woning, inkomen, auto)
Het land is overbevolkt, de extra regeltjes hebben we al nu de handhaving nog.

Nee, MBM dit is geen aanval op jouw als agent maar frustratie naar de old boys school die "weten wat beter voor ons is."
En er ondertussen voor gezorgd hebben dat alles alleen nog maar in Euros uit te drukken is.
Zo, jij lijkt me geen verdraagzaam type als ik dit allemaal lees.
 
Zo, jij lijkt me geen verdraagzaam type als ik dit allemaal lees.

Hoe kom je daar nou bij?! :? :? :?
Dat moet je toch toelichten.
Je wilt toch niet zeggen dat het verloederen van mens en omgeving als "normaal" moet worden gezien? Wanneer het duidelijk is dat we alleen ons medemens ermee hebben en uiteindelijk ook onszelf.
Of heb je het over de boetes?
Tja, het gedoog beleid/zelf regulering en meer van die denkwijzes heeft niet gewerkt. Sterker nog we zijn erop achteruit gegaan. Financieel niet. Maar is dat nou echt een maatstaf van qualiteit en levensgenot?

Dat filmpje met undercovers op motors lijkt me een strak plan.
Het moet natuurlijk ook niet doorslaan dat we bang zijn voor gestapo achtige taferelen maar een beetje meer dicipline en vaderlandsliefde en trots kunnen we wel gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een vreemde zwalkend de kroeg uit zie lopen en na 4x omvallen eindelijk zijn auto heeft bereikt; laat ik'm lekker zijn gang gaan.
Want het zijn juist de tiepjes met een verminderd verantwoordlijksheids gevoel en/of gemeenschapsgevoel die een ander in coma meppen of lek steken.



We keuren met zijn allen dit gedrag af maar we kunnen/mogen niets ertegen doen.
Als je je correct gedraagt zijn er 4 anderen die er misbruik van maken en je daarna uitmaken voor sukkel.
Op den duur heb je dan zoiets van fukit!!!
Ik ga ook niet meer elke keer op de rem als het licht op oranje gaat. (want je wordt gewoon verrot gescholden)
Geen parkeerplek? Hier op de stoep staat'ie ook mooi net als die 2 andere.
Vandaag nog het begin van een scheldpartij tussen 2 bestuurders gezien. (ik reed net uit een parkeervak)
En beetje bij beetje glij je dan af naar het straat niveau waar de wet van de sterkste lijkt te gelden. Want de normen en waarden die geschreven staan worden niet gehandhaafd.
Dikke bak om te imponeren, breed lopen en een ander niets gunnen want dat is zwakte.


Nee, MBM dit is geen aanval op jouw als agent maar frustratie naar de old boys school die "weten wat beter voor ons is."
En er ondertussen voor gezorgd hebben dat alles alleen nog maar in Euros uit te drukken is.

:? Ik heb geen idee waarom of waarop ik mij aangevallen zou moeten voelen :)


Maar die beschonken zwalkende voetganger die naar zijn auto loopt... ik hoop toch dat je anders reageert dan "ik laat m gewoon gaan" al is het maar omdat drankrijders helaas zelf zonder letsel er vanaf komen nadat ze iemand ander doodrijden.


Voor de rest... zie de onderste regel van mijn mijn signature. ;)
 
Waar is die helmcamera voor nodig :?

Om op het moment dat er veel overtredingen zijn niet bezig te zijn met het schrijven van 1 bonnetje maar dat op een later tijdstip te doen.

Zodra iemand een blauw wit rood combinatie ziet aan de horizon zijn ze de braafste burgers die ruim onder het max gaan rijden, niet in durven halen en netjes het knippertje gebruiken, stoppen bij zebrapad en meer van die dingen die ze anders niet zouden doen.
 
:? Ik heb geen idee waarom of waarop ik mij aangevallen zou moeten voelen :)


Maar die beschonken zwalkende voetganger die naar zijn auto loopt... ik hoop toch dat je anders reageert dan "ik laat m gewoon gaan" al is het maar omdat drankrijders helaas zelf zonder letsel er vanaf komen nadat ze iemand ander doodrijden.


Voor de rest... zie de onderste regel van mijn mijn signature. ;)

Ik zal in de praktijk idd die beste man proberen te overhalen om niet in die auto te stappen.
(Moet dan eerst mijn vrouw gerust zien te stellen want die leest de televaag)
 
Om op het moment dat er veel overtredingen zijn niet bezig te zijn met het schrijven van 1 bonnetje maar dat op een later tijdstip te doen.

Zodra iemand een blauw wit rood combinatie ziet aan de horizon zijn ze de braafste burgers die ruim onder het max gaan rijden, niet in durven halen en netjes het knippertje gebruiken, stoppen bij zebrapad en meer van die dingen die ze anders niet zouden doen.

Ik ben tegenstander van bekeuren op kenteken.
Je krijgt dan een envelop op de mat dat je op een datum ergens iets verkeerd hebt gedaan, of je even 250 euro wil overmaken.
Normale mensen hebben dan weinig met het verband tussen de overtreding en het boetebedrag. Een hond moet je ook niet een uur later straffen, dan snapt hij echt niet waarom hij op z'n kop krijgt. Mensen hebben dat ook.
En anderen merken er niets van dat er iemand bekeurd is.

Als er geschreven moet worden: Overtreders netjes in het zicht van het overig verkeer op de bon. Dan worden ze aangesproken op wat ze verkeerd deden en hebben dat ook nog in hun eigen geheugen.
Het overig verkeer ziet ook dat er daadwerkelijk geverbaliseerd word.
Oftewel...dat er een pakkans is.





Ik zal in de praktijk idd die beste man proberen te overhalen om niet in die auto te stappen.
(Moet dan eerst mijn vrouw gerust zien te stellen want die leest de televaag)

;) :t
 
Laatst bewerkt:
Daar is ook wat voor te zeggen. Maar dan moet de pakkans drastisch omhoog.
Nu lijkt de mentaliteit meer van braaf rijden bij oom agent en daarna weer lekker de "verloren" tijd inhalen
Als je gepakt bent jammer. Als je geluk hebt gehad dan weet je dat je voorlopig nog niet aan de beurt bent.
Want de kans dat je gepakt wordt is klein en dat er 2 agenten staan de komende tijd nog kleiner.

Maar er werdt ergens gesproken van het filmpje met overtreding op internet te plaatsen die alleen te zien is door de overtreder.
Dat zou toch al aardig tot de verbeelding moeten spreken. Bumperkleven, spitstrook, telefoongebruik staat er dan netjes op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan