Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat weet ik idd niet voor 1000 % zeker .Maar wie zegt dat je bak 100% in orde was?
Het ging ook wel eens mis van 3-4De enige mis-hits die ik heb gehad zijn van 1 naar 2. Als het van 5 naar 6 (vaker) niet goed ging lijkt mij dat de bak al niet helemaal fris meer was.
Hoe dan ook het blijft enorm klote voor je
Yep.Mooi klote man, zal een dure grap worden.
Ik heb er gelukkig geen last van. Enige waar ik af en toe last van heb ik dat als ik 'sportief' rij, en tijdens het rijden me voet op het stepje verplaats, dat hij even een cut-off inschakelt.
Treshold verhogen werd niks omdat ik dan moet rammen om hem door de versnellingen te jagen.
Dat had ik ook zo en een Threshold van 15 was voor mijn ondoenlijk
Bij mij gaat hij er iig niet meer van af
Zo dat is klote Willem!
Ikzelf heb ook al een paar keer verkeerd geschakeld, dat was telkens van 1 naar 2 (wat nog steeds meestal gewoon goed gaat).
Ik heb de cut-off over het hele toerenbereik op 80ms staan trouwens, dus al iets langer dan de meeste hier.
van 1 naar 2 heb ik zonder quickshifter (maar wel zonder koppeling) ook nog het meeste misshifts. Niet zo gek met een N er tussen natuurlijk.volgens mij staat er trouwens in de manual dat schakelen van 1 naar 2, het gebruik van de QS sterk wordt afgeraden..
Tja ........net iets te laat voor mij Te traag zetten is net zo slecht als te krap zetten in ms heb ik mij laten vertellenZe zijn wel een beetje zoekende nog bij HealTech lijkt het. Want ik heb zojuist maar eens de upgrade naar 1.3.0 gedaan (en reset naar default waardes) en nu staat er default 15ms bij de cut-off delay (volgens de help om terugschieten uit versnelling en false neutrals te voorkomen).
Ben benieuwd het volgende ritje.. Ook eindelijk de nieuwe sensor kunnen plaatsen, eerst geprobeerd tussen de schakelstang maar dan krijg ik te weinig reactie van de sensor tenzij ik hem heel/te los zet. Dus maar weer gekozen voor de schakelas plaats.
Kon de nieuwe sensor daar nu wel harder aandraaien dan eerst en nog steeds 20 Nm als value krijgen, dus helemaal prima.
Hopelijk blijven mij problemen met de bak bespaard. Tot nu toe is in ieder geval Willem nog de enige met problemen (zo ver ik weet), maar laten we het in de gaten houden
Het is mijn GSXR 750 overkomen en niet de 1400Nou, liever iets te traag dan iets te kort. Want bij te kort knalt ie in de vorige versnelling of een false neutral. En dat lijkt me echt wel minder goed voor je bak. Bij te traag is de snelheid er natuurlijk meer uit en krijg de boel een hardere klap, maar veel minder.
Dat de waardes default waren betekent natuurlijk niet dat deze automatisch de goede zijn (open deur intrappen nu achteraf natuurlijk)..
Maargoed, het e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van welke krachten er vrij komen. Dat zal bij jouw GSX 1400 wel even iets anders zijn dan mijn 'schamele' ~75 pk/~70 Nm
Maar het is mooi klote, ik hoop dat het mij niet zal overkomen. Alhoewel ik misschien maar voor de zekerheid 1000 euro apart moet gaan zetten ofzo haha
Oh ok.. maar die is ook 2x zoveel pk's als de MT07Het is mijn GSXR 750 overkomen en niet de 1400
Gewoon je quickshifter verwijderen en het ding terugbrengen naar de dealer. Je hebt vast nog wel even garantie op die MT lijkt meMaar het is mooi klote, ik hoop dat het mij niet zal overkomen. Alhoewel ik misschien maar voor de zekerheid 1000 euro apart moet gaan zetten ofzo haha
Ik denk dat de killtime niet juist is geweest. Doordat een motorversnellingsbak niet gesynchroniseerd is, kan de bak dit soort probleempjes niet goed opvangen.
Waarschijnlijk is de killtime nét niet goed genoeg geweest, waardoor hij bijna in de volgende versnelling stond. Vervolgens kwam na de killtime de belasting er weer op, en is de boel "gebotst".
Dat weet ik idd niet voor 1000 % zeker .
Wel schakelde de bak voor de QS montage zo soepel als een scheermes.
Ja, deed ie dat daadwerkelijk, of was je op die fiets niet anders gewend?
Op de Healtech app kun je ook instellen dat de QS niet werkt bij zakkend toerental toch? Is sowieso nooit aan te raden, tenzij je een automatische tussengasgever erbij hebt zoals op nieuwere superbikes.Heb vandaag gesproken met een tuner over de HealTech.
Op zich vond hij het door hun gebruikte concept wel een aardig idee.Dat de kill times begonnen bij zeg als voorbeeld 100ms en bij een hoger rpm in 10ms stapjes lager ingesteld konden worden.
Toen ik hem vertelde wat mij overkomen was op Assen.Dat ik vanuit 2 vol doortrok ( met de QS) naar 3 met 14000 rpm moest inhouden (verkeer voor mij) voor ik naar 4 kon opschakelen.Toen de rpm wat terug liepen toen schakelde met de QS dit een probleem kon geven.Want in zulke gevallen is een verschil van 20 ms erg veel wat fout kan aflopen.
Dat hierdoor de schakel timing vd wals in het blok niet meer klopte en dat gold dan ook de kill times niet meer.Hij vertelde dat het veel beter was bij dit type QS om langere kill times te nemen van zeker 100ms en deze overal over het gele toerental gebied hetzelfde te houden.
Hij vertelde dat dit voor straat gebruikt het beste was zo stelde zij al hun QS in van elk merk.
Resumerend , stel je kill tijden niet te kort in zelfs default wat ik dacht dat dit 100% safe was is zelfs al te snel.Het heeft mijn bak gekost wat nu wel weer blijkt nu HealTech de defaults waardes hoger heeft staan.
Hij zag het liefste de QS per versnelling en (ook niet via een load sensor) dan ook gebruik makend van langere kill times.
Niet om het een of ander, een paar posts terug zei je nog dat je verteld was dat te trage cut-off net zo slecht was als een te snelle. Is het advies van deze tuner dan wel beter dan wat je eerder verteld is?
Ja oke prima dit weet ik zie plaatje dat stond goed.Verder ook zeker QS uitzetten bij zakkende toeren (staat default ook zo ingesteld, als in; 'allow cut-off when RPM falling' -> niet aangevinkt).
Neem maar van mij aan dat HealTech al meer berichten/meldingen gehad hebben of zelf ervaring opgedaan hebben wat ook ik meegemaakt heb.Maar nu is er default een cut-off delay van 15ms. Mensen al gereden daarmee en gevoeld wat het verschil precies is?
Ik heb al een vrij lange cut-off tijd, dus 15ms er bovenop.. geen idee hoe het e.e.a. dan aanvoelt.
SlimZoals al eerder gezegd, ik heb de kill time op 80ms staan, en dat over het hele bereik.
Klopt die 15ms staan er nu ook plots bij mij in .En niet in de oude files die ik had aangemaaktIk wil dit weekend de nieuwe sensor gaan monteren en dan meteen ook updaten, ben benieuwd naar die cut-off delay die dan ineens op 15ms staat?
Op zich als ik van 80ms naar 100ms zou gaan, zou de delay niet op 15ms hoeven, aangezien dan de cut off tot later duurt dan 80ms cut-off + 15ms delay....
Ik had b.v ook een file aangemaakt waar alles op 65ms stond.Heb ermee gereden en dat werkte ook prima alleen ik merkte weinig verschil met 65 of 80ms .Willem; waar ik wel benieuwd naar ben is waar jij de schuld nu legt. Dat is me niet helemaal duidelijk.
Schuld geen idee Kevin waar die te leggen ik reed met default rond dat wat HealTech ingesteld had.
Bij het zelf installeren van wat voor quickshifter dan ook, wordt er ALTIJD aangegeven voorzichtig te zijn met de killtimes. Ofwel; laat ze liever wat lang staan en ga niet op zoek naar het randje om het zo te zeggen. Ik geloof dat jij hier de enige bent die met dergelijk korte killtimes heeft gereden? En binnen no-time de bak aan gort.
Ik heb de killtimes op 85 en hoger staan en dat inmiddels al weer 2800 km waarvan 2 circuitdagen en een weekend knallen in Luxemburg. Gaat nog steeds prima. En op mijn versnellingsbak staat in totaal inmiddels 58.000 km.
Nou, er is nu een cut off delay van 15ms, dat is net even anders. En ook een redelijke aanpassing is dat je per toeren de cut off delay ook nog kunt aanpassen. Maar daar zal vast wel vraag naar zijn geweest of ervaring uit de praktijk ja.Je snapt toch wel dat ik met gemengde gevoelens zit dat nu blijkt dat de default met 15ms plots hoger geworden is
ah ik was in de veronderstelling dat jij ze allemaal zelf super kort had ingesteldIk had b.v ook een file aangemaakt waar alles op 65ms stond.Heb ermee gereden en dat werkte ook prima alleen ik merkte weinig verschil met 65 of 80ms .
Maar ging voor zekerheid dus de standaard settings gekozen Nu terugkijkend met de bakschade en wat ik nu inmiddels weet van andere hier en wat die tuner mij vertelde hoe een bak werkt met de QS .Tja dan had ik beter zoals Joost gedaan heeft voor 80 of meer ms moeten gaan?
Maar als HealTech mij defaults/standaard ms aanreikt dan gebruik ik die.Nam aan als leek zijnde dat zij deze instellingen gekozen hadden uit hun testen?Moet je het mij dan kwalijk nemen dat ik met de standaard Healtech ms rondreed ? Nee toch weet ik veel nam aan dat HealTech het beter wist als ik
[afbeelding]