De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Tis maar een klein dilemma.
We moeten in ong 2 dgn een flink aantal kms overbruggen, voordat we van snelweg geraken.

Dat kan met wat etappes over de snelweg, dat kan in meer tijd met langs de snelweg...

Tja.

Snelweg is nie leuk nie, maar hoort bij dit 2 weekse programma. Ook wil je de dagen niet te vol hebben.

Los van t idee van elles, want miriam en ik kunnen ev ook een (halve) dag eerder vertrekken, kunnen we misschien de routes houden, en t laatste half uur binnendoor pakken. Dat blijft hangen, en geeft t goeie gevoel. Die 4 uur snelweg ben je dan al snel weer vergeten, dacht ik
 
Mja, voor 2,5u omrijden pak ik liever de snelweg dan... helemaal als t zon dood stuk is met weinig moois en rechte wegen. Das weer 2,5u chilen extra...
Tja, niemand zegt idd dat naast de snelweg het ineens fantastisch is. En dat is helaas ook niet altijd zo.

Wel meer te zien, meer variatie. Ook meer vertraging.

Is allemaal een keuze :)

Daarnaast is een kle op de snelweg køt. Heb oo een jaar met zon hok gereden. Banden vering moeten 100% zijn, is een zwabberding. En offroad erg matig. Maar dat is het lot van een allroad met generiek blok ;)
 
Goed idee, we zien elkaar dan in Crest. Lijkt mij ook wel wat, maar rekening houdend met de challengers uit Gr/Fr lijkt het me ook leuk om gezamelijk de eerste dagen te pakken.

Denk denk denk!!!
Liefste samen optrekken.

Samen uit, samen thuis. Daar draait nou net dit reisje om.
We kunnen hooguit verzamelpunt verleggen, maar das marginaal
 
als de route geopend word in maps word er een alternatieve route gegeven, ook die heeft Tol.
Op het moment dat je dan aangeeft tol vermijden is de (tolvrije) route niet zo heel erg afwijkend (vind ik, maar kijk zelf) alleen qua tijdsduur wat langer.
in het echt zal het waarschijnlijk iets dichter bij elkaar liggen, binnendoor rijd je stiekem nog wel eens wat harder , en is peage geen 130 in Frankrijk ? , dan houd maps dat aan he..

even gesjekt :P ja idd 130, alles wat je langzamer rijd duurt dan uiteraard langer dan wat maps aangeeft/inschat .

als je een kwartier stopt met tanken/piesen dansje maken is dat kwart van 130 km wat je moet inhalen ;)

maar nu hou ik op hoor ;)

wat Martell zegt, samen uit samen thuis.
die dag vertrekken we samen en komen ook allen op dezelfde plek aan ( nou ok dat is iig het streven :P ) maar is er bij genoeg animo de keuze om een andere route te rijden aangezien de groep toch wat groot is en dus al gesplitst word.

Even een losse vraag, gaat iedereen met navigatie rijden met de routes er in ?
 
als de route geopend word in maps word er een alternatieve route gegeven, ook die heeft Tol.
Op het moment dat je dan aangeeft tol vermijden is de (tolvrije) route niet zo heel erg afwijkend (vind ik, maar kijk zelf) alleen qua tijdsduur wat langer.
in het echt zal het waarschijnlijk iets dichter bij elkaar liggen, binnendoor rijd je stiekem nog wel eens wat harder , en is peage geen 130 in Frankrijk ? , dan houd maps dat aan he..

even gesjekt :P ja idd 130, alles wat je langzamer rijd duurt dan uiteraard langer dan wat maps aangeeft/inschat .

als je een kwartier stopt met tanken/piesen dansje maken is dat kwart van 130 km wat je moet inhalen ;)

maar nu hou ik op hoor ;)

wat Martell zegt, samen uit samen thuis.
die dag vertrekken we samen en komen ook allen op dezelfde plek aan ( nou ok dat is iig het streven :P ) maar is er bij genoeg animo de keuze om een andere route te rijden aangezien de groep toch wat groot is en dus al gesplitst word.

Even een losse vraag, gaat iedereen met navigatie rijden met de routes er in ?
Je hebt gelijk hoor. Snelheid is relatief. Gemiddelde is allesbepalend :)

Ook met aanhangert 130, toch?

Ik heb gps, Miriam ook. Beide Rage-china-cheap-ass-but-working-fine-ding.
 
Is wel mijn plan om de gsm (met GPS app) op de fiets te monteren en zo onderweg zowel een muziekje, GPS als evt. noodoproepen kan beluisteren :)
Ha ha, ik was vandaag ik mijn opslaghok, en ik zag nog wat motorfiets geluidssystemen liggen. Dikke vette music on the bike, jonguh!


Ik denk dat ik een dikke duuzend disco ga bouwen :)
 
Hoppa, klein beetje aangepast. 30 Minuten langer, maar we rijden dan de laatste 40 minuten door de Vercors.

Google Maps

Ik denk dat dit inderdaad de manier is om de eentonigheid van de snelweg achter ons te laten.
 
Hoppa, klein beetje aangepast. 30 Minuten langer, maar we rijden dan de laatste 40 minuten door de Vercors.

Google Maps

Ik denk dat dit inderdaad de manier is om de eentonigheid van de snelweg achter ons te laten.

Tis n bietje 'wat moet dat moet', gecombineerd met praktisch en 'voor t gevoel'. En na de 2 dgn naar zuid Frankrijk, zijn we sowieso snelweg rap vergeten :)
 
Ik tuf ook rond met navigatie, een TomTom Rider 5. Ooit een week oude met een gelukje kunnen kopen (belachelijk laag bod gedaan, verkoopster ging akkoord - want het was niet handig op haar snorfiets..). Ik stem ook voor het samen uit samen thuis idee. 130km/h aanhouden is niet te doen met mijn motor, gaan ze enorm veel brandstof mee verbruiken.

Qua muziek heb ik een Sena SMH5. Basic, maar leuk voor wat Daft Punk onderweg 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf niet graag op TT. Met de clip-ons heb ik geen ruimte om deze te monteren. Zal, in geval van nood in de tanktas gaan. Ik heb in de vorige edities zonder gereden zodra ik in de groep reed. Bevalt me prima!

Qua benzineverbruik zal ik hoog gaan scoren. Ik heb weliswaar nog geen hele tank leeggereden maar als ik het RF topic moet geloven is een tank tussen de 120 en 200 km aan nieuwe peut toe (17 litertank)
 
dat is 1op12 als je hem leegrijd, beter de Jawa tunen dan.niet alles geloven wat er op internet staat he ;) Trouwens, jouw support rijd een adventure, weet je wel hoe lekker dat zit :P ;)

navgatie is handig maar kan ook erg afleiden.
met 2 groepen zou je met 2 voorrijders met navigatie kunnen volstaan.
dat er dan nog iig 1 iemand is voor het geval die van de voorrijder niet meer functioneert is wel handig.
in 2015 heb ik vaak zak achter de rest aangehobbeld en als er meerdere zijn met zo een apparaat is het wel zo handig in leuk om het voorrijder wat af te wisselen.
Wat het ook word, komt vast wel goed ;) ik kan wel zeggen dat ik er zin in heb maar het duurt nog zooooo laaaang.
 
Navigatie heb ik in groepen gewoon uit - is puur ter back-up. Ik kijk liever naar de weg, omgeving, voorrijder dan de hele tijd op zo'n schermpje. En hij onderbreekt mijn muziek voor iedere instructie (zelfs als je de gesproken instructies uit zet, is een bug).
 
Laatst bewerkt:
Als je in een groep rijdt, dan is het handig dat de voor- en achterrijder met een Navigatiesysteem rijden. Als je er tussenin zit is het alleen maar afleiding en kan het tot stress leiden, immers elk systeem rekent volgens een andere methode en derhalve zal elk systeem ergens wel een andere afslag willen nemen. Het is natuurlijk altijd goed om een Navi mee te laten lopen als je ertussenin rijdt, maar je er niet door te laten leiden.

Het is ook aan te bevelen om wel wat papieren kaarten mee te nemen. Altijd handig voor de oriëntatie!
 
Als je in een groep rijdt, dan is het handig dat de voor- en achterrijder met een Navigatiesysteem rijden. Als je er tussenin zit is het alleen maar afleiding en kan het tot stress leiden, immers elk systeem rekent volgens een andere methode en derhalve zal elk systeem ergens wel een andere afslag willen nemen. Het is natuurlijk altijd goed om een Navi mee te laten lopen als je ertussenin rijdt, maar je er niet door te laten leiden.

Het is ook aan te bevelen om wel wat papieren kaarten mee te nemen. Altijd handig voor de oriëntatie!
Ik vind het voordeel van een gps inderdaad om hem mee te laten lopen. Dan heb je al een beetje een idee van een bocht voor je er bent.
 
Ik vind het voordeel van een gps inderdaad om hem mee te laten lopen. Dan heb je al een beetje een idee van een bocht voor je er bent.
Zo gebruik ik m ook, als hulpje.
Hoe lang nog, hoe ver nog, wat komt er ongeveer aan. Een extra.

Ik heb veel ervaring met (grotere) groepen, de laatste 2 jaar voorop. Dat is 2x zo hard werken.

Support Miriam heeft gps, maar kijkt er liever niet naar, behalve als t moet :)

Ik denk dat het handig is om 2 groepen te regelen, met elk een voor en achterrijder. Natuurlijk kunnen die groepen gewoon aansluiten waar mogelijk, zeker op de snelweg. Zodra er een vertraging is (autos er tussen, rood licht, etc), is het te overzien en weet iedereen of er doorgereden kan worden en dat de rest verderop ff wacht op aansluiting. De groepen onderling komen elkaar vanzelf weer tegen op doorgaande wegen. Ev met nog ander verkeer er tussen, geen noodzaak voor inhaalfratsen.


Dus wel samen rijden, maar vooraf groepsindeling voor bij drukte of calamiteit of zo.
 
Ik rij echt altijd voor en met gps, en idd grote groepen. Op een of andere manier gedraag ik me dan beter en vind t heerlijk de verantwoordelijkheid te dragen en altijd nét even wat verder na te denken en vooruit te kijken. Kweenie, extra uitdaging. Anders liefst achterop.

In de bergen op een pas moet ik wel mn ei kwijt kunnen. Anders heb ik de onhebbelijkheid te vervelen. En van vervelen wordt ik vervelend _O-
 
Laatst bewerkt:
Tja, niemand zegt idd dat naast de snelweg het ineens fantastisch is. En dat is helaas ook niet altijd zo.

Wel meer te zien, meer variatie. Ook meer vertraging.

Is allemaal een keuze :)

Daarnaast is een kle op de snelweg køt. Heb oo een jaar met zon hok gereden. Banden vering moeten 100% zijn, is een zwabberding. En offroad erg matig. Maar dat is het lot van een allroad met generiek blok ;)

;( doe s lief over mijn bike. Het is een fantastisch apparaat en betrouwbaar blok. _O-
 
Laatst bewerkt:
Elles en Martell: is dit een sollicitatie naar voor- en achterrijder van de 2e groep?


Indien ja, dan zijn jullie bij deze aangenomen!
 
Elles en Martell: is dit een sollicitatie naar voor- en achterrijder van de 2e groep?


Indien ja, dan zijn jullie bij deze aangenomen!
Wmb prima.
We wisselen dan onderling wel, naar wens.

Overigens kan iemand anders ev ook hoor, ik wil niemand rechts inhalen, spreekwoordelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rij echt altijd voor en met gps, en idd grote groepen. Op een of andere manier gedraag ik me dan beter en vind t heerlijk de verantwoordelijkheid te dragen en altijd nét even wat verder na te denken en vooruit te kijken. Kweenie, extra uitdaging. Anders liefst achterop.

In de bergen op een pas moet ik wel mn ei kwijt kunnen. Anders heb ik de onhebbelijkheid te vervelen. En van vervelen wordt ik vervelend _O-

Lees je mee ErikE ? 8-)


Martell en Elles, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanstelling :) *O*

korte lijnen, snelle sollicitatie :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb slechts 1x voor gereden voor een grote tour met een zogenaamd follow-up systeem. Dat was ook de laatste keer _O- Ben op 1 kruising zo'n 150 deelnemers kwijt geraakt. Lang / dom verhaal, maar kwam er op neer dat er een onwetende passant precies 25 meter voor 'mijn' kruising was gaan staan te posen met zijn felrode Duc. De volgende rijders zagen de opvallend geplaatste kerel op Duc..zagen een steegje..en die hebben we voor de rest van de tour niet meer gezien.

TLDR: Kiwi rijdt het liefst gewoon achter iemand aan. _O-
 
Laatst bewerkt:
...
Anders liefst achterop.

In de bergen op een pas moet ik wel mn ei kwijt kunnen. Anders heb ik de onhebbelijkheid te vervelen. En van vervelen wordt ik vervelend _O-

Lijkt me een logische gevolgtrekking met die dweil van je. Natuurlijk rijd je dan achteraan, en heb je t zwaar zat om bij te blijven. Gelukkig heb je dan gps....



:+

We verzinnen wel wat, want als voorrijder kun je nl niet ff lekker los rossen omdat je daar zin in hebt. Maar gepast inhalen, signaaltje geven en vooruit rijden moet natuurlijk wel een keer kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan