De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Of helemaal in de lijn van de Challenge:
full

:
 
Laatst bewerkt:
:^ Ik heb er zelf geen 1 maar die laatste is al jaren lang te koop bij struik voor iets van 25 ? euro.
of je koopt gelijk een kwalitatief goede, zoals die laatste foto, link staat in de foto....

of je klikt gewoon hier :P : Cruise-control Vista universal
Die laatste leek me inderdaad de beste oplossing, geen plek weg op het handvat, niet zo duur als die klembus op het einde, makkelijk te bedienen. Goed om te horen dat zoiets fijn werkt! Op termijn maar eens aanschaffen 🤗
 
Die challenge lijn wordt toch al verpest zodra ik de €400 motor voorzie van de €400 TomTom _O-

dat is wel een idee voor een volgende keer, dan koop je een motor inclusief navigatie.

dan heb je een hele hoop onderdelen die een rijdende motor samen zijn voor 1 euro.

dan alleen nog een plekje zoeken waar je je navigatiesysteem van 499 euro gaat plaatsen ;)

* pens probeert weer creatief te boekhouden binnen de regels *

maar ik heb me van het jaar nog niet uitgelaten over het reglement, best knap van mezelf *D

kijken hoe lang dat goed gaat
 
klopt het nu ook dat we wel over tolweg gaan rijden en zo ja enig idee wat dat kost ?

Ja dat klopt, we gaan tolweg rijden. Op dag 1 zit er een stukje tolweg in (74km). Dit kost €2,20. Het kan worden geskipt, maar dan zijn we minimaal een half uur langer onderweg.

Op dag 2 is het een groot stuk tolweg (420km). Dit stuk kost €20,20. Dit is uiteraard ook te omzeilen maar dan zijn we 2,5 uur langer onderweg.

Dit zijn de enige twee stukken die we op de Peage gaan rijden. Niet mijn favoriete bezigheid met de motor, maar soms een noodzakelijk kwaad om snel ergens te komen.
 
En dát zat niet in de Powerpoint bij de pre-meet :/

:+

Oeps, ik meende dat ik de tolweg genoemd had en het duidelijk was dat we op een tolweg gingen rijden door de tekst bij dia nr.4 van de presentatie:

Dag 2: Bulgneville – Crest
Snelwegdag op de Péage


Net zoals in de presentatie van de routes hier op MF in: borisz in "De 500 Euro Challenge 2017: David vs Gol..."

Ik denk dat ik in mijn jeugdig enthousiasme het steeds over Péage heb gehad en er van uitging dat iedereen wist dat Péage een tolweg is. :$ :$
 
Is een tolweg een probleem dan?
Als ik 2,5u rij, rij ik dat geld voor het grootste deel weer op aan extra benzine
 
ik had het uit de presentatie ook begrepen hoor.
péage vertaal ik automatische, dus geen idee wat je gezegd hebt.

als je de route opent in maps (wat anders) zie je al gelijk een alternatief, die is deels tol en als je bij opties tol vermijden selecteert komt er 2 uur bij idd.
die 2,5 hr rijd je volgens maps gemiddeld 80 als voorbeeld en op de peage 120.

voor dit soort wegen geld het echt dat je er een keer gereden moet hebben om te zeggen dat het mooi is, net als het uitleggen/verbeelden van de Oostroute, dat gaat erg lastig.

het kwam in mij op ' let op nu komt het hoor' dat als de groep idd in 2 'en gesplitst word dit eventueel gedaan kan worden op wie om de tolweg heen wil rijden.
Uiteraard niet om er een race van maken of wat dan ook.

De binnendoor route via Reims , route national heet die geloof ik ? vond ik in het zuiden wel leuk om te rijden, maar werd steeds 'saaier' richting het noorden.

Vooropgesteld, van mij hoeft het niet anders en kunnen we gewoon zo rijden, maar ik reken gelijk die 15 X 20 euro om in bier en bbq geld :P

indien er een aanhanger mee zou gaan is het ook maar de vraag of je echt met 120 door kan rijden.
laatste vakantie met de scooter en 2 harley's hadden we dat ook , ga je automatisch 100/110 rijden.
maar zit er op een binnendoor weg een paar tractors dan ben je ook zo wat tijd kwijt ( ja door die harleys die niet willen inhalen)
 
Tolweg of niet, boeit niet echt hoor. 20euro om een stuk van je aanrijroute te verkorten in tijd is een prima.

Maar het is zo'n 18 jaar geleden dat ik echt Frankrijk in ben geweest. De Peage ken ik helemaal niet, dacht dat het een soort toiletpapier was (of is dat Page?) :+ .

En 120km/h of 110km/h maakt over de hele rit ook niet zo veel verschil. 5min minder lang ouwehoeren bij het tankstation en je hebt het weer ingehaald.
 
Laatst bewerkt:
in 2015 vond ik de rustdagen de mooiste rijdagen.
maar het moet uit de lengte of uit de breedte komen ofzo, zo zeggen ze dat toch :P

ik snap de opmerking over toiletpapier niet, maar ik denk dat ik daar wel vrede mee heb :)
 
Wel een tip: neem een rolletje wc papier pp mee. En niet te diep inpakken....
 
Idee: ik ben de dagen ervoor vrij: dagje eerder vertrekken voor de liefhebbers, en dan extra dagje rijden+ kamperen om de snel(tol)weg te omzeilen?
 
klinkt als een leuk idee, maar een uur eerder opstaan/vertrekken 's ochtends (nee nooit mijn voorkeur) en een uurtje later aankomen en je bent er ook he, kan je zelfs nog in de middag met de hele groep ergens eten/drinken .

en wat betreft die appie, bassjunkt reageert niet , is al meer als een week niet online geweest, maar wel leuk ding voor dat geld idd.

iets italiaans was extra punten toch ?
ik mag van mijn therapeut het regelement niet meer lezen, vandaar de vraag :+
 
Goed idee, we zien elkaar dan in Crest. Lijkt mij ook wel wat, maar rekening houdend met de challengers uit Gr/Fr lijkt het me ook leuk om gezamelijk de eerste dagen te pakken.

Denk denk denk!!!
 
Mja, voor 2,5u omrijden pak ik liever de snelweg dan... helemaal als t zon dood stuk is met weinig moois en rechte wegen. Das weer 2,5u chilen extra...
 
Ik zou dan ook niet naast de Autoroute de Soleil gaan rijden, maar een stuk westelijker gaan rijden via de Champagne, de Morvan en dan door de Dombes. Of oostelijker via de B500 (Schwarzwald) en de Jura, of via de Vogezen en de Jura.
 
Nou het is ook niet echt omrijden , het is grotendeels wat google map denkt dat je er over doet.
je kan een maximum snelheid instellen bij veel routeplanners, voor het geval je een aanhanger hebt e.d

maar je zal het wel kennen als je op de motor lange stukken rijd, je komt telkens dezelfde vrachtauto's e.d tegen.
dan denk je lekker door te kachelen met je tig km per uur maar ga je uiteindelijk net zo snel als een vrachtwaggel met 90 gemiddeld, wat het ook is 90 gemiddeld die stopt niet en rijd ook niet veel harder of langzamer.

Om niet weer hele verhalen te gaan typen als vervanging voor suggesties doen op het regelement ;) zal ik er niet verder op uitwijken.

vraag is wat men wil, als sjoerd bedoelt dat de noordploeg er al een lange dag op hebben zitten en dan de volgende dag het kwartje is gevallen, het lijkt mij wel het leukst om allemaal samen te vertrekken.
die ene dag tolweg komt heus wel goed, maar echt route aanhouden is het dan niet, ik krijg dan al gauw gekke kriebels, zet de stomstom op 'vermijd tolwegen sil vous plait' en draai het gas open.

maar misschien zijn daar wel pillen voor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan