Diafragma rubber gasschuiven kapot door ethanol in benzine

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Beste mede MFers,
Ik heb sinds een tijdje een Honda NTV650 Revere uit 1991 aangeschaft als pekelfiets voor woon-werk. Nu begon die laatst slecht te lopen en na enig zoekwerk bleken de diafragma rubber van de gasschuiven in de carburators te zijn gescheurd doordat ze niet tegen de ethanol in de benzine kunnen. Gewoon vernieuwen dacht ik, en probleem opgelost. Maar nu blijken die nieuwe gasschuiven 175 euro per stuk te kosten!!! ( de hele motor koste 250 euro ) Als ik tweedehands zou kopen krijg ik ook weer dingen van 20 jaar oud die ook al ver aangetast zijn door de ethanol in de benzine.
Weten jullie misschien een alternatief? Dus rubbers die tegen ethanol kunnen en goedkoper zijn?
 
Ik heb pas geleden een test gelezen van een Chevy pick-up dus met relatief ouderwetse
techniek,die had zo,n 160000 miles gereden op E85 daar zit dus veel meer ethanol in
dan de benzine hier,ze hebben het complete blok gedemonteerd en geen overmatige
slijtage kunnen vinden,sterker nog het blok zag er beter uit dan menig blok wat op
gewone benzine zoveel km,s gemaakt heeft,de conclusie was dan ook dat E85 geen
kwaad kan in een ouder blok.

Lekker kundige testers dan, want het blok is niet hetgeen wat stukgaat van ethanol (mits opnieuw afgesteld bij gebruik van hogere deelverhoudingen ethanol). :W
 
:^


Ik zou wel eens willen weten, hoeveel brandstofpompen die truck versleten heeft. En hoe de carburatie/injectie onderdelen er uit zien.

Met name voor kleine motoren in gereedschap en voor buitenboordmotoren schijnen de gevolgen van een hoger percentage ethanol redelijk dramatisch zijn, ik ga denk ik maar een reparatie bedrijf voor kleine motoren voor gereedschap e.d. starten, werk zat in de nabije toekomst.

Google maar eens op ethanol: engine damage. In o.a. de VS en Australië wordt er al langer ethanol bijgemengd en zijn de gevolgen inmiddels bekend.
 
?

Ik vind dat ik altijd recht heb op goedkope nieuwe onderdelen. Jij dan niet? Die gasschuiven, daar zit voor hooguit 5 euro materiaal in. De resterende 170 euro van de aanschafprijs gaan naar degene die ze opgeslagen heeft.

Heerlijk zo'n kinderlijke redenatie! *O*

Jij snapt dan waarschijnlijk ook wel waarom de meeste bazen hun werkvolk (jezelf inclusief) veel te duur vinden, 100% loon voor in hun ogen ondermaatse prestaties,... :+
 
Ik heb pas geleden een test gelezen van een Chevy pick-up dus met relatief ouderwetse
techniek,die had zo,n 160000 miles gereden op E85 daar zit dus veel meer ethanol in
dan de benzine hier,ze hebben het complete blok gedemonteerd en geen overmatige
slijtage kunnen vinden,sterker nog het blok zag er beter uit dan menig blok wat op
gewone benzine zoveel km,s gemaakt heeft,de conclusie was dan ook dat E85 geen
kwaad kan in een ouder blok.

dus als je een test leest over een auto die op een bepaalde brandstof heeft gereden en het antwoord past precies in het antwoord wat jij zoekt, dan is het precies zoals jij denkt.


Ik heb laatst een verhaal gelezen over een boot die niet gezonken is in de 100 jaar dat hij bestaat.....conclusie boten zinken niet binnen 100 jaar.
 
Waarom niet?

Mijn cv carburateurs die ik thuis heb liggen zijn ook 20 jaar oud en die rubbers zien er nog perfect uit.

Trouwens al eens op cms.nl gekeken voor de prijs?

Ja, die kosten 144 euro ex btw is dus 175 euro per stuk plus verzendkosten.
Samen 358 euro. Kassa !!!!

@ ene harrie: Nee ik heb er geen boekje bij. Ik heb bij diverse Honda dealers rondgevraagd. Ze zeggen allemaal dat carburator motoren van voor 2000 niet tegen ethanol kunnen.
Wat moet ik er dan van denken?
 
In het duits zijn het Libranen

Deze Engelse site levert membranen:
http://www.nrp-carbs.co.uk/honda_carburettor_diaphragms.htm

2012-01-06_16-17-42_377-1.jpg
 
Ja, die kosten 144 euro ex btw is dus 175 euro per stuk plus verzendkosten.
Samen 358 euro. Kassa !!!!

@ ene harrie: Nee ik heb er geen boekje bij. Ik heb bij diverse Honda dealers rondgevraagd. Ze zeggen allemaal dat carburator motoren van voor 2000 niet tegen ethanol kunnen.
Wat moet ik er dan van denken?

smoesje om jou een nieuwe injectie motor te verkopen, Honda begon al in 1994 motoren bestand te maken tegen ethanol bijvoegingen in brandstof, mijn VFR750 is daar al op geconstrueerd :Y

om het dan nog maar niet te hebben over motoren zoals de R6, CBF600 etc, die tot ver na 2000 nog met carburateurs waren uitgevoerd :9
 
Of je doet eerst een marktonderzoek en je weet wat de eventuele kosten kunnen zijn voor vervangingen en reparaties....

Je kunt ook op de sloop een setje andere carburateurs halen en passend maken. Dan nog afstellen en je hebt een mooie tijdsbesteding. Nog leerzaam ook.
 
RetepV schreef op 30 november 2012 @ 17:27:?

Ik vind dat ik altijd recht heb op goedkope nieuwe onderdelen. Jij dan niet? Die gasschuiven, daar zit voor hooguit 5 euro materiaal in. De resterende 170 euro van de aanschafprijs gaan naar degene die ze opgeslagen heeft.


Heerlijk zo'n kinderlijke redenatie!

Jij snapt dan waarschijnlijk ook wel waarom de meeste bazen hun werkvolk (jezelf inclusief) veel te duur vinden, 100% loon voor in hun ogen ondermaatse prestaties,...

Over een kinderlijke redenatie gesproken, een baas die zijn werknemers te duur vindt. Heb je er al wel eens aan gedacht, dat 1 die werkgever niet kan zonder die werknemers, als dat zo was waren ze al lang om economische redenen ontslagen en ten tweede is het grootste deel van de bazen en stel zelfverrijkende en graaiende nietsnutten, die alleen maar af kunnen geven op hun eigen personeel.
Voor de rest zitten ze de gehele dag een beetje belangrijk te doen op kantoor of congressen.
 
Ik vindt het al merkwaardig te noemen at juist de gasschuif membranen niet tegen ethanol kunnen.. Onder normale omstandigheden is er geen contact tussen de gasschuifmembraan en de brandstof..

Wel gaan er membranen stuk omdat ze ontiegelijk dun zijn.. Uit eigen ervaring gaan de membranen van een '83-er VF750F veel eerder stuk dan die van de '84-er en later.

Wel is het van belang ze alle 4 te vervangen omdat de nieuwere vaak doordat ze net iets dikker zijn maar ook wat stugger zijn. Als je er dan 1 of twee vervangt, is er geen onderling balans meer tussen de carburateurs..
 
Over een kinderlijke redenatie gesproken, een baas die zijn werknemers te duur vindt. Heb je er al wel eens aan gedacht, dat 1 die werkgever niet kan zonder die werknemers, als dat zo was waren ze al lang om economische redenen ontslagen en ten tweede is het grootste deel van de bazen en stel zelfverrijkende en graaiende nietsnutten, die alleen maar af kunnen geven op hun eigen personeel.
Voor de rest zitten ze de gehele dag een beetje belangrijk te doen op kantoor of congressen.


Het gaat om de vergelijking, is gewoon cynisch bedoeld, effe doordenken,... :W

Aan je reactie te lezen heb je iid geval geen al te hoge pet op van werkgevers, niets houd je echter tegen om zelf zo'n zelfverrijkende nietsnut te worden. :Y
 
Hier maar verder praten over Ethanol dan..

Hieronder een Reactie van BP.
Voor alsnog de enige zonder Ethanol.

maar? Is het een probleem voor onze auto's en motoren? echt goed is het niet..



Zojuist onderstaande mail terug gehad van de BP klantenservice

BP klantenservice zei:
Geachte,



Bedankt voor uw vraag m.b.t. het ethanolgehalte in onze benzines.

In principe is BP Ultimate 98 ethanolvrij. Als gevolg van productie en logistieke redenen is het echter mogelijk dat er een zeer kleine hoeveelheid ethanol in deze brandstof aanwezig is, BP garandeert thans echter dat dit niet meer dan 0,5% is.

Ter vergelijk: bij euro95 bedraagt de maximale hoeveelheid ethanol momenteel 5%. Deze percentages kunnen wijzigen, bijvoorbeeld als gevolg van nieuwe wetgeving. In Duitsland en Frankrijk bestaat de euro95 bijvoorbeeld al voor 10% uit ethanol.

U kunt het beste aan uw dealer of fabrikant vragen of Ultimate 98 op basis van bovenstaande informatie wel of niet geschikt is voor uw auto/motor.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Met vriendelijke groet,



Afdeling BP Consumentenservice
 
Ja, die kosten 144 euro ex btw is dus 175 euro per stuk plus verzendkosten.
Samen 358 euro. Kassa !!!!

@ ene harrie: Nee ik heb er geen boekje bij. Ik heb bij diverse Honda dealers rondgevraagd. Ze zeggen allemaal dat carburator motoren van voor 2000 niet tegen ethanol kunnen.
Wat moet ik er dan van denken?

CMSNL is geregeld duurder dan (in mijn geval) de kawa dealer. (mijn geval ging het om lagerschalen, bij de dealer 78 euro incl. bij CMSNL 85 euro maar dan moest het nog wel verzonden worden a ca. 10 euro.
 
De membranen gaan echt niet stuk van de Ethanol. Het probleem is dat veel beun de hazen de carburators op hun kop houden na montage zonder ze af te tappen. De membranen komen dan direct in aanraking met de brandstof en krijg je problemen. Bij normale demontage dus niet.
 
De membranen gaan echt niet stuk van de Ethanol. Het probleem is dat veel beun de hazen de carburators op hun kop houden na montage zonder ze af te tappen. De membranen komen dan direct in aanraking met de brandstof en krijg je problemen. Bij normale demontage dus niet.

Dus de fabrikant gebruikt materiaal in een carburateur dat niet tegen benzine kan?
 
Dus de fabrikant gebruikt materiaal in een carburateur dat niet tegen benzine kan?

Mijn mening is dat de Ethanol in de benzine deze weekmakers oplost waardoor alles van rubber scheurt.

Denk aan:

-Membramen (CV-carb en gaskraan)
-benzine slang.
-inlaat rubbers.
-etc.


Ik vind het belachelijk dat de overheid kwakeloos ethanol laat invoeren zonder te kijken naar de concequenties.

Daarnaast wordt het op een stille manier ingevoerd. Nergens staat aangegeven dat er inderdaad ethanol in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan